Gekste uitspraken over onze lievelingen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Gekste uitspraken over onze lievelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:13

Je hoort deze woorden zo vaak: iel, dun, breekbaar, hevig, superhevig, megahevig, ultrahevig... En ga zo maar verder.

Zijn er ook onder jullie die echt al eens grappige/domme uitspraken hebben gehoord/gedaan over de Arabier?

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:49

Haha Maroush is alles behalve iel en dun en als het een beetje warm weer is, lijkt ze ook voor de rest meer op een echte volbloed fjord
Verder wordt ze regelmatig voor ezel uitgescholden door kleine kindjes (die het nog echt menen ook ).

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:30

hehe veulen (hij heeft een hele dunnen staart) door kleine kinderen dan he..

Nainkey

Re: Gekste uitspraken over onze lievelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:41

'Het kan geen volbloed arabier zijn' (Pareja heeft avs papier) omdat haar ouders niet de arabieren zijn die uit arabië komen ofzoiets (volwassen vrouw die zelf ook paarden heeft, heb haar niet kunnen overtuigen).
Laatst bijgewerkt door Nainkey op 24-05-06 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:41

Oja.. en omdat ze een buikje heeft

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:50

Er kwam een keer iemand bij ons op stal en die stond er versteld van dat onze arabs niet 'in de box stonden te galopperen' pfff wat een vooroordelen toch altijd.
Ik kom net uit stal en ben ff bij Siv gaan liggen hahahahaha (zo gevaarlijk zijn ze )

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:49

Op stal waar Sinaï staat staan ook 2 bonte E-pony's waar iets of wat arabisch bloed in zit (nrps'ers). Het zijn wel 2 hittepetitten.
Door een aantal hoge dressuurmiepen wordt bij hoog en laag beweerd dat dit 2 volbloed arabieren zijn? !

2 bonte volbloed arabieren..

Avalon staat in zijn stal, komt er een klein meisje aan ik schatte haar een jaar of 9. Zegt ze eerst, wat een mooi paard en wat een klein smal hoofd heeft ie.. Tja, dat klopt allemaal nog, hangt er een foto aan de stal waar Avalon zelf op staat, zegt ze, waarom heb je een foto van zo'n lelijk trekpaard aan z'n stal gehangen? het halster is ook nog wel kapot!

het ging om deze foto:

Afbeelding
(is wel een oude foto, meneer is hier 3 jaar namelijk )

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:10

haha thinka wat grappig, ik vindt het juist een gace foto

Zo werdt mijn Rheal aangezien voor een kinderpony, ahum.
En toen ik eens buiten reed net in een bocht deed hij moeilijk omdat hij terug wilde, ik zag dat als aantelleritus, meneer steeds de lucht in midden op de weg, ik geef hem een tik op zijn kont met de teugel net terwijl er een auto aankwam die stopte en die vent zei tegen mij dat ik tegen die pony moest praten ipv slaan anders loopt ie niet door en dan wordt het me nog vertelt dat ik te groot ben voor mijn PONY, nou jah ik de grootste lol natuurlijk ik ben lang jah maar daar heeft mn paard niet onder te lijden hij kan anders nog wel steigeren

En tja mensen zien de arabier als een bang paard wat niet te houden is en nog van zulke extreme voorbeelden.

poekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:06

toen ik rema net had ging ik veel vrijrijden op de manege.ze was toen 6 jaar ofzo en er was een vrouwtje dat altijd maakte dat ze wegkwam als ze mij aan zag komen.bang dat ik haar paard zou aansteken met dat wilde beest van mij....hoe bedoel je vooroordeel.ze was juis altijd erg braaf en is goudeerlijk.mensen op stal willen zich ook nog wel eens verbazen over t feit dat ze zo rustig is (op stal dan)is het wel een echte......ja dus.
maar je kan het ze niet kwalijk nemen ik dacht vroeger dat het ook zo was..............

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:43

poekie schreef:
toen ik rema net had ging ik veel vrijrijden op de manege.ze was toen 6 jaar ofzo en er was een vrouwtje dat altijd maakte dat ze wegkwam als ze mij aan zag komen.bang dat ik haar paard zou aansteken met dat wilde beest van mij....hoe bedoel je vooroordeel.ze was juis altijd erg braaf en is goudeerlijk.mensen op stal willen zich ook nog wel eens verbazen over t feit dat ze zo rustig is (op stal dan)is het wel een echte......ja dus.
maar je kan het ze niet kwalijk nemen ik dacht vroeger dat het ook zo was..............

jah dat had ik ook een keer :/ :|
Ik zou gaan rijden met klasgenootjes in het bos, hun met fjord, tinker en de ander met haflinger. Maar Rheal kan soms raar reageren op een boom maar doet verder niks. Huin hadden dus plannen om daar flik te gaan crossen.
Ineens vonden ze dat ik maar niet mee moest gaan want dan zou Rheal de andere paarden bang maken en dat wilden ze niet, als ze daar al voor vrezen betekent juist dat hun niet de baas zijn over hun paarden. Maar jah ik ga niet racen door het bos, als Rheal gaat dan gaat ie en is ie pas te stoppen als ie zelf moe is dus tja ik ben niet meer gegaan.

