Elisa2 schreef:Dat R+ trainen klinkt interessant, Aapje hier wordt ook driftig van voer.
Leuk! Als je iets wilt weten, mag je me altijd een berichtje sturen. Gedrag rondom voer is dus eigenlijk altijd wel te trainen, en ook heel erg afhankelijk van soort voer. Volgens mij trainen sommige trainer bijv. met 'gewoon hooi', omdat die paarden dat al meer dan voldoende vinden. Interessant!
Jenara schreef:@Mzorro, Wat fijn dat het voor jullie zo goed werkt!
Ik heb eerst heel erg getraind op voedselbeleefdheid en dat doet ze eigenlijk best prima. Jenara was altijd een heel rustig en kalm paard van zichzelf, soms zelfs een beetje liever-lui-dan-moe type, dus R+ leek me wel leuk om haar te motiveren, maar ze werd er echt heel druk van in haar hoofd. Ze is behoorlijk slim, dus na een tijdje begon ze gewoon al haar "trucjes" uit de kast te halen, zonder dat ik iets vroeg, om maar dat koekje te krijgen. Hoeveel rustpauzes ik ook probeerde in te bouwen, ze bleef maar "aan" in haar hoofd.
Ik ben dan bij een nieuwe instructrice terecht gekomen, die zelf ook R+ toe past op sommige paarden, maar zij heeft ons daar weer helemaal van afgehaald. Nu train ik haar al 2jaar met rustpauzes als beloning, dus doet ze iets goed, dan zeg ik "ja goed zo!" en dan mag ze even stilstaan. Dit werkt echt supergoed voor ons en ze is eigenlijk gemotiveerder dan ooit in het werk
Fijn dat je een manier hebt gevonden die voor jullie supergoed gaat en dat ze daar zo gemotiveerd van raakt. Dat is het allerleukste

_Tarzan schreef:Ik kreeg laatst nog het compliment dat hij er ondanks hij ziek is zo goed uitziet, zo lief!
Wat is er met hem?
@lianne, leuk dat je even laat weten hoe het is gegaan. Fijn dat je trots bent op hoe jullie het hebben gedaan!