hoe van baps naar avs overschrijven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arabianwoman

hoe van baps naar avs overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 19:33

hai ik zou graag willen weten hoe je van babs stamboek naar het avs moet overschrijven Bloos . alvast bedankt edith
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 29-11-06 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel: de 'Baarden' in 'Paarden' veranderd :D

Gideon_R

Re: hoe van babs naar avs overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 01:31

- Exportpapieren laten maken bij het BAPS en betalen
- Lid worden van het AVS en betalen
- Import regelen bij het AVS en betalen

Een beller is sneller: AVS Utrecht 030-2410001 (Maandag t/m Vrijdag tussen 09:00 en 12:30)

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:04

Ik heb dezelfde vraag gesteld aan het AVS op Paard&Koets. Sam staat bij het Poolse stamboek ingeschreven.

Toen ik hoorde in welke prijsklasse ik moest denken om het over te schrijven, begon ik even te twijfelen of dat me waard was (en dat doe ik nu nog Lachen ). Ong. 350-450 euro.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:40

Dat had ik ook. Van BAPS naar AVS. Een erg dure grap.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:42

Overschrijven is vrij prijzig en als je niet wilt fokken met het paard meestal niet de moeite waard. Als je aan wedstrijden of shows wilt meedoen, is een WAHO-papier meestal genoeg. Alleen bij bv. nationale kampioeschappen mag je dan niet meedoen. Maar in DE bv. mag een import daar nooit aan meedoen, dus dan is dat ook geen reden meer. In NL bv. mag een import WEL meedoen aan de NK.
Ik heb mijn ruin lang geleden naar DE verhuisd. Hij was, toen hij nog gezond was, mijn vrijetijdspaard. Ik heb hem nooit overgeschreven, hij heeft nog steeds AVS-papieren. Ik heb hem een keer op een internationale show (Kreuth, 199?) getoond in de ruinenklasse, geen probleem.
Voor een fokmerrie is het makkelijk om haar in het stamboek van waar ze leeft in te schrijven, voor de veulens. Een dekhengst kan meestal wel onder de papieren van zijn oorsprongsland blijven lopen mits hij daar is goedgekeurd, maar het kan ook practischer zijn, hem over te schrijven.
Je moet dus goed kijken wat je wilt met het paard voor je kosten gaat maken.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:01

Ik ben op dit moment bezig mijn engelse jaarling merrie op AVS papier te krijgen.
Engelse stamboek was behoorlijk snel met exportcertificaat. (Exportkosten zijn door de fokker van Samya betaald). Zo doen wij dat eigenlijk ook altijd.
Nu moet ze nog geschetst en gechipt worden (import NL heb ik al betaald !).
Ze heeft een engels paspoort Pling (ik hoop dat ze die kan houden, daar haar entingen er ook in staan, maar zal wel...) Bij onze duitse merries hebben we ook een duits paspoort behouden !
Maar goed... prijzig is het wel Bloos

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:10

ArabianRanch schreef:
Ik ben op dit moment bezig mijn engelse jaarling merrie op AVS papier te krijgen.
Engelse stamboek was behoorlijk snel met exportcertificaat. (Exportkosten zijn door de fokker van Samya betaald). Zo doen wij dat eigenlijk ook altijd.
Nu moet ze nog geschetst en gechipt worden (import NL heb ik al betaald !).
Ze heeft een engels paspoort Pling (ik hoop dat ze die kan houden, daar haar entingen er ook in staan, maar zal wel...) Bij onze duitse merries hebben we ook een duits paspoort behouden !
Maar goed... prijzig is het wel Bloos

Het paspoort wordt steeds behouden.(ik vond het ook leuk mijn engels en kuwaits paspoort te houden) De pedigree is hetgene dat overgezet wordt.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:18

Rawaat schreef:
Het paspoort wordt steeds behouden.(ik vond het ook leuk mijn engels en kuwaits paspoort te houden) De pedigree is hetgene dat overgezet wordt.

Bij Orayana heb ik toch echt een NL paspoort nu Verward terwijl ze een BAPS-er is van oorsprong. Nou ja.. niet dat mij het wat uitmaakt, maar zo verschrikkelijk vervelend met die entingen Boos!

