Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:57

ik moet zo vaak lachen om mijn paardje... af en toe vind hij iets dooooodeng.. hij is redelijk suf, maar dan gaat de staart omhoog..poten de lucht in..hard snuiven..eeeenn.... doodleuk erop af lopen om te kijken wat het is..daarna is het niet meer eng Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:58

Omar is eigenwijs, arrogant, lief, stoer en dapper en heeft best wel een kort lontje Haha!

Omar is gelukkig niet zo snel bang en nieuwschierig als een oud wijf!!

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:03

Jasphertje schreef:
snel heet worden als iets '' eng '' is Knipoog wat er dan eng is weet ik niet Bloos en verder vind ik dat veel arabiertjes mooi kunnen lopen (geen karaktereigenschap) qua bouw vind ik ze trouwens wat minder Gaaaap hoge schoft, holle rug en omdat ze zo druk zijn gaan ze zichzelf in de rugspieren vastlopen (ik spreek uit ervaring Knipoog ) verder vind ik de arabier helemaal top!!!!!!!!!!!!!

groetjes simone,


wow ben het er helemaal mee eens, zo herkenbaar!

armanike

Berichten: 3772
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: lanaken(belgië.)

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:39

uhm, ze is een echte lijder, ze wil altijd vanvoor en doet altijd de eerste stap, verder erg rustig en vertrouwend, tenzij er een merrie in een weide langs haar op loopt, dan gaat die staart omhoog en haar nek gebogen, en dan showen, om haar ruintjes(die dan ok mee gaan op tochtjes) te laten zien wie er eigelijk wel de mooiste en beste is.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:57

heel typisch aan mijn mutsje is dat ze graag haar eigen ding doet, ze wil het best wat buigen om mij het naar m'n zin te maken, maar als ze maar zelf kan weten wat ze doet Lachen

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:23

Goudeerlijk, dat vind ik toch wel de beste eigenschap van de arabieren.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:07

Haha nou die van mij is echt een bitch...!
Het is dat ze steeds ouder wordt maar borstelen vind ze niet leuk opzadelen vind ze niet leuk.....het alle leukste vind ze ETEN alleen maar Eten! Vroeger was ze inderdaad behoorlijk pittig veel stijgeren en alleenmaar hard...dressuren en springen kon ze super goed alleen jammer dat ze nooit opgeven als ze iets niet willen zijn echte doorzetters kan wel een ten nadelen zijn.....maar vind ze toch altijd nog de mooiste!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 00:35

Als ik Sudar met 1 woord moet omschrijven is het Eerlijk. Maar hij is ook nuchter en super vrolijk!

MsPriscilla
Berichten: 35
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 00:37

Badiha is enorm slim (misschien ietsje té slim Knipoog ) en ze leert enorm snel, maar ze is ook soms enorm eigenwijs....
Maar haar grootste eigenschap is dat ze een enorm knuffelbeest is en héél graag aandacht krijgt!!! Haha! Haha! Haha!

Liefs
Pris
-x-

NoomsJJ
Berichten: 559
Geregistreerd: 01-03-06

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:52

Nouks schreef:
Geen volbloed Arabier hier, maar toch...

Wat ik vrij frustrerend vind aan mijn paardje is het "niet langs dat ene hoopje zand of dat ene bosspook durven"...

En positief... Tsja, lief, aanhankelijk!

Edit: Oh, en mijn paardje is verschrikkelijk verwaand en showerig, tot in het vervelende toe Haha! Als je boos op hem wordt, krijg je soms echt zo'n kop terug van "je zoekt het maar uit" en hij loopt de heeeele dag met iedereen te slijmen en te zeuren om aandacht en mooi te wezen, weet echt dondersgoed dat 'ie mooi is en dat zal 'ie aan iedereen laten weten ook Clown


De mijne is ook zoiets ja Haha! maar dan tegenover vreemde mensen zichzelf mooi en prachtig vinden.. bij mij doet hij dat niet.. bij mij is hij zichzelf.. lief, aanhankelijk, kusserig

CherylDaraxo

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:18

Mijn arabische volbloed is snel gestest. Maar verder is het een echte knuffel. En ook slim jah!

Peetjuh_Amir

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-12-05

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:34

Ik verzorg ook een Arabiertje. Zijn karaktereigenschappen zijn vooral: wild, schikachtig, stoer, toch ook wel weer dapper Clown , snel, koppig en ook wel een knuffeltje Bloos

MirandaMalik

Berichten: 9902
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:39

Aaaaarghhhh!
Hij is sliiiim!
En ontzettend eigenwijs!
Als je hem de tijd geeft zal hij alles doen, maar verlies nooit maar dan ook nooit je geduld....die wordt dan ook aardig op de proef gesteld regelmatig...zucht.....
Maar ookal is hij ergens bang voor, je hebt hem altijd aan een los lijntje, hij gaat gewoon springen op de plaats en trekt je niet omver.
Hij kan ontzettend klieren als hij moet doen wat ik wil, maar als Nikita van 3 erop zit zal hij geen stap verkeerd zetten en loopt héél voorzichtig!
Een gouden karakter!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:23

AnneOmie schreef:
Omar is eigenwijs, arrogant, lief, stoer en dapper en heeft best wel een kort lontje Haha!

