nakomelingen Moshai?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:43

missfcdb schreef:
hoi nastas foto's zijn egt super mooi
en de kinderen van moshai zijn gewoon super mooi en hebben egt een super karakter heb je messchien ook goeien tips voor beginers die aan amateur keuringen wil meedoen ik zou het namelijk in de toekomst een keer mee willen doen en evaring opdoen groetjes viccy


hoi Viccy, als het goed is zien we elkaar morgen bij Dana en Bob, wij zijn er in de middag! Knipoog

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:52

sherif schreef:
missfcdb schreef:
hoi nastas foto's zijn egt super mooi
en de kinderen van moshai zijn gewoon super mooi en hebben egt een super karakter heb je messchien ook goeien tips voor beginers die aan amateur keuringen wil meedoen ik zou het namelijk in de toekomst een keer mee willen doen en evaring opdoen groetjes viccy


hoi Viccy, als het goed is zien we elkaar morgen bij Dana en Bob, wij zijn er in de middag! Knipoog


hoi natas ja zou leuk zijn maar ik ben der pas weer donderdag omdat ik vandaag naar school moest en vrijdags ben ik der ook vosje is wel heel druk komt denk dat der dochter weg is maarjah altijd leuk daar Haha!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:59

bij Dana en Bob is het inderdaad ALTIJD gezellig, wij zijn dan ook erg blij met onze vriendschap! Knipoog We zien je in elk geval morgen, ik hoorde van Dana al dat vosje helemaal in haar nopjes is nu ze lekker vertroeteld wordt door jou! Haha!

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:06

Dames, zou dit misschien via de pb kunnen?
En in dit topic verder gaan over de nakomelingen van Moshai al heb ik het vermoeden dat Vosje ook een dochter van hem is.

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:58

Zahlina schreef:
Dames, zou dit misschien via de pb kunnen?
En in dit topic verder gaan over de nakomelingen van Moshai al heb ik het vermoeden dat Vosje ook een dochter van hem is.

nee vosje is eigelijk danha salam moshai heeft haar geloof ik 9 keer gedekt en hebben egt prachtige nakomenlingen we noemen der vosje omdat der baasje ook dana heet alleen zonder h Haha! van danha vosje is de dochter van RKS Haziz en super lief.

chande
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-01-07

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:25

hoi hoi, weet iemand waar rajah salam staat? mijn vriendin is al langere tijd op zoek waar haar paard staat. Die ze nu inmiddels verkocht heeft. Kan iemand mij daarbij helpen.

Laat het mij horen als je iets weet,

Met vriendelijke groet,

Desirée

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:27

chande schreef:
hoi hoi, weet iemand waar rajah salam staat? mijn vriendin is al langere tijd op zoek waar haar paard staat. Die ze nu inmiddels verkocht heeft. Kan iemand mij daarbij helpen.

Laat het mij horen als je iets weet,

Met vriendelijke groet,

Desirée


stuur Moshana anders eens een pb-tje zij hebben dit paardje gefokt, misschien kunnen zij je verder helpen Knipoog

chande
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-01-07

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:24

Hoi hoi,

We hebben Rajah gevonden!!!! En gaan zondag kijken. Het is spannend. Hebben er veel zin in. Chantal is dolblij dat we rajah hebben gevonden.

Groetjes,

Pling Chande Ach gut

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:11

chande veel plezier wordt zeker weten een top dag voor jou.
staat ie dicht in de buurt als ik vragen amg en heb je messchie leuke foto's van rajah ben namelijk heel erg benieuwd groetjes victoria

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:02

Citaat:
MAGIC-JOY AVS*10886 20 Mar 2000 Stallion Bay JA-GRANADA MOSHAI


die is van mij!

Heerlijk paard met eigen willetje, vorig weekend hebben we onze klasse 3 startgerechtigdheid behaald in de endurance, we werden derde op de 54 km...*trots*

http://farm1.static.flickr.com/102/2534 ... 7038a0.jpg
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 19-06-07 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto aangepast in een link.

