Soaring bij Arabieren??

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Cerastes

Soaring bij Arabieren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-16 09:26

Hey bokkers,

Ik open dit topic omdat ik eergister een filmpje zag op instagram en ik krijg dat beeld niet uit mn hoofd...

Ff wat inleidende uitleg voor mensen die echt niks van instagram snappen:

Ik had (voor een week ofzo) een aantal Arabieren gevolgd op instagram die in het Arabische volbloeden wereldje zaten...in eerste instantie omdat het gewoon mooie plaatjes waren.

Uiteindelijk krijg je dan steeds meer plaatjes en filmpjes te zien die daaraan gerelateerd zijn...

Ik kreeg steeds meer dingen te zien die ik niet zo leuk vond...
Nou laat ik dát even in het midden óf daar kom ik later nog op terug als daar veel vraag naar is.

Goed, uiteindelijk kreeg ik dus eergister een filmpje te zien wat ik toch wel schokkerend vond...
Helaas heb ik het filmpje niet naar iemand doorgestuurd (nu denk ik ; DOM DOM DOM!!!)

Maar op dat filmpje zie je een witte/schimmel Arabier die wat zwarte smeersel op bepaalde plekken van de benen had...en daardoor gaan ze trappelen en kunnen ze niet stilstaan.
Het paardje stond in een stenen stal met zaagsel erin.

Je zag duidelijk dat het pijn deed en het zag eruit als dat zelfde spul wat ze bij die tennesee walking horses gebruiken...

Ik vond het misselijkmakend en heb toen heel rigoreus al die gasten "ontvolgd"

Achteraf super stom natuurlijk en ik kan het nu never nooit meer vinden natuurlijk...

Ik wil graag weten of dit bekend is bij Arabieren fokkers en liefhebbers en of dit gebruikelijk is in zulke landen?
Of dat het "nieuw" is in het Arabieren wereldje?

Als er iemand is die meer weet hierover óf dat filmpje of soortgelijk filmpje heeft...graag hier plaatsen!

Alle info is welkom!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

ReadTheRulez

Re: Soaring bij Arabieren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:39

Bah ik krijg er al een naar gevoel bij

Gepassioneerd Recreatieruiter ♡

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:43

Ik heb wel eens gehoord dat het gebruikt wordt bij peesblessures, met als idee dat het littekenweefsel de pezen sterker maakt. Je ziet wel eens plaatjes van arabs met witte stipjes op de benen, dat komt daardoor.

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-16 09:53

Het leek eigenlijk op teer...en dan op de gewrichten gesmeerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:56

troi schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat het gebruikt wordt bij peesblessures, met als idee dat het littekenweefsel de pezen sterker maakt. Je ziet wel eens plaatjes van arabs met witte stipjes op de benen, dat komt daardoor.

Soaring is vols mij wat anders dan blisteren, dat is wat jij bedoeld. Dat doen ze om littekenweefsel te creeren op de kwetsbare plek waar de blessure zit. Maar dat werkt uiteindelijk helemaal niet, al wordt het nog steeds toegepast.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:10

Soring is net als blisteren, met chemische middeltjes de been actie vergroten. Dus branderige en bijtende middeltjes op de beengewrichten smeren. Omdat dit verboden is word r in Amerika ook een soort blokken onder de voeten gebonden die met zeer veel druk het zelfde effect hebben. Volgens mij ook verboden maar word ook soring genoemd.
De witte stipjes worden veroorzaakt door een andere reden, namelijk Vries branden. Hiermee branden ze zenuwuiteinden dood waardoor dat gewricht minder gevoelig word

Vitaquilla (00seven x Caritas) 13-05-2002
Incredibly Hot (Blue Hors Hotline x 00Seven) 26-06-2013♥ - 27-02-2014★
Kadeaux Inc. (Ferdeaux x 00Seven) 12-05-2015 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1833914

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-16 10:23

Ik probeer dat filmpje te vinden...ben maar weer een paar van die arabieren gaan volgen..hopelijk kan ik het nog terug vinden...

Maar niemand dus die er van gehoord heeft dat dát dus ook bij Arabieren gebeurd??

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:27

Natuurlijk wel. Het is nogal naïef om te denken dat de English Pleasure Arabieren in de US van zichzelf zulke knie-actie hebben, om maar een voorbeeldje te noemen... Waar het gaat om presteren gaan mensen helaas over lijken. Arabieren-eigenaren zijn daar echt geen uitzondering in. Maar wat is dan je doel met dit topic?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-16 11:09

Heb niet echt een doel met dit topic.
Ik was alleen geschokkeerd door het filmpje en dacht dat deze walgelijke praktijken alleen bij TWH gebeurde... (wat al erg genoeg is!)

Edit: en vroeg me af of dit bekend was/is met de doorsnee paardenmens in Nederland..?
Ik vond het erg pijnlijk om te zien in elk geval...

balance
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:41

Moderatoropmerking:
Uit de boktregels: 'Ook op het gebied van geweld staan we niet alles toe: ook hiervoor geldt dat we kinderen, maar ook volwassenen die hier op hun werk of uit overtuiging niet naar willen kijken, hiermee niet op Bokt willen confronteren. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.'

Ik plaats daarom hier een slotje

“You are my sunshine, my only sunshine”
Het is koud zo, zonder dorp

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten