[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:19

Marlijn, heel veel sterkte, het is een lastige beslissing maar voor hem wel tijd denk ik. :(:)
Fijn dat het met Shym allemaal zo goed gaat!

Roma, wat een mooie kinders allemaal, het groeit als kool!
En hele mooie mamma's! :))

Yil, gelukkig alles weer goed met Yul's paard. :D
En tof dat Nour het zo goed doet, wel echt een topper hoor!

Nadeem een zere rug, niet leuk, hopelijk kun je er makkelijk wat aan doen, op een goede manier trainen helpt heel veel!

Eight, grappige foto, nieuwsgierig aagje!

Op fb heb ik het al gezegd, we krijgen morgen een dravertje!
Joyce (raven) heeft hem aan ons toevertrouwd, voor ons superfijn! _/-\o_
Zosja zal zijn ogen wel uitkijken! :D

_rosequartz

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-04-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:57

Het viel gelukkig wel mee. Hij had een flinke knoop in zijn rug die lijkt er al langer te zitten, maar deze kreeg ze wel goed weg. Vandaag was hij dan ook al stukken vrolijker. Het advies was heel duidelijk, twee daagjes stappen en vanaf maandag echt gericht buikspieren en rugspieren gaan trainen. Ik heb gelukkig iemand gevonden die mij daar echt flink in gaat begeleiden meerdere keren per week.

Voor de rest vond ze Deem heel goed in elkaar zitten, erg lenig. :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:24

Miranda, leuk hoor, een draver! Ik zag het inderdaad al voorbij komen.

Fijn dat het met nadeem mee viel. Nu lekker gymen :):)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:47

Hoe verloopt de kennismaking Miran?! Super fijn voor Zossekind!

Funny picture Eight!

In ieder geval gaat t met Shym wél goed!! :) Fotoooooo?!!' *-:)
Sterkte met Ed maar wel reëel denk ik.. ;(

Fijn dat Deem blijkt mee te vallen. Vanaf vandaag dus weer asn de bak! ~~}> Hoest gegaan?
En hoe gaat het met t Nourkind?

Zag nog n vraag voorbij komen ivm pleasure classic?Op AVS en Ecaho site staat alles uitgelegd. Ff googelen ;)
Afgelopen jaar is er ook eea georganiseerd vanuit de stamboeken aan clinics etc om de nieuwe regelgeving bekendheid te geven.

Bedankt iedereen voor de lieve pbtjes en posts. Doet me echt goed! ❤️
Met de horsies alles goed. Ga zo Tie weer rijden die zo enorm fijn marcheert op t moment. Wond is mooi aan t helen (rechts voorbeen te zien)


Afbeelding


En nja, deze plaat zegt denk ik genoeg...

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:06

Mooie plaatjes weer yildiz!
Fijn dt het met het been zo goed gaat!

Foto.... Eeeeeuh Afbeelding shympie aan het zwemmen :D hierna gebeurde er iets (een haai of zo...??) waardoor shym in eens weg sprong, boven op m'n vriendin (die hem mee het water in nam) :oo ze verdween koppie onder onder shym, schrok me dood maar is goed afgelopen :j shym stoof het water uit, liet zich zo weer pakken gelukkig en ging daarna zo weer mee het water in. Waarom hij nou in eens weg schoot....?

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:58

Nadeem gaat gymmen, fijn dat je er wat mee kan!

Yil, mooie foto's, super dat Tie weer goed gaat!

Shympie dacht: ik spring in vrouwtjes armen.. :')
Gelukkig goed afgelopen, lijkt me een spannend momentje.

Nu heb ik ook een Tie, hij heet Tyrol dus we noemen hem Tie. :))
Zosja krijgt wat lessen van hem in nederigheid. ~~}>
Het is een heel lief beestje, moet nog een beetje uit zijn schulp kruipen., maar hij was gister al bij me op zoek naar meer snoepjes.
Nikita vindt het ook leuk, ze kon zelf met hem wandelen.

Afbeelding

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:49

Super om te zien en horen Miranda dat het zo goed gaat. Leuk he dat Nikita zelf kan wandelen. Heerlijk paard is het. En ben nog steeds super blij met de keus om hem naar jou te brengen.

Marlijn dat is idd schrikken zeg gelukkig alles goed afgelopen.

Yil nice pica's

Wat fijn dat het met Deem alleen een knoop was in z'n rug.

