Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik weet van kennissen die een Fries hebben dat zij vaak toch wel een beetje raar aangekeken worden als ze mee willen doen met een (B) springwedstrijdje, en ook in de dressuur krijgen ze nog wel eens aparte reacties omdat een fries toch even net iets anders eruit ziet en net even anders beweegt dan een kwpn-er. Met een arabier heb je dat natuurlijk allebei ook, dus ik was wel benieuwd naar hoe dit door arabieren-ruiters gevoeld wordt.
. 
. Maar als ik op concoursen kom vragen ze wel eens als de pony te koop is
. En krijg ook best vaak positiefe reacties over mijn arabiertje
ik ben heel blij met me pony
Lielle schreef:De enige arabier die mij te binnen schiet is Krimh die Nl kampioen Z sgw werd
(Hij is ook ZZ springen en Z2 dressuur uitgebracht). Ik heb een nakomeling van Krimh die nu rustig aan beleerd wordt en het is de bedoeling dat hij ook de sport in gaat. Niets vreemds aan arabiertjes in de sport als je het mij vraagt. Bij ons op stal staat een arabier hengst waarmee Z2 is gereden, erg leuk dier. Ik ken iig -gelukkig!- geen mensen die er vreemd / negatief op reageren. 
maar dat merk je ook wel aan mijn pony
en ik vind dat je heel goed op arabieren kun rijen

Lielle schreef:De enige arabier die mij te binnen schiet is Krimh die Nl kampioen Z sgw werd

www.arabischesportpaarden.com schreef:Met ingang van 1 januari 2006 is de Vereniging Arabische Sportpaarden een feit . Een nieuwe vereniging ter ondersteuning van eigenaren,ruiters en amazones in het bezit van paarden en / of pony's met tenminste 50% Arabisch bloed. Alle kruisingen alsmede Volbloeden zijn welkom. Beginnende of gevorderde combinaties in de disciplines: DRESSUUR, SPRINGEN, SAMENGESTELD en/of ENDURANCE.

dus geen enkel probleem met mijn kanjer
daar had ik vaak achten voor. (tenzij ie achter breed werd of slungelig was.. achja het is gewoon niet het meest geschikte type om mee te dressuren
)