show (keuring) vraagjes

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

show (keuring) vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 14:35

heey

ik heb een paar vraagjes aan jullie?

wil mijn paardjes volgens jaar uitbengen(laten brengen) op een show/keuring.

hebben jullie je paardje daar zelf voor getraind of laten jullie dat doen?
zoja wie zijn hiervoor aan te bevelen.
brengen hun ook je paardje uit op de shows of doen jullie dat weer zelf?

heb voor mijn merrie pas een nieuw showhalster.gewoon met een ketting onder de kin (zal nog foto maken)

mijn ruin gaat ook maar wat voor halster heeft hij nodig? moet dat met bit of zonder bit? hij is 4.
mochten ruinen ook met een ketting moeten.zijn daar dan nog andere oplossingen voor?of niet.hij is als de dood voor dat geluid.en hij raakt dan helemaal in paniek.ookal zit hij alleen aan de onderkant.

welke keuring zou geschikt zijn om de eerste keer aan mee te doen.weet iemand al wanneer die weer beginnen?
foto's in profiel.

misschien neem ik er de eerste keer maar 1 tje mee.
welke van de 2 zouden jullie dan doen?
foto's in profiel

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: show (keuring) vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:51

als ik jou was zou ik het eens gaan proberen op de amateurskeuring (in Bunschoten ), hier kun je zelf je paard voorbrengen. Je krijgt dan (dat is de bedoeling) een duidelijk beeld wat een jury nou van jou`n paard vind, aan de hand daarvan zou ik als ik jou een beslissing maken of je door moet gaan met het showen of niet! Het kost namelijk wel allemaal erg veel geld!
Je kan natuurlijk je paard in training laten zetten om hem en haar showklaar te maken, alleen zit hier meestal een goed prijskaartje aan! Maar moet wel eerlijk zeggen dat het wel een kick geeft als je je paard in de ring ziet lopen Haha!
heb je foto`s van je paarden?

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: show (keuring) vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 15:05


sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: show (keuring) vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:04

mooie paardjes heb je hoor Knipoog

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: show (keuring) vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:33

Lijkt me verstandig om naar de amateurkeuring te gaan!

elmo1
Berichten: 608
Geregistreerd: 12-10-04

Re: show (keuring) vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:35

Paarden moeten ingeschreven staan bij het stamboek en gechipt zijn met papieren en paspoort.
Als je lid bent van het AVS kan je met 1 telefoontje al je vragen beantwoord zien of check de website.
Lidmaatschap is dacht ik ook een vereiste, dan krijg je meteen het twee maandelijkse club blad waarin de gehele show en keurings kalender opgenomen is, inclusief inschrijf formulieren met opgave van de kosten etc.
Om paarden ter keuring aan te bieden is het verstandig om b.v. een voorbreng cursus te volgen die ieder jaar door Jan Calis word gegeven.
Dit als je het zelf wilt doen natuurlijk.
Je leert opstellen en iets over de toilettering en make- up.( als je dat wilt gebruiken)
En ga eens een show bekijken op www.arabischevolbloeden.com vind je ook een hoop info.

Succes alvast

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: show (keuring) vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 20:39

ben in tilburg naar show gweest. is al weer tijd geleden. heb al bij het avs gevraagt. ze zijn gewoon av. hebben papier paspoort en chip ook.
ze zeiden dat volgend jaar weer mee kon doen.maar neem aan dat het wel een tijd duurt voordat ze getraind zijn.

zal eens op de site gaan kijken

thnx voor de reacties