Show

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mabu

Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 05:11

Ik zou graag eens met een amateur keuring mee willen doen met mijn merrie, alleen hoe gaat zo iets in werking? ik ben naar meerdere shows geweest om te kijken, heel leuk allemaal maar dan weet ik nog niet wat ik moet doen omdat ik niet weet wat er allemaal achter de schermen afspeelt.
Ik ben van plan om een voorbreng cursus te gaan doen, alleen hier is al helemaal niks over te vinden, waar die worden aangeboden, door wie enz. Dus als jullie weten wie er voorbreng cursussen aanbied dan laat maar weten.
Maar dan nu, ik volg zo`n cursus en schrijf me in. Hoe gaat vervolgens zo`n dag in werking? Wie heeft er een uitgebreide uitleg voor mij? op internet kan ik niks vinden hierover,zou best handig zijn want dan is de drempel misschien minder hoog voor mensen die het eens leuk lijkt een keer te doen( er word geklaagd dat er zo weinig mensen inschrijven, maar ik snap het wel want er is niks over te vinden en dus totaal onbekend voor mensen)
Wat mag er wel en wat mag er niet, waar moet ik op letten.

Ik wil geen professionele trainingen waarbij ik mijn paard 2 maanden moet weg brengen want daar heb ik m'n paard niet voor, ik wil gewoon eens een keer meedoen met een amateurkeuring.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:08

Jan Calis van Zenith Arabians geeft wel eens een voorbrengcursus. Misschien kun je eens kijken op hun website?

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:25

Ik zie net op hun website dat de jaarlijkse voorbrengcursus al geweest is op zondag 17 april.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:42

Heb je geappt! ;)

Voorbrengcursussen idd bij Jan Calis, Erik Dorsers (Idols eye Arabians) of Johanna Ulstrom. De Europese Amateur Cup doet ongelofelijk veel aan promotie (zie hun FB page). Daar zag ik dat 4 juni een voorbrengcursus in Duitsland wordt gegeven, weet niet of dat rijdbaar is qua afstand hoor.
Anders zou je de hierboven genoemde trainers kunnen benaderen. Showseizoen is begonnen dus waarschijnlijk druk met de showpaarden. Maar goed, je kunt natuurlijk altijd info inwinnen. +:)+

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 17:51

mhoogenbos schreef:
Ik zie net op hun website dat de jaarlijkse voorbrengcursus al geweest is op zondag 17 april.

Ja, ik had het idd ook al gezien, hun waren de enige waarvan ik wist dat ze de cursus aanbieden maar daar ben ik dus al te laat voor. :')

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 17:53

YildizArabs schreef:
Heb je geappt! ;)

Voorbrengcursussen idd bij Jan Calis, Erik Dorsers (Idols eye Arabians) of Johanna Ulstrom. De Europese Amateur Cup doet ongelofelijk veel aan promotie (zie hun FB page). Daar zag ik dat 4 juni een voorbrengcursus in Duitsland wordt gegeven, weet niet of dat rijdbaar is qua afstand hoor.
Anders zou je de hierboven genoemde trainers kunnen benaderen. Showseizoen is begonnen dus waarschijnlijk druk met de showpaarden. Maar goed, je kunt natuurlijk altijd info inwinnen. +:)+

Ik ga vannacht tijdens mn dienst even uitzoeken wie je allemaal hebt doorgegeven en de filmpjes die je hebt doorgestuurd.
Duitsland vind ik wel erg ver voor een cursus plus het feit dat ik dan een nvwa keuring moet laten doen a 200 euro nog eens boven op de cursus, dat word dan niet echt leuk voor een keer mee willen doen :(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:57

Wat voor jou vooral leuk is, is om naar een D-show te gaan, bijv. die in de Beemster in het voorjaar (Hemelvaart). Die shows zijn wat laagdrempeliger, vooral gericht op feedback van de jury en minder gejaagd dan de grotere shows. Maar die is volgend jaar pas weer...

amyz

Re: Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:05

Hi TS, houd 18 september vrij in je agenda want dan staat er een ledendag gepland waarop alles rondom de show wordt behandeld :D

Ik zal je ook nog even pb sturen :)

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 23:17

amyz schreef:
Hi TS, houd 18 september vrij in je agenda want dan staat er een ledendag gepland waarop alles rondom de show wordt behandeld :D

Ik zal je ook nog even pb sturen :)

Hoi Amy, waarschijnlijk ben ik dan op vakantie maar dit staat nog niet vast dus ik houd het nog even open. Als ik niet op vakantie ben dan kom ik zeker!
Bedankt ook voor je mailtje daar heb ik echt wat aan!

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 23:17

Rije schreef:
Wat voor jou vooral leuk is, is om naar een D-show te gaan, bijv. die in de Beemster in het voorjaar (Hemelvaart). Die shows zijn wat laagdrempeliger, vooral gericht op feedback van de jury en minder gejaagd dan de grotere shows. Maar die is volgend jaar pas weer...

Voor mij is de Beemster heul erg ver dus ik zit meer naar houten te kijken. *D