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:36

hey wat een leuk arabje echt een plaatje ik laat mijn merrie volgend jaar dekken door moshai wil nog een leuke veulentje.
nog feliciteert met de 3e plek echt knap. Bloos Haha!

sume
Berichten: 64
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: friesland

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:24

Beetje late reactie maar ik heb 2 nakomelingen van Moshai gehad.

Morafie een merrie, moeder Hamasa Duhinya (dunja), is bij ons geboren in 2001 en was een vliegenschimmel en mijn beste vriendin. Helaas mocht ze niet ouder worden dan 1 1/2 jaar en Sam Duca een hengstje uit 2002 met dezelfde moeder, duca was een vos en iets afstandelijker van karakter maar voor ons ging hij al op jonge leeftijd door het vuur, ook hem mochten we niet houden en moesten hem ook in laten slapen.
Reden dat het fout is gegaan met beide veulens weten we niet, waarschijnlijk een verkeerde combinatie werd er gezegd, maar hier twijfel ik over aangezien er uit deze combinatie nog zeker 1 broer is die toendertijd ong. 4 jaar was.
Teleurstelling was zo groot bij ons en aangezien ik medische klachten had ben ik toen een tijdje met paarden gestopt, heb later nog 2 kwpners gehad maar ook dat liep op teleurstelling uit (ene dood door acute koliek, andere artrose) dat ik nu echt gestopt ben en helemaal niks meer doe met paarden.

Mocht ik ooit weer aan de paarden beginnen wordt het toch weer een egyptische arabier want deze beestjes hebben letterlijk mijn hart gestolen.

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:50

hoi,
wat een vreselijke verhaal ik hoop dat je nu meer geluk krijgt.
ik heb een merrie van rks haziz en mijn merrie heeft 8 veulens met moshai.
en het zijn echt schatten.
ik heb vosje ik laat der nu een keer met g basgier dekken
maar ik ga zeker nog een keer met moshai laten dekken was zon goeien combi

sume
Berichten: 64
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: friesland

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:29

Wij konden toen kiezen uit een dekking met Haziz of Moshai, wij hebben toen voor Moshai gekozen omdat hij ons meer aansprak wat betreft zijn bouw, kleur en uitstraling ook zijn vriendelijke karakter sprak ons zeer aan en Dana adviseerde hem ook voor onze merrie (was eerst van haar.).
Moet zeggen dat het mooie veulens waren met een lief karakter, vooral de merrie was echt geweldig (stond boven mij in het land als ik daar ging zitten en kwam dan lekker bij mij liggen terwijl ze pas een jaar was). Hengstje was eerst wat schuw maar na een maand kwam hij ook los en sjokte ook overal waar wij waren plus dat hij zich geweldig groot kon maken en dan stond te heisteren als een volwassen hengst met zijn 6 maanden en als wij dan boe zeiden was het een rasscheiterd.
Voorlopig begin ik niet meer aan paarden, eerst maar eens verhuizen en dan zien we wel verder, aangezien ik voor mijn gevoel altijd pech heb met paarden bewonder ik ze nu wel op afstand, kan ik mezelf in ieder geval geen verwijten maken dat ik het misschien wel fout heb gedaan.

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:31

jah haziz staat weer bij dana en moshai staat in duitsland maar dana geeft goed advies ik kom der regelmatig over de vloer ik heb dit jaar daar een merrie van gekocht een supper paard en heel lief dochter van haziz.
en meid alles ken gebeuren je moet je niks verwijten

sume
Berichten: 64
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: friesland

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:44

Dank je wel, weet ook door veearts onderzoeken dat ik er niks aan kon doen, maar het overkwam me wel en dan twijfel je toch wel eens of je het allemaal wel zo goed gedaan hebt als je dacht vandaar.....
Maar idd Dana heeft zoveel ervaring en zoveel kijk op de arabiertjes en paarden in het algemeen dat ze ook enorm goede adviezen kan geven, daarnaast is ze ook super gezellig en lief zodat ze enorm prettig in de omgang is.
Aangezien ik toch met weemoed terug denk aan die tijd vond ik het ook leuk om deze topic te lezen en te melden dat Moshai nog wel meer nakomelingen heeft maar dat die dus niet vermeld worden omdat ze in mijn geval dood zijn. Wel leuk om te lezen dat Haziz weer thuis is, toen wij bij hun kwamen was hij verleased waardoor ik hem maar 2 keer in het echt heb kunnen zien.