Echt ook zon vooroordeel.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:49

Veel mensen geloven niet dat Anouar een arabier is
Maar hij is het toch echt

JosjeBE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:11

Ik heb ook wel is mensen horen zeggen dat arabieren zwanenhalzen hebben >;)

Groetjes,
Josje

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:14

Ehm nou mijn moeder die weet niet zoveel van paarden maar ze denkt van wel.
Chuwaz heeft redelijk lange en dikke manen, en nu vertelt ze tegen iedereen dat ik een hafliger verzorg..
En ik kan wel 100 keer zeggen dat ie een kruising arabier is (gewoon arabier dus tegen haar) maar ze blijft hem een haflinger noemen.

Mickyl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:37

Een vriendin van mij vertelde me dat op de arabierenstal waar ze werkte, en waar dus bij zo'n beetje bij alle paarden de eerste 10cm van hun manen was afgeschoren, een stagiaire was die dacht dat arabieren zo geboren worden (dus zonder de eerste 10cm van hun manen)

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:53

We hebben een manege pony op stal is altijd lekker pittig(ze gaat lekker hard in de galop)
Heeft een heel klein arabieren kopje(oren zijn iets aan d egrote kant)
Ja zeggen ze dan in de les loopt ook een arabier.

Ik kan toevoellig dr papieren is zo nrps als het maar zijn kan.

En dan kom ik met Barc...En dan geloven er maar weinig dat het een AV is.
Ja als hij snurk en rennend door de bak vliegt:S

JKiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:55

Ik heb een arabier van 1.57 en volgens iemand kon dat geen volbloed zijn omdat ze véél te groot was.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:30

Zo werd mij eens gevraagd door een meisje van een jaar of 14 op de wedstrijden of mijn paard ( Hacedor) zijn hoofd had gestoten. Ze vond het zo zielig dat ie een deuk in zijn hoofd had.....

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:52

Hazzebaz schreef:
Zo werd mij eens gevraagd door een meisje van een jaar of 14 op de wedstrijden of mijn paard ( Hacedor) zijn hoofd had gestoten. Ze vond het zo zielig dat ie een deuk in zijn hoofd had.....

hahahahahaah die is goed, ik heb alleen maar mensen om me heen die het maar niet willen geloven dat Raheem een schimmel is( wat zwart is kan nooit wit worden vinden hun) . Maar goed als hij bij mij staat zal ik wel wat opmerkingen gaan horen hihi

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:55

Was laatst bij ons iemand op stal die dacht dat Maroush wrs wel de oudste van alle paarden zou zijn (wel vanwege de kleur gelukkig). Leuk is dat

Die deuk is ook geweldig, arm paard

Mo_I_Rana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:45

ik was gaan wandelen, en kowloon hief zijn staart hoog in de lucht
opeens wandelt daar een vrouw met haar 2 kinderen (ong. 8 à 10 jaar) zegt ze tegen haar kleintjes: "kijk hij gaat poepen"
en toen stonden ze allemaal naar kowloon's kont te staren totdat hij ging poepen...
ze hebben lang mogen wachten

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:47

Ik vertel dat ik vaak op Arabjes rijd op de manege wordt er wel een gezegt "Nou dat je dat durft het zijn zulke HITTEPITJES"

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:57

Ik was eens in het bos gaan wandelen, en toen werd Temp heel erg druk, staart erop, hals erop, en gaan steigeren. Zij een kindje tegen der moeder: 'kijk mamma, een veulentje!!!'

SuusvL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:11

De twee jarige van mijn nichtjes is best wel heel erg druk. Maar ze weten de afstamming niet, dus zeiden ze om interresant te doen dan er veel arabisch bloed in zou zitten. Terwijl mijn arabje, en de meeste arabjes die ik ken heel relaxed zijn. Allemaal vooroordelen

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:34

Ik heb wel een keer een grappige opmerking gehad over mijn bijrijd paardje, klein kindje met haar moeder: O kijk mama dat paard krijgt een veulentje! ( MENEER(!) had een grasbuik) haha en vaak in de tijd van november en december hoor ik vaak: Kijk het paard van sinterklaas!

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:18

Die hoor ik ook heel vaak, van Sinterklaas Of paard van Pipi Langkous
Nou snap ik ook meteen waarom al die kindjes nog in hem geloven, als ze niet eens het verschil tussen Maroush en Americo zien