arabier ALLERGISCHE reactie op vliegenmiddel Grand national

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shabbay

arabier ALLERGISCHE reactie op vliegenmiddel Grand national

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 12:17

hallo bokkers

ik weet dat arabieren gevoelig zijn voor vliegenmiddelen daarom ging ik op zoek naar een middel met natuurlijke ingrediënten op citronella basis. Helaas bleek het middel niet natuurlijk genoeg en heeft mijn arabiertje nu een allergische reactie!

Het lijkt net of hij in een bijennest is gevallen! Gelukkig was ik wel zo slim het alleen tot de hals en de flanken te beperken. Hij heeft er zover ik zie geen last van, maar het zal vast wel jeuken. Ik ga hem vanmiddag wassen om dat spul uit zijn vacht te krijgen, en dan hopelijk gaat de zwelling snel naar beneden.

hebben jullie zoiets wel eens gehad? wat hebben jullie er aan gedaan? en voor middel gebruiken jullie? of zeggen jullie van gebruik gewoon een vliegendeken? Zal alleen water het middel uit zijn vacht krijgen of zal ik wel een milde shampoo gebruiken?

Graag jullie advies! Bedankt!

JessyHorse

Re: arabier ALLERGISCHE reactie op vliegenmiddel Grand national

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:18

Mijn Arabier heeft daar nooit geen last van gehad. Kon vanalles over haar heen spuiten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:29

Heeft waarschijnlijk niets met wel of niet natuurlijk genoeg te maken. Sommige paarden kunnen niet tegen citronella. Vooral in combi met zonlicht.....

Gewoon paard even wassen en een vliegenmiddel zoeken/maken zonder citronella. Of idd een deken gaan gebruiken.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:03

gebruik voor die van mij die atex daas spray (zoiets dan Tong uitsteken)
en daar hebben ze verder geen last van en werkt redelijk goed

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:09

Citronella blijkt niet goed te zijn, is naar tschijnt kankerverwekkend, nou ja wat is niet kankerverwekkend tegenwoordig Rolleyes Maar ik gebruik het toch liever niet...

Ik maak men vliegenspul gewoon zelf! Op basis van water, azijn, look, kruidnagel, dettol, tea tree olie en citroensap, je kan ook nog andere dingen toevoegen naar keuze. Werkt goed genoeg voor mij en men paard! Natuurlijk is het niet 100% doeltreffend, maar dat heb je met alle spul... En bovenal, het is goedkoop!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:14

ik gebruik ook de Atex daasspray maar bij mij is er niet echt verschil ... en tstinkt verschrikkelijk Tong uitsteken
Ik hoorde ook van m'n tante dat ze het zelf maakt en ze doet het zo:
Water
Dettol
Azijn
Citronella

Zal dat morgen es maken en kijken of het helpt , zal maar niet teveel citronella gebruiken nu ik hoor dat sommige paarden er allergisch voor zijn...

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:58

Wees ook voorzichtig met dettol! Een scheutje kan geen kwaad (doe ik ook) maar te veel is niet goed voor de huid... Maar ja dat is met alles zo hè...

Moet dringend nog wat vliegenspul maken, het is echt vreselijk met dit weet!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:00

Ik gebruik bij mijn arabier gewoon vee rust. Werkt prima nergens last van. Zij is juist weer allergisch voor de muggenbulten zelf, als ze gestoken wordt heeft ze meteen bulten van 4 cm doorsnee.