ff spelen met mijn beesie maar vierkant uitgelachen worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

ff spelen met mijn beesie maar vierkant uitgelachen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 15:16

Zoals jullie misschien wel hadden gelezen heb ik 8 januari een arabiertje gekocht die in juni 2 jaar wordt. Ik dacht laat ik tot die tijd dat ik er een zadel op kan doen wat grond alla schrik training mee doen.
Van de week ben ik begonnen met een jolly bal tegen schouders wrijven wat ie in het begin wat spannend vond maar al snel niks meer om gaf, met als eind resultaat dat ik hem kon stuiteren op zijn rug, ik dacht dan nu de grote pion, uiteraard eerst ff spannend, maar aan het einde stond ie ook op zijn rug :D :):) *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag had ik bedacht dat ik hem over een zeiltje ga leren lopen, alleen ik dacht laten we met een wit kleedje beginnen, deze opgerold zodat we er eerst overheen kunnen stappen en dan steeds verder uitrollen, maar ik had hem nog niet op de grond liggen of mnr had hem al zijn mond en stond erop te schrapen met zijn voeten. Nog geen 5 min. laten stond ie er mee te zwaaien als een lasso _O- _O- , echt volgens mij heeft ie mij vierkant zitten uitlachen _O-

Op het onderste fototje klikken dan speelt het filmpje af
Afbeelding

Toen gingen we er toch over heen lopen, dit sloeg natuurlijk nergens op vond ie, dus ondertussen probeerde ie hem in zijn mond te pakken en mee te nemen. binnen 8 keer had ik hem helemaal uitgerold en liep mnr eroverheen alsof het de normaalste zaak van de wereld was en wou hem ondertussen ook ff meenemen _O- _O-

Op het onderste fototje klikken dan speelt het filmpje af
Afbeelding

Dus de volgende keer toch maar mijn zeiltje meenemen :D

Hebben jullie misschien nog leuke ideeën die jullie met je beesie doen, zit te denken om een pallet te ronselen en hier een stevige plaat op te maken zodat ik hem hier ook op kan laten staan

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:23

Misschien heel dom, of juist heel slim, ik weet het niet. Maar ik zat even te denken wat je nog meer zou kunnen doen om je paard 'bomproof' te krijgen en kwam dus op het volgende: Laten slalommen en dan tussendoor dat iemand zo nu en dan langs de bak loopt met een fiets ofzo. Of een ander paard. Ik heb geen idee of dat een goede oefening zou zijn, maar ik dacht misschien heb je er iets haha.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Re: ff spelen met mijn beesie maar vierkant uitgelachen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 16:39

ik heb ook al meerdere keren langs de weg gelopen, dus auto's en fietsen kent ie al aardig, denk dat ie dat dan niet zo spannend meer vind. :-), want geeft ie niks om

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:46

Kan de filmpjes niet zien op mijn telefoon maar hij klinkt als een echte clown! :+

Wat ik vandaag weer Had tijdens mijn buitenrit: klapperend plastic die van mij Is dus niet bomproof _-:(. Openslaande prullenbakken enz. Vlaggentjes zijn ook spannend (vlag op stok bij de kinderfietsjes enz)

Edit: een doorgang knutselen met linten Eraan waar je dan samen door heen kunt lopen

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: ff spelen met mijn beesie maar vierkant uitgelachen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:56

Wat een clown :)

Wat wellicht ook nog van toepassing kan zijn later, een paraplu! het openen en sluiten, het geluid dat het maakt. Als je bijvoorbeeld op een druilerige dag besluit erop uit te gaan en je komt mensen tegen met een paraplu, grote kans dat die mensen hun paraplu voor je dicht willen doen, maar vaak is dat nog het engste, ook al doen ze het met de beste bedoelingen.

Wat ook kan, een smalle doorgang creëren met bijvoorbeeld springmateriaal en daar wapperende en geluidproducerende dingen overheen leggen. denk aan stukken lint, plastic tassen, een touwtje met een belletje eraan etc. ;)

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: ff spelen met mijn beesie maar vierkant uitgelachen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:57

Ballonnen, en als het een echte held is: knallende ballonnen :D

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 21:05

Daar ben ik weer, ik heb Mahrani laten castreren dus hij moest hier even van herstellen, Alles is gelukkig super goed gegaan dus dan kunnen we nu weer wat enge obstakels oefenen, maar je raad het al _O- eng _O-

Eerst even los kennis maken

Afbeelding
Gelijk zijn neus erin steken haha


Even los kijken hoe die reageert als ik hem omhoog doe, OW en zeiltje hadden we al geoefend, liep die zo over heen +:)+
Afbeelding

Zo onder de indruk dat ie ondertussen aan het zeil zat te trekken :D
Afbeelding



Daarna nog ff los spelen, ja ik was voorzichtig met de punten van de paraplu :D

Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1468
Geregistreerd: 14-07-15

Re: ff spelen met mijn beesie maar vierkant uitgelachen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:08

Hij denkt vast ''Tss...Mijn mens laat ook alles maar slingeren, en wie moet dat weer op gaan ruimen...'' :')

Zo te horen doet hij het heel goed! Knap dat hij het zo snel oppakt (letterlijk en figuurlijk :') ).

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 21:15


Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 21:18

xxShetLover schreef:
Hij denkt vast ''Tss...Mijn mens laat ook alles maar slingeren, en wie moet dat weer op gaan ruimen...'' :')

Zo te horen doet hij het heel goed! Knap dat hij het zo snel oppakt (letterlijk en figuurlijk :') ).



Haha ja denk het, hij heeft ook een bal in zijn land of een pion voor als ik er niet ben maar dan doet ie er niks mee