Poolse Arabier Piaff

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Poolse Arabier Piaff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 09:38

Hey iedereen, ik ga binnenkort misschien een arabier rijden, ze heeft een 3 jarige dochter van piaff, heeft iemand hier nog meer nakomelingen van?

hier n foto : Afbeelding

Afbeelding

IngridP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:45

Ik kan je helaas niet verder helpen

Ik vind het wel een heel mooi paard.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:48

Tsahal Arabians heeft 2 prachtige dochters staan van Piaff, Elektra en Pipilarka.
Piaff is een erg mooi dier.

Hoe heet het paardje wat jij misschien gaat bijrijden?

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:01

ik neem aan dat piaff een hengst is? dekt hij dan ook in nl? of alleen polen?en wat is zijn stokmaat?

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:30

Aniekepiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:17

Dat paardje wat ik rijd heet Polka en heeft n dochter uit piaff dat is Pebles piaff heeft n tijd in nederland gestaan ja en staat nu inderdaad in amerika

Kamide

Re: Poolse Arabier Piaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:41

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:04

Aniekepiek schreef:
Hey iedereen, ik ga binnenkort misschien een arabier rijden, ze heeft een 3 jarige dochter van piaff, heeft iemand hier nog meer nakomelingen van?

hier n foto : Afbeelding

Afbeelding

Hee, daar heb ik op me andere computer een filmpje van .

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:55

Prachtige hengst idd

Foto's mogen verder (behalve 2 in de eerste post) alleen als link geplaatst worden

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:00

Ik heb een filmpje van piaff op mijn pc staan, ik weet alleen niet hoe ik hem erop kan krijgen... Het is er een dat hij kampioen is geworden geloof ik Wel echt een mooie hengst!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:05

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:56

ja kowloon @ bokt heeft ook een nakomeling van piaff.. even een foto zoeken..

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:04

Laatst bijgewerkt door Djilna op 31-05-06 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:47

He, er gaat bij mij een belletje rinkelen. Volgens mij ken ik de Polka die jij gaat rijden! Polka en Pebbles zijn namelijk van Esther, wat leuk!

Kijk op websitemaker.kennisnet.nl/alter voor foto's van Polka! (Dan weet je ook wie ik ben )

Trouwens volgens mij heeft Piaff bij Vlasakker Arabians gestaan. Zij hebben tenminste meerdere dekkingen met deze hengst gedaan maar hun website doet het al tijden niet meer. Je kan ook effe kijken op www.arabischevolbloeden.com/forum voor meer info!

marengo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:24

Eigenwijs, Epiaff ??? Hoe kun je dat nou toch zeggen.........maar hij bedoelt het goed. Hahaha.......
Piaff heeft bij mij gestaan en was een HELE mooie hengst en een schat van een paard. Hij is in eigendom van Janow Podlaski in Polen, en is tot en met 2007 (helaas) verhuurd naar de VS: www.ariaarabians.com en www.gallunfarms.com
De oudste veulens van Piaff worden dit jaar 3 en beginnen stillekes aan erg mooi te worden.

Heee, krijgt Esther een bijrrijdster ? Leuk zeg, ze heeft Polka bij mij gekocht. Polka kon niet zo heel best met haar baasje door een deur en was daarom te koop, met Esther klikte het wel meteen en wel verbazend erg goed.
Pebbles is een héél goed veulen, en precies even bruin en getekent als haar moeder, erg leuk gezicht, ik denk dat Esther daar ook een heel fijn paard aan krijgt.
Piaff is Pools junior kampioen geweest, hier kampioen geweest op de HK, en daarna in Polen senior nationaal kampioen. Daarbij heeft ie nog verschillende rennen op zijn naam staan.

Kowloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:05

Haha, Marengo, ik dacht al, jij moet hier ook ergens uithangen. Gelukkig heeft hij bij mij nog niet tot zijn knieen in het water gestaan. Enne, eerlijk is eerlijk sinds ik met hem aan het werk ben is hij (bijna) voorbeeldig. Noem een andere 3 jarige hengst waar je voor de 3e keer op zit en een rondje buiten door het park gaat maken.
Epiaff is hopelijk dit jaar te jaar te bewonderen op duindigt. Hier tijdens zijn 3e training op duindigt.

http://groups.msn.com/_Secure/0UgAAACMZ ... 3322736547
Laatst bijgewerkt door Djilna op 31-05-06 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:14

@ Kowloon: het is niet de bedoeling om foto's in dit topic te plaatsen, dat mag alleen als link. Zou je het nog even willen veranderen?

Polka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:46

Grappig dat mijn paardjes hier besproken worden. Ik krijg de link net door van Karien (zie eerder dit topic) en moest natuurlijk heel snel ff kijken. Polka heb ik idd van de Vlasakker gekocht. Het was liefde op het eerste gezicht en die liefde is nooit overgegaan. Het is er één met gebruiksaanwijzing, maar die heb ik er nooit bijgekregen , maar ze is echt een schat. Pebbles is een vrolijke spring in 't veld zeg ik altijd maar. Ook een enorme schat, maar je moet echt de tijd nemen om haar te leren kennen en het pittige karakter van haar kunnen waarderen, anders kun je er beter maar uit de buurt blijven. Een meid met karakter dus, net als haar vader. Ik kan dat erg waarderen in een paard, maar moet duidelijk nog heel veel leren. Wat ik dan weer leuk vind, dus uiteindelijk zal het best wel goedkomen met ons . Van degene die dit topic geplaatst heeft, heb ik al een hele tijd niks meer gehoord, dus ondertussen zoek ik nog even door naar een evt. geschikt iemand die tijd en zin heeft om mijn paardjes mee te verzorgen. Het komt neer op veel grondwerk en misschien in de toekomst ook rijden. Helaas ligt Polka er tijdelijk uit vanwege een blessure en Pebbles geef ik echt alleen uit handen, als ik zeker weet dat er goed mee omgegaan wordt!!! Ikzelf ben ondertussen over de helft van mijn zwangerschap en dit is één van de redenen waarom ik er graag iemand bij heb. Maar het moet echt van alle kanten klikken, mijn dieren zijn mijn alles nl., dus die kan ik niet zomaar met de eerste de beste "delen". Reacties zijn welkom! Je kunt het beste een email sturen naar esther@heij.nu. Het zou makkelijk en fijn zijn als je daarbij je reden(en) en motivatie kenbaar maakt en je evt. ervaringen--> ook met NH!
Een knuffel van de dames!

