[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:49

Afbeelding

Zo dit was even lekker net {:} als de wiedega er een zadel opgegooid en een klein rondje naar buiten. was net voor het weer begon te regenen weer binnen 8-) daarna nog een poging gedaan in de binnenbaan maar daar had meneer duidelijk geen zin meer in :')

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:03

Heerlijk genieten!!!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:55

Vandaag hier in het noorden gelukkig kleine regenbuitjes, en toen ik met Floris bezig ging heerlijk droog weer gehad. Lekker aan het grondwerken geweest, alles van de les van afgelopen zaterdag even opnieuw gedaan. Pakte hij goed op. Daarom ook heel kort gedaan. Daarna buiten lekker ‘uitgestapt’.. hij is al heel braaf buiten. Vind het wel spannend hoor.. maar wel goed hanteerbaar :)
Rek en strek....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekker buiten wandelen..
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:24

Leuke foto's! :D

Wij hebben geen geluk gehad met het weer... :(:) Als de zon schijnt, ben ik aan 't werk.. en als ik vrij ben, is het pestweer _O-

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:55

xXutopiaXx schreef:
Leuke foto's! :D

Wij hebben geen geluk gehad met het weer... :(:) Als de zon schijnt, ben ik aan 't werk.. en als ik vrij ben, is het pestweer _O-



Het is sowieso pest weer ...

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:58

Haha, kort maar krachtig, maar ben het er helemaal mee eens.. ik dacht: breng het nog een beetje positief _O- Maar is niks positiefs aan :=

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:15

Nou idd! Zodra het droog is moet je je kans pakken want voor je het weet regen je zeiknat en waai je uit je hemd.

Leuke foto’s kusvoorjou, die eerste _O- fijn dat hij het grondwerk zo lekker oppakt!

Ik ben vandaag met Sjoeb op pad geweest naar de fysio/osteopaat, ik had goed gezien en gemerkt dat hij vast zat achter zijn zadel, flink vast ook dus dat is even losgetimmerd en gemasseerd. Over een maandje nog een keer voor die plek Maar verder fijn en los paard +:)+ Zij heeft mijn vorige paard ook gedaan en dat was elke keer een verschrikking, die was zacht uitgedrukt niet de makkelijkste := Sjoeb daarin tegen vind alles en iedereen leuk en gezellig. Dus kreeg daar ook weer complimenten over zijn karakter, zo leuk! En hij deed het zo braaf met de trailer en op vreemd terrein, ik kwam helemaal trots thuis <3

Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:13

Fijn dat het goed helpt dat masseren! Alles voor een fit en vrolijk paard!! Altijd leuk als mensen iets positiefs zeggen over je paard hè. Ik word daar altijd vrolijk van :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:38

Wat heeft ‘ie mooie manen <3

Wij zijn een weekend naar de Veluwe geweest! Wat een feest, zo veel ruiterpaden in zo’n omgeving! Later als ik groot ben wil ik graag meer deze kant op wonen (in plaats van de Randstad), lijkt me heerlijk om in het weekend door de bossen te kunnen struinen.
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:43

Mooi hè daar <3 wij zijn er vorig jaar met de lente een weekendje geweest :D
Vandaag in 'ons eigen' bos en rondje gereden/gelopen. Mijn vriend was met de hond mee wandelen en heeft het laatste stukje achterop gezeten om te kijken hoe de hond erop zou reageren. Was voor het eerst dat we samen met hond én paard op stap waren, en ze deden het super!! :+:

Afbeelding

Afbeelding

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:00

Wat heerlijk genieten die bossen die heb hier helaas niet

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:32

blizzart schreef:
Wat heerlijk genieten die bossen die heb hier helaas niet


Ik heb thuis ook niet meer dan fietspaden door de polder helaas. Wordt altijd lichtelijk jaloers van die foto’s zoals van Xutopia in hun ‘eigen bos’ :P

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:11

Heerlijk AnnJ1995!! Ik wil dit jaar ook heel graag een weekendje weg met Sjoeby, lijkt me echt heerlijk!