Hier gaat alles goed, erg druk. Druk nog in huis bezig voor 20 augustus moeten we de laatste dingen gedaan hebben omdat er dan visite komt voor Patrick z'n verjaardag. Verder is mijn 3e werkweek in gegaan bij een gemeente in de buurt waar ik het ook super naar me zin heb. Voor nu is het nog wel tijdelijk maar ja het is niet anders iig tot eind van het jaar waarschijnlijk onder de pannen en rustig verder aan het kijken voor leuke vacatures.

Op paarden gebied is er wel wat verandert. Zoals jullie weten is onze knappe draver Tie (Tyrol Gédé) verhuisd naar Miranda als maatje voor Nikita, Miranda en Zosja, wat super gaat. Het is thuis wel even wennen zonder hem als hij je zag babbelde hij altijd tegen je. Maar heel blij met deze keus waardoor hij nu de aandacht krijgt die hij verdient.

Nu thuis nog 6 paarden staan wat nog best druk is maar gelukkig zijn het voornamelijk jonkies dus die mogen lekker genieten in de paddock en straks op het land hoop ik. Maar dan moet wel het weer mee gaan werken.

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:27

Wij zijn ook superblij met je keuze om hem naar ons toe te brengen! :D
Hopelijk kun je een vaste baan vinden, is toch een prettiger idee, al stelt het tegenwoordig eigenlijk niks meer voor, je kan evengoed zo worden wegbezuinigd.. :')
Lijkt me heel druk hoor, met alle paarden en verbouwen en werken..je moet je jezelf ff splitsen.
Maar voor de verjaardag kun je misschien gewoon de visite aan het werk zetten met taart en drank als beloning! _O-

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:01

MirandaFuego schreef:
Wij zijn ook superblij met je keuze om hem naar ons toe te brengen! :D
Hopelijk kun je een vaste baan vinden, is toch een prettiger idee, al stelt het tegenwoordig eigenlijk niks meer voor, je kan evengoed zo worden wegbezuinigd.. :')
Lijkt me heel druk hoor, met alle paarden en verbouwen en werken..je moet je jezelf ff splitsen.
Maar voor de verjaardag kun je misschien gewoon de visite aan het werk zetten met taart en drank als beloning! _O-


Nou idd zo denk ik ook hoor tegenwoordig heb je nergens meer garanties. Het is ook heel druk momenteel daarom zijn we ook blij als de vloeren er in liggen dan kunnen we de paarden op gaan pakken en krijgen we wat meer speling. Verder gaan we toch nog niet verbouwen.

Zou er niet aan moeten denken met de visite te gaan klussen denk dat ik gek wordt dan

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:18

:( krijg net bericht dat shympie weer dom is geweest.. hij heeft een snee in zijn kop 8)7
in overleg maar besloten niet te laten hechten omdat de stress nog een groter risico is dan het wondje..
ik vraag me af van wie hij die klunzigheid heeft meegekregen #)

Raven, drukke boel dus! Sterkte!
Mirsanda blij, paard blij, iedereen blij +:)+

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:58

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shym bommetje :D toen was hij nog heel

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:24

Jeetje kan hij zich nu nooit heel houden, grrrr! >;)
Zou wond wel ff in de gaten houden, als t ooit ophoudt met regenen ivm vliegen. Smeer nog steeds groene leem bij Tie. Wond ziet er goed uit! Top spulleke! :)
Shym ziet er echt stukken beter uit dan eerder dit jaar! Mooi glanzend vachtje!! <3 Hij is denk ik ook stuk happier?

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:08

Ik heel goed kijken, wáár zit in hemelsnaam die snee?? :+
Ach ja, soms heb je dat, kamikazepony. :Y)
Hij ziet er idd wel heel happy uit!

Even het laatste nieuws, Ty is weer terug bij Joyce, het ging toch niet lekker met Zos samen en het leek er niet op dat het zou veranderen, het werd eerder erger.
Jammer maar helaas, anders gebeuren er straks ongelukken.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:24

He jammer Miran... Het klikt idd gewoon niet altijd. Nu op zoek naar iets anders? Misschien dat een jong paardje/jaarling bv wat makkelijker gaat?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:43

Jammer Miranda..

Groene leem blijft denk ik niet plakken.
We doen er een dikke klodder propolis zalf op. Hij laat het ook niet echt toe dus even het juiste moment afwachten in in een keer goed mikken met een goede klodder zalf.
Shym lijkt inderdaad goed in zijn velletje te zitten! Alleen nu gaat hij steeds stuk :roll:



Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:48

He gats ziet er altijd zo eng uit..arme jongen. :(:)
Hij heeft een mooi velletje met een scheur erin.. :')

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:23

:o ach ja.. Met mijn fjord nooit van dit soort dingen gehad, deze is wel echt een vreemde vogel wat dat betreft!
Ik verwacht dat het wel goed geneest. Het is een cm of 3 a 4 maar vermoedelijk wel de hele huid door. We houden hem goed in de gaten. Het is wel iets opgezet maar niet warm, ik denk eerder dat het een zwelling is van het stoten. Hij eet goed en is alert, geen koorts.
Mochten er vliegen komen dan gaan we kijken of hij een vliegenkap op kan.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:30

Nou, gaat niet zo lekker in deze groep zo te horen -O- Sterkte allemaal! Hopelijk lukt het om een vriendje voor Zosja te vinden die hij wel leuk vindt, jammer dat het toch niet ging met deze.

Ik kreeg laatst een opmerking van een klein groepje mensen...wat ik met die pony had uitgespookt. Ik: Hoezo? Zij: Nou, al die plekken!
Ze heeft van de nieuwe kudde een paar klappen gehad, daarvan zie je de hoefafdrukken nog in de vacht staan (3 plekken). Ze lijkt er geen last van te hebben en ligt nu goed in de groep, maar die lui zagen me er echt voor aan dat ik haar zelf in elkaar getimmerd had :roll:

Ik heb Rayna trouwens opgegeven voor HorseEvent :') Ze zoeken paarden die moeilijk de trailer opgaan, dus daar is ze wel geschikt voor, helaas. En laat ze nou morgen de trailer in moeten, want we gaan 3 dagen weg :D We krijgen training van een polocrosser uit Zuid-Afrika, die nu in Engeland speelt en coacht. Ik ben benieuwd!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:16

Dat klinkt leuk! Hopelijk krijg je haar de trailer in!
En HE is ook leuk!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:49

Shym zijn wond geneest goed! Heel blij mee!
Alleen heeft hij eergisteren de hele dag buiten gestaan in de regen. Uiteraard met regendeken op want anders krijgt hij het koud.
Nu zaten gisteren al zijn benen onder de "mok" 8)7 ik heb ze maar gewassen met biotex en goed ingesmeerd. Ik twijfel heel erg of dit van de regen komt of van de knutjes achtige vliegjes die daar in grote getalen vliegen. Paarden stampen ook regelmatig als die stomme vliegjes op de benen zitten.
Ik heb dus maar wat vliegenspray over zijn benen verneveld in de hoop dat die beestjes er niet meer bij willen komen.

Ik heb er nu wel een heel hard hoofd in gekregen om hem 24/7 buiten te laten in de herfst en winter :(

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:55

Die mugjes zijn dikke ellende en bijna niks werkt om ze op afstand te houden..ze zitten ook vaak op de koker en veroorzaken erg veel jeuk.
In herfst en winter wordt het wel beter qua insecten.
Je zal het denk ik gewoon moeten proberen en kijken hoe het gaat, wel zorgen dat je wat achter de hand hebt mocht het niet lukken.

Rayna heeft stempels. :(:)
Wel fijn dat het goed nu gaat in de groep!
Leuke dingen op het programma!

Ik zag dat Yil ook onverwacht nog een uitje heeft, tof!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:58

Ik hoop het Miranda. Ik ben inderdaad bezig met een back-up.

Jaaaaa!! Die Yildez! Zo leuk! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat!

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:04

Ja, je weet nooit, misschien gaat het juist wel heel goed in de winter buiten maar het is gewoon een rustig idee dat als het niet lukt je hem zo op kan halen.

Go Yil! *\o/* :D

_rosequartz

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-04-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:54

Ja er is best wel wat pech in ons groepje. :( Ik hoop dat het weer een beetje beter wordt het volgende seizoen!

Hier gaat het redelijk. We moeten nog veel gymmen, nu vooral zijn broekspieren, maar zijn rug is heel veel fijner, en hij liet me dan ook op hem zitten vandaag :D Dat mocht eerst echt niet, dan werd hij heel nerveus. Nu kreeg ik eigenlijk geen reactie. Hij was meer bezig met de omgeving en de juf.


Afbeelding

Verjaardagscadeautje van Deem! *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:05

Wat goed!! *\%/*