Arabische volbloeden in de sport

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:48

Nog meer mensen hier die hun arabjes uitbrengen op wedstrijden?

Ik ga binnenkort starten met Sinaï Al Ray zoals sommigen wel weten

Eerst alleen dressuur, later misschien ook nog springen
We zien wel hoe het gaat, eerst maar eens punten scoren in de dressuur

Ik ga dan rijden voor een vereniging die is opgericht speciaal voor arabische volbloeden en paarden/pony;s met meer dan 50 % arabisch bloed tot op de 4e generatie.
Buiten wedstrijden om worden er door de vereniging nog veel andere activiteiten georganiseerd; zoals clinics, bosritten, uitjes naar verschillende bedrijven die iets met paarden en/ of arabieren te maken hebben enz..

de vereniging zet zich in in de volgende disciplines : Dressuur, springen, endurance, SGW

ik ben er echt hartstikke enthousiast over!
ik hoop dat ik mooie resultaten ga halen met Sinaï!!

AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:52

Ik ga 3 juni mijn 2e echte wedstrijd starten met mijn AV.
23 april ben ik met haar naar Ijzerlo geweest voor mn eerste wedstrijd, maar dat ging niet zo heel erg goed, dus nu proberen we het weer opnieuw.

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:46

die vereniging hou ik inderdaad in mijn achterhoofd, het heeft nu nog niet zoveel nut om daar lid van te worden omdat Raheem nog maar 1 jaar is.

ik hoop ooit te starten met SGW

Waneer ga je starten thinka? Vergeet je geen mensen mee te nemen met een camera
Laatst bijgewerkt door KimH op 24-05-06 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:48

Met Saké heb ik weleens mee gedaan aan wat evenementen van het AVS, maar ik wil dit jaar beginnen met endurance wedstrijden. Heb mijn lidmaatschap bij de DER al aangevraagd en wanneer Saké goed en wel drachtig is vraag ik een startkaart aan. Dan starten we 1 juli in de klasse 1

Ik zou ook wel dressuur/springwedstrijden willen rijden, maar heb zelf geen trailer, dus ben afhankelijk van anderen. Ik kan wel endurance gaan starten, want dan kan ik met een stalgenootje mee rijden, zij had nog een plekkie vrij in de trailer

Marije112

Berichten: 3407
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:41

Met Khadya heb ik vorige week mijn eerste oefencross gereden.. Ook wel onderlingen dressuur en spring-wedstrijdjes gedaan.. Is allemaal goed uitgepakt.. Nu wil ik misschien gaan starten in SGW, maar of m'n moeder dat wil, is een ander idee...

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:19

Ik rijdt ook wedstrijden

Met Rhashyd heb ik tot L+3 gereden en ben toen met hem gestopt nu rijdt een ander hem in het M2(nog een paar punten en ze mogen naar het Z)
Met Remezida ben ik nu L1+2 heb 29 april de eerste L1 wedstrijd gereden dus een superdebuut, komend weekend hopenlijk weer(als deze wedstrijd niet word afgelast)
En met Sirel begin ik in de L1 startkaart is aangevraagd dus even wachten totdat deze binnen is.

En wat ik ook heel leuk vind om te doen is western dus wie weet dat ik daar ook wel ooit eens wedstrijden in ga rijden.

poekie

Berichten: 505
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: zwijndrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:40

rij met rema sinds juli wedstrijden,dressuur knhs.hebben nu 6 winst en moet zeggen t gaat niet altijd vanzelf.
springen heb ik opgegeven in een parcours is het nix

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:40

KimH schreef:
die vereniging hou ik inderdaad in mijn achterhoofd, het heeft nu nog niet zoveel nut om daar lid van te worden omdat Raheem nog maar 1 jaar is.

ik hoop ooit te starten met SGW

Waneer ga je starten thinka? Vergeet je geen mensen mee te nemen met een camera


wanneer precies weet ik nog niet
maar geen zorgen, de fototoestellen en filmcamera;s gaan allemaal mee haha, mijn eerste wedstrijd wordt perfectos vastgelegd hoor nu maar hard oefenen want ik moet toch wel een beetje in de punten rijden, moet toch de eer van Sinaï (of van mezelf, net hoe je het bekijkt ) hooghouden ..

Noean

Berichten: 397
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Rotterdam Zevenkamp

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:59

Noean is pas 7 weken bij ons dus wij zijn nog vollop aan het opbouwen. In het begin was hij super scheef en soms nog een beetje onevenwichtig maar hij doet zo onwijs zijn best ( en wij ook) dat ik vandaag een complimentje kreeg van m'n instructrice dat hij zo vooruit is gegaan in die korte tijd.Sinds 3 weken heb ik ook priveles en het gaat super.
Gisteren heb ik ons ook aangemeld bij de vereniging voor arabische sportpaarden en het is de bedoeling dat Sharon en ik beide gaan starten in de dressuur met Noean.
Niet tegelijk hoor... ik heb eerst voor Sharon de startkaart aangevraagt en als we zien dat Noean het ook leuk vindt en dat hij het een beetje aankan ga ik ook nog wel eens een poging wagen.
Springen is niet zo ons ding en hebben we met hem ook nog niet gedaan.
Maar ik moet zeggen dat mijn interesse voor endurance steeds meer wordt gewekt door al de verhalen op de fora. Dus wie weet gaan we ons daar ook nog eens in verdiepen.

