He er wordt aan mij gedacht 
Ik men zelf met een NRPS (95% arabisch) en dat gaat uitstekend. Ik neem aan dat je de pony verder goed kent? Dan weet je ook zelf het beste of je zonder je been- en zithulpen veilig zou kunnen gaan mennen. Maar zolang ze betrouwbaar is en niet uit het niets aan het hollen gaat, kan ze prima voor de wagen. MITS ze geen traumatische ervaringen heeft en goed beleerd wordt.
Goed van je dat je aan het koetsiersbewijs denkt! Vele vergeten dit, maar dit is een perfecte basis om het mennen te leren. Je hoeft nog geen spullen aan te schaffen, dus als blijkt dat je het mennen helemaal niets vind heb je geen onnodige kosten gemaakt.
Uit je verhaal maak ik op dat je nog totaal geen ervaring met mennen hebt, ga dan ook niet proberen je paardje zelf te beleren, dat gaat fout. Besteed dit uit aan een professional, niet aan een boer op de hoek die al 100 jaar ment. Maar iemand die dit vaker doet, zeker gezien je een arabier niet moet beledigen.
Deze mensen kunnen je ook helpen bij de aanschaf van je spullen. Een sulky is voldoende, maar niet erg handig. Je mag er namelijk geen wedstrijden mee rijden en het is niet erg comfortable.
nog meer vragen??