[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:37

Wat gek kusvoorjou.... hopelijk is het net zo snel weer weg als dat het is gekomen!

Hoe is het met je nieuwe aanwinst xXutopiaXx?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:53

Ohh wat een gek ding! Ik had toch ook ff de DA geappt geloof ik :P Hopelijk stelt het niets voor!

Dije is goed aangekomen! Onderweg heel braaf geweest, maar mij sleurde ie gelijk een paar meter de paddock door :') We gooien het maar op enthousiasme, want mijn paardjes waren ook erg nieuwsgierig natuurlijk! Dus gehinnik alom! Hij heeft veel rondgelopen en snapte het eten uit een hooinet nog niet zo :') Maar maakt het goed.. en hij is lief <3 Vanmiddag nog even snel wat foto's gemaakt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:02

Hij is leuk!!! Lekkere kop met manen al zeg <3 Veel plezier met hem!!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:09

XHylkje Onze Yfke is drachtig van Jurre 495. Ze is 22 mei uitgerekend dus duurt ook nog even. Maar haar buikje groeit nu wel behoorlijk, ze wordt mooi rond. Ontzettend benieuwd wat er uitkomt❤
We laten onze andere merrie dekken door Jehannes. We wachten tot maart met de eerste inseminatie. Hopen dat dat ook lukt!

XUtoptiax wat een leukerd! Is hij van jezelf of is het een opdracht? Heel benieuwd hoe het zal gaan!

Kus voor jou wat een raar plekje! Hopelijk trekt het snel weg!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:16

En Tootz.. wat een leukerd, die Sjoebie. Fijn dat je weer zin hebt om aan de slag te gaan.

Nu onze ruin vorige week het sportpredikaat heeft gehaald "mag" ik hem zelf ook weer vaker rijden! Heb gisteren met hulp van mijn dochter wat oefeningen gereden en het lijkt wel of ik een heel ander paard heb nu hij zo opgeleid is
Was helemaal blij met zijn gecontroleerde galop waarin hij alle kanten op te sturen is. Heerlijk gevoel weer

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:50

Klinkt fijn zeg, om lekker zo te kunnen rijden!! Heerlijk :+: En spannend van de merries <3

Dije heb ik gekocht, dus is nu ons paardje :D Soms beleer ik inderdaad ook wel eens in opdracht, maar heb eigenlijk ook altijd een eigen trainingspaard staan :+:

Maureen97
Berichten: 674
Geregistreerd: 15-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:22

Wij zijn nieuw hier! :D

Eind december deze topper aangekocht.

Wyberen, een 4 jarige hengst van Alke 468.

Onbeleerd gekocht. Nu 4 weekjes onder het zadel. En doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ontzettend voorwaarts, meewerkend en slim. Hij heeft bij de boer goed eten gehad, dus er moet nog wel een zwembandje af :o

Eerste keer kijken. Ik moest er wel even doorheen zien.
Afbeelding

1e week bij mij, een goede was en trimbeurt. En gelijk al een heel ander paard.
Afbeelding

Eerste paar keer onder het zadel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu zijn we rustig bezig onder het zadel om straks wat jonge paarden competities te kunnen rijden.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:50

Jaaa gezellig! Jou heb ik al op Facebook voorbij zien komen. Wat een knappe vent heb jij :+: Zo mooi hoe ie het beleren oppakt +:)+

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:28

Wat knappert ziet goed uit eerste keer onder het zadel

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:14

WAUW! Mooi paard! Welkom hier!

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:47

xXutopiaXx schreef:
Hij is onderweg :):) :):)

[ [url=m/qjvF4h.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leukerd! Komt deze uit appelscha?

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:53

Afbeelding
Ik ga me ook melden! Heb sinds december een merrie van dit jaar 11 jaar! Sport ster dochter van meinse en drachtig van eise. Zocht eigenlijk een ruin, en al helemaal geen drachtige merrie maar ze is zo leuk! Was opzoek naar een braaf leerpaard voor het mennen en dat is ze zeker! 1e onderlinge wedstrijd al gehad en het gaat super! Leuk om de friesjes allemaal te volgen!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:03

Hatsikidee89 schreef:
xXutopiaXx schreef:
Hij is onderweg :):) :):)

[ [url=m/qjvF4h.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leukerd! Komt deze uit appelscha?