Jmiee
Berichten: 68
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:16

Ik heb een pony met 90% arabisch bloed..telt toch ook wel en die start mijn nichtje nu in de M2 en ze hebben bijna de punten voor de Z

Met mijn oude arabische pony heb ik twee jaar geleden in de Z1 gestart maar die is nou met pensioen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:14

Ik vind Arabieren in de sport geweldig. Als ik de tijd had, zou ik ook met Tiek gestart zijn, maar school hè . Volgend jaar start ik mijn Master, dus wedstrijden zitten er niet meer in voor mij... Dus als iemand nog een Arabier zoekt om uit te brengen ;)

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 14:30

Tiek heeft het volgens mij wel in huis hoor, knappe dame dat ze is!
echt jammer dat je geen tijd hebt om haar te starten, maar misschien in de toekomst? als je je school hebt afgerond

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:53

thinka schreef:
Tiek heeft het volgens mij wel in huis hoor, knappe dame dat ze is!
echt jammer dat je geen tijd hebt om haar te starten, maar misschien in de toekomst? als je je school hebt afgerond


Hihi, dat duurt nog wel even . Misschien dat ik een slachtoffer kan vinden

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:30

Youko schreef:
thinka schreef:
Tiek heeft het volgens mij wel in huis hoor, knappe dame dat ze is!
echt jammer dat je geen tijd hebt om haar te starten, maar misschien in de toekomst? als je je school hebt afgerond


Hihi, dat duurt nog wel even . Misschien dat ik een slachtoffer kan vinden


....... of je brengt haar in de westernpleasure uit.......

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:00

Ik wil ook gaan starten in de dressuur en in de endurance. Het zal alleen waarschijnlijk niet zo heel hard gaan want ik heb geen trailer en trailerrijbewijs dus ik ben altijd afhankelijk van mensen die me willen brengen..
Maar mijn arab is net 4 geworden en we hebben heel rustig aan gedaan met inrijden dus ik vind hem er nog niet klaar voor. Misschien dat ik in de herfst/winter wel 's wat onderlinge wedstrijdjes ga proberen en dan vanaf de lente officiele wedstrijden.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:08

Mijn vriendin/stalgenootje start Omar in de dressuur. Ze hebben nu 2 wedstrijden gereden en hebben al 5 winstpunten Ik heb zelf 1 winstpunt in de B met Omar maar ben afgehaakt omdat ik endurance veel leuker vind (minder stress en leukere sfeer). Omar en ik zijn nu klasse II startgerechtigd in de endurance. 3 juni start ik klasse I met Omar in Zelhem, 1 juli klasse I Ginkelse heide en daarna wil ik graag een lichte klasse II starten. Voor foto's van wedstrijden zowel dressuur als endurance zie mijn profiel

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:03

Tiek is echt wel een mooie merrie hoor en het schimmeltje helemaal. je woont best wel dicht bij mij en mijn werk, ken vast wel iemand die je paardje uit wil brengen hoor
rijd zelf met een volbloed en een 3/4 in alle 4 de disiplines en heb afgelopen weekend onze 1e 160km rit goed uitgereden en gewonnen

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:32

ja is echt goed gedaan!
en als Tieks hier om de hoek had gestaan had ik het ook wel egweten

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:49

Hihi, western pleasure.... Ik heb het dressuur niet eens onder de knie

Jaja Thinka, anders had ik allaaaang geronseld

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:07

Ik rij endurance.
Maar dat is niet zo heel bijzonder voor een arabier, daar is de meerderheid arabier.

Hiervoor heb ik dressuur gereden tot en met L1. Maar dressuur lag ons niet zo en we starte op het laatst nog maar 1 a 2 keer per jaar

Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:12

Ik rij nu dressuur

Ik heb een tijd wedstrijden gereden maar ben toen gestopt vanwege studie etc, maar ik wil het deze zomer weer oppakken, ik mag nu M1 starten.

Ik wilde eerst er ook bij gaan springen maar dat ligt ons niet zo , doe mij maar gewoon dressuur!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:27

Youko schreef:
thinka schreef:
Tiek heeft het volgens mij wel in huis hoor, knappe dame dat ze is!
echt jammer dat je geen tijd hebt om haar te starten, maar misschien in de toekomst? als je je school hebt afgerond


Hihi, dat duurt nog wel even . Misschien dat ik een slachtoffer kan vinden


Mocht je erom zitten te springen, wil ikTieks eventueel wel voor je uitbrengen. haz staat momenteel in training voor andere doeleinden en zal voorlopig niet de sportring meer betreden, dus qua wedstrijden heb ik weer tijd.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:25

Ik heb Bliksem gekocht voor de endurance, met als doel het hoogste niveau. Maar zoals ik hem af en toe zie lopen denk ik dat ik in het winterseizoen misschien ook wel dressuur ga starten

JanineN
Berichten: 1066
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Uitgeest, Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:59

ik rij die van mij dressuur het springen komt later
we rijden nu L1 met 4 WP het gaat erg goed we hopen 1juli met de CH L2 te kunnen starten dus heb nog wat te doen
maar gelukkig heb ik een paardje dat meestal wel mee werkt!!! ( meestal zeker niet altijd hoor )

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:09

Youko schreef:
Ik vind Arabieren in de sport geweldig. Als ik de tijd had, zou ik ook met Tiek gestart zijn, maar school hè . Volgend jaar start ik mijn Master, dus wedstrijden zitten er niet meer in voor mij... Dus als iemand nog een Arabier zoekt om uit te brengen ;)

Erg jammer idd dat het niet in de buurt is