Arabische dekhengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FM_Arabians

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:02

Afbeelding
Wij hebben een grote hoogbenige Arabische dekhengst staan.
Geen fijn beenwerk , stevige body , super bewegen , fijn karakter en echt een "paard" om te zien.
Wel een koffie vos. Dat dan weer wel .
BB Escondhio . 1e premie/ ster * Keur.
Voor meer info kan je hem googlen of op onze website kijken: http://www.fm-arabians.nl
Succes met je zoektocht!

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Arabische dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 11:15

Ik hou jullie allemaal in gedachte. Ook de koffievos vind ik heel mooi.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:25

Hoe ziet de jazz er uit? Ik ken veel jazz paarden en veel van hun bouw maakt een combi met een AV (die een prachtige maar zeer specifieke bouw hebben) wel wat moeizaam?
Je kan het mooi vinden, maar het moet wel echt passen op de merrie, voor je het weet heb je een veulen met een op-z'n-kop-nek :)
Voor andere paarden kan het dan weer wel een verrijking zijn.

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Arabische dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 13:49

Wij hebben zelf een beetje naar de merrie gekeken en zijn daarom erg aan het twijfelen. Een veulen van 6 maanden kopen is ook een optie dan weet je wat je koopt zeg maar.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:05

Dat is soms veiliger, al begrijp ik het wel dat je graag een nakomeling zou willen van een eigen merrie.
Aan de andere kant blijft het gokken... de mijne komt van een bekende fokker, hele goede Elite jazz fokmerrie, perfecte match hengst erop gegaan, en ook Uni heeft een beetje een gek nekkie :+
Maar als een hengst sowieso al niet past qua model en bouw neem je een groot risico, en dat is zonde.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:09

Persoonlijk denk ik dat je beter een leuk veulen kan kopen... Dan weet je zeker wat je hebt en kom je niet voor verrassingen te staan qua kleur en bouw.

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Arabische dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 14:34

Klopt zeker en daarom twijfelde we heel erg en heb ik even het een en ander bekeken, maar voor 1600 heb je een geweldige pony met 92.9% Arabische bloed.

Het kleurtje is ook niet het allerbelangrijkste, maar ik zou het toch wel leuk vinden om wat aparts te hebben. Ik heb al meerdere veulens gefokt, maar het is inderdaad gokken.

We willen vooral hoogte, body en dat kleurtje is een leuke bijkomstigheid, maar na het bekijken van de merrie is het misschien niet heel verstandig om hiermee een arabiertje te pakken.