Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik vraag me ook af of ze echt die stokmaat heeft of stiekem kleiner is. Maar ik ben het er wel mee eens dat de verhoudingen moeten kloppen. Ik hou niet van paarden met een (te) lange rug. Een arabier die echt rond de 1,60 is of groter word me weer teveel paard, ik hou juist van pony's. Ik zou dus ook zeggen 1.50-1.55
soms vond ik mezelf ook niet staan op de arab die ik reed (was rond de 1,53m). De Arabier die ik nu zelf heb is 4 en ruim 1,56m heb hem al een tijd niet gemeten en hij zou richting de 1,60m gaan. Hij oogt wel pony, heeft wel stevige benen wat ik dan wel weer een fijn idee vind
maar hij is wel heel kort, moet nog een passend zadel vinden. Dus ook niet erg optimaal gebouwd.
) maar moet zeggen dat t snel went.

Weet niet of ik een grotere maat met hetzelfde karakter aan zou durven. amyz schreef:Maat maakt mij eigenlijk niet uit, iig niet kleiner dan 1.45m. Zo lang de verhoudingen maar kloppen en het geheel niet pony-achtig wordt...
Mijn merrie is de 1.60m wel voorbij maar oogt niet zo groot. Ik wilde nooit grote Arabs (dus had uiteindelijk 2 reuzen) maar moet zeggen dat t snel went.
![]()
Heel veel groter dan 1.60m lijkt mij echter niet wenselijk, dat 'hoort' niet
Rije schreef:Dat is de trend nu inderdaad. .
. Toen ik hem kocht heb ik hem opgemeten en was ie 1.47 m. Hij wordt aankomende juni 2 jaar.
, vind ik wel leuk om te weten, de mijne staat wel hoog op zijn benen dus ik hoop dat ie nog een stuk de lucht in gaat, ik zelf ben namelijk 1.74 m