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:01

meid ik zou zeggen bel dana op en ga een keer langs ik vindt het ook heel fijn dat dana en bob mij helpen en het zijn supper aardige mensen voel me bij hun ook supper op mijn gemak net of het familie is het is niet te omschrijven ik kom er heel graag.
als der ook iets is met vos bel ik der meteen.
en we zouden vosje eerst met moshai laten dekken maar aangezien we een beetje krap bij kas zitten laten we der door een ander dekken g basgier m,aar moshai komt zeker nog van pas in de toekomst.
hij staat ook ver weg helemaal in duitsland maar wil hem wel gaan opzoeken.
Haha! Haha! Ach gut

_Ceres_

Berichten: 169
Geregistreerd: 05-03-08

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:00

Wat leuk Haha!
Mijn (bijrijd) AV is een nakomeling van Moshai!
Ze lijkt echt héél erg op paps (zie foto)
En volgens mij niet alleen qua uiterlijk: ze is een echte dame met behoorlijk wat 'kapsones':
Een echte DIVA *LOL*
Ze is een echte knuffel, maar alleen als het hààr uitkomt!
Heb weleens gehoord dat Moshai het ook behoorlijk in z'n bol heeft, komt dit bekend voor?

Verder ff wat gegevens over mevrouw:
Naam: Sharante
V: Moshai
M: Shimene B (staat nog bij haar op stal: goede vriendin verzorgt d'r Knipoog )
VM: Menes
Ze is een donkerbruine merrie van ongeveer 1.55m uit mei 2001

Wat vinden jullie van d'r?

Afbeelding

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:36

Laatst bijgewerkt door Djilna op 07-05-08 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's als link

Nicky_1991

Berichten: 3
Geregistreerd: 22-03-08
Woonplaats: spijkenisse

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:51

Ik heb ook sinds kort een nakomeling van Moshai.
Hij stond ook vernoemd in het rijtje
Qilan Salam.
Hij wordt dit jaar 10 jaar en ik heb gelezen dat hij ook in de top 5 in shows heeft meegelopen.
ben super blij met hem!

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:26

Nicky_1991 Je hebt een van de top nakomelingen van onze vos.
Ik ben blij om te horen dat je het naar je zin hebt met de zoon van onze vos.
Als je een keer in de buurt bent kom gerust langs.

Nicky_1991

Berichten: 3
Geregistreerd: 22-03-08
Woonplaats: spijkenisse

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:17

lissetje schreef:
hoii,
zijn er hier ook mensen die een afstamming hebben van de hengst Moshai?
ik verzorg nml. een paar paarden met de moshai-afstamming,
het is altijd leuk om de familie van je paardjes te zien...

mvg Haha!



Mijn pony is een afstamming van moshai heb jij toevallig nog mooie foto's van Moshai of Dahna??

mvg.Haha!

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:53

In mijn profiel staan er een hele hoop van haar.
Op mijn website die ik je heb gegeven en ik moet van de week even thuis.
Ben namelijk niet thuis.
Even de foto's zoeken en dan stuur ik ze jou kant op ik weet niet of je veel foto's hebt van je arabje.
Ik heb namelijk ook nog een paar foto's van hem op mijn pc staan.
Ik heb heel de familie op een cd staan met bijna alle nakomelingen van vosje enze zijn allemaal uit moshai.
Alleen de veulen voor volgend jaar niet want dat wordt G Basgier.

shadai
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-05-08

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:06

hoi hoi

shadai salam is in mijn bezit zal een paar foto linken of kijk op mijn hyves daar staan er genoeg van hem net zo makkelijk hihi Duivel http://shadai122.hyves.nl/
shadai staat nu is zutphen /eefde

gr marjan

Anoniem

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:58

ik heb je toegevoegd.
leuk dat je ook hyves hebt