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:18

SODEMIETERS Esther toch, heb ik weer heel wat gemist zeg.......

Nou, jij ging zo goed met Polka door de bocht ( beter dan ik zelfs) dat ik had besloten dat de beste gebruiksaanwijzing, geen was.
Daarbij zag ik jou bezig en bedacht me dat je waarschijnlijk het liefst alles op jouw manier zou doen, en dat werkte prima bij Polka, en ik heb er met veel plezier naar gekeken. Dus ik heb je wel in de gaten gehouden
Pebbles klinkt exact ( en dat had ik al wel gemerkt toen ze bij ons was) als Piaff, daar moet je inderdaad mee om kunnen en willen gaan.

Polka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:50

marengo schreef:
SODEMIETERS Esther toch, heb ik weer heel wat gemist zeg.......

Nou, jij ging zo goed met Polka door de bocht ( beter dan ik zelfs) dat ik had besloten dat de beste gebruiksaanwijzing, geen was.
Daarbij zag ik jou bezig en bedacht me dat je waarschijnlijk het liefst alles op jouw manier zou doen, en dat werkte prima bij Polka, en ik heb er met veel plezier naar gekeken. Dus ik heb je wel in de gaten gehouden
Pebbles klinkt exact ( en dat had ik al wel gemerkt toen ze bij ons was) als Piaff, daar moet je inderdaad mee om kunnen en willen gaan.

Haha, ja het gaat allemaal door hier, zoals je leest. Hoe is 't bij jullie? De site is al weer een tijdje offline, dus ik kan je niet meer "in de gaten" houden...Wat Polka betreft; ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik voor haar gekozen heb (of zou ze dan toch misschien voor mij gekozen hebben...). Ik had het vandaag nog met de fysio over haar gedrag (ze krijgt fysio voor een blessure aan haar biceps wat doorloopt in haar borstspier). De fysio is een ontzettend lief mens en daarover is Polka het wel eens. Het "opzadelprobleem" wat Polka altijd gehad heeft, werd steeds erger en dat wilde ze toch wel eens graag zien. Toen ze bij mij kwam, reageerde ze altijd al gefrustreerd op het zadel, maar helaas wordt dit alleen maar erger. Ze is daarbij niet gemeen ofzo, zal echt niet bijten of slaan, maar het gedrag wat ze dan vertoont, is vooral ontzettend knarsetanden en heel haar lijf spant zich dan aan. Ik vrees dat dit nog "oude wonden" zijn en het voor een groot deel psychisch is bij haar, want zodra ik opstap is het helemaal over. Polka blijft altijd op haar hoede, vooral in vreemde situaties of bij vreemde mensen. Ze houdt mensen die ze niet kent altijd op afstand door te doen of ze een heel chagrijnig paard is en als je daar als mens niet doorheen kan prikken, ben je dus lucht voor haar. Je moet haar dus echt wel kennen, wil je haar leuk vinden...Aan de lichamelijke kant wordt gewerkt en het gaat al steeds beter ondertussen. De verdikking is bijna weg en ze wordt weer steeds levendiger.

marengo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:31

H-E-L-E-M-A-A-L Polka dus..............
Goh, hoe komt zo nou aan een blessure aan haar biceps ??
Ik denk dat je ze maar gewoon moet nemen zoals ze is (net als ik met mijn gekke ouwe knollen hahaha) dat werkt vaak het beste.
Verder alles hier opperbest hoor: alle paarden doen het nog prima, worden alleen wat grijs, en Bask Clasix wordt wat luidruchtiger, maar dat is het wel hoor.
Wat ze meegemaakt hebben vergeten ze nooit meer, dus daar zul je altijd "omheen" moeten blijven werken........

Polka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:28

Tsja, hoe komt ze eraan? Geen idee. Bij mijn weten heeft ze zich niet verstapt ofzo, maar goed; ik heb ook geen 24-uurs bewaking natuurlijk. Het gaat al een stuk beter gelukkig. We willen over ong. anderhalve week even proberen hoe het onder het zadel gaat. Ik zal vast een hijskraan inhuren om me erop te krijgen Nee hoor, zo erg is het nog niet. Heb jij de hengst van Piaff x de merrie van Carmen (ik ben haar naam ff kwijt) nog eigenlijk? Zo ja, wat is daar van geworden? En de merrie van Piaff, ook nog op stal staan??

marengo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:00

Toch jammer dat ze niet kunnen praten, onze paarden......
Miracle is in Frankrijk de boel onveilig aan het maken, en de merrie Aurora heb ik nog....

Aniekepiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 22:29

Hey esther! leuk dat je ook op bokt zit, srry dat ik n tijd niet van me liet horen maar zat in mn examens:) ! nu heb ik vakantiee, dus heb ik weer alle tijd, ik zal je van de week wel n keertje bellen, groetjes!