Flaxman's Oumry en Kiyara Salam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Flaxman's Oumry en Kiyara Salam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:01

Ik ben op zoek naar familie van mijn arabisch volbloed merrie die ook ingeschreven staat bij het AVS.

haar ouders zijn:
Flaxman's Oumry (V) A.8064
en Kiyara Salam (M) A.8683

De fokker is Y.Elsaid (J.G. Burgers) te Gasselte.

Bedankt, Katja

Bren79

Re: Flaxman's Oumry en Kiyara Salam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:20

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:31

-> AV

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:06

Bij het bekijken van de pedigere ben ik op iets vreemds gestoten: ik gebruik de Datasource van de AHA en die is meestal wel goed, maar nu hebben ze dit:
Name Number Foaled Gender Color Sire
RKS NATALEE AVS*6308 07 Mar 1988 Mare Bay KALLANY
RKS NATALEE AHR*402299 07 Mar 1988 Mare Bay MOSRY+++

WIE O WIE is nu de vader van Natalee???? Kallany volgens het US stamboek, of Mosry volgens het NL stamboek? Wat staat er op de papieren?

Ik heb de Datasource gemaild en meestal erageren ze wel. Ik houd jullie op de hoogte.

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:52

katjamanny schreef:
Ik ben op zoek naar familie van mijn arabisch volbloed merrie die ook ingeschreven staat bij het AVS.

haar ouders zijn:
Flaxman's Oumry (V) A.8064
en Kiyara Salam (M) A.8683

De fokker is Y.Elsaid (J.G. Burgers) te Gasselte.

Bedankt, Katja
Hoi vraag het is aan Flaxman zelf ik denk dat Hellen dat misschien wel weet. sucsses

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:02

Sorry, ik zie dat ik ook een fout heb gemaakt Knipoog de vader is Mosry volgens de US, en Kallany volgens NL.

Het gaat om een US-gefokt paard, dus ga ik er vanuit, dat de US gegevens wel kloppen. Het paard is in 1990 naar NL gekomen en daar geregistreerd. Die gegevens zijn ook weer naar de Datasource gegaan, waar ze misschien gewoon een fout hebben gemaakt bij het invoeren. Ik kijk eerst thuis maar eens in het AVS-stamboek. ALs daar Kallany als vader instaat, bel ik ze wel, want als er een fout is gemaakt bij de import/overschrijving, dan kan het wel iets ernstiger zijn en moeten er msschien papieren gecorrigeerd worden. Maar dat is niet zo heel waarschijnlijk. Eerst nakijken, geen paniek. Waaarschijnlijk gewoon ergens een foutje gemaakt bij het "voederen" van de computer.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:18

OK, inderdaad gewoon een tikfout dus bij het invoeren van de gegevens door Datasource. Hun antwoord:
"There was a typo when the data was input on the AVS horse. Rather than 31705 as the sire number it should have been 81705. This has been corrected and the information will appear in DataSource early next week. MOSRY is the correct sire."

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:20

Hey daar zie ik mijn paardje voorbij komen! Knipoog Fardooz is idd een broertje van jouw merrie! Ik heb je ondertussen al foto's gemaild. Ik had nog foto's van jouw merrie dat ze 2 en 3 jaar oud was. Onze paarden hebben verder niet veel broertjes en zusjes. Voor die van jou was er nog een hengstje geboren en na die van jou dus Fardooz en daarna nog een merrie, die is dit jaar dus 3 geworden en dit jaar nog een hengstje. De laatste merrie en hengstje staan nog bij de fokker. Dit hengstje is ook echt de laatste want Oumry is helaas vorig jaar overleden. Is jouw arabje ook zo groot? Die van mij is rond de 1.60 inmiddels..Ze lijken wel echt op elkaar vind ik.
@ Bterlaan; gelukkig klopt het dat de vaner van Natalee, Mosry is, want anders hadden we onze stambomen moeten gaan veranderen Lips are sealed

moshana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:33

Hallo
Wij (Es-Salám Arabians zijn de fokker van Kyara Salám
Wij hebben in 1988 onze hengst RKS Haziz uit USA ingevoerd, hierna in 1990 ook RKS Nata-Lee.
(vader. Mosry uit Morafic X Sanaaa en moeder P.H. Natasha uit Ansata Abbas Pasha X Bah Dena)
We hebben in 1992 de vader van Kiyara: Hamasa Mekdam uit Duisland ingevoerd (vader Hamasa Khazzan van Kasr el Nil X moeder Mehna van Mohawed)
Kyara is Asil Egyptisch.
Maar je heb toch een stamboek papier bij je paard waar alle bloedlijnen op staat?
Wil je meer weten mail gerust naar dtreadwell@wanadoo.nl of bel 0487-561508
Groetjes Dana Treadwell

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:48

Hey wat grappig zeg! Ik had ook al de stamboom van mijn paard geprobeerd uit te pluizen en toen kwam ik via het arabierenforum er idd achter dat jullie de fokkers zijn van Kiyara en dat ze asil egyprisch is. Ik heb foto's van haar als je die wilt zien en ook het e-mail adres van degene waar ze nu staat. Maar ik zal ook nog wel even mailen..