[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:51

Kus voor jou.. wat een lief koppie heeft hij

Xxutopiaxx.. ik kan wel wat voor je opzoeken. Stuur maar een pb.
Wat voor hengstje is het?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:45

Er is al iemand zo lief geweest om even op te zoeken :D Dankjewel! :*
Is een 2.5 jarige hengst van Rindert 406 x Felle 422, met een mooi vol papier. Zal bij mij komen om beleerd te worden, waarna ik op zoek ga naar zijn forever home :+:

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:43

xXutopiaXx schreef:
Er is al iemand zo lief geweest om even op te zoeken :D Dankjewel! :*
Is een 2.5 jarige hengst van Rindert 406 x Felle 422, met een mooi vol papier. Zal bij mij komen om beleerd te worden, waarna ik op zoek ga naar zijn forever home :+:


Ik snap nooit zo goed waarom mensen een hengst willen met een vol papier als ze er toch niet mee naar de keuring gaan ... een vol papier is alleen van waarde voor de fokkerij . En als hij nu nog nog niet naar de keuring geweest is . Is de kans vrijwel nihil dat hij later nog zal gaan .

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:50

Ik vind dit een mooie foto om te delen, m'n liefste Picasso <3
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:54

Oh wauw, wat een prachtige foto!! <3


Absolem schreef:
xXutopiaXx schreef:
Er is al iemand zo lief geweest om even op te zoeken :D Dankjewel! :*
Is een 2.5 jarige hengst van Rindert 406 x Felle 422, met een mooi vol papier. Zal bij mij komen om beleerd te worden, waarna ik op zoek ga naar zijn forever home :+:


Ik snap nooit zo goed waarom mensen een hengst willen met een vol papier als ze er toch niet mee naar de keuring gaan ... een vol papier is alleen van waarde voor de fokkerij . En als hij nu nog nog niet naar de keuring geweest is . Is de kans vrijwel nihil dat hij later nog zal gaan .

Interessant berichtje :') Weet niet zo goed of het nu vriendelijk is of juist niet haha. In het geval van deze hengst zitten er héél veel sportpredicaten in zijn bloedlijn, dus lijkt mij wel een mooie toevoeging +:)+

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:32

Lys_PPA schreef:
Ik vind dit een mooie foto om te delen, m'n liefste Picasso <3
[ [url=m/SFHJk3.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw wat een mooie foto!

Tja papieren zijn leuk, voor de een heel belangrijk voor de ander niet. De mijne heeft geen papier. Zijn moeder wel vol papier (meaije x tsjerk) vader ook vol papier, maar nooit ggk dekhengst geweest. Nu Floris een ruin is, en gewoon een leuk rijpaard mag worden is papier voor mij nog onbelangrijker. Maar snap zeker dat het voor de fok ontzettend belangrijk is. Gelukkig doet een ieder waar die zich goed bij voelt :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:37

Wauw Lys_PPA! Wat een gave foto!

Papier heb ik niet op gelet bij de aanschaf van mijn paard, was voor mij geen doel op zich om te fokken. Nu blijkt dat ze een prima papier heeft, dus wie weet ooit... Voor nu geen plannen of fokdoelen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:21

Inderdaad: een mooie toevoeging. Nu heb ik deze hengst voor de verkoop, dus lijkt het mij zeker iets om er wél bij te hebben, voor het geval er mensen zijn die er wel op letten. En anders is het voor de koper mooi meegenomen :P

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:18

Hi allemaal,

Ik ben nieuw en meld mij :)
Sinds eind januari verzorg ik een lieve Friese merrie genaamd Femke J.B., geboren op 27.05.2001. Sinds vorig jaar mei heeft de huidige eigenaresse haar gekocht en zijn we heel erg nieuwsgierig naar haar verleden.

Haar moeder is Fardau B. en haar vader Olof 315.
We zijn er door middel van het stamboek er al achter gekomen dat ze 6 veulens heeft gehad. Nu zitten wij met wat vragen waar wij antwoorden op zoeken.
En ik hoop dat jullie ons kunnen helpen! :)

De vragen waar we op zijn gekomen zijn:
- Hoe was zij in der jongere jaren?
- Hoe zijn haar zwangerschappen geweest?
- Is er iemand met een nakomeling van haar?
- Kent iemand haar van keuringen?
- Kent iemand haar van vroeger?
- Waar heeft ze allemaal gestaan?
- Door wie is ze gereden? (er wordt gezegd dat ze pas 5 jaar onder het zadel is)
- Kent iemand de fokker van de zes veulens?

En als je meer weet, deel dit zeker. Mag ook via PB!

Als het niet goed staat of je weet nog een beter topic, laat het ook zeker weten! Dan plaats ik het daar ook.

Hieronder ook wat foto’s:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:50

Afbeelding
Vrolijk vriendje !

Bijna 8 maanden oud . Meet nu 1,40 .
We gaan twee maal in de week even wandelen nu . Goed voor zijn ontwikkeling en zn humeur !

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:21

Hier een tijdje afwezig geweest door het afstuderen. Nu gelukkig wat meer tijd en kan ik dit wat proberen bij te houden! Wat komen er een prachtige foto's voorbij! Leuk om te zien hoe het met iedereen gaat!

xXutopiaXx wat een leuke hengst! Een mooi projectje! En inderdaad, het papier is altijd mooi meegenomen en mensen die een hengst zoeken voor waarschijnlijk sport zullen daar in eerste instantie niet op afknappen dus in dit geval leuk voor er bij toch? :D

Absolem, wat leuk! Groot al voor die leeftijd! Hoe groot verwacht je dat hij wordt?

simo0ne, die fokkers van de merrie hebben ook een ruitersportzaak in Hardegarijp, wellicht kan je daar een keertje heen bellen? Die kunnen je vast verder helpen!