Omar is gelukkig niet zo snel bang en nieuwschierig als een oud wijf!!


HAHHAh is Omar echt zo'n oud wijf hahahaahh geweldig!!!!!!!! Haha! Haha!

linetka

Berichten: 29
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:39

poekie schreef:
CarolineXxX schreef:
Hmm, idd ook van vanalles schrikken terwijl ze het eigenlijk helemaal niet eng vind. En ook schrikken van iets en wegschieten als k niet oplet en dat dan steeds herhalen, tot ik dr afleid, dan is ze het inneens vergeten. Ze is heel snel, maar k weet niet of dat egt un eigenschap is. En idd ook showen als dr een ander paard langs komt lopen (vooral in het bos). Ze slaat ook naar andere paarden als die te dicht bij haar komen. das volgens mij ook un eigenschap van arabische merries, dat ze best kattig zijn...
Naja weer genoeg over me paardje gepraat Tong uitsteken Ze verder egt un sgat hoor...

xx

erg herkenbaar ja....mijn merrie is ook best kattig.begint met heel lelijk kijken als ze te dicht in de buurt komen (in dr irritatiezone lopen noem ik het vaak)en als ze m aandurfd dat trapt ze soms (meestal maar 1 keer en dan snel doorlopen)
wat ik veel lees hier is dat ze mensgericht zijn dus volgens mij is dat een echte arabieren eigenschap(en een erg leuke)
mijn paardje zal ook eerder bevriezen als hard weglopen maar dat verschilt per paard



hallo
ik heb een russisch volbloedarabier
en het is een merrie. Ik vind het altijd leuk dat? ze kan je zo dom aankijken als je wat zegt. Net of begrijpt ze alles. En ook als ik les heb dan kijkt ze de instructrice aan op een kwade manier van ik moet jou niet haha. en ook is ze snel afgeleid,En houd heel veel van racen . Ook laat ze niemand anders op haar rug dan mij.
xxus

linetka

Berichten: 29
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 00:04


Holaso
Berichten: 56
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:29

Precious20 schreef:
Mijn Arab is goudeerlijk en superaanhankelijk! (Love it! Knipoog ) Als hij ergens van schrikt of ergens niet langs durft te lopen, dan blijft hij bedeesd staan en dan wacht hij tot ik hem op de hals klop en hem aanmoedig om er tóch langs te lopen. Heerlijk dier!
Bovendien is hij ook behoorlijk éénkennig en snel jaloers...


De mijne ook... Haha!

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:15

Adami heet op stal Bambi, omdat ie alles altijd eng vindt.... eigenlijk is het een groot watje..... maar hij kan wel heel goed lopen.....
en hij lijkt kwa uitelijk dan op Bambi, mooie grote bruine ogen Haha!

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:55

Khartoum van ons is dan wel de oudste maar nog steeds de nummer 1 (denkt ie zelf Haha! Haha! ). Het is een pittig mannetje maar goud eerlijk. Dan Varaz, das een echte goedsul die graag met je knuffelt Lovers en liever lui dan moe is. Hoewel...... de luiheid gaat er een beetje uit en hij wordt zich steeds bewuster van het feit dat ie een ventje is Cool maar wel 1tje zonder kiwi's Bloos! .

Qua karakter.......super OK dan! !!!

lovemonami

Berichten: 499
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: velserbroek

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:35

mijn kruising arabjeskarakter is voor al heel erg lief hij zal niet snel iemand bijten of schopen en hij laat zich ook bijten Bloos hij durft gewooon niet te bijten en of schoppen naar anderen

Anoniem

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:39

- Enorm mensgericht
- (in tegenstelling tot wat ik hier veel lees) ontzettend koel in de kop, lekker nuchter
- "griezelig" snel van begrip

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:23

Lenneke_ schreef:
Goudeerlijk, dat vind ik toch wel de beste eigenschap van de arabieren.


Dat is wat ook een veearts zei over Omar, dat hij goudeerlijk is Haha!

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:07

mijn arabiertje showt heel veel opgewonden of niet, als hij de kans krijgt loopt hij al met zn staart omhoog, hij is nog jong maar heel erg nieuwschierig,en op deze leeftijd van een jaar oud al zo makkelijk en lief, vind niks of weinig dingen eng, heeft een heel lief karakter en hij is heel eenkennig, als ik m roep hinnikt hij als een ander naar m toe gaat of m roept reageert hij niet, ik heb m nog niet zo lang net een paar weken, en nu al weet hij wie zn baas is