arabier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Renatee

Berichten: 103
Geregistreerd: 24-10-05

arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 20:57

Ik heb er waarschijnlijk binnenkort een bijrijdpaard bij, en het is een arabier. Ik heb zelf een kwpn dus das een heel verschil.. wie kan mij wat meer over arabier vertellen hoe ze zijn enzo..

roxiie

Berichten: 7829
Geregistreerd: 22-09-05

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:00

Echt hele gave beesten,, ik heb er zelf ook een!! tis wel een heethoofd met rijden, en je moet haar zeker niet beledigen. Maar als je dr "koniklijk"behandeld doet ze echt alles voor je !!

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:06

Super! Ik zelf heb een hele lieve rustige merrie.
Totaal geen heethoofd. Ze maakt zich niet snel druk, luisterd goed, netjes voorwaards.. echt super!

Veel plezier met je bijrijdpaardje..

_Renatee

Berichten: 103
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 21:41

dankjewel

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:43

Het zijn echte pareltjes. In 1 woord samen gevat

Dianta

Berichten: 631
Geregistreerd: 27-12-04

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:44

Abiran (verzorgpaardje) heeft Arabisch bloed. Hij is echt nooit moe en raakt niet snel bezweet. Hij durft ook alles, alleen honden zijn zijn ding niet. Ze zijn lekker vooruit (vind ik geweldig). Hoef je jezelf niet moe te maken door te drijven. Je moet hun respect winnen, maar eenmaal als je dat bereikt hebt, gaan ze voor jou door het vuur. Kortom superpaarden!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:55

Ook ik ben een grote fan van Arabieren. Heb zelf heel wat verschillende paarden onder mijn kont gehad . De Arabieren springen er voor mij toch echt uit!

Ze zijn heerlijk intelligent, heel makkelijk te bewerken, gevoelige mond en heel soepel. Lekker heet onder het zadel, maar blijven eerlijk. Maar ze kunnen ook heel snel beledigd raken, als je ze oneerlijk behandelt, krijg je het dubbel zo hard terug

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:28

Inderdaad wat youko zegt....
Ik heb er ook al een aantal onder me gehad.

Behandel ze eerlijk....
Het zijn slimme dieren......
Maar waar nodig kan je ze ook terecht wijzen wel op een eerlijke manier waneer het terecht is.........
Ook werken ze graag voor je.....
Ze proberen je altijd tevereden te stellen...

_Renatee

Berichten: 103
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:01

kortom ze gedragen zich echt als edele dieren :p.. dat ze meestal nogal heethoofdig zijn vind ik geweldig

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:36

als je eenmaal in aanraking bent geweest met dit prachtige intelligente ras dan heb je een hele grote kans dat je besmet raakt met het virus: HET ARABITES VIRUS...kom je nooit meer van af!!

Stippel1
Berichten: 132
Geregistreerd: 31-10-05

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:48

Arabiertjes kunnen behoorlijke heet hoofden zijn, maar dat vind ik juist zo leuk aan ze !! Meestal moet je in het begin ff wennen, maar dat moet je aan elk paard als je hem net hebt/rijd.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:31

Arabieren: "when love is given, you can count on an arabian that love will be returned"

Ben echt arabierenfan(aat) hahahah

Veel plezier met je bijrijd-arabier ....

combo

Berichten: 141
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: oosterbeek

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:09

In een woord super! Zou geen ander ras meer willen. Ben ook van grote kwpn'rs en tuigers naar een arabier gegaan. En niks anders meer. Nu heb ik zelf ook een hele leuke, en grote arabier. Kan echt alles met hem, maar hij heeft wel een gebruiksaanwijzing. Maar een hele leuke gebruiksaanwijzing!

Ga ervoor zou ik zeggen!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:19

Vind het zelf ook fijne paarden, wel is elke arabier zeer verschillend hoor. Ken er genoeg die bomproof zijn en super cool in het hoofd maar dr zijn er ook bij die al ontploffen van een blaadje die van de bomen valt

combo

Berichten: 141
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: oosterbeek

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:34

Hier heb je helemaal gelijk in!