Ik heb nu helaas ook alleen maar polder. Vorige stal waar ik stond was wel vlakbij een bosje en daar liggen sinds 2 jaar nu ook ruiterpaden naar toe, dat was ook wel ideaal. stelde niet veel voor maar was wel leuk qua afwisseling. Dus van een eigen bosje wordt ik ook wel jaloers hoor! We hadden vorig jaar het buiten rijden net een beetje leuk opgepakt toen ik helaas moest verhuizen.

xXutopiaXx wat heb je een knappe hond <3 <3 <3 <3 Wat fijn om zo lekker de hort op te kunnen met vriend, hond en paard!

Hier is het even rustig, Sjoeb heeft stapdienst na zijn osteo. Al was het gister voor mij wel even pittig. Ging "even" met een stalgenootje een rondje naar buiten omdat die van haar wat onzeker is buiten en Sjoeb heel braaf. Maar ik kon er dus niet op ivm zijn behandeling... maar we waren zo lekker aan het kletsen.... dat ik dus een uur heb gelopen. Blaar op mijn kleine teen en een spier verrekt aan de achterkant van mijn bovenbeen +:)+ Ik word echt oud _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:08

Jaaa... ik ben er ook zó blij mee.. 25 jaar lang in de polder gereden en altijd gedroomd van een plek als deze <3

Dankjewel Tootz! :D :+: Nog maar 10 maandjes <3 Dit was wel een memorabel ritje ja :+:
Hahaha je wordt oud _O- Ohh, zo herkenbaar :')

Gisteren ook nog met Dije geknuffeld :+:

Afbeelding

Afbeelding

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:33

Wie geeft hun.paard sublement

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:35

blizzart schreef:
Wie geeft hun.paard sublement

Wat is dat?

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:41

supplement

xXutopiaXx schreef:
blizzart schreef:
Wie geeft hun.paard sublement

Wat is dat?

[

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:50

Oh! Sorry.. Ik geef mijn Fries glucosamine & MSM poeder, omdat hij artrose heeft. Mijn Quarter krijgt vitamine E en selenium voor z'n spiertjes... Af en toe krijgen ze een darmkuur of zandwegkuur :P Oh en olie..

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:17

Hmmm ja ik voer een kruiden supplement, oerbalans op de minimale dosering. Voor de rest een scheut lijnzaad er bij door... (in 1 emmer de lijnzaad, oerbalans gemixt met een schep voermeesters opfok en 2 scheppen luzerne senior care, aangezien hij gewone luzerne niet lust en deze wel..) hij is in de groei dus kan geen kwaad.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:21

Afbeelding
Ik.wil.dit misschien gaan geven

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:46

Heb je het idee dat je paard te korten heeft?

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:53

Nee dat niet echt is dacht ik goed voor der spieren

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:07

blizzart schreef:
[ [url=m/3TaYwl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik.wil.dit misschien gaan geven



Gaf ik ook altijd, ging mn paard best goed op! Alleen is het zo dat vitamine e als ze daar te veel van krijgen wel uitplassen en selenium niet en een ophoping van selenium is ook weer niet goed zo ver ik weet daarom ben ik er even mee gestopt..

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:04

Wij geven vitalbix, aangevuld met muesli wanneer dit nodig is.
Onze ruin krijgt Ecostyle longvitaal omdat hij zomers last heeft van de pollen.
Onze drachtige merrie krijgt vitamine e met selenium extra. Maar we geven dus alleen een supplement wanneer dit nodig lijkt.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:58

Afbeelding

Hij heeft ontdekt dat ie zijn hals kan uitstrekken . ( er stond niemand voor zijn neus hoor , this gewoon een uitslover).

Hij begint steeds beter in zijn vel te zitten en meer energie te krijgen . Ik ben er wel blij mee .

Buiten wandelen vind ie super . Dan ziet ie tenminste nog eens wat anders dan een blubber wei en een stal . En het is super voor zijn ontwikkeling . twee maal in de week is momenteel genoeg . Maar ik wil wel uitbreiden naar drie keer in de week .

Hij meet nu 1,43 .