Theorie over de neuslijn van de arabier.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 21:24

Na het topic van die quote over de Arabier en de neuslijn maar ik ffe dit topic aan.
Ctjtje ofzo zei in het topic daar dingen die ik niet gezegd heb en dingen die dus ook niet waar waren over mij.

Hier wat ik bedoel met die neuslijn:

Klaus heeft de 26 'karakters' laat ik maar zeggen(is niet echt het goede word). En de meeste arabieren
vallen dus onder 'de duif' en ook vele Arabieren onder andere natuurlijk.

Over het Karakter:

Onder de voor Arabieren karakteristieke convexe neuslijn zien we hier ook nog diepliggende jukbeenderen. Dat is typisch voor het wezen de duif. Het hele hoofd lijkt naar onderen toe gebogen, uitgaande van de neuslijn. Het paard zelf beleefd dit als een soort 'principiele zwakte' als een soort gebrek aan zelfvertrouwen. Dit paard kan zichzelf samen met de hulp van een mens overwinnen. Zijn angstigheid zal dan veranderen in waakzaamheid en uitmonden in lichtheid, sensibiliteit en beweeglijkheid.

Dit is maar een klein stukje over het karakter.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 10-01-07 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:52

je zei letterlijk dat hoe dieper de deuk, hoe schichtiger ze waren en ook sneller bang. ik heb daar helemaal niet over gelogen.. het kan zo nagelezen worden..
verder geloof ik er nog steeds echt niet in dat het karakter van een paard afhangt van de neuslijn, ik vind het dan ook een zeer generaliserende theorie.. want dan zouden al die arabieren met veel dish allemaal onzeker enzo moeten zijn, vanuit de praktijk heb ik nog nooit ondervonden dat dit klopt..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:59

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je hier een eigen topic voor opent... Verward Zou een reactie in het andere topic niet logischer zijn geweest? Overigens snap ik je post trouwens sowieso niet, maar goed...ik vind al die karakteranalyses nav uiterlijkhedenpersoonlijk ook grote lariekoek... Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:11

ik zie eerlijk gezegd ook geen vraag/discussiepunt in je topic...

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 16:46

vikki schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je hier een eigen topic voor opent... Verward Zou een reactie in het andere topic niet logischer zijn geweest? Overigens snap ik je post trouwens sowieso niet, maar goed...ik vind al die karakteranalyses nav uiterlijkhedenpersoonlijk ook grote lariekoek... Haha!


Dat andere topic is gesloten en niet elke arabier hoort hierbij. en niet alleen arabieren als jullie dat denken. Er zijn ook nog 25 andere 'karakters'. Maar ik wou ffe wat over die neuslijn vertellen. Wist niet dat Bokt.nl mij dan meteen ging aanvallen.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:59

zelf heb ik dit boek ook in mijn bezit, en heb uiteraard gelijk even onze Arabjes geprobeerd te analyseren Haha! ...vol bewondering heb ik dit gelezen maar ben wel tot de conclusie komen dat dit een beetje overtrokken is!

Ik schoot wel weer even in de lach Haha! Bloos , toen ik de diverse reacties las in het andere topic (waar dit topic uit ontstaan is)...wij liefhebbers van het Arab ras blijken net zo temperamentvol te zijn als ons geliefde ras Haha! (laat ze toch lekker l*llen, wij weten toch wel beter), houd de eer aan jezelf..of wees kort maar krachtig met het het geven van antwoorden, zou het zo jammer vinden als het Arab-ras zo in een (nog meer) verkeerd daglicht komt te staan, mede door de "opgefokte" reacties die door sommige Arab-fans gegeven worden!
Knipoog

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 18:03

Ik probeer de arabire helemaal niet in het verkeerde daglicht te zetten! Ben zelf ook heel erg arabieren fan Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:09

sherif schreef:
zelf heb ik dit boek ook in mijn bezit, en heb uiteraard gelijk even onze Arabjes geprobeerd te analyseren Haha! ...vol bewondering heb ik dit gelezen maar ben wel tot de conclusie komen dat dit een beetje overtrokken is!

