welke hengst? (Egyp)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

welke hengst? (Egyp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 22:29

Ik wil mijn merrie binnen ongeveer nu en drie jaar (weet ik, een beetje een vage planning nog) laten dekken door een arabische hengst. Ze is zelf straight Arabian dus wil ik liever ook'zo'n hengst erop. Misschien weten jullie een mooie voor haar?
willen jullie als jullie de site weten waar de hengst staat een link erbij plaatsen?

-straight arabian
-schimmel of zwart
Ik wil graag verbetering in het bloed van mijn merrie, ze heeft niet echt een arabisch hoofd, dat wil ik een beetje mooier en ik wil graag een hengst met wat meer endurance en spring vermogen. Liefst ook van haar hoogte, dus ongeveer tussen de 1,50 en 1,55 hoog.

Klinkt allemaal nog een beetje vaag, misschien kunnen jullioe op mn profiel naar Set Elkol kijken een zeggen wat je ervan denkt?
groetjes, Katja

Set_Elkol

Re: welke hengst? (Egyp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 22:30

sorry niet straight arabian, straight egyptian natuurlijk Lachen ach wat stom zeg

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 07:37

Oei, nu vraag je wel heel veel hoor! EN een mooi hoofd EN goed kunnen presteren in sport (lees: endurance/springen). Nee, zonder gekheid.. tuurlijk gaat dat samen!

Je bent op zoek naar een SE zeg je, ben je van plan om een hengst binnen of buiten Nederland te zoeken?

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:42

En wat wil je ervoor uitgeven Clown

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:07

kijk, het uiterlijk is natuurlijk minder belangrijk en de sportpresentaties hoeven natuurlijk niet uitermate op topniveau te zijn, ik wil graag een hengst in nederland. qua uiterlijk en prestaties zoiets als Kahal. (maar ik weet niet of hij SE is)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:32

Kahal is geen Straight Egyptian Knipoog

aangezien je toch nog even wilt wachten zou ik als ik jou was, eerst eens rustig bekijken welke bloedlijnen je wilt gebruiken, maak aan de hand hiervan een top 5 lijstje (van Straight Egyptian hengsten met de bloedvoering die jij graag zou willen gebruiken) en bezoek deze 5 allemaal zodat je kunt beoordelen welke van deze hengsten het beste matchen met jou`n merrie (kwa exterieur)! In Nederland lopen maar een paar (mooie) interessante SE hengsten rond Knipoog dus ik zou me ook wat buiten Nederland gaan orienteren! Knipoog

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:42

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:12

Nederland heeft niet erg veel SEs, dan heb je in Duitsland meer keuze. Maar kijk eerst eens wat de zwakke punten van je merrie zijn, ga dan op zoek naar hengsten die dat kunnen verbeteren. Kijk naar nakomelingen, ga naar shows, bezoek stoeterijen, praat met ervaren fokkers, maar geloof niet alles blindelings wat ze je vertellen Knipoog, dan krijg je een aardig beeld van wat hengsten zoal produceren. Je hebt drie jaar, dus....
Een mooie site met mooie hengsten: http://www.birkhof.com

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 23:35

bterlaan schreef:
Nederland heeft niet erg veel SEs, dan heb je in Duitsland meer keuze. Maar kijk eerst eens wat de zwakke punten van je merrie zijn, ga dan op zoek naar hengsten die dat kunnen verbeteren. Kijk naar nakomelingen, ga naar shows, bezoek stoeterijen, praat met ervaren fokkers, maar geloof niet alles blindelings wat ze je vertellen Knipoog, dan krijg je een aardig beeld van wat hengsten zoal produceren. Je hebt drie jaar, dus....
Een mooie site met mooie hengsten: http://www.birkhof.com

bedankt voor de tip!!!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:18

Hier nog een link, bij Hamburg in de buurt:
http://www.authentic-egyptian-arabians.de/indexe.html
Via de "links" vind je nog meer.

En een overzicht van de leden van de Pyramid Society:
http://www.pyramidsocietyeurope.de/
Daar vind je ook leden in NL.

Met Pinksteren is er in Frankfurt op de renbaan een show waar ook een dag alleen aan SEs is gewijd. Verder is er begin juli een show bij Helen van Nes in België met een afdeling SEs en ook de Egyptian Event Europe vindt dit jaar in BE plaats, in Zutendaal als ik me niet vergis. Normaal het eerste weekend van augustus.

En ken je deze al, daar vind je enorm veel informatie:
www.straightegyptians.com
In het forum kun je gerichte vragen stellen.
Veel plezier!

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:27

Als je veel SE paarden/hengsten wil samen zien, kan je ook op 4 en 5 augustus in Lanaken, Belgie terecht, voor The Egyptian Event Europe.
The organisatoren zijn van Zutendaal, Lanaken is op 5km van Maastricht

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:43

Rawaat schreef:
Als je veel SE paarden/hengsten wil samen zien, kan je ook op 4 en 5 augustus in Lanaken, Belgie terecht, voor The Egyptian Event Europe.

ik baal er zo giga van dat dit nu net moet samenvallen met de show in Exloo Verdrietig

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:56

sherif schreef:
Rawaat schreef:

ik baal er zo giga van dat dit nu net moet samenvallen met de show in Exloo Verdrietig

Ik dus ook! Wij twijfelen nog waarheen we gaan...

