Wie rijden hier allemaal western met hun AV's of half arabs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Wie rijden hier allemaal western met hun AV's of half arabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:41

Daar ben ik nou toch eens benieuwd naar!

De Dutch Arabian Western Rijding Association organiseert namelijk wedstrijden speciaal voor paarden met min. 50% AV bloed, maar heel vaak starten er alleen Volbloed Arabieren.....

Erg jammer, want er zijn zoveel kruizingen, maar waar zijn ze nou toch?
Waarom wordt er zelden mee gestart bij de DAWRA?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:45

Nou, misschien omdat veel mensen net als ik dachten dat het alleen voor Volbloeds was..
Was dat een paar jaar terug nog wel zo? Toen reden vrienden van mij western met hun arab bij jullie vereniging.

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:53

Vroeger was het idd alleen voor volbl. arabieren.

In 2003 hebben we hier op Simonshaven eens een beginners wedstrijd georganiseert waarbij paarden met min. 50% AV bloed werden toegestaan.

Vervolgens hebben we in 2004 een tryout gehad in Bunschoten voor ook de Amateurs/open.

Eigenlijk sinds 2004 worden er speciale zogenaamde mixklasse uitgeschreven welke toegankelijk zijn voor min. 50% AV bloed en aparte klasse voor 100% AV bloed. Maar vaak zien we in de mixklasse overwegend volbloeds lopen.

Als het waar is dat nog heel weinig mensen dit weten, dan hoop ik dat dit topic daar gauw verandering in gaat brengen!!!

Op de DAWRA site staat het wel op de homepage vermeld.

Monsje

Re: Wie rijden hier allemaal western met hun AV's of half ar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:10

Ik zit nog wel te wachten op DAWRA-wedstrijden in de buurt...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:30

Ik ben er nog niet uit of ik western ga rijden met mijn halfbloedje... en om eerlijk te zijn is de DAWRA dan niet echt aantrekkelijk... geen wedstrijden in de buurt

CounTree

Re: Wie rijden hier allemaal western met hun AV's of half ar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 12:44

Monsje schreef:
Ik zit nog wel te wachten op DAWRA-wedstrijden in de buurt...

Tja een aantal jaar geleden hadden we jaarlijks een wedstrijd in Zuidwolde, alleen viel het aantal deelnemers telkens weer tegen. En hebben we zelfs een keertje moeten cancellen wegens slechts 3 deelnemers!

Vorig jaar hebben we het eens richting het zuiden geprobeerd...er waren voldoende amateurs/open (sommige met een enkele reistijd van bijna 4 uur!), maar geen beginners, die vonden het veels te ver weg. Zelfs geen nieuwe deelnemers.

In Bunschoten kunnen we altijd rekenen op een behoorlijk deelnemers veld, evenals vaak richting het westen.

Blijft telkens weer moeilijk, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen?

Als veel leden deze mening delen en dit kenbaar maken bij het bestuur of tijdens de ALV, dan komt ie er vanzelf nietwaar.

Vroeger vond ik het eigenlijk ook wel erg ver allemaal, totdat ik toch een keertje besloot mee te doen en de sfeer proefde.....sindsdien ben ik lid geworden en reis ruim 6 jaar richting Bunschoten om mee te doen. Ruim 1 uur en 40 min. doen we erover om in Bunschoten te komen met trailer.

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:26

ik rij western met mijn AV echter ben ik er steeds meer van af aan het wijken, wedstrijd heb ik 1x gestart zonder succes maar ga ook verder met endurance

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:06

Ik rijd western met mijn halfbloedje.

Om eerlijk te zijn, stel ik het wedstrijdrijden steeds uit.
Vorig jaar zei ik, dat ik dit jaar ga starten en nu zeg ik dat ik volgend jaar ga starten

Heb me nu opgegeven voor een aantal clinics..
En hoewel ik blijf weigeren om reining te gaan rijden, heb ik nu wel 2 clinics van reiners..
Ik doe het om de ervaring! haha

Ik ga eerst maar eens een beetje droogoefenen voordat ik die wedstrijdring in ga... vind het serieus eng!

yvonco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:38

Ik rij ook western met mijn arab

Maar helaas zijn er maar weinig wedstrijden van de dawra.
En als er dan een wedstrijd is dan is hij vaak gelijk met een andere belangrijke wedstrijd bv een double pointed wedstrijd.
Dat is erg jammer maar ja gelukkig heeft de wran dan wel genoeg wedstrijden.
Maar ik de maand juni/juli is er helmaal niet echt veel dus dan had het wel leuk geweest om een dawra wedstrijd in de buurt te hebben.

poekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:38

RhealLover schreef:
ik rij western met mijn AV echter ben ik er steeds meer van af aan het wijken, wedstrijd heb ik 1x gestart zonder succes maar ga ook verder met endurance

mijn paardje was western beleerd toen ik haar kocht,ben daar niet mee verder gegaan.rij zelf engels een met mijn pony ook.heb wel een westernzadel voor de langere ritten.zit gewoon beter.
denk idd dat er best wat gereisd moet worden voor wedstrijden dat is lang niet zoveel (en miss vaak) als wedtrijden van t KNHS.
vind het wel leuk heb een keertje les gehad op de veluwe ranch.maar hier in de buurt is gewoon alles engels

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:01

SymO schreef:
Ik rijd western met mijn halfbloedje.

Om eerlijk te zijn, stel ik het wedstrijdrijden steeds uit.
Vorig jaar zei ik, dat ik dit jaar ga starten en nu zeg ik dat ik volgend jaar ga starten

Heb me nu opgegeven voor een aantal clinics..
En hoewel ik blijf weigeren om reining te gaan rijden, heb ik nu wel 2 clinics van reiners..
Ik doe het om de ervaring! haha

Ik ga eerst maar eens een beetje droogoefenen voordat ik die wedstrijdring in ga... vind het serieus eng!

nergens voor nodig vooral bij de dawra is d e sfeer heel gemoedelijk en gezellig
en ja ik rijd ook western met een av en ook dawra wedstrijden

NoomsJJ

Re: Wie rijden hier allemaal western met hun AV's of half arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:56

ik rijd ook western met mijn AV alleen ik lig er nu een tijdje uit ivm op vakantie

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:49

Ik rij ook al een aantal jaren western met mijn ¾ arabier.
Ze doet het heel goed maar ik zie er weinig in om wedstrijden te gaan rijden.
Een keer lijkt me wel leuk maar er zit zoveel gedoe omheen.
En dan zou ik ook weer een ander zadel moeten aanschaffen, ik rij nu met een barefoot cheyenne, na een jaar zoeken heb ik eindelijk het juiste zadel gevonden, voorheen had ik altijd westernzadels die eigenlijk nooit helemaal goed bevielen.

dus nu ik een 2e hands cheyenne heb die heerlijk zit voor ons allebei heb ik de jacht naar een westernzadel gestaakt Knipoog

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:55

he, die barefoot heeft die wel een knop aan de voorkant? Want volgens mij zou je er dan mee mogen starten... Pling

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:03

Ik heb een 50% Arabier (met NRPS-papier) en ik sluit niet uit dat ik ooit met hem start op westernwedstrijden. Op dit moment nog geen concrete plannen, maar ik heb het altijd wel als optie gehouden en een onderdeel als trail bijvoorbeeld vinden we iig allebei erg leuk.

De DAWRA-wedstrijden zijn idd ook voor ons niet erg in de buurt, maar dat ben ik wel gewend van de endurance (en ook voor SGW moet je soms verder het land in).

Maar goed, mocht ik ooit gaan starten, dan is de kans zeer groot dat ik dat bij de DAWRA ga doen.

En waarom ik niet eerder western ben gaan rijden met mijn kruising? Omdat er zo veel leuke disciplines in de paardensport zijn, je kunt niet alles tegelijk doen, je moet ergens een keuze maken! *LOL*

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:06

Krista schreef:
he, die barefoot heeft die wel een knop aan de voorkant? Want volgens mij zou je er dan mee mogen starten... Pling

Nee, model cheyenne is meer het standaard barefoot model.
Ik had liever zo'n western gehad, maar mijn budget was alleen groot genoeg voor een 2e hands dus was voor mij de cheyenne de meest economische oplossing.