Moran ox overleden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kidcatlover

Berichten: 469
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Gemeente Twenterand

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:39

Jeetje, wat sneu zeg..!! Héél erg veel sterkte gewenst met dit grote verlies!!!

Moran was een zoon van de hengst Monitor, toch..? Een halfbroer dus van een Maradona, een hengst die ik gereden heb...

Hoe oud was hij eigenlijk...?

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:00

Karin schreef:
lotttttttt schreef:
Toch wel erg gevaarlijk, cross...

Dat is nou een uitspraak die nergens op slaat en in deze situatie al helemaal niet. Jij weet duidelijk niet wat SGW nou eigenlijk inhoudt. Scheve mond



Rustig aan hoor! niet zo aanvallen, is nergens voor nodig Verward !

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:01

Ik val je niet aan, ik merk alleen op dat die opmerking nergens op slaat en dat je duidelijk niet weet wat SGW inhoudt.

Dat wat Moran is overkomen heeft niets te maken met het feit dat hij met een SGW-training bezig was. Dat had overal kunnen gebeuren, zelfs op stal of in de wei.

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:04

ja dat kan, ik heb wat anders gehoord. Vandaar dat gene wat ik zeg. Als ik hoor dat hij in de waterbak , gevallen is, en daardoor een inwendige bloeding heeft gekregen, enz enz.. Dan ga ik toch denken, sgw is risico vol

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:05

Wat is er dan wel precies gebeurt. . .

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:08

k zie t al, hartstilstand , toen inwendige bloeding en dat toevallig tijdens training, ín de waterbak...

Saskia_Omar
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: bij Rotterdam

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:09

lotttttt Lezen Knipoog
Heel veel sterkte aan de eigenaren en aan degene die het hebben zien gebeuren.
Jeetje zo plots Boos! Mooi dier

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:09

Op de AVS-website en in het AVS-blad staat het als volgt:

http://www.avsweb.nl/Subcategorieen/Red ... rleden.htm

Citaat:
De hengst Moran (A.8469 - Monitor x Redna by Narew) is afgelopen weekend overleden aan, naar alle waarschijnlijkheid, een inwendige bloeding (gesprongen bloedvat).

GvdT was erbij, zoals ze hierboven schrijft:

GvdT schreef:
Moran is het water ingelopen, is een soort van zwembad voor paarden. Daar heeft hij een hartaanval en inwendige bloeding gekregen. Helaas kan ik het weten, want ik heb het zien gebeuren

Het is dus niet tijdens het crossen zelf gebeurt.

Het staat totaal los van het crossen, dit had overal kunnen gebeuren.

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:15

Saskia_Omar schreef:
lotttttt Lezen Knipoog
Heel veel sterkte aan de eigenaren en aan degene die het hebben zien gebeuren.
Jeetje zo plots Boos! Mooi dier



Ja ik had eigenlijk niks gelezen, t was me verteld via msn. Staat dus los van de hele training.

Nou goed.. Het is en blijft erg..


Citaat:
Ik val je niet aan, ik merk alleen op dat die opmerking nergens op slaat en dat je duidelijk niet weet wat SGW inhoudt.


Een paard kan overlijden bij tijdens sgw doordat ie zn benen breekt of iets dergelijks, ik blijf het geen leuke reactie vinden. Sorry

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:18

Een paard kan ook overlijden doordat hij bij het springen zijn benen breekt. Of in de wei, als hij dolenthousiast onderuit gaat vlak voor het draad. Of in de stal, als hij vast komt te liggen. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Hier gaat het erom dat je voorbarige conclusies trekt omdat je dingen 'van horen zeggen' hebt en vooroordelen hebt over SGW. Je reacties in dit topic zijn IMO dan ook nogal ongepast.

miloutjuhh
Berichten: 63
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:18

vreselijk...zonde..heel veel sterkte voor de direct betrokkenen.. Ach gut

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:53

Nog even 1 off-topic reactie.

Ik heb met mijnpony altijd bij de paarden gecrosst, helaas heeft hij tijdens een dressuurles met uitgestrekte draf zijn pees voor 80% beschadigd en wel zo ernstig dat hij nu recreatiepony is geworden.
In de 8 jaar dat ie heeft gecrosst is ie nog nooit kreupel geweest, 1 keer fanatiek oefenen voor de laatst punten in het M2 en het is gebeurt.

Dus crossen is niet perse gevaarlijker, ken ook een paard die in de travers zijn hoef afsneed aan de bakrand, dat is ook geen prettig gezicht.

Ik denk dat de mensen van wie Moran was en Neeltje al genoeg verdriet hebben zonder veroordelende reacties

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:24

Ik schrok ook toen ik het in het AVS-magazine las. Vanaf de eerste keer dat ik Moran zag vond ik het al een fantastisch dier, niet alleen hartstikke mooi maar ook met een geweldig sympathieke uitstraling. Niet alleen een showpaard maar ook een erg aansprekend rijpaard. Hij was echt één van mijn favorieten en ik vond het heel vervelend om te lezen dat hij er niet meer is. Voor de mensen die hem kenden zal het ongetwijfeld heel veel zwaarder zijn, ik weet niet of ze dit lezen maar ik wil ze veel sterkte wensen. Voor de mensen die ook een zwak hadden voor Moran heb ik nog een foto, gemaakt tijdens de NRPS Hengstenshowdag in 2003. Gebruik hem gerust, we hebben de foto zelf gemaakt, dus dat vinden we niet erg.

Afbeelding

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:35

ik zag het vrijdag in het NRPS blad en ik had het donderdag van me vriendin gehoord..

het is toch in renswoude op de cross gebeurt...nouja niet tijdens het crossen maar wel op het veld daar toch?? bij het water

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:39

Oh wat erg... ik lees dit nu pas. Had het niet in AVS blad gelezen.

Ik heb laatst moeten schrijven toen mijn instructeur moest jureren bij kossack stud en we Neeltje en Moran nog in de ring hadden. Wat triest zeg van zo'n mooie hengst en wat een vreselijk naar einde voor de eigenaren Verdrietig Ik wens de eigenaren heel veel sterkte toe met het verlies van Moran.

Brenniej

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-08-05

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:23

Wat vreselijk! Ik ken Moran ook nog van de springwedstrijden met Justin Maarse. Echt heel erg, alle mensen die Moran kennen heel veel sterkte toegewenst.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Moran ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:51

Verschrikkelijk nieuws. Ik wens neeltje, annelies en henk dan ook echt ontzettend veel sterkte toe.

Ik verwacht zelf volgend jaar nog een nakomeling van Moran. Een van zijn laatsten.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding