Arabische volbloeden in de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kamide

Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:15

Ik ben dit jaar oktober begonnen met het rijden van Sinaï Al Ray, een arabische merrie die zich zeer goed heeft bewezen in de sport, waar ik superveel van kan leren.

Nu wilde ik weten of er hier op het forum nog meer fanatieke ruiters van arabische volbloeden zijn, (in welke discipline dan ook) en het is misschien leuk om per combinatie één foto erbij te zetten van de combi in actie

Voor foto's van Sinaï zie profiel, ik heb nog geen echte mooie, scherpe foto's van ons rijden...

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:32

erg leuk voor je dat je Sinai Al Ray tot je beschikking het, echt een super merrie, waar je inderdaad erg veel van leren!
in welke klasse starten jullie volgend jaar...ik de B??

Zelf hoop ik volgend jaar ook voor het eerst te gaan starten met mijn hengst

Heb helaas nog geen mooie foto van ons beiden als combinatie onder het zadel, maar zodra ik een mooie heb plaats ik deze!

Succes alvast gewenst in het aankomende wedstrijdseizoen!

KimH

Re: Arabische volbloeden in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:34

Ik zou willen dat ik mee kon praten... mischien over een paar jaartjes hahaha eerst maar eens zien waar Raheem zijn talenten liggen

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:35

geduld meid , ook jou`n tijd komt wel

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:38

idd!

ik ben Sinaï gaan rijden omdat de fam. Leeggangers erg graag het ras willen promoten, dus voornamelijk zullen het demo;s enz worden die ik met Sinaï ga rijden.
Op de manege waar ik rij met Sinaï zijn wel onderlinge wedstrijden die ik mee mag rijden, dus dat doe ik dan ook, en voor het officiele wedstrijdgebeuren gaan we ons pas storten, als we een perfect beeld neer kunnen zetten

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:49

@ Thinka: de foto's van vandaag op het AVforum waren toch al in de buurt van perfect ?:D

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:57

haha, ja die waren wel leuk, maar eenbeetje donker he
komend weekend doen we een nieuwe poging om mooie foto's te maken

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:23

Het is echt een leuk paard. Hoevaak rij je haar per week.

Ik rij met Pareja (nog) geen wedstrijden, maar het begint stiekem toch wel een beetje te kriebelen

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 17:28

ik rij haar 3 of 4 keer in de week, want ze staat gewoon nog op manege Thielen, vlakbij Tilburg.. (ikzelf woon in Roosendaal)
Enne, gewoon lekker wedstrijden gaan rijden als je denkt er klaar voor te zijn! ik krijg echt altijd de kriebels en kippevel als ik een arab onder het zadel zie die er wat van kan!

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:42

thinka schreef:
ik rij haar 3 of 4 keer in de week, want ze staat gewoon nog op manege Thielen, vlakbij Tilburg.. (ikzelf woon in Roosendaal)
Enne, gewoon lekker wedstrijden gaan rijden als je denkt er klaar voor te zijn! ik krijg echt altijd de kriebels en kippevel als ik een arab onder het zadel zie die er wat van kan!

Rijd je daarnaast Pegassa ook nog (dat deel heb ik even gemist ). Wel onwijze mazzel dat je zo'n merrie mag rijden hoor haha.

Ja we gaan hard trainen en als het straks lekker gaat, ga ik er misschien wel over nadenken

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 17:49

Ik ben het afgelopen jaar eigenlijk een beetje aan het afbouwen geweest met Pegassa, want ik werd te groot en ze kreeg vaker last van haar rug de laatste tijd. Ik vond (vind) dat nog steeds best wel moeilijk, maarja, op deze manier is het voor Pegassa wel fijner.. Sinaï is eigenlijk een duwtje in mn rug geweest om te stoppen met Pegassa, Inge(eigenaar van Pegassa) zat al een jaar tegen mij te zeggen: je bent veelste groot, geen gezicht zo'n lange op zo'n kleine pony (positief bedoelt natuurlijk)...

Dus toen hebben we samen besloten dat ik Pegassa de laatste keer zou rijden op Paard & Koets 2005

Afbeelding

dat was niet gemakkelijk, maar ik heb er daarna ook echt niet meer op gezeten (ja, ff gehobbelt zonder zadel )

ik verzorg haar nog wel natuurlijk! ik kan niet zonder die kleine witte hoor!

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:04

Inderdaad niet makkelijk om te moeten stoppen.. Lange benen kunnen inderdaad heel lastig zijn Ik ben zelf ook lang (1.78) en Pareetje is maar 1.52. Gelukkig is Pareja fors en steek ik er niet meters onderuit!

Je hebt wel geluk dat je EN zo'n super paard kan rijden EN nog steeds je 'kleine witte' kunt verzorgen

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 19:41

Jaa ik ben een echte bofkont!
Sinaï is 1.54 & vrij fors
Pegassa is 1.47 & vrij smal
en ik ben 1.76..
dusja, maar ik ben zeker superblij dat ik de kans heb om Sinaï te rijden, zijn er relatief maar weinig die op zo'n hoog geschoold paard rijden en al helemaal met een Arabische volbloed

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:49

Noble Shamyr H zoals mijn bijrijpaard officieel heet.die ga ik uitbrengen in de dressuur sport.
Mijn eigen Z.A Barcelano zijn we me ebezig door te rijden en ook hem wil ik uitbrengen in de dressuur sport

Word nog een hele Arabieren invasie bij het khns

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 19:58

hahahaha, precies! hoe meer arabieren de sport in, hoe beter

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:06

thinka schreef:
hahahaha, precies! hoe meer arabieren de sport in, hoe beter

Helemaal mee eens haha. Prachtig gezicht!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:07

Nou bij deze dan:OPROEP VOOR ALLE MENSEN DIE BESCHIKKING HEBBEN OVER EEN ARABISCH VOLBLOED

STARTEN MAAR!!!!!

Laten de mensen wel eens zien wat bewegen is:+
Laatst bijgewerkt door Barcelano op 20-12-05 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 20:08

hahahaha precies!

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:12

De vorige eigenaar van Pareja die vertelde me nog doodleuk dat Pareja niet echt geschikt was voor de wedstrijdsport.
maar goed, die zei wel meer dingen waar ik totaal niet mee eens was.
Helaas denk ik daar anders over haha. Ze heeft moeite met galop (bijna altijd overkruisd), maar met hard trainen moet dat ooit wel beter gaan en er zijn verder nog zat puntjes, ook aan mij haha.

Ach, als we het alle 2 leuk vinden kunnen we best over een tijdje wat wedstrijden rijden en verder zien we wel hoe dat gaat..

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:02

ik rijd endurance met onze arab. Nog maar net begonnen hoor. Pas 2 klasse 1's goed uitgereden, nog 1 te gaan dus voor we klasse 2 mogen starten.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 08:42

Barcelano schreef:
Nou bij deze dan:OPROEP VOOR ALLE MENSEN DIE BESCHIKKING HEBBEN OVER EEN ARABISCH VOLBLOED

STARTEN MAAR!!!!!

Die tijd hebben Haz en ik gehad. hem heb een poosje gestart, ging altijd lekker en heb ook tussen de "slagschepen"( niet negatief bedoeld hoor) aardig wat puntjes en linten/bekers bij elkaar gereden. Nu slaan we een andere weg in, waar de opgedane dressuurervaring zéér goed van pas zal komen.
Perlamon zal wel binnenkort op de wedstrijden worden uitgebracht.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 10:39

ik zal me ook melden dan ik rij en endruance wedstrijden met mn arabier kl2 nu en volgend jaar kl3. Verder heb ik hem 2 keer in de dressuur gestart maar dat komt niet uit met de endurance wedtrijden dus daar stop ik eigelijk mee. Misschien tussen door nog een wedstrijdje maar dat word een beetje te veel van het goed.
Heb ook nog een ander paard wat ik volgend jaar in de dressuur wil gaan starten.

verder organiseer ik de endurance in het drents friese wold aankomend jaar daar zullen genoeg arabieren aan de start verschijnen denk ik zo.

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:07

Ik ben met Promise 2x gestart in de dressuur, de eerste x ging super... 2e x was een regelrechte ramp... Promise wil nog wel eens teugel-kreupel lopen als ie de zenuwen heeft of wat dan ook en dat gebeurde dus in mijn proef.... Mocht mijn 2e proef dus niet rijden...

Afbeelding

In mijn profiel staan meer foto's..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:15

Hazzebaz schreef:
Barcelano schreef:

STARTEN MAAR!!!!!

Die tijd hebben Haz en ik gehad. hem heb een poosje gestart, ging altijd lekker en heb ook tussen de "slagschepen"( niet negatief bedoeld hoor) aardig wat puntjes en linten/bekers bij elkaar gereden. Nu slaan we een andere weg in, waar de opgedane dressuurervaring zéér goed van pas zal komen.
Perlamon zal wel binnenkort op de wedstrijden worden uitgebracht.

Nou ben benieuwd met Perlamon zal vast wel lukken!
Denk dat de jury toch niet zo snel weet wat voor ras het is aangezien die knapperd een enorme nek en body heeft

Ze denken altijd maar aan iele nekjes nou die is ver te zoeken bij Perlamon...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:51

KimH schreef:
Ik zou willen dat ik mee kon praten... mischien over een paar jaartjes hahaha eerst maar eens zien waar Raheem zijn talenten liggen

mijnheer heeft talenten genoeg
De fase van "de stal niet meer uitdurven ivm 'spookjes' " is voorbij Nu heeft hij zich gestort op de merries en niemand, maar dan ook niemand kan dat uit zijn bolletje krijgen }>
Terwijl Kayo lekker aan het eten is, zit hij constant te gluren naar de dames .
Talent 1: goeie dekhengst

......... wordt vervolgd - to be continued .......