Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Wat fijn Jelske, wat voor een blessure was het precies?
boemel schreef:Ik kan me die twijfel goed voorstellen Jinthe. Je wilt het natuurlijk veilig en leuk houden voor zowel paard als ruiter.
Ik heb voorheen zelf redelijk wat paarden zadelmak gemaakt bij een handelstal. Ik vond het hoe dan ook wel spannend als een ander er voor het eerst op ging.
Toen ik voor Tess ging kijken 5 jaar geleden, liep dat via een handelaar in Friezen. Hij had Tess weggebracht om zadelmak te maken, na 5 weken weer opgehaald en te koop gezet.
Niemand die even kon voorrijden. Er was zelfs geen zadel aanwezig. En ik kreeg last minute te horen dat ik mijn eigen zadel moest meenemen.
Ik kan redelijk rijden, maar op een groen paard stappen en hopen dat het zadel blijft liggen, vond ik niet echt grappig
Marus schreef:@Jelske: goed nieuws! Weet je ook voor welk merk zadel je gaat?
Nynkex01 schreef:Goed nieuws Jelske!
Ilse was een keer of 10 onder zadel geweest toen ik er voor het eerst op ging zitten, en heb ook nog een Wytse merrie gereden die ik wilde kopen maar helaas afgekeurd, was pas de zesde keer dat er iemand op zat toen ik haar ging rijden. Maar ik zou mezelf absoluut niet als een goede ruiter beschouwen en ben eerder wat onzeker, dus dat was echt karakter van die paarden dat het goed ging
ynekes schreef:Heb weer even bijgelezen. Moet de knop weer omzetten nadat wij vorige week zondagmiddag van het ene op het andere moment onze ruin hebben verloren aan een accute darmtorsie. Ben er zo ontzettend verdrietig van. Mijn grote vriend zomaar weg... Dan is de zin ver te zoeken. Maar de paardjes vragen gelukkig aandacht. Dus langzaam de draad weer oppakken. [ [url=m/neyj50.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kan het gewoon nog steeds niet geloven.
Gelukkig brengen de beide jonge hengsten wel veel plezier. Bezig met beleren. De jonge Tjebbe pakt het heel goed op. Heel braaf en zoveel balans al direct ohz.
De jonge Jouwe vindt alle stappen wat spannender dus die is nog id fase van wennen dat er iets op zijn rug ligt. Dat kost wat meer tijd. Maar beide zijn knapperds.[ [url=m/6thNIp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de jonge Tjebbe.
ynekes schreef:Bedankt allemaal.
Hij had een accute darmdraaiïng. Daardoor sterft binnen hele korte tijd een stuk darm af en kan het gas ook nergens naartoe.
We wonen op meer dan uur rijden van kliniek. Hij raakte binnen half uur nadat ik zag dat hij koliek had al in shock. We konden niet anders dan hem laten inslapen. Was echt verschrikkelijk om mee te maken. De eerste dagen denk je ook steeds aan hoe het op dat moment ging. Het besef van het missen en het verdriet wat daar bij hoort komt nu eigenlijk pas. Was echt vreselijk om mee te maken.
SunnyHorse schreef:Even een vraag, kent iemand van jullie deze? Of ervaring mee?
[ [url=m/rNsq4x.jpg]Afbeelding[/url] ]
SunnyHorse schreef:Ga helaas niet naar van Manen. Komt me wat slecht uit. Ben er nog nooit geweest, dus hopelijk volgend jaar.
Even een vraag, kent iemand van jullie deze? Of ervaring mee?
[ [url=m/rNsq4x.jpg]Afbeelding[/url] ]