[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:15

Ook voor hengsten?

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:29

Ja top! Ik zet het op mijn lijstje!
Ik gooi het nu op zijn huidconditie en weerstand verbeteren dus ik denk dat dit zeker een goede optie is.

Zijn er specifieke dingen die je niet zou willen voeren aan een hengst xXutopiaXx? Ik ga er in elk geval even induiken morgen als ik er iets over tegenkom dan zal ik dat wel even laten weten.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:35

xXutopiaXx schreef:
Ook voor hengsten?


Oerbalans kan zeker voor hengsten. Voor alle paarden. Mocht je meer willen weten stuur gerust pb, ik verkoop het namelijk regelmatig op mijn werk (Welkoop)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:05

Wat is oerbalans precies ?

Mijn Fries is nu redelijk op gewicht maar merk wel dat ze op randje zit ze is nog in de groei word in mei 2 jaar. Soms lijkt het alsof ze jeuk heeft aan haar voorbenen (sokken) ze wrijft dan soms even met haar hoofd er langs heen maar ze trapt niet ermee.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:40

Oerbalans is een vitamine/mineralen poeder of brok, met heel erg veel kruiden er in. De weilanden waren vroeger veel rijker aan kruiden, nu moet het allemaal netjes groen zijn. Paarden krijgen dus te korten aan die kruiden. Veel van die kruiden hebben een positieve invloed op huid en vacht, maag darm stelsel.

Als je oer balans voert kan je soms ook echt zien dat het lichaam er op reageert, huis word soms eerst slechter of jeuk erger en daarna weg. Hoeft niet altijd zo te zijn dat het erger word hoor. Heb ik zelf met mijn paard geen last van. Mijn ervaring is wel echt positief, de voedings stoffen worden beter opgenomen, geen diarree en prachtige vacht ondanks wintervacht. Ben dus benieuwd hoe die straks in de zomer er uit ziet!

Klanten met echte klachten probeer ik vaak met bijv diarree eerst darm balans en dan dat afbouwen en over gaan op oer balans. Ook met bijv long vitaal, hoef en pees, zie je vaak dat wanneer je dit voert, oer balans het uit eindelijk over kan nemen. Top spul, en ik heb veel leuke verhalen al mogen horen van klanten. Wil het absoluut niet omhoog prijzen haha heb er geen aandelen in of iets xd maar zie En hoor Al zoveel goede verhalen!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:27

Hahaha klinkt wel veelbelovend ja! En ik dacht dat het een 'merriedingetje' was, vandaar m'n reactie over hengsten :') Maar tis gewoon een aanvulling op het voer, geschikt voor elk paard! :D

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:00

Janinevv schreef:
Wat is oerbalans precies ?

Mijn Fries is nu redelijk op gewicht maar merk wel dat ze op randje zit ze is nog in de groei word in mei 2 jaar. Soms lijkt het alsof ze jeuk heeft aan haar voorbenen (sokken) ze wrijft dan soms even met haar hoofd er langs heen maar ze trapt niet ermee.



Friesen worden vaak veel te vet gehouden en een paard in de groei mag best iets schraal zijn . en als die nog twee moet worden is de zeker weten nog heel erg in de groei .

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:27

Absolem ze is zeker niet te dun (geen ribben te tellen) maar geen vet buik of iets gewoon precies goed in mijn ogen, ze zit nu op halve schep basisbrok halve schep merrie/jaarling brok van zelfde afnemer daarnaast lijnzaad korrels en wat grasbrokjes (5 handjes meestal) dat is een kwart schep ongeveer.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:22

Ik ben nu al zo gek op Dije :+:
Afbeelding
Afbeelding

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:43

ahh heerlijk dat puppy hoofdje, heeft de mijne ook!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:44

Dat snap ik dat je gek op hem bent, mooie uitstraling!!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:50

<3 <3

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:05

Voetjes van de vloer !!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:37

Knapp! Hoe oud is ie?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:02

Janinevv schreef:
Knapp! Hoe oud is ie?

8 maanden

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:43

Ahh hij oogt al mooi groot.

Mijn bijna twee jarige dame
Afbeelding
Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:51

Wat leuk al die puppy’s!! Mijn vorige paard had ik gekocht toen ze 11 maanden oud was en ik kan me nog zo voor me halen dat ik soms dacht: omg trekt dit nog bij? :') En dat ik zo nieuwsgierig was over hoe ze zou worden!

Sjoeb heeft vandaag zijn nieuwe set mogen passen:

Afbeelding

<3

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:59

Wauw <3

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:10

Wat een gave set Tootz! <3

Hier gisterenavond in de zeik regen echt fan-tas-tisch gereden, zowel het zelf losrijden als m'n les. M'n juf was trots :D Hopelijk kunnen we dat zondag meenemen naar de wedstrijd!

Afbeelding
Foto uiteraard niet van gisterenavond :Y)

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:15

Mooie set Tootz

En veel succes morgen AnneJ, waar ga je starten?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:39

ynekes schreef:
Mooie set Tootz

En veel succes morgen AnneJ, waar ga je starten?


In Houten. Wordt onze tweede wedstrijd, ben benieuwd :D

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:09

Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie mening. Ik heb sinds een maand nu mijn friese merrie van bijna 4 jaar. Ze krijgt sowieso om de dag beweging en anders 5 keer per week beweging.

Ik voer haar pavo allsports brokken omdat ze dit ook op de vorige stalling voerde en ik haar niet meteen over moest zetten. Ze krijgt hier in de ochtend en avond een halve schep en voorheen op de vorige stalling 1 schep in de ochtend en 1 in de avond(daar werd ze 3x per week ong. 30 min gereden).
Nou krijgt ze hier 3x per dag heel rijk (misschien zelfs iets te rijk) hooi waar genoeg mineralen en vitamines in zitten. Stalgenoten zeiden tegen mij je moet overstappen op een basisbrok omdat ze allsports niet nodig heeft. Ik merk niet dat ze te veel energie heeft. Ik longeer haar wel voor het rijden maar ze doet niet heel gek. Ze is natuurlijk ook nog in de groei dus wil ook niet dat ze te kort komt.

Ik heb veel zitten lezen en friezen hebben natuurlijk over het algemeen weinig suikers en zetmeel nodig, ook heb je speciaal voor barokke paarden voer. Zoals voer meesters of Equifirst.

Nou is mijn vraag wat zouden jullie doen. Haar op pavo allsports laten staan of over op ander voer en zoja welk voer?

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:18

Hmm als ze het er goed op doet, dan zou ik haar lekker er op laten! Je kent je eigen paard het beste. Als ze niet heet of schrikkerig is, dan mooi hier op laten denk ik!

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:57

Ik ben opzich ook wel van het: als het werkt lekker zo laten.
Maar ik weet niet of dit extra kosten voor jou oplevert? Of dat je het zelf moet halen oid?
Dan zou je altijd nog kunnen kijken...

Sjoeb heeft voor het eerst van zijn leven vrijgesprongen! Ik heb ooit wel eens een sprongetje met hem gemaakt waarbij het 10 keer duurde voor hij doorhad dat hij over de hindernis moest ipv er dwars doorheen :')
Dus ik had geen hoge verwachtingen maar hij deed het best leuk, hij had het in elk geval geweldig naar zijn zin.


Afbeelding
Afbeelding

Zoals op de laatste te zien: hindernissen omver lopen is ook talent toch? :')

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:48

Hahaha wat een ster :') Wel fijn dat ie 't zo naar z'n zin had! En hij is écht heel knap :D :+: