[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:19

Tof! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:22

Ik heb weer netelroos :oo goede "grond" voor blijkbaar :D dus weer lekker aan de prednisolon.. En nog een ander medicijn er bij.. Hele hap pillen inmiddels!
Waarschijnlijk komt het van de hedera maar dat moet nog even officieel uitgesloten worden

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:39

Echt heel vervelend, sterkte ermee.. :(:)
Helpen de medicijnen wel?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:55

Ik heb niet echt het idee dat die antihistamine tabletten (ik heb twee verschillende) samen met het versterkende tablet echt iets doen. De prednisolon doet wel wat. Ook de eczeemzalf maar die moet ik dan 3x per dag smeren. Smorgens een lekkere hap van 7 pillen %) maar ja.. Die jeuk is niet grappig! De prednisolon mag ik steeds met 1 tablet verminderen als het goed gaat. Maar dat was vandaag nog niet.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:34

Ik hoor goede verhalen over wietzalf? Ik ben sinds gisteren begonnen met smeren wond Nour. Schijnt wonderbaarlijk goed te werken bij allerlei huidklachten. Google maar eens op cbd zalf... :)

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:11

Ik heb ook erg goede ervaringen met de zalf die yildiz voorsteld. Tegen wondjes en jeuk helpt het echt goed!

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:29

Aan de wiet dus! :')
Zou wel super zijn als dat echt zou werken!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:18

Hallo allemaal, kennen jullie mij nog? :') :wave:

Miranda, wat superlief dat die draver van Joyce naar je toe kon komen, maar wat ongelooflijk zonde dat dat niet goed ging zeg... Soms heb je dat nou eenmaal he, dan botert het gewoon niet... :(

Marlijn, wederom, wat balen zeg van die snee in Shym's hoofd! Beterschap ermee! Fijn wel dat het goed geneest in elk geval! Wat een brokkenpiloot is dat zeg....
En wat een prachtige foto's van hem, vind het zo'n aansprekend dier om te zien <3

Yildiz, wat ben jij een pechvogel zeg, eerst Tie uit de running en dan weer Nour... maar fijn dat je Tie mee kon nemen toen ipv Nour! Vind het zooo leuk overigens om te zien hoe gelukkig jouw kind is met Tie :D Leuk team is dat!

Kesje, wat jammer dat Rayna niet fijn de trailer op gaat. Als je niet uitgekozen wordt voor horse event, dan heb ik ook nog wel een aanrader voor je, want Mish wilde eerst ook de trailer niet in en nu gaat dat top, en hetzelfde geldt voor Olina, die wilde eerst ook niet en nu loopt ze zo achter je aan!

Rosequartz, wat een heerlijke foto :D Wat moet jij op een wolkje zweven nu :)


Met Mish gaat het ondertussen fantastisch *\%/*
We zijn dus verhuisd naar Brabant, en toen meteen twee weken op vakantie geweest naar mijn ouders. In die tijd heeft ze dus lekker helemaal vakantie gehad om te wennen. Nu we weer terug zijn zijn we haar wat meer en ietsje serieuzer aan het oppakken, en ze doet het zoooo goeed {:} In de bak gaat het echt super, we hebben het nageeflijkheidsknopje gevonden, en we hebben ons eerste lesje gehad, en ons eerste galopje gedaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben ook een bitje geprobeerd, maar dat resulteerde vooral in heeeuuul veuuul hoofdschudden :') Dat vond ze niet echt wat. Dus toch maar bitloos voorlopig.

We zijn ook voor de eerste keer op buitenrit geweest *\o/* Stap, draf en galop, eerst als handpaard naast Olina en toen maar gewoon los want ze was echt absurd braaf. Ze vond het alleen maar hartstikke mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zo'n fantastische pony <3

Ben alleen van een stomme friese hengst afgekukeld... zou die rijden tijdens de vakantie van een vriendin, dus wou mijn been over het zadel zwaaien, en hij ging me er toch vandoor in een rodeo... dus nu vinger gekneusd en mijn hele rechterarm vuurrood onder de schaafwonden, want ben vol in het hek geknald. Dus maar vriendelijk ervoor bedankt om nog eens op te stappen :oo

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:38

Die Misch <3 wat een heerlijk dier!
Maar ik ken je nog hoor, gelukkig bestaat Facebook, anders had jij je opnieuw moeten voorstellen >;) :D

Wiet dus :#

Shym zijn wondje gaat erg goed. Snee zit dicht nu de oppervlakte nog!
Meneer is wel weer behoorlijk schuw geworden. Hij had zijn veiligheidshalster kapot getrokken en nu lijkt het alsof hij het truckje weer door heeft..

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:44

Hihi ja dat vlijtige koppie van d'r <3
Geluk dat facebook bestaat dan maar, haha.

Wat fijn dat de snee zo goed gaat nu! Wat balen dat hij zo schuw is.... heeft hij inmiddels wel vertrouwen om bij jou te zijn?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:26

Ja, hij loopt direct naar me toe en loopt achter me aan. Verzorging aan zijn wondje laat hij toe. Niet in gevecht gaan met hem, gewoon doen alsof er niets aan de hand is, rustig blijven en op het juiste moment "toe slaan" dan gaat alles goed.
Probleem is dat als er iets is gebeurd dat hij dan terug valt en je dus weer op nieuw moet beginnen. Sommige dingen laat hij gewoon toe zonder morren! Afspuiten bijvoorbeeld, je kan hem helemaal doen.

Als veulen zijnde heeft hij een trauma opgelopen aan zijn hoofd en dat is gebleven tot ik hem heb gekocht. We konden hem laatst het halster "gewoon" om en af doen (kleine gebruiksaanwijzing). En nu dus niet meer.
Ik heb vandaag goed afgesloten met hem. Dus hopelijk is hij er snel weer overheen :o
Zo, lang verhaal! Schiet het topic ook een beetje op ~~}>

BratzArabian

Berichten: 8
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:42

YildizArabs schreef:
Ik hoor goede verhalen over wietzalf? Ik ben sinds gisteren begonnen met smeren wond Nour. Schijnt wonderbaarlijk goed te werken bij allerlei huidklachten. Google maar eens op cbd zalf... :)


Ik ben denk ik heel ouderwets smeer er honing op :D

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:00

Ooooooh wat een heerlijke platen Eline! Wat gaat je meidje in ene hard zeg. Echt puppy af, welkom merrie! <3 Heerlijk.

Fijn dat t wondje goed geneest Marlijn. Wat voor kop- of halsterschuwe paarden goed werkt naar mijn bescheiden ervaring is de monkey touch (ttouch) en daarop desensibiliseren. Of Nyhla, die ook even in de overgang naar mij ff geen halsterzin meer had (en zoooo gruwelijk slim is dat ze elke foef door had): het haar zelf laten doen. Uiteraard met wat slim gebruik van snoepjes toegewerkt naar t commando "halster" en ze steekt inmiddels zelf haar snoet in t halster als ik t in het luchtledige hang. In kleine stapjes naartoe gewerkt.

Er is hier afgelopen tijd veel gebeurd. Oa dat ik Nour herenigd heb met zijn familie. Heel blij mee. Hij is vanaf de eerste sec helemaal Zen en geniet van zijn wei en de meiden. ❤️
Ook voor t eerst oog in oog gestaan met zijn zoon. Toch wel heel bijzonder moment, ze bleven elkaar aangapen (Nour is dan ook dol op babies).
Hier n snapshot van vandaag van m'n kanjer;

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:10

Wat leuk!
hij moest natuurlijk even heel goed kijken naar zijn bloedlijnvoortzetter :D

Ttouch zal ik mij even in verdiepen. Hij is dol op snoepjes/brokjes dus dat moet wel lukken.
Ik wil hem in ieder geval gaan aanleren dat wijken voor druk loont ipv er tegen in te gaan.

Honing :9

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:28

Oeps verkeerde benaming, excuses Marlijn, tis even geleden dat ik die cursus heb gedaan. Tis niet de monkey touch (heb ik er zelf van gemaakt hihi :') ) maar de chimp of lama touch.

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt ook de gehele rug van je hand gebruiken dat is nóg minder bedreigend.

