Zijn jullie AV's ook zo schrikachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Zijn jullie AV's ook zo schrikachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 18:30

Hij schrikt echt al van de kleinste dingen, hij doet niets verkeerd hoor maar dan ben je net lekker aan de ontspanning aan het werken en dan gaat hij weer... Hoofd omhoog, stil staan enz..

Doen die van jullie dat ook zo?
En wat doen jullie er aan of hoe train je zoiets?

mooney

Re: Zijn jullie AV's ook zo schrikachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:32

Pashtashe kan soms ook goed schrikken of zich aanstellen.
Maar als je gewoon goed voorwaarts rijd en hem bezig houdt is er niets aan de hand. Als hij aan de hand bang is, gaat hij met zijn hoofd net achter mijn rug en dan loopt hij mee, net of hij zich probeert te verstoppen. Maar ik vind het wel meevallen, hoewel het natuurlijk geen koudbloed is Vork

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:33

Hij kan behoorlijk schrikken, maar dat doet praktisch ieder paard wel Knipoog
Ik vind mijn AV juist ontzettend koel in zijn kop. We zijn nog aan het wennen aan elkaar (ik heb hem nu ruim twee maanden), maar het gaat keer op keer beter. Ik ben op buitenrit geweest met andere paarden (die een beetje hyper waren), en mijn paardje was het rustigst van allen. Volgens mij is een AV meer gericht op mensen, en neemt hij daardoor sneller van de ruiter aan dat er niets aan de hand is.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:34

Mini kan dat af en toe ook zo..in de omgang vooral want echt bereden wordt hij nog niet.
bv met vegen of je rijd met de kruiwagen voorbij en dat ziet in ineens dan springt ie een stuk opzij Clown

Soraya met rijden soms ook opzij springen.enzo..meestal rij ik gewoon verder..gewoon negeren.
negeren lijkt me wel lastig als hij stil gaat staan Tong uitsteken

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 18:42

Ja we rijden natuurlijk gewoon veel overgangen, figuren wisselen lekker in tempo en ik hou hem wel bezig hoor maar hij blijft het doen, het is mijn bijrijdpaardje en ik doe het nog niet zo lang maar bij zijn eigenaresse doet hij het ook gewoon en die heeft hem al een heeele tijd.

Heeft er iemand nog anders tips?

Oja afwisseling krijgt hij ook genoeg, balkjes draven doen we al en af en toe een sprongetje ook en ook dan doet hij het.

anne_AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:00

Mijn verzorgarabje, schrikt ook echt van alles!! in het bos als ik alleen met een buitenrit aan het maken ben, schrikt hij werkelijk echt van alles!! 2 weken geleden had ik nog een buitenrit gemaakt. En toen ingen we over een stukje betonnenplaten. Op 1 van die platen lag een hoopje zand van z'on 5 cm hoog. Je raadt het al: Hij sprong met 4 benen aan de kant en bleef er met gespitste horen naar kijken...Die arabjes toch altijd letten op hun ''enge'' omgeving.

aesoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:07

mijn AV s soms ook zo'n spring in't veld vooral bijeen boswandeling. Springt ze soms uit het niets zomaar een meter opzij of ben je juist leuk aan het doordraven of galopperen en vindt zij het nodig de noodrem op te zetten.

Ook bij het dressuur rijden heeft ze alles gezien en gehoord, is echt moeilijk constant haar aandacht te houden. Omdat ze dan op zeer bekend terrein is schrikt ze wel niet zo.

Hiertegenover staat wel dat ze eigenlijk niet vlug bang is. Als je met een vreemd voorwerp komt zal het altijd direct onderzoeken.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:14

Mijn arabje is niet schrikkergig opzich. alleen als ze we er zin in heeft. In het bos stond ik laats 10 min. omdat ze spoken zag of zo Tong uitsteken En toen eindelijk weer liep zag ze al weer wat anders.
Met rijden schrik ze de ene keer wel van een vrachtwagen en de andere keer geeft ze geen kik. De ene keer met rijden vind ze alles in de bak eng de andere keer ziet ze helemaal niks.
Wat mijn paardje ook vaak doet is als ik aan het rijden ben en ze vind het moeilijk dan gaat ze dingen zoeken. Expres weg rennen voor zogenaamd iets dood engs terwijl ze daar voor er niet een naar om keek Rolleyes Haha mafkees Tong uitsteken Het handige aan mijn paard is dat ze zich altijd verraad met haar oren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:55

Mijn hengst schrikt nooit
Mijn merrie is nog jong en is snel onder de indruk van dingen maar echt schrikken of ergens angst van hebben doet ze niet

