Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LieveLotje

Berichten: 387
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: In een kartonnen doosje.

Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 20:24

Ik weet niet of dit topic hier goed staat, maar goed.

Een topic speciaal voor Bokkers die een Arabiertje hebben: Wat is een typische karaktereigenschap van jouw paard of pony? Lachen

Liefs,

duodenum

Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: In het mooie Drenthe! :)

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:10

snel heet worden als iets '' eng '' is Knipoog wat er dan eng is weet ik niet Bloos en verder vind ik dat veel arabiertjes mooi kunnen lopen (geen karaktereigenschap) qua bouw vind ik ze trouwens wat minder Gaaaap hoge schoft, holle rug en omdat ze zo druk zijn gaan ze zichzelf in de rugspieren vastlopen (ik spreek uit ervaring Knipoog ) verder vind ik de arabier helemaal top!!!!!!!!!!!!!

groetjes simone,

Anoniem

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:40

Geen volbloed Arabier hier, maar toch...

Wat ik vrij frustrerend vind aan mijn paardje is het "niet langs dat ene hoopje zand of dat ene bosspook durven"...

En positief... Tsja, lief, aanhankelijk!

Edit: Oh, en mijn paardje is verschrikkelijk verwaand en showerig, tot in het vervelende toe Haha! Als je boos op hem wordt, krijg je soms echt zo'n kop terug van "je zoekt het maar uit" en hij loopt de heeeele dag met iedereen te slijmen en te zeuren om aandacht en mooi te wezen, weet echt dondersgoed dat 'ie mooi is en dat zal 'ie aan iedereen laten weten ook Clown

JIDO
Berichten: 363
Geregistreerd: 05-03-06

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:33

een typische karakter eigenschap van mijn arabier ?!?

idd zoals hier al omschreven het showen als hij opgewonden raakt.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:48


tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:57

als arabiertjes iets leren leren ze het niet snel af (zowel positief als negatief)

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:21

Verplaatst naar AV

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:10

Een typische karaktereigenschap van mijn AV is dat hij goudeerlijk is, bijt nooit, is nooit agressief. Ook heeft hij snel bang... Het is een dutske Haha!

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:47

mijn arabje is vreselijk aanhankelijk. vind ik ene super eigenschap Haha!

Daisza

Berichten: 1073
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:01

De mijne is ook niet 100% puur maar wel 75% Tong uitsteken
Mijne schrikt gauw, (vb: een pas geboren shet veulen van de buren stond in de wei.. ENG!!!)
Ze heeft ook last van een soort verlatings angst ofzo, buitenrit maken is moeilijk want ze wil niet van het terein af.. maar als we weg gaan met de trailer is het geen probleem..

Verder is alles goed!! Haha!

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:38

heeft schrik van koeien, hoopjes zand, en nog andere zaken Clown
maar voor de rest geen slechte eigenschappen, behalve dan dat hij asociaal is, maar dat heeft helemaal niet met het ras te maken, maar met zijn karakter Lachen

Anoniem

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:44

Kowloon1 schreef:
heeft schrik van koeien, hoopjes zand, en nog andere zaken Clown


Haha, daar heb ik gister nog iets van twee topics over volgeklaagd...
viewtopic.php?f=53&t=612722&hilit= bijna onderaan Knipoog

CarolineXxX

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Bilthoven

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:09

Hmm, idd ook van vanalles schrikken terwijl ze het eigenlijk helemaal niet eng vind. En ook schrikken van iets en wegschieten als k niet oplet en dat dan steeds herhalen, tot ik dr afleid, dan is ze het inneens vergeten. Ze is heel snel, maar k weet niet of dat egt un eigenschap is. En idd ook showen als dr een ander paard langs komt lopen (vooral in het bos). Ze slaat ook naar andere paarden als die te dicht bij haar komen. das volgens mij ook un eigenschap van arabische merries, dat ze best kattig zijn...
Naja weer genoeg over me paardje gepraat Tong uitsteken Ze verder egt un sgat hoor...

xx

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:21

Mijn Arab is goudeerlijk en superaanhankelijk! (Love it! Knipoog ) Als hij ergens van schrikt of ergens niet langs durft te lopen, dan blijft hij bedeesd staan en dan wacht hij tot ik hem op de hals klop en hem aanmoedig om er tóch langs te lopen. Heerlijk dier!
Bovendien is hij ook behoorlijk éénkennig en snel jaloers... Als een vriendin hem even wil uitstappen dan zie je hem echt zo kijken van 'Hé baas, wat moet dat? Wrm komt zij op mijn rug zitten?' Haha!
En jaloers? Tja, dat is hij ook... Vraag maar eens aan mijn shet!

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:23

Zo herkenbaar Precious20, zie trouwens dat je aan de khlim voor kleuteronderwijzeres gaat, ik begin komend jaar aan lager onderwijs Haha!

ANN__

Berichten: 96
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: Groot - Ammers

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:22

Karrimh (3/4 arabiertje die ik rijd Haha! ) heeft altijd een succes om te galopperen Hamer Knipoog Maar verder is het eigenlijk een grote kroelkip Hij wilt het niet toegeven maar.. En hij blijft altijd zijn best voor je doen, zelfs als die iets eng, opwindend of spannend vind Haha!

Hij is gewoon super!!