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 19:18

arabianwoman schreef:
hai ik zou graag willen weten hoe je van babs stamboek naar het avs moet overschrijven Bloos . alvast bedankt edith

okee een duur geintje dus ,ik ga er maar eerst overna denken voor ik stappen onderneem .in ieder geval bedankt voor de reacties van iedereen
groetjes edith

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:59

Ik heb een merrie die in USA geboren is maar die ik aangekocht heb in Italie (enkele jaren al terug, toen stond ze op Italiaanse papieren ANICA )
Ik heb die merrie ingeschreven in het Baps. De papieren zijn toen overgezet op Baps papieren.. dus niet de origenele papieren, dit vond ik erg jammer ik dacht dat dit zo hoorde ...

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:57

magic84331 schreef:
Ik heb een merrie die in USA geboren is maar die ik aangekocht heb in Italie (enkele jaren al terug, toen stond ze op Italiaanse papieren ANICA )
Ik heb die merrie ingeschreven in het Baps. De papieren zijn toen overgezet op Baps papieren.. dus niet de origenele papieren, dit vond ik erg jammer ik dacht dat dit zo hoorde ...

Als het goed is moet het BAPS een Amerikaans "Certificate of Origin" hebben gekregen van Anica. Misschien kunnen ze je een leuk kopietje verstrekken...

ArabianRanch schreef:
Rawaat schreef:

Bij Orayana heb ik toch echt een NL paspoort nu Verward terwijl ze een BAPS-er is van oorsprong. Nou ja.. niet dat mij het wat uitmaakt, maar zo verschrikkelijk vervelend met die entingen Boos!

Sinds 2004 zijn alle EU paardenpaspoorten gelijk en hoeven paspoorten uitgegeven door EU lidstaten niet meer ingeruild te worden...

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 08:25

Ik heb twee meriis uit de USA geimporteerd. De ene (geb 1999; imp. 2000) heeft nu een AVS-paspoort en de andere (geb. 1998; imp. 1999) eentje van de PAHR. beide hebben die passen behouden, toen ik ze bij de VZAP heb ingeschreven. Ik snap ook niet waar het aan ligt. Ik geloof, dat die met de AVS-pas een US-pas had, die niet aan de EU-eisen voldeed en die met de andere pas wel???

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:51

bterlaan schreef:
Ik heb twee meriis uit de USA geimporteerd. De ene (geb 1999; imp. 2000) heeft nu een AVS-paspoort en de andere (geb. 1998; imp. 1999) eentje van de PAHR. beide hebben die passen behouden, toen ik ze bij de VZAP heb ingeschreven. Ik snap ook niet waar het aan ligt. Ik geloof, dat die met de AVS-pas een US-pas had, die niet aan de EU-eisen voldeed en die met de andere pas wel???

Dan is er toch iets niet goed gegaan want alle paarden binnen de EU moeten een EU paspoort hebben, en derhalve heb je een probleem als je bij transport wordt aangehouden...

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:28

Die PAHR-pas is anders zowel door het AVS als door de VZAP gaccepteerd en afgestempeld. Ik denk, dat een pas alleen aan bepaalde eisen moet voldoen en als dat het geval is, is hij goed voor de EU. Zeker met een EU-stamboek-stempel erin. Hoop ik toch.

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:06

Het is een beetje tegenstrijdig maar op de website van het PVE staat het volgende:

Citaat:
Mijn paard heeft al een paspoort moet ik dan toch een nieuw paspoort aanvragen?

Nee.Voor paarden geboren vóór 1 januari 2004 die al een paspoort hebben dat door een erkende paspoortuitgevende instantie is uitgegeven, hoeft geen nieuw paspoort aangevraagd te worden. In deze paspoorten moet de verklaring 'wel/niet bestemd voor de slacht' en de medicijnregistratie opgetekend worden op de pagina 'aantekeningen'. Bij medicijnregistratie zal deze pagina snel vol zijn. In dat geval kan een vervolg paspoort aangevraagd worden.
Is het paard niet bestemd voor de slacht, dan hoeft geen medicijnregistratie plaats te vinden en is deze pagina voldoende.

Moeten ingevoerde paarden ook een Nederlands paspoort?

Er is sprake van invoer als een paard langer dan 6 maanden in Nederland verblijft.
Als het gaat om een paard uit een andere EU lidstaat, hoeft er geen nieuw Nederlands paspoort bij. Als het gaat om een paard uit een land buiten de EU moet er wel een Nederlands paspoort aangevraagd worden.
Voor paarden die tijdelijk in Nederland zijn voor een keuring of wedstrijd geldt dit natuurlijk niet en paarden die uit een andere EU-lidstaat komen horen al een paspoort te hebben.

Ik weet dus niet of je in de eerste categorie valt, anders val je volgens mij in de tweede...ik kan het voor je uitzoeken als je dat wilt weten...