Ik schoot wel weer even in de lach Haha! Bloos , toen ik de diverse reacties las in het andere topic (waar dit topic uit ontstaan is)...wij liefhebbers van het Arab ras blijken net zo temperamentvol te zijn als ons geliefde ras Haha! (laat ze toch lekker l*llen, wij weten toch wel beter), houd de eer aan jezelf..of wees kort maar krachtig met het het geven van antwoorden, zou het zo jammer vinden als het Arab-ras zo in een (nog meer) verkeerd daglicht komt te staan, mede door de "opgefokte" reacties die door sommige Arab-fans gegeven worden!
Knipoog


Afgod

Parce

Berichten: 875
Geregistreerd: 20-03-06

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:40

Boeken worden nog altijd geschreven door mensen. Het laatste woord zegt voldoende denk ik... Bloos

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Re: De Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:09

Aldewereld schreef:
Boeken worden nog altijd geschreven door mensen. Het laatste woord zegt voldoende denk ik... Bloos


Ja Ja Afgod

armanike

Berichten: 3772
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: lanaken(belgiƫ.)

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:10

helemaal mee eens met de reacties hier.Ik heb zelf ook zo een boek, en daar klopt helemaal niets van.Het is een fijt dat je bij sommige paarden in de ogen kunt zien hoe zij van karakter zijn, maar zeker niet van de neuslijn.
lariekoek :d

Stef_Rashidi

Berichten: 102
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:21

Ik vind het ook grote onzin dat je aan de vorm van een hoofd of een neus van een paard een karakter bepeeld. Bijna alle arabieren hebben zo'n neus en volgens mij is er toch geen een arabier met precies hetzelfde karakter.

Noraa4
Berichten: 194
Geregistreerd: 27-03-06

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:56

wat een onzin. ik heb zelf ook een arabier gehad . ja ook met een deuk? . nou een geweldig dier waar ik zo'n band mee had. ze ging door het vuur voor me. niks schrikachtiger als stalgenoten of banger of noem maar op. en als je het nou eens bij de mens gaat bekijken???????
die met flaporen zijn dom. die met een grote neus zijn wijs. en zo kan je nog wel even doorgaan. Knipoog

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:05

Citaat:
die met flaporen zijn dom. die met een grote neus zijn wijs. en zo kan je nog wel even doorgaan.


daar zeg je alles mee! Afgod

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:43

Ik vind dit soort dingen zo gevaarlijk, het helpt om in hokjes te gaan denken, elk paard moet in een van de 26 kaders passen door zijn uiterlijke kenmerken en ik denk dat dit wel erg kort door de bocht denken is.

Ooit heb ik op Discovery een hele leuke proef gezien met horoscopen.
Een klas met volwassenen kreeg als opdracht om hun geboorte datum, tijd en lokatie door te geven.
Op basis van deze gegevens zou er een persoonlijke horoscoop worden opgemaakt.
Een tijdje later kreeg iedereen zijn persoonlijke horoscoop, iedereen kon zich in zijn horoscoop vinden en was het er mee eens.
Maar wat bleek ze hadden allemaal de zelfde horoscoop gekregen.

Mensen willen graag bevestiging hebben over ons zelf maar ook over onze dieren.
En juist dit soort analyse van uiterlijk kenmerken maakt dat men niet meer verder kijkt dan dat het boek (neus) lang is.

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:46

Citaat:
Mensen willen graag bevestiging hebben over ons zelf maar ook over onze dieren.
En juist dit soort analyse van uiterlijk kenmerken maakt dat men niet meer verder kijkt dan dat het boek (neus) lang is.


amen..... je slaat precies de spijker op zn kop..

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 15:46

Mijn Fleurtje valt onder de onderoficier. Is echt allemaal PRECIES waar! Was echt eng gewoon. Louloute valt onder de 'dikke' en was ook allemaal echt precies waar.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:13

Ik dacht juist dat arabieren bekend stonden als dappere paarden??

scatagh
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Theorie over de neuslijn van de arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:17

Ik heb het boek ook gelezen, ik heb het niet zelf, maar ik kan me goed herrinneren dat KH er ook bij zei dat je wel rekening moest houden met bv het feit dat de snoekhoofd een raskenmerk bij arabieren is en dat je de foto's en beschrijvingen niet letterlijk moet nemen. er zit meer achter, en het hele boek legt meer uit. En is best ingewikkeld. Leuk lezen, maar ik heb er niet veel aan.