Kusx

pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:48

ik rijdt er 2

allebei wel zenuwachtig. den ene (merrie) is een echte zenuwpees, bij de andere (ruin) is het iets beter

de merrie durft ook niet goed voorbij 'enge' dingen en loopt niet goed voorop
de ruin laat wel merken dat hij het héél eng vindt maar stopt niet zo snel en gaat er zonder al te veel gedoe voorbij

ik vind ze allebei super Lachen

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:56

Tieneke schreef:
Zo herkenbaar Precious20, zie trouwens dat je aan de khlim voor kleuteronderwijzeres gaat, ik begin komend jaar aan lager onderwijs Haha!


Ahhh nog een toekomstige KHLim-mer Haha! Ik heb ook een jaar gestudeerd voor onderwijzeres, maar ben overgestapt op kleuteronderwijs (en heb daar nu wel een beetje spijt van maarja Frusty )
De studierichting lager onderwijs is écht leuk, maar heel veel werk... Onderschat vooral het leren niet Knipoog

Maarja, offtopic, weer ontopic nu!

poekie

Berichten: 505
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:05

mijn paardje is zeer nieuwschierig en erg mensgericht (de meeste paarden vind ze ook niet bijzonder en ze irriteerd zich ook snel aan ze)
verder wil ze altijd voor je werken kan bij beginnende ruiters zeer braaf lopen en bij gevorderde ruiters die veel van haar vragen een echte draak zijn.ze zijn dus heel bijdehand

met buitenrijden en in een vreemde omgeving merkt ze van alles op en kan ze zeer ver van te voren vreemde of enge dingen zien.ze kan zich hier heel druk om maken maar er ook heel erg nieuwschierig van zijn.

Temp

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:34

Mijn arabier showt enorm met losgooien, en is dan ook heel erg trots en arrogant. Hij vind zelden iets eng, maar als hij iets eng vind, dat gaat hij erop af om uit te zoeken wat het is. Ook is hij enorm mensgericht en houd hij van aandacht.

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:07

Typische karaktereigenschappen van mijn (bijrijd-) Arabiertje (merrie van net 6 jaar):

* Ze leert heel snel, iets een paar keer herhalen en ze snapt het
* Ze is óf heel koppig en wil alles doen wat zij wil, en de andere dag werkt ze weer heel hard voor je en doet ze alles wat je vraagt
* Ze is goudeerlijk, zoals al vaker is gezegd
* Ze kan ook heeerlijk showen, vooral met het losgooien of met het langs komen van andere (onbekende) paarden
* Ze is echt een merrie, ze wil liever niet naast andere paarden staan, ze gaat dan al snel trappen en heel hard gillen (aanstelster)
* Als ze iets engs (?) ziet, gaat ze stofstijf staan en gaat ze ernaar staan kijken.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:41

Even denken hoor ...
- Leergierig, maar ook snel gefrustreerd als ze iets niet snapt.
- Eerlijk en aanhankelijk, alleen af en toe wel stronteigenwijs en je moet niet teveel aan d'r ego komen, want daar wordt ze nogal tegendraads van Cool
- Heerlijk koel in d'r koppie (eerder te lui dan te druk, af en toe een bui daar gelaten), met een beetje geduld doet ze alles ...

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:43

ladyjoy schreef:
Typische karaktereigenschappen van mijn (bijrijd-) Arabiertje (merrie van net 6 jaar):

* Ze leert heel snel, iets een paar keer herhalen en ze snapt het
* Ze is óf heel koppig en wil alles doen wat zij wil, en de andere dag werkt ze weer heel hard voor je en doet ze alles wat je vraagt
* Ze is goudeerlijk, zoals al vaker is gezegd
* Ze kan ook heeerlijk showen, vooral met het losgooien of met het langs komen van andere (onbekende) paarden

* Als ze iets engs (?) ziet, gaat ze stofstijf staan en gaat ze ernaar staan kijken.


Helemaal ook mijn arabiertje!! Alleen leert mijne iets minder snel

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:22

Onze 4 arabjes verschillen onderling als dag en nacht,
maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze super attent zijn op mensen.

Nooit zullen ze tegen je aan lopen als ze ergens van schrikken, of het touw uit je hand rukken omdat er aan de andere kant net iets interessants te zien is.

Die van ons zijn ook bepaald niet schrikkerig aangelegd en als ze schrikken dan bevriezen ze inderdaad eerder dan dat ze gaan vliegen.

Het zijn gewoonweg de meest heerlijke paarden die je je kunt wensen! Haha!

poekie

Berichten: 505
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Specifieke vraag voor Bokkers met een Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:32

CarolineXxX schreef:
Hmm, idd ook van vanalles schrikken terwijl ze het eigenlijk helemaal niet eng vind. En ook schrikken van iets en wegschieten als k niet oplet en dat dan steeds herhalen, tot ik dr afleid, dan is ze het inneens vergeten. Ze is heel snel, maar k weet niet of dat egt un eigenschap is. En idd ook showen als dr een ander paard langs komt lopen (vooral in het bos). Ze slaat ook naar andere paarden als die te dicht bij haar komen. das volgens mij ook un eigenschap van arabische merries, dat ze best kattig zijn...
Naja weer genoeg over me paardje gepraat Tong uitsteken Ze verder egt un sgat hoor...

xx

erg herkenbaar ja....mijn merrie is ook best kattig.begint met heel lelijk kijken als ze te dicht in de buurt komen (in dr irritatiezone lopen noem ik het vaak)en als ze m aandurfd dat trapt ze soms (meestal maar 1 keer en dan snel doorlopen)
wat ik veel lees hier is dat ze mensgericht zijn dus volgens mij is dat een echte arabieren eigenschap(en een erg leuke)
mijn paardje zal ook eerder bevriezen als hard weglopen maar dat verschilt per paard