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:57

Kijk Mish nou, knappe meid!

Bij Fu hielpen vooral de snoepjes om hem van de halsterschuwheid af te helpen.
Gewoon snoepje als hij zijn neus door het halster stak, gelijk handig als ze hun hoofd naar beneden doen.
Hij zal wel snel weer wennen hoor, gaat meestal sneller als in het begin.

Nour weer bij de familie, fijn hoor! :))

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:47

Vandaag konden we het halster weer op de gewone shym manier om doen :roll:

Zijn benen gaan achteruit helaas. Ik vermoed dat hij niet tegen de zalf kan dus maar even gewassen en hydrocortiderm er op.

Ik zal die toach dinges even leZen! Thanks +:)+

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:11

Shympie heeft een vriendinnetje :Y) Afbeelding
Afbeelding

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:05

Hoi allemaal :D

Wat leuk, al die vrolijke paarden, het gaat weer de goede kant op allemaal :) Yildiz, heb je plaatjes geschoten van papa Nour met zijn nageslacht? :D Wat lekker dat hij weer thuis is, vooral als hij zich daar ook zo lekker voelt.

Ik was echt helemaal stuk na dit weekend, en Rayna ook moe, dus heb ik maandag alleen even gelongeerd en de rest van de week vrij gegeven. Zelf ben ik bij mijn ouders aan de slag gegaan, we hebben een nieuwe schuur neergezet en nieuwe dierverblijven gebouwd. Ik zal daar later wel een topic over openen, want ik heb mijn eigen hok nog niet af, die ga ik in september schilderen als ik op mijn ouders' huis pas :j Dan komt zo'n grote schuur mooi van pas!

Het weekend zelf was echt fantastisch. Prachtig weer, een topcoach, leuke vrienden om me heen, en Rayna heeft nog nooit ZO goed meegespeeld *\o/* Ik had last van 'Resting B*tch Face, dus er zijn niet veel leuke foto's uit gekomen :') Rayna ging op de heenweg vrij makkelijk de trailer op (er stond al een paard op), maar op de terugweg was het weer hakken in het zand en alleen maar achteruit. Goed, uiteindelijk wel gelukt, maar toch. Duimen dat ik de clinic mee mag doen :o

Volgende week is de Dutch Open, eens zien hoe we daar presteren. De coach was sceptisch tegenover arabieren in polocrosse. Maar we hebben een arabier in de A-poule lopen die hem maar even met zijn neus op de feiten heeft gedrukt :D Hij zei ook over Rayna: "She's a little weapon of turning, use that to your advantage", dus volgens mij ziet hij na dit weekend hun waarde wel in :j Mijn tegenstander zei ook dat ze ziek snel achterwaarts kan lopen (en dat deed ze ook, OMG :wow: )

Verbeterpuntjes: Ik moet meer durven. Een tegenspeelster zei me dat ze kon zien dat wanneer ik twijfelde, Rayna zich meteen inhield. Terwijl ze écht wel braaf was en goed aan het been, ze durft zich al veel meer te laten gelden. Dus ik moet er gewoon keihard voor gaan, Rayna volgt wel :)


Afbeelding

"Goed gespeeld" of "Mooie goal", kan beide geweest zijn. Altijd even je team bedanken :j
Afbeelding

Zie hier de RBF. En het was warm :')
Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:31

Gaaf zeg!!
Rij je haar nou met een touwhalster? Of zie ik dat verkeerd?
Is je plek nog niet zeker dan voor het trailerladen met HE?

