lusitano praat en foto,s

Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:05

Helaas wat te ver weg :) (understatement, is de andere kant van NL :') )

Volg de ontwikkeling van lusitano Roux van veulen tot nu KLIK :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:39

Ik schop dit topic weer omhoog! Hoe gaat het nu met jullie lusitano's?

Ik heb sinds twee weken terug officieel deze knappe heer onder mijn kont:
Afbeelding

Afbeelding
Hij is enorm braaf, zal nooit bewust een stap verkeerd zetten. Heeft helaas door een minder leuk verleden enorme faalangst en kan dus heel hectisch worden als jij hem niet goed genoeg uitlegt wat hij moet doen, kortom; een fantastische leermeester! Ken hem al sinds 2020 want hij is eigenlijk het paard van mijn moeder maar helaas is dat toch geen match gebleken. We hebben geprobeerd hem te verkopen, maar hij heeft van een bepaald stofje teveel in zijn bloed waardoor hij niet naar een heel aantal landen verkocht kan worden, en hij heeft helaas een afwijking op zijn straal waar hij 0,0 last van heeft. Door die afwijking durven veel mensen het toch niet aan of bieden veel te weinig.
Hij heeft tot twee weken terug in de paradressuur gelopen en heeft dus al best wat wedstrijd ervaring en heeft al van alles gezien. Ik hoop met hem de reguliere dressuur in te kunnen.

Tetje en Pedrootje <3

ElinaSK

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:50

Wat een knapperd flubberboot <3 . Jammer van de mindere dingen. Hopelijk heb je er wel veel plezier mee in de toekomst.

Mijn lusitano komt dit jaar voor het eerst onder het zadel. Ze wordt 4 en ze is er nu qua koppie meer klaar voor dan vorig jaar. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen.

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

VogeltjeM

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 18:36

Wat fijn! :)

Mijn veulen is inmiddels een tweejarige en komt over een half jaar alweer naar huis (staat nu in de opfok). En ik rijd een hele fijne hogeropgeleide lusitano van een kennis, voor mij ook een echte leermeester. Leer enorm veel van hem op dressuurmatig gebied (hiervoor was ik meer grondwerker dan ruiter), dus heel dankbaar voor deze kans :)

Volg de ontwikkeling van lusitano Roux van veulen tot nu KLIK :)

Suikerspinda
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 22:36

Wat een plaatje, Flubberboot <3

Mijn kleine luso-mix gaat ook goed! Ze heeft een klein emmertje dus we doen alles heel rustig aan, maar ze is ontzettend stoer, braaf en dapper. Ook zij wordt 4 dit jaar, maar ik weet nog niet of ik er ook dit jaar op ga zitten of dat dat (begin) volgend jaar wordt.

Voor nu zijn we vooral bezig met leren longeren (soms met zadel op), wandelen, langelijnen en basis grondwerk.

Ik moet haar binnenkort maar weer eens opmeten, voor zover dat lukt. Laatste keer (oktober) mat ze tussen de 1,47 en 1,53 afhankelijk van waar ik haar neerzette :)) Ze zal niet heel veel in de hoogte zijn gegroeid denk ik. In de breedte wel behoorlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kathy & Mulan ♥