Ja! :D Ken je 'm?! :+:

En welkom :D Haha je krijgt nooit wat je zoekt hè :') Althans: anders verpakt :P Mooi dat 't super gaat!

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:07

Ja! :D Ken je 'm?! :+:

En welkom :D Haha je krijgt nooit wat je zoekt hè :') Althans: anders verpakt :P Mooi dat 't super gaat![/quote]

Ik heb bij die mensen boxen gekocht, en dan kom je op 1 of andere manier toch in de stal terecht om een rondje paarden te kijken haha! Erg leuk paard!

Inderdaad dat je met heel wat anders thuis komt, merrie a la, maar drachtig was echt een no go..

En dan val je er toch voor <3

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:34

Ynekes fijn dat je weer zo fijn aan de gang bent! *\o/*

Welkom Maureen97! Wat een ruig dier heb je!! <3 Leuk altijd die jonge paarden die zo graag onder het zadel mee willen werken. Wat zijn je toekomstplannen met hem?

Welkom hatsikidee89! Haha 1+1 actie? Wel spannend hoor! Wanneer is ze uitgerekend?
En het is herkenbaar hoor! Toen ik mijn eerste paard ging kopen wilde ik een grote donkerbruine ruin jaar of 7 met wat knoppen erop. Ik kwam thuis met een 2,5 jarige haflinger merrie :')

Super leuk dat dit topic nu zo aantrekt! Gezellig!
Hier beginnen we een beetje eer van ons werk te krijgen. Bovenste foto is van half december, de onderste van deze week :o we hebben nog een lange weg te gaan maar het begin is er. Morgen eens kijken wat hij onder het zadel doet.
Afbeelding

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:39

Tootz schreef:
Welkom hatsikidee89! Haha 1+1 actie? Wel spannend hoor! Wanneer is ze uitgerekend?
En het is herkenbaar hoor! Toen ik mijn eerste paard ging kopen wilde ik een grote donkerbruine ruin jaar of 7 met wat knoppen erop. Ik kwam thuis met een 2,5 jarige haflinger merrie :')

Super leuk dat dit topic nu zo aantrekt! Gezellig!
Hier beginnen we een beetje eer van ons werk te krijgen. Bovenste foto is van half december, de onderste van deze week :o we hebben nog een lange weg te gaan maar het begin is er. Morgen eens kijken wat hij onder het zadel doet.
[ [url=m/yBX6xH.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zoiets haha! Ze is pas 3 juli uitgerekend. Verkoop was beetje last minute en ze dachten dat verkopen makkelijker was als ze drachtig was. Ik had haar liever niet drachtig maar oké! Geruststellend is dat ze begin juni terug naar de Fokker gaat en daar blijft tot het veulen 2 weken oud is. Voel ik me toch iets fijner bij!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:37

Hatsikidee89 schreef:
Ik heb bij die mensen boxen gekocht, en dan kom je op 1 of andere manier toch in de stal terecht om een rondje paarden te kijken haha! Erg leuk paard!

Inderdaad dat je met heel wat anders thuis komt, merrie a la, maar drachtig was echt een no go..

En dan val je er toch voor <3

Ooh haha wat grappig. Stalwanden had ie inderdaad ook nog staan :P
Ja precies :') Nou en duidelijk werkt 't :D

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:12

Vandaag de hoefsmid weer geweest, gaat al stukken beter met mijn 2,5 jarige Floris. Emmer met een schep biks doet wonderen! Toch snel gedaan nog, de 4 pony’s van me schoon vader en Floris binnen een uur allemaal netjes bekapt!

Oh, en de plek/bult op zijn boven lip is helemaal weg! Denk gewoon een ontstoken haar zakje of iets.. gelukkig maar!

Om de hoeveel weken komt jullie hoefsmid? Ik heb er nu 10 week tussen zitten met de vorige keer, en de hoefsmid zei dat zijn hoeven er nog goed uit zagen en er maar een klein stukje af hoefde!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:26

kusvoorjou schreef:
Vandaag de hoefsmid weer geweest, gaat al stukken beter met mijn 2,5 jarige Floris. Emmer met een schep biks doet wonderen! Toch snel gedaan nog, de 4 pony’s van me schoon vader en Floris binnen een uur allemaal netjes bekapt!

Oh, en de plek/bult op zijn boven lip is helemaal weg! Denk gewoon een ontstoken haar zakje of iets.. gelukkig maar!

