StaL Melissa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraf

StaL Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:11

Hallo,

Ik vraag me af of hier iemand weet of Stal Melissa nog bestaat. Zij fokken/fokten(?) Spaanse Arabieren en voornamelijk witte. Mijn paard, Mel Rafis, is daar geboren en ik zou het leuk vinden om een website of iets te hebben van Stal Melissa. Als iemand iets weet, laat dan graag een berichtje achter.

Thanks,

Laura

petraaken

Re: StaL Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:42

FA --> AV

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:02

Volgens mij bestaan ze niet meer. Je bedoelt Stal Melissa uit Baarlo.
Mijn opa heeft daar vroeger gewerkt en ik ben er ook vaker geweest. Ik geloof dat die man is overleden en die vrouw zal nu ook wel heel erg op leeftijd zijn. Volgens mij heeft zij het grootste gedeelte van de hand gedaan na de dood van haar man en hebben ze het verhuurd aan een springruiter.

Ik weet niet of ze helemaal niks meer doen. Kan je niks terugvinden via google??

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:07

voor zover ik weet fokken ze idd niet meer.. een hoop paarden zijn toendertijd verkocht, zoals Mel Quebria en Mel Quelinka etc ik hou over het algemeen zelf niet zo van Spaanse arabieren, maar stal Melissa wist wel hoe je mooie Spaanse arabieren moet fokken!! wat had zij een aantal prachtpaarden..

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:11

HaHa, Stal Melissa was/is van mijn tante! Mijn oom is inderdaad 5 jr. geleden overleden. Het bestaat nu in principe niet meer. Mijn tante heeft nog een paar hele oude Arabieren staan, maar niks meer voor de handel.
De grote stal is trouwens verkocht aan Leon Thijssen!

Een website heeft ze niet, maar mocht je wat meer willen weten over je paardje, kan ik het haar wel eens vragen voor je!
Moet je me even wat meer info pben!!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:47

Lessy Scheerder is praktisch altijd aanwezig op de keuringen en vindt het erg leuk om weer iets van haar "kinders"te horen. Stal Melissa heeft enorm veel betekend voor de Spaanse Arabier in Europa en hebben zeer goede paarden gebruikt in de fokkerij. Hun fokbeleid is heden ten dage nog terug te vinden in de moderne Spanjaard. Ook wij hebben nazaten van hun stoeterij staan, ze zijn trouwens over de hele wereld terug te vinden.

Wie zijn de ouders van jouw paard?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:01

Ik woon in de buurt van Baarlo, ben voor een paar jaar terug nog eens bij Mevr. Scheerder op bezoek geweest, we gingen toen kijken naar de vader van onze hengst (nu ook al 26 jaar)
Jalisco was toen 32 jaar, en haar trots, hij zag er nog erg goed uit, later dat jaar is hij overleden.
Ik weet idd dat Mevr Scheerder veel op keuringen te zien is, fokken doet ze niet meer.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:04

monique4 schreef:
Ik woon in de buurt van Baarlo, ben voor een paar jaar terug nog eens bij Mevr. Scheerder op bezoek geweest, we gingen toen kijken naar de vader van onze hengst (nu ook al 26 jaar)
Jalisco was toen 32 jaar, en haar trots, hij zag er nog erg goed uit, later dat jaar is hij overleden.
Ik weet idd dat Mevr Scheerder veel op keuringen te zien is, fokken doet ze niet meer.

Wie is jullie hengst dan?

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:11

Hazzebaz schreef:
monique4 schreef:

Wie is jullie hengst dan?
ja dat vroeg ik me ook af Sam

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:11

Haha, in mijn profiel staan foto`s van hem Haha! zijn naam is Nishan en een fokproduct van Dhr v. Doorn, zijn vader is dus Jalisco en zijn moeder is Mel Dilaya.
Nishan is vanaf 4 maanden oud veulen al bij ons, we hebben hem altijd tot voor 10 jaar terug gebruikt voor onze eigen merries te dekken, nu is hij met pensioen Haha! of hij er blij mee is, haha ik denk het niet.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:22

hoi Monique4,
Hahahaha...daar komt de oude mooie heer weer eens in beeld !
Ik heb de foto's die je een tijdje geleden opstuurde opgeslagen hoor....[nogmaals dank daarvoor]....zo'n oude spaanse juweel is uniek!
Hoop dat hij het nog goed doet en vrolijk rond speelt en knuffelt Cool
gr,sas.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:24

Dank je dakhilah, het gaat met ups en downs, je begint het hem jammer genoeg af te zien dat hij 26 is, en zijn arthrose en spat speelt hem op, is eigenlijk al een tijdje, hij gaat `s morgens nog lekker de wei op, ong 6 a 7 uurtjes, in de wei langs onze merries, en dan wil hij tegen de middag naar binnen, oude mannetjes doen een middagdutje Tong uitsteken

Leuk dat je de foto`s opgeslagen hebt Haha! hij is onze trots, al vele jaren lang.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:20

Misschien vinden jullie het leuk om nieuwe foto`s van onze hengst te zien, zijn afgelopen zaterdag gemaakt, was eigenlijk niet de bedoeling om foto`s van Nishan te maken, maar hij staat er mooi op, ook al is hij ongepoetst Tong uitsteken

Zie [ITP] Arabische hengst Nishan 26 jaar @ fotoshoot

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:57

hallo!

ook ik heb sinds kort een merrie die van stal melissa afkomstig blijkt te zijn.
haar naam is Mel Quisana, weet er iemand meer over haar?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:44

Omdat dit topic 2 jaar oud is, is het niet meer relevant. Wat je kan doen is een PB sturen naar de TS of een topic openen op Opsporing Verzocht.

Hier een slotje.