milak AA

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 14:05

hallo is er iemand die ook een nakomeling heeft van milak verdere info over deze hengst heeft of evt foto's van hem.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:18

de eigenaresse van Milak (Amber) zit vaak op het Arabisch Volbloed forum, zij kan je alles vertellen over deze prachtige hengst! Ik weet niet of ze hier ook actief is Knipoog

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:20

volgens mij niet.
de hengst stond bij mij op stal Pling

AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:24

Hey,

Ik heb ook een nakomeling van Milak, heb hem ook een paar keer in het echt gezien. Haha!
Ik zal zo ff kijken naar wat foto's van hem.

Groetjes Andrea.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:31

Even Milak in the picture zetten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:35

Milak bij Reindert, voorproefje - In dit topic staan foto's van hem die nog niet zo heel lang geleden van hem zijn gemaakt. De foto op pagina 1 doet het niet meer, maar op pagina 5, 6 , 7 en 8

Milak AA (Malik x Aukje) - Een album op de site van Reindert Jansen.

La Dolce vita's Slideshow - Een album van Amber zelf met foto's van Milak en van haar andere AV's.

Ik heb ook nog een paar foto's op mijn computer die een hele tijd terug van hem op internet stonden, maar die staan nu niet meer op internet dus ik weet niet of ze hier zomaar neer mag zetten.
Als je nog meer info wil over zijn nakomelingen kan je denk ik het beste contact opnemen met Amber zelf, want die houdt volgens mij alles heel zorgvuldig bij. Zij kan je denk ik het meeste over hem vertellen.

Groetjes Andrea.

Anoniem

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:39

ik heb in het verleden ook een nakomeling van milakAA gehad althans verzorgd toen ik op vakantie was heeft die man haar verkocht! dit was ze!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SuperSuup

Berichten: 1951
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: oud-beijerland

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:29

Suzan_kalim heeft er ook een van Milak als het goed is miss dat je die ook even kan PB'en

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 07:30


ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:03

jazz-fan schreef:
http://static.flickr.com/61/200795134_6 ... c1.jpg?v=0

Ik heb een kleindochter van Milak AA.
Aziza.( Ansata Sinan x Chantal's Samila v. Milak AA). Het is echt een schat.


Ze lijkt soms wel een hengst, maar a lá hahahahaha Haha!
Ze is ook een enorme "praterd", wat haar zoontje nu ook al overneemt. Je mag soms wel watten in je oren doen, het lijkt af en toe net een kippenhok Haha! Haha!
Maar heerlijke wezens zijn het *zucht* Ach gut

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 11:58

de vader van mijn jaarlingertje is de zoon van milak, ik hoorde dar milak een hele goeie hengst was, wat zijn de predikaten enz die milak gehaald heeft

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 19:57

dit is mn jaarlinger waar ik het over had .. de kleinzoon van milak Haha!

Afbeelding

Afbeelding

donderwolke

Berichten: 6
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nevele

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:18

Share schreef:
ik heb in het verleden ook een nakomeling van milakAA gehad althans verzorgd toen ik op vakantie was heeft die man haar verkocht! dit was ze!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dit is nu mijn merrie (ben niet de directe eigenaar na Share, er zat nog iemand tussen, ik wist helemaal niet dat Shiva zo bruut van haar is weggehaald). Ik heb een heel pak foto's van haar. Zie album:

http://www.mijnalbum.nl/Album=IUEUNHEU

Ze is enorm lief en aanhankelijk, ik zou haar voor geen geld meer kunnen missen!

xxx julieke

donderwolke

Berichten: 6
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nevele

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:24

O ja ik had nog een vraagje, misschien een domme vraag maar ik ben niet zo into fokken, is milak gefokt voor show, dressuur, western of weet ik veel wat anders? Of voor niets bijzonders?

xxx julieke

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 13:24

ja en ik wel toch weleens weten wat milak voor prestaties behaald heb?

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:48

Prescious schreef:
ja en ik wel toch weleens weten wat milak voor prestaties behaald heb?


zoals eerder vermeld, probeer het eens bij het Arabisch Volbloed forum, daar is de eigenaresse (Amber) vaak aanwezig en die kan je alles over deze kanjer vertellen! Knipoog

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:51

Tweevoudig Nederlands kampioen endurance Fadilah R (van Carmen Römer) heeft ook Milak AA als vader. Helaas kon Fadilah tijdens het WK in Aken (over 160 km) niet aan de start verschijnen vanwege een blessure die ze in de week voor de wedstrijd thuis had opgelopen, maar in september is ze naar verwachting weer fit genoeg om het EK voor junioren/young riders in Tsjechië (over 120 km) te lopen.