Hier gaat alles nog goed! :) merrie is begin juni uitgerekend, dus we doen lekker rustig aan en vooral genieten!

Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:14

Super leuk al die foto's❤
Leuk dat er weer wat gebeurd op dit forum qua verhalen en foto's

xHylkje.. van wie is ze drachtig?

SimoOne je kunt prima bosgra in hardegarijp bellen, zij hebben nu ook nog een merrie met JB achter de naam, wie weet eentje uit deze merrie. Ik zou het ruiterhuis bellen en vragen naar Gretha

Bij ons is 1 merrie drachtig en moet halverwege mei bevallen. De andere merrie gaan we dit jaar laten dekken.

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:23

Ynekes, ze is drachtig van Yme 507, de merrie zelf is van Pier.
Van wie heb jij de ene drachtig? Die zitten mooi dicht bij elkaar ;) en welke wil je dit jaar gebruiken?

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:57

Nummer van Bosgra hebben we inderdaad al, staat op de planning om hier naartoe te bellen :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:41

Welkom Simone! :D Wat een mooie merrie!

Dankjewel xHylkje, ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen! En inderdaad het kan nooit een slecht ding zijn :P

Vind ik ook ynekes, wat een gezelligheid zo weer :D

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:39

Hoi allemaal!

Mag ik mijn zwarte parel met zijn gouden randje hier ook voorstellen?
Ik ben jaren niet meer actief geweest op bokt maar de afgelopen maanden ben ik toch weer steeds meer hier te vinden en het lijkt mij erg leuk om weer aan te sluiten bij een topic.

Dit is Sjoeby (officiële naam : Siuwerd) een bijna 7 jarige ruin van Beart 411*Leffert. Ik heb hem dit jaar alweer 4 jaar. Afgelopen jaar vanwege omstandigheden weinig motivatie gehad wat betreft trainen/rijden maar een paar maanden geleden zijn we verhuisd van stal en daar was mijn motivatie weer. *\o/* De eerste resultaten qua bespiering beginnen langzamerhand zichtbaar te worden dus we zijn lekker bezig. Wie weet gaan we ooit toch weer de wedstrijdring in.

Sjoeb is een rasechte clown, altijd vrolijk en vind alles en iedereen leuk. Maaaar hij heeft ook zeker wel zijn eigen mening :')

Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:42

Hoi Tootz!! Welkom! :D Wat een knapperd heb je daar en wat leuk dat je motivatie om te rijden/trainen weer terug is! :D Succes!!

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:35

Dankjewel!! Jij hebt ook een knappe collectie zeg! <3

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:55

Thanks! :D Moet m'n profiel weer even updaten zie ik, een hoop foto's die het niet meer doen -O- en inmiddels gezinsuitbreiding gehad :')

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:36

Leuke verhalen allemaal weer! Welkom voor de nieuwe mensen!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:08

Hij is onderweg :):) :):)

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:02

xHylkje schreef:
Hier een tijdje afwezig geweest door het afstuderen. Nu gelukkig wat meer tijd en kan ik dit wat proberen bij te houden! Wat komen er een prachtige foto's voorbij! Leuk om te zien hoe het met iedereen gaat!

xXutopiaXx wat een leuke hengst! Een mooi projectje! En inderdaad, het papier is altijd mooi meegenomen en mensen die een hengst zoeken voor waarschijnlijk sport zullen daar in eerste instantie niet op afknappen dus in dit geval leuk voor er bij toch? :D

Absolem, wat leuk! Groot al voor die leeftijd! Hoe groot verwacht je dat hij wordt?

simo0ne, die fokkers van de merrie hebben ook een ruitersportzaak in Hardegarijp, wellicht kan je daar een keertje heen bellen? Die kunnen je vast verder helpen!

Hier gaat alles nog goed! :) merrie is begin juni uitgerekend, dus we doen lekker rustig aan en vooral genieten!

[ [url=m/gXD9Yq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik mik op 1.65/1.68

Mams is een kleine Jasper merrie van 1.60 maar ze fokt groter dan zichzelf en papa is Julius . Naja die is 1.72 .en fokt ook geen kleintjes dacht ik .

Als ik die groeicurven fabels moet geloven, zou hij ook ergens rond die hoogte moeten eindigen die ik in gedachten heb .

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:29

xXutopiaXx schreef:
Hij is onderweg :):) :):)

[ [url=m/qjvF4h.jpg]Afbeelding[/url] ]



Spannend!!!!!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:44

xXutopiaXx schreef:
Hij is onderweg :):) :):)

[ [url=m/qjvF4h.jpg]Afbeelding[/url] ]



Spannend! Maak je een update hier met hoe alles verlopen is? Altijd leuk!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:46

Floris heeft een harde bult op z’n lip, in z’n snor zegmaar.. eergisteren nog niets, en vandaag zag ik het ineens.. dierenarts geappt met foto’s en ze zegt het zou een ontstoken talgklier kunnen zijn.. even aankijken nog, misschien knapt het vanzelf open. Vreemd toch!? Nog nooit gezien.. hij was verder super vrolijk en at goed dus geen paniek, maar toch eventjes voor de zekerheid dus met dierenarts geappt. Maandag even weer kijken! Dan komt de hoefsmid ook weer voor hem

Oh foto zit er beetje zand op de bult, en de tweede foto zit het dus links van z’n mondje
Afbeelding
Afbeelding