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:37

Die kip...dat noem je dus een graantje meepikken :+

Ik rij inderdaad op touwhalster :j Ze is net 13 geworden, de vorige eigenaar heeft haar toen ze 5 à 6 jaar was bitloos ingereden, en omdat dat altijd gewoon goed gegaan is, nooit een bit erin gehangen. Ze had geen dressuurambities, ik ook niet, en voor endurance en recreatie heb je geen bit nodig als je paard goed bitloos te rijden is. Dus begin ik er nu ook niet meer aan, tenzij het toch nodig blijkt te zijn. Vandaar.
Ik heb een sidepullhoofdstel, maar bij polocrosse rijd je voornamelijk op 1 hand, en dat is lastig met sidepull, ik vind touwhalster makkelijker. Het is ook scherper, dat is soms ook wel gewenst.
De coach was er ook verbaasd over, in Engeland mag je dus niet zonder bit polocrossen. Maar bij de Dutch Open zal hij zien dat ik niet de enige ben :D

Of ik aan de clinic mee mag doen hoor ik nog, ze moeten een selectie maken. Ik ben natuurlijk lang niet de enige die zich heeft opgegeven ;)

Gaan er hier mensen naar Horse Event? Ik twijfel zelf nog. Ik ken een aantal mensen die er clinics geven, en er zijn leuke dingen te zien. Als Rayna geselecteerd wordt ben ik er sowieso 1 dag natuurlijk.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:02

Oh wat super Zeg! Ik wil shym ook bitloos gaan beleren, zou mooi zijn als het lukt. Hij is best gevoelig om zijn hoofd dus ik vermoed dat het wel eens heel goed zou kunnen gaan. Behalve druk achter zijn oren, dat is wel een probleem maar dat hoeft niet met bitloos.

Ik ga niet naar HE. Ik ben een keer geweest. Ik vond het wel leuk maar om nou te zeggen dat ik daar iedere keer naar toe wil vind ik weer te ver gaan.
Net als equiday, leuk voor eens in de zo veel tijd.
In jouw geval lijkt het mij wel erg leerzaam, zelf mee doen aan een clinic.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:03

Wat leuk om te lezen. Met Mish rijden we inderdaad ook bitloos! Bit in vindt ze ook echt niet zo heel grappig nog, dat hebben we een paar keer geprobeerd maar dan gaat ze alleen maar keihard schudden met haar hoofd :') zo hard dat ze niet meer ziet waar ze loopt en ze bijna op de grond pleurt. Mafketel. Anyway, bitloos zoekt ze heel fijn contact met de hand en is ze heel licht te sturen, dus heb geen reden voorlopig om er weer eens een bitje in te hangen.

Ik rij momenteel nog met de Barefoot Contour Physio als hoofdstel, maar heb wel inmiddels een bontje gekocht voor onder de neusriem, want ze kreeg precies kale plekjes daaronder. Eens kijken of het dan nu beter gaat. :)

Ik ga zelf niet naar Horse Event... hadden wel getwijfeld om met Olina op te geven voor die clinics, maar uiteindelijk toch niet gedaan, omdat de timing niet zo handig is met het begin van het schooljaar om de hoek.

Vandaag na een paar rustdagen voor de poownies, besloten om ze nog een keertje mee naar buiten te nemen, en eens voor het eerst richting de Kampina te rijden om daar eens de natuur te gaan verkennen te paard :D Veel verder dan het allereerste begin van het natuurgebied zijn we niet gekomen, want wilde het niet te lang maken voor Mish, maar wat is het gaaafffff om zo zelf de natuur in te trekken met je eigen knollie :D
We hadden haar een extra halster om gedaan over het hoofdstel voor het geval het niet goed zou gaan, dat we haar vast konden klikken en als handpaard naast Olina mee konden nemen, maar dat was dus echt niet nodig he. Mish vindt buitenrijden helemaal het einde, de hele rit vol de oortjes erop en rondkijken en genieten. Ze zat de hele rit door een beetje zo te proesten/snurken, bij elke stap zo prr, prr, prr :') helemaal tevreden.

Afbeelding
Afbeelding

Nu heeft ze weer even vrij want we gaan een week op ponykamp _O- met allemaal mensen van onze leeftijd ook :Y) Olina mag wel mee, maar Mish als kleine baby mag nog lekker thuisblijven en vakantie vieren.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:30

Heb me ingeschreven voor die AVS ledendag/showclinic 18 september :D eerste keer met Mish naar vreemd terrein! Wie van jullie komen ook?

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:44

Wat goed van Mish, lekker naar buiten :D Het lijkt mij ook wel leuk, zo'n showclinic, maar ik heb elk weekend al wat. Hopelijk doet ze het goed op vreemd terrein ;)