Zie http://www.knhs.nl/News.asp?ID=25080&Pc ... omStyle=11 en http://www.knhs.nl/News.asp?ID=9360&Pca ... omStyle=11 voor foto's van Fadilah.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:44

Hier nog wat foto's van Milak, ik vond het een erg mooi dier om te zien met ook een lief karakter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:54

Milak heeft geen predikaten behaald, om het simpele feit dat hij nooit officieel is uitgebracht in de sport. Dat wil niet zeggen dat hij niet kan presteren, zowel springen als de dressuur beheerst hij erg goed, maar nu hij wat ouder is, inmiddels 20, wordt hij niet meer fanatiek gereden. Milaks nakomelingen presteren zowel in de sport als de show erg goed. Fadilah werd al genoemd, maar ook kinderen als Miilika, Milanov, Chantals Aziim, Chantals Extriim hebben hun sporen destijds nagelaten.

Milak heeft diverse shows gewonnen o.a. in Aken werd hij klassewinnaar en op het WK in Parijs scoorde hij erg goed ( plaatsing weet ik zo niet meer, maar wel hoog). Hij is voor zover ik weet, 2 x op de HK uitgebracht en pakte beide keren zijn 1e premie met gemak.

Verder blinkt Milak uit in zijn bloedlijnen. Hij iz grotendeels Egyptisch gefokt en is een halfbroer van IBN Estasha. In zijn bloedlijnen komen namen als Hadban Enzahi, Malik etc voor. Interessant om mee te dekken dus.

Helaas staat Milak niet meer ter dekking maar geniet hij van zijn welverdiende rust. Zijn laatste nakomeling is Binte Estada LDV, een Golden Crossmerrietje geboren in 2005 uit de merrie C.A. Estada. Deze jaarlingmerrie is in het bezit van de eigenaar van Milak.

Milak, een enorm indrukwekkende hengst op alle vlakken. Superlief karakter, prachtig om te zien en een ware engel om te leren kennen. Hij staat hoog aangeschreven bij menig fokker en dit paard verdient alle credits die hij kan krijgen! Een wereldpaard uit duizenden!!!

Wij hebben nog een kleinzoon van Milak staan, de zoon van Valencia hier op het forum en ook in hem kun je duidelijk de kenmerken van Milak terugzien.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:48

Afbeelding

Fadilah (toen nog in bezit van Petra de Looff) met AR-deken Pling Pling

donderwolke

Berichten: 6
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nevele

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:16

Hazzebazz zeer erg bedankt voor de complete uitleg, dankzij jou weet ik al een pak meer over de vader van mijn paardje!

xxx julie

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:34

donderwolke schreef:
Hazzebazz zeer erg bedankt voor de complete uitleg, dankzij jou weet ik al een pak meer over de vader van mijn paardje!

xxx julie


Graag gedaan meid. Knipoog Als je meer wilt weten, roep je maar. Pling

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:09

ja bedankt, mijn jaarlingertje is de kleinzoon van milak, dus was ff benieuwd naar hem maar bedankt voor de info

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:04

hallo allemaal,

ik werd getipt door Hazzebaz over dit topic, altijd leuk om te lezen wat anderen van Milak en de Milak- kids denken.
Als er vragen zijn wil ik die altijd beantwoorden, no problem. Ook is iedereen welkom om Milak te komen bewonderen na telefonische afspraak of per pb.

to Precious; Jouw jaarling, is dat het veulen van Djinn en Gi Gi? Djinn is dan wel nooit op de hengstenkeuring geweest maar is echt een heel mooi paard. be proud! Ik zal van hem een plaatje proberen te posten.

Geinig dat het praten van Milak ook op zijn kinderen is overgedragen! Inderdaad, ze babbelen wat af tegen je vooral op stal. Luisteren doen ze ook heel goed, commando's vervallen al snel in hele gesprekken want de woorden en betekenis is ook in zinnen te begrijpen door Milak. Iets wat ik bij mijn merrie bijvoorbeeld echt niet hoef te doen. Wat bij Milak "geef me is effe een voetje ouwe" is moet bij haar een stuk duidelijker; VOETJE! Haha, Misschien is dat wel het meest apart van mijn witte vriend.

Over de sport-predikaten; Helaas heb ik door mijn drukke leven met shows en een dekhengst plus een reguliere baan weinig wedstrijden gereden. Milak was wel een heel eind geschoold en had veel aanleg voor dressuur, springen en endurance. Ik heb hem altijd met veel plezier gereden en hij is 100% betrouwbaar. Met een halstertje en een touwtje over een drukke weg is geen probleem. Binte, zijn dochtertje heb ik aangehouden om mee te gaan rijden. foto's plaatsen lukt me helaas niet maar ik blijf het proberen Knipoog

Cheers!

Amber

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: milak AA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 08:59

hoi amber ik heb idd het kind van aviv djinn en van gigi een hele lieve jaarlinger. gaaf dat je aviv djinn ook kent, en als je leuke foto van hem hebt haha is altijd welkom