Om de hoeveel weken komt jullie hoefsmid? Ik heb er nu 10 week tussen zitten met de vorige keer, en de hoefsmid zei dat zijn hoeven er nog goed uit zagen en er maar een klein stukje af hoefde!



Verschilt ... als ik het nodig vind ... over een week of twee istie weer aan de beurt . Dan zit die op 14 weken geloof ik .

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:19

Ik gooi het hier eens in de groep misschien hebben jullie nog een idee:

Sjoeb heeft jeuk :(:) , het hele jaar door. Niet heel erg, hij schuurt niet aan dingen, heeft ook geen kale plekken of bulten en derg. maar staat zichzelf wel (naar mijn idee) veel te krabbelen.
Vooral veel op zijn zijn lichaam (borst, schouder en buik) en zijn voorbenen, soms schuurt hij zo zijn neus en soms knauwt echt zijn been.
Ik heb hem pas nog 3x met bye mite behandeld (+ al mijn spullen, mijn god wat een werk -O- ) maar dat heeft eigenlijk niet echt verschil opgeleverd. Hij heeft wel een mokplekje op zijn achterbeen maar die zijn al aan het afnemen en daar zie ik hem dus nooit krabben, wel op zijn lijf en voorbenen. Ik ben al op luizenjacht geweest maar die heb ik niet gevonden.

Op mijn vorige stal stond hij op luzerne, deze stal gewoon basis sport brok, dat heeft geen verschil gemaakt. Verder krijgt hij hij na het werk wel eens een appel of een handje nature's best muesli. Dus ik heb niet het idee dat hij hoog in de suiker staat. Ik ben mij nu aan het verdiepen in supplementen voor de huid... misschien dat ik hem van binnenuit wat kan helpen? Misschien heeft iemand hier nog ideeën?
Verhaar periode zit er natuurlijk aan te komen dus dat helpt ook niet.

28 feb heb ik een afspraak bij de Fysio staan en aangezien zij de komende maanden niet bij mij in de buurt is ga ik naar haar toe en dat is op een kliniek.... ga sowieso daar ook even vragen, misschien dat ze een schraapsel van zijn huid kunnen nemen oid

Ik heb er van de week wel sinds begin december weer opgezeten en een beetje getraind en dat voelde weer fijn *\o/* dus wat dat betreft zijn we weer op de goede weg.


Afbeelding

Hij werd er in elk geval blij van

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:25

Oh, daar ben ik wel heel erg benieuwd naar! Tamme heeft namelijk precies hetzelfde! Als ik hem ook in de trailer zet, schuurt ie z'n borst aan de borststang bijv.. Maar ook ik heb niets kunnen vinden, en van manen en staart blijft ie af... Godzijdank!! Tamme krijgt hooi en conditiebrok, verder niets. Nu ook geen gras, want winter :P In de zomer wel, maar heb niet het idee dat het dan erger wordt..

Fijn dat je weer lekker hebt gereden :+:

Kan niet wachten om op deze knapperd te kruipen <3 Maar zal toch nog ff geduld moeten hebben :P

Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:30

Vreemd he? Je ziet het ook niet aan hem maar in de tijd dat ik hem sta te vlechten (minuut of 10/15) dan heeft hij al een keer of 3 zichzelf dubbelgevouwen om ergens te kriebelen. En nu staat hij natuurlijk met deken dus dan denk je: nou dan staat hij even zonder en dan vind hij het gewoon lekker om even te kriebelen maar hij doet het zelfde in de zomer. Niet meer, niet minder maar staat gewoon vaak zichzelf te kriebelen...... (ok dat klinkt wel beetje raar :') maar jullie snappen hem wel)

<3 die krullen <3 heeft hij dat van zichzelf? Ik snap helemaal dat je staat te springen om erop te stappen!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:35

Haha ja, precies zo inderdaad!! Wat gek :=

Jaaa, helemaal van zichzelf <3 En ook echt een lange voorpluk! En aan beide kanten van z'n hals manen <3 <3

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:46

Ik voer mijn merrie oerbalans! En God wat knapt ze op! Niet dat ze jeukt, maar ze ziet er super uit, glad in het haar en appeltjes! Oerbalans detoxt ook!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:43

Jaaa oer balans van ecostyle geven!! Je hoeft er maar weinig per dag van te geven. Top spul!