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:03

Mijn merrie is gewoon voorzichtig, verder tuurlijk schrikt ze wel is, maar welk paard niet?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:05

Mijn arabiertje schrikt wel eens, maar niet echt overdreven, maar hij is ook nog jong, dus hij is nog best kijkerig. Dit doet hij overigens alleen in de bak, buiten is hij super koel in zijn hoofd en schrikt nooit ergens van!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:09

Die van mij heeft een beetje moeite met z'n concentratie. Niet dat hij heel erg schrikt, maar hij wil graag overal naar kijken, hij wil alles zien en reageet overal op, in positieve zin.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:20

Barcelano kan weleens schrikken,Maar ik als mens zijnde schrik ook weleens van plotselinge geluiden of iemand die in een achter een muurtje tevoorschijn komt.
Barc is eigelijk vrij nuchter...Op stal staat ze er vaak van te kijken;)

knabbgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:58

Mijne is totaal niet schrikachtig.. Het tegenovergetselde meer.. Pling In het begin was ze het wel maar ik zorgde gewoon dat ik koel bleef en gewoon even een zetje gaf en stel je niet aan te zeggen waardoor ze wel door moest lopen. Gewoon doen alsof er niks staat.. Geen rare deken die beweegt, geen vuurwerk of hond.
Alleen soms heeft ze nog wel van o zal ik dat is eng gaan vinden? Blauw stipje op de weg Verward Maar goed dan is het even met boogje er om heen en dan kan die weer.
Gewoon vaak op straat rijden.
Mvg Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:00

Ik heb een Anglo Arabier en ze is behoorlijk schrikachtig. Er hoef maar een pak voer weg te zijn of de container staat echt letterlijk 1 meter verder, dan zit ze al in mn nek. Ik heb haar eigelijk gekocht om lekker uit te rijden en als het zou lukken qua tijd dan ook een wedstrijd, maar dat zit er niet in.
Daarbij heefd ze eng te vrees. Ze is dus bang om door een poortje te gaan of de box in of uit.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:16

ik heb daar eigenlijk helemaal geen last van. Zalinda vind dingen wel eens spannend, moet ze even kijken en gaat ze met haar staart in de lucht en in "passage" erlangs. Maar echt schrikken, nee dat eigenlijk nooit.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 02:07

Gon schrikt echt nergens van!
Er kan een bom naast hem ontploffen en meneer geeft geen reactie. Alleen is wel wel zo dat als hij een jollige bui heeft, of fris is dat hij wel steeds weg springt voor zogenaamde enge kabouters die wij niet kunnen zien Tong uitsteken

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 02:09

Het valt mij op, dat ze vooral met koud weer opeens een stuk schrikkeriger zijn. Haha!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 02:10

Nee, nooit eigenlijk. Adventure is het minst-schrikkerige paard wat ik ooit heb gekend eigenlijk. Heel koelbloedig en heel fijn meewerkend altijd.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 09:52

Wat jullie allemaal al aangeven natuurlijk is het logisch dat een paard wel een schrik, we schrikken tenslotte zelf ook wel eens. Maar hij schrikt echt heel vaak en zo te lezen ligt dat niet aan het ras maar echt aan het paard zelf. Ik ga maar eens wat schriktrainingen doen ofzo.. Knipoog

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:16

Mijn AV is bomproef. Hij is nog nooit echt erg geschrokken. Soms doet hij alleen een stapje opzij, maar niet dat hij heel erg schrikt.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:20

Helaas is mijn arabier ook erg schrikkerig, tot vervelends toe, van balkjes, hoopjes zand, bladeren en in het bos ... jawel ... van BOMEN (vooral berkenbomen met witte schors).

Ik negeer het zoveel mogelijk, maar in de 10 jaar dat ik hem heb is het beste wat ik heb kunnen bereiken dat hij er in elk geval niet meteen vandoor gaat maar blijft staan. Hij springt dus 2 meter de lucht in, landt op 4 benen en blijft dan nu stokstijf staan

(ook niet zo handig trouwens in een dressuurproef of zo ... haha)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:05

Firenza is juist helemaal niet schrikkerig. En als ze een keer ergens van schrikt, springt ze hooguit 1 pas weg.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:41

Hij schrikt inderdaad heel snel, maar dan is het vaak een huppel opzij (die zijn trouwens heel gemeen omdat ze zo onverwachts komen, als je niet op let lazer je dr'af) en dan loopt meneer weer door alsof er niets aan de hand is. Clown

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:11

De mijnen schrikken bijna nooit en als ze schrikken,dan doen ze soms expres bv als ze in de bak los lopen,dan hebben ze een aanleiding om extra gek te doen.
groetjes Debby