En ze kunnen ook nog door training erg veranderen, die van mij kan tegenwoordig meer schrikken nu hij een veel betere conditie heeft..

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:55

roxiie schreef:
Echt hele gave beesten,, ik heb er zelf ook een!! tis wel een heethoofd met rijden, en je moet haar zeker niet beledigen. Maar als je dr "koniklijk"behandeld doet ze echt alles voor je !!


Ik noem Omar niet voor niets Prins Omar

Een arabier moet je in zijn waarde laten en als je respect voor hem/haar hebt dan krijgt je dat ook terug. Het zijn goudeerlijke paarden. Verlies nooit je geduld, blijf rustig en zorg dat jij de langste adem hebt, dan komt alles goed Omar is trouwens behoorlijk bomproef en koel in zijn kop maar als hij zin heeft om te knallen en te etteren dan is opeens alles eng : en kan hij zich gigantisch opfokken maar als ik dan rustig blijf en niet boos wordt dan is dat snel weer over. Negatief gedrag moet je gewoon negeren dat werkt het beste.

Veel plezier alvast met je nieuwe bijrij arabje

_Renatee

Berichten: 103
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 12:55

dankje wel allemaal , ik ben helemaal op de hoogte .. heb heel veel zin om weer een pony te gaan rijden en dan vooral een arabier.. ;

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:00

Mijn arabier is intelligent, stoer, braaf, zeer werkwillig en heel vriendelijk. Echt een paard dat je graag een plezier wil doen en dat leeft voor "braaaafff!!" En dat in combi met heerlijke gangen en een uiterlijk om voor te vallen....

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:07

echt leuk dat je een arabier krijgt als bijrijdpaard!!! ik zelf wil ook een arabier en ik denk er ook aan om eentje te kopen (tenminste m'n ouders laten kopen), ik weet in ieder geval dat het paarden zijn die altijd heel erg trots zijn enzo, sommige zijn echte heethoofden, maar je hebt ook hele lieve, dat je haast niet merkt dat het een arabier is met karakter
veel geluk verder

ginco
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:31

horseranch schreef:
Arabieren: "when love is given, you can count on an arabian that love will be returned"

Ben echt arabierenfan(aat) hahahah

Veel plezier met je bijrijd-arabier ....
Ja ze is zo een arabierenfan.Maarzet er nooit een foto van op bokt want ,dan barst het kritiek los.(van haar dus)

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:35

schaduw-account?

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:36

ginco schreef:
Ja ze is zo een arabierenfan.Maarzet er nooit een foto van op bokt want ,dan barst het kritiek los.(van haar dus)



Hé, maar weer een ander nicknaampje aangemeten
Nathalie of wie dan ook hahaha

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:38

ginco schreef:
Ja ze is zo een arabierenfan.Maarzet er nooit een foto van op bokt want ,dan barst het kritiek los.(van haar dus)


Ja, als je om een mening vraagt en een fotoke plaats van een uit verhouding getrokken arab, ja, dan vraag je om kritiek.
En niet alleen IK vond dat beest niet wat, meerderen met mij.... Ga je die nu ook belagen ? en de huid volschelden, zoals je dat altijd doet ?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:28

ginco schreef:
horseranch schreef:
Arabieren: "when love is given, you can count on an arabian that love will be returned"

Ben echt arabierenfan(aat) hahahah

Veel plezier met je bijrijd-arabier ....
Ja ze is zo een arabierenfan.Maarzet er nooit een foto van op bokt want ,dan barst het kritiek los.(van haar dus)


Iedereen mag zijn of haar mening geven dus ook HorseRanch...
Beetje laag om zo te reageren.
Ze vind gewoon haar eigen arabieren de mooiste.. Ik vind de mijne ook het mooist!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:52

griebels schreef:
Ze vind gewoon haar eigen arabieren de mooiste.. Ik vind de mijne ook het mooist!



hahaha Monique, tuurlijk ben je gek met je eigen arabs, zo hoort het ook. Maar er loopt nog veeeeeeeeeeeeeeel moois rond hoor
Ik ga ff checken of we nog wat gewonnen hebben in de Staatsloterij Zo ja, dannnnnnnnnnnnnn