Wie kent de hengst Nimb OX???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesssie
Berichten: 8
Geregistreerd: 31-07-06

Wie kent de hengst Nimb OX???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 16:07

Hoi!

De vader van mijn schimmel bruin geboren is de hengst Nimb OX. Kent iemand deze hengst of heeft iemand ook een nakomeling? Ik ben zeer benieuwd naar het karakter (van de hengst), de kleur en misschien heeft iemand een foto! Ik heb gehoord dat deze hengst uit Duitsland komt.

Alvast bedankt!

Groetjes Jessie

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wie kent de hengst Nimb OX???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:41

-> AV

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wie kent de hengst Nimb OX???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:55

Bedoel je de 'oude' Nimb ox (Muscat x Arax)? Die werd geboren in 1975 op Stoeterij Tersk in Rusland en zijn laatste eigenaar volgens mijn hengstenboek was de Kossack Stud in Zuidoost-Beemster.

Geen idee of hij nog leeft, het hengstenboek zegt iig dat hij in 1989 het keurpredikaat kreeg en dat hij in 1990 is geëxporteerd, er staat niet bij waar naartoe.

Als je even zoekt met Google op "Nimb ox" (tussen dubbele aanhalingstekens) dan vind je een hoop nakomelingen over de hele wereld.

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Wie kent de hengst Nimb OX???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:00

Nimb stond inderdaad bij The Kossack Stud. surf even naar www.kossack.com en daar heb je de contactgegevens van Rob den Hartog die je meer over Nimb zal kunnen vertellen.

Nimb werd in 1990 trouwens geëxporteerd naar Duitsland, en datzelfde jaar ging het van Duitsland naar Zwitserland.

De laatste geregistreerde nakomelingen dateren - voor zover mijn gegevens juist zijn, dus steeds onder voorbehoud Knipoog - van 1991