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:07

Het is jammer, ik heb met de organisatoren van Exloo al heel vroeg contact opgenomen om hun dit te vertellen, The Egyptian Event Europe heeft een vaste datum, dus daarmee kon niet geschoven worden...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:29

Normaal is de show in Exloo altijd rond de 12e/13e, jammer dat dit nu een week naar voren is gehaald Verward
Maar wij zijn eruit, WIJ GAAN NAAR EXLOO Haha! Tong uitsteken

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:54

Aha, de EEE is dus in Lanaken, georganiseerd door Van Zutendaal. Sorry voor mijn vergissing, ik moet toegeven dat ik het niet had negekeken. Voor mij wordt het de EEE, sorry, Exloo! Het probleem is, dat de ECAHO-shows wel gecoordineerd zijn, maar dat shows waar alleen bepaalde arabieren worden toegelaten (zoals bv. ook de HK), geen ECAHO-shows kunnen zijn. En daarom kan het gebeuren, dat een ECAHO-show samenvalt met een ander belangrijk evenement. Waarbij ik moet zeggen, dat de EEE werkelijk van internationaal niveau is en dat dat eerste weekend van augustus langzaam dermate standaard is, dat men daar toch wel rekening mee zou mogen houden. Helaas heeft men daar bij de organisatie van het sportgebeuren ook geen rekening mee gehouden en Stadl-Paura valt ook weer op het eerste weekend van aug. Of vergis ik me misschien weer? Ik hoop het.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:05

bterlaan schreef:
Aha, de EEE is dus in Lanaken, georganiseerd door Van Zutendaal.

Neenee, de organisatoren heten niet 'Van Zutendaal' maar ze wonen in Zutendaal (Lanaken).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:55

bterlaan schreef:
Hier nog een link, bij Hamburg in de buurt:
http://www.authentic-egyptian-arabians.de/indexe.html
Via de "links" vind je nog meer.

En een overzicht van de leden van de Pyramid Society:
http://www.pyramidsocietyeurope.de/
Daar vind je ook leden in NL.

Met Pinksteren is er in Frankfurt op de renbaan een show waar ook een dag alleen aan SEs is gewijd. Verder is er begin juli een show bij Helen van Nes in België met een afdeling SEs en ook de Egyptian Event Europe vindt dit jaar in BE plaats, in Zutendaal als ik me niet vergis. Normaal het eerste weekend van augustus.

En ken je deze al, daar vind je enorm veel informatie:
http://www.straightegyptians.com
In het forum kun je gerichte vragen stellen.
Veel plezier!

Bedankt voor de sites!!!

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:04

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:58

sherif schreef:
Rawaat schreef:

Is het niet te combineren??

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:41

Nee, of je zou van elke show een deel moeten willen missen en ertussenin je zo'n 200 of 250 km verplaatsen. Helaas kun je nu eenmaal niet op twee plaatsen tegelijk zijn offe..... misschien is klonen een idee Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:52

bterlaan schreef:
offe..... misschien is klonen een idee Knipoog

asjeblieft niet zeg... stel je voor Afbeelding Haha!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:59

bterlaan schreef:
Nee, of je zou van elke show een deel moeten willen missen en ertussenin je zo'n 200 of 250 km verplaatsen. Helaas kun je nu eenmaal niet op twee plaatsen tegelijk zijn offe..... misschien is klonen een idee Knipoog

Bedoel ook niet op dezelfde dag naar beide show's...maar de ene dag naar bijv. Exloo en de andere dag naar de buitenlandse show Bloos

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:07

dakhilah schreef:
bterlaan schreef:

Bedoel ook niet op dezelfde dag naar beide show's...maar de ene dag naar bijv. Exloo en de andere dag naar de buitenlandse show Bloos

Dat is zeker mogelijk

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:41

Dat kan natuurlijk wel, maar houd dan wel rekening met de indeling: meestal komen de jonge paarden de eerste dag en de oudere de tweede. Dus als je bent geinteresseerd in nakomeingen, dan wil je vooral het jonge spul zien. Maar als je ook de vaders en de moeders (eventueel) wilt zien, dan zijn beide dagen nodig. En als er fokklassen zijn, is dat vaak ook op de tweede dag en die zijn juist weer zo interessant! Meestal is het wel mogelijk het programma, dwz de indeling naar geslacht en leeftijd kort vantevoren te krijgen, en dan kun je besluiten, wanneer je waar naartoe gaat. Ik doe dat bv. met Wels: daar woon ik 280 km vandaan, dus dat is te doen op 1 dag. Zaterdag zijn alle klassen, zondag alleen de kampioenschappen. Aangezien ik erheen ga om de paarden te zien, is de zaterdag voor mij voldoende, zo spaar ik me een hotel uit. Wie er kampioen wordt , hoor ik dan later nog wel eens. Nou, succes met de keuze!