Interessante boeken/tijdschriften over het AV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Interessante boeken/tijdschriften over het AV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:11

Het leek me leuk om in dit topic titels te geven van boeken of tijdschriften die voor de Arabierenliefhebber een aanwinst zijn.

Ik ben zelf zojuist lid geworden van The Arabian Magazine, maar ik weet dat er veel meer leesvoer is!

Dus gooi hier maar neer!

Edit: website van dit blad is http://www.thearabianmagazine.com/

sherif

Re: Interessante boeken/tijdschriften over het AV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:26

Djilan schreef:
Het leek me leuk om in dit topic titels te geven van boeken of tijdschriften die voor de Arabierenliefhebber een aanwinst zijn.

Ik ben zelf zojuist lid geworden van The Arabian Journal, maar ik weet dat er veel meer leesvoer is!

Dus gooi hier maar neer!

even off topic..maare ik wil ook graag abonnee worden op het araber journal..heb jij toevallig een links voor me..hoe ik me kan inschrijven

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:33

Sherif, ik doelde op het Engelse blad, sorry!

Het Araber Journal weet ik niet. Ik begrijp dat via Meneer Bogaard aan veel bladen te komen is.

Voor Crabbetliefhebbers is er ook het Crabbet Journal, geen idee wat de link is (als die er is).

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:35

Djilan schreef:
Sherif, ik doelde op het Engelse blad, sorry!

Het Araber Journal weet ik niet. Ik begrijp dat via Meneer Bogaard aan veel bladen te komen is.

Voor Crabbetliefhebbers is er ook het Crabbet Journal, geen idee wat de link is (als die er is).

oeps...zal het wel even via het internet opzoeken

Zahlina

Re: Interessante boeken/tijdschriften over het AV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:38

Ik zal vanavond een lijstje met links plaatsen naar de verschillende uitgevers.
Zal er ook een lijst bij doen van de boeken die ik heb met een korte beschrijving.
Dit is wel iets waar ik lang mee bezig zal zijn (te veel boeken en er veel maginzine).

Araber Journal krijg ik via Bogaard.

Gr Em

nasheeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:13

ja da's leuk om even te vermelden want meneer Boogaard zit al zo lang in het arabierenboekenvak. ik heb al mijn arabierenboeken en tijdschriften behalve TAM via hem gekocht. Ik ken hem al pakweg 17 jaar echt een schat van een man. araber journal, araber welweit, oude nummers van arabische notizen, arabian horse world en arabian horse world quarterly, alle boeken van judith forbis (egyptisch) het is allemaal bij hem verkrijgbaar!

Zahlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:42

De mooiste boeken hebben wij via Ebay verkregen en een aantal voor een prikkie .
Mijn trots in de collectie is The Raswan index maar ook the authentic arabian horses wil ik nooit meer kwijt ach er zijn zoveel mooie boeken.
Heb nu bijna alle boeken van Lady Wentworth, Wilfrid Blunt en Lady Blunt en ook nog gelezen, de reisverslagen nemen je mee naar het Midden Oosten van 1880 en hoe je als buitenlander de goede paarden vond, geen gemakkelijke klus .
Van Forbis staan er ook een aantal in de kast, Klijnstra vind ik ook goed, pfff ik ga maar door.

Gr Em

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 15:44

Titels, schrijvers, uitgevers, ISBN

nasheeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:45

leuk al die boekenverslaafden!
van recenter datum vind ik het boek van dr Nagel over Hanan ook zeer de moeite waard. met name over de zin en onzin van strainbreeding en nog wat andere zeer interessante wetenswaardigheden...