Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hoe harder jij kan, hoe vrijer en ruimer je paard kan bewegen. Houd vooral de lijn mooi lang en als je het niet kunt bijbenen kun je prima wat gas terugnemen zonder te moeten 'longeren'. Altijd liever een mooi rechte lijn aanhouden!
). Maar zeker in dit geval volstaat eender welke donkere kleur... Belangrijk is in ieder geval dat het bij ons, in tegenstelling tot de meeste rassen, níet in het wit is en een donkere broek wat beter overkomt. Mag trouwens wel, eens iemand geweest die ingevlogen was voor 1 speciaal paard, wit, dus álles was wit, van pak tot voorbrenglijn
dus ze is wat gewend.
Dat dansje... Ik heb m nog steeds niet onder de knie
maar dat stil staan komt dan goed idd ja
Staat juist altijd zo fraai en verzorgd! Maar je kunt altijd met een doekje het 'heftige' een beetje weg poetsen (sowieso altijd er af halen. Silverado heeft make-up met zonnebrand er in, maar Ultra en World Champion niet.).
ik vind het altijd wel praktisch ook maar lang niet iedereen vindt het mooi natuurlijk. amyz schreef:Scheer/knip wel de vetlokjes en baard af en de lange haren uit de oren zodat het geheel er mooi verzorgd uit ziet.
weslyjune schreef:Ik start s middags nog op DAWRA wedstrijd en ik geloof niet dat make-up daar erg in de smaak valt.
amyz schreef:Dat dansje... Ik heb m nog steeds niet onder de knie
Dan kan je bijna niet meer fout gaan.
Schuivende zadels.
Vertel 's wat meer? Het dansje moet je gewoon een heel aantal keer oefenen. Kan thuis ook gewoon heel makkelijk met iemand die je om je paard laat lopen. En dan maar hopen dat ze op show niet eens veel harder of juist superlangzaam lopen. Of de andere kant op dan je verwacht
Rije schreef:Scheren van haren mag, maar UITscheren niet. Niet bij de DAWRA en ook niet (meer) op shows.
Vandaar dat ik zei check het even. Rije schreef:Rina: ik snap je dansjes-uitleg niet helemaal geloof ikVertel 's wat meer?
Been voorlangs overzetten, andere been achterlangs en voorbij, en andere been aansluiten. Sta je aan de andere kant van je paard.
Daarvoor moet je het paard in 4 kwadranten verdelen. Kwadrant 1: Linksvoor, midden neus tot de singelplek. Kwadrant 2: linksachter, vanaf de singelplek tot midden staart. Kwadrant 3: rechtsachter, vanaf de singelplek tot midden staart. En kwadrant 4: rechtsvoor, midden neus tot de singelplek. (zie plaatje).
Je paard staat op dat moment (als het goed is) precies recht voor de jury, en jij mag zolang de jury recht voor je paard staat gewoon rechts (in 4 dus) van je paard blijven staan. Pas als de jury begint met lopen ga jij opletten in welk kwadrant je moet zijn. Gaat hij dan dus naar links kan je blijven staan, gaat deze naar rechts moet je wisselen van kant. 
Rije schreef:En dan maar hopen dat ze op show niet eens veel harder of juist superlangzaam lopen. Of de andere kant op dan je verwacht![]()
SAH gaat nl om jou en hoe jij showt, niet om het paard.
ik bedoelde mijn eigen dansje. Dat je lachend heen en weer stapt terwijl de jury rond loopt. Ik vind dat hilarisch. Dat van mijn paard had ik nog niet zo als een dansje gezien, maar daar heb je ook wel een punt. Thuis kunnen we het best goed, wat er op de wedstrijd uitkomt zullen we zien.
rina schreef:Grinnik. Je staat altijd aan een kant van het paard en als je naar de andere kant moet altijd met het been verste weg van het paard beginnen, dan begint je dansje nooit fout. Heet dus als je aan de rechterkant van het paard staat begin je met je rechter been. Sta je aan de linkerkant begin je links. Het been wat het verste bij je paard weg isBeen voorlangs overzetten, andere been achterlangs en voorbij, en andere been aansluiten. Sta je aan de andere kant van je paard.
rina schreef:En soms, en dat is dus om te testen hoe goed jij showt (en oplet) blijven ze op een bijna wisselpunt even staanSAH gaat nl om jou en hoe jij showt, niet om het paard.
weslyjune schreef:Wat voor glansspray gebruiken jullie? Ik heb inderdaad alleen meer glansmiddelen die daarna rijden ook levensgevaarlijk maken.
Ze zijn zover ik ze ken allemaal op siliconenbasis, en dat wordt hoe dan ook glad.