[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 06:43

Van mij ook, heel veel sterkte, kon de tranen niet tegenhouden gisteren toen ik het las :'(

_rosequartz

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-04-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:25

Wat verdrietig Miranda :( Heel veel sterkte! Y;(

Al_Zawraa

Berichten: 2359
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:10

Nogmaals heel veel sterkte!

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:54

En natuurlijk ook voor Zos en Nikita en Martijn

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:57

Bedankt meiden..
Het was zijn tijd, jammer genoeg, het ging zo snel achteruit, hij kreeg allemaal bot vergroeiingen, sleepte met zijn achterbenen, kon de opstap van de stal niet meer goed nemen en spelen met Zosja lukte niet meer.
Dus zo kon ik hem ook niet laten doorgaan.
Ondanks het verdriet heb ik wel vrede met het besluit.
Gelukkig is het inslapen rustig en erg snel gegaan.
Nu zal het wel vreselijk wennen zijn, mijn paardje die me constant in de gaten hield en de hele dag tegen me praatte. |(
En Zos staat alleen, ook heel vervelend maar ik wil eigenlijk geen nieuw paard..
Hij is wel heel rustig en staat met de geitjes dus voorlopig laten we het maar even zo, ik kan daar ook niet zo snel een oplossing voor bedenken.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:12

Sterkte met dit verlies Y;(

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:23

Kesje schreef:
Sterkte met dit verlies Y;(

Dank je.

AylaB

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-11-15

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:36

Wat veeselijk, heel veel sterkte! :( nooit leuk

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:17

Vreselijk Miranda, heel veel sterkte met het verlies van je grote witte vriend!! |(

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:25

Dank jullie..
Het is nog heel onwerkelijk, ook helemaal een vreemd idee dat het zo snel ging.

Al_Zawraa

Berichten: 2359
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 02:10

Nogmaals heel veel sterke Miranda, ik kan me voorstellen dat hij een enorme leegte achterlaat :(:)
Wat ontzettend naar dat het zo snel gegaan is op het einde, arme Fu. Goed dat jullie hem verder lijden bespaart hebben, hoe zwaar dat soort beslissingen ook altijd zijn..
Fijn ook dat Zosja het wel goed doet samen met de geitjes.

Ditta, wat fijn dat Nadeem thuis is, alleen een beetje jammer dat hij nog niet ingereden is. Maar top van Krista dat ze hem niet wilde forceren, en dat jij nu zelf lekker met hem verder gaat oefenen.

Yildiz, wat ontzettend gaaf dat Yul het zo goed doet samen met Tie! Zo jammer dat ze nu weer geblesseerd was, maar Yul rijdt op elk paard zo weg zo te zien :D Knap hoor, wat zal je trots zijn!
Beterschap voor Tie :(:)
Zahra wordt ook al volwassener zeg in haar looks!
En Nyhla <3 <3 <3 :~ :~ :~

Hier inmiddels weer een nieuwe baby erbij, maar dat zullen de meeste van jullie via FB al gezien hebben. Van zondag op maandag vorige week is Mausi bevallen van een prachtig hengstveulen (alweer :x ). Mausi was verleast, dus de kleine man is niet van mij en niet door mij gefokt, maar ik vind hem wel heel gaaf!

Tanwir een halve dag oud.
Afbeelding

En vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog 1 van de grote 2016 baby, Malik :D
Ook een boefje, want zodra er geen stroom op staat gaat hij aan de draad trekken 8)7

Afbeelding

Hele kudde.

Afbeelding

Eerst lag Tanwir nog te slapen, maar toen waren Aleeyah en Almaz zo leuk met elkaar aan het spelen, dus ik was blij dat ik mijn camera bij me had :)
Hier alle foto's: [ITP] Happiness is.. spelende broer en zus, Almaz & Aleeyah!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de fotospam :o

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:21

Miranda, enorm veel sterkte gewenst.. Wat enorm rot zeg..
Fijn dat het inslapen snel gegaan is.


Foto spam houd ik van! Ze zijn zo gaaf!
Shympie doet het onwijs goed <3 Hij staat nog steeds goed met de andere paarden, is relexed geworden, het halster kan zonder problemen aan en af gedaan worden, blijft netjes alleen achter als de andere paarden allemaal weg gaan!
Hij is ook al half zadelmak :oo spelenderwijs een bitje en een dekje op.
Hij staat daar zo super, gisteren te horen gekregen dat hij daar mag blijven :)F hij heeft dan alleen geen stal maar wel een afdak. Ik hoop dat dat goed gaat want meneer is een verschrikkelijke koukleum!
Bij regen bibbert hij bijna uit elkaar.. Iemand tips daar voor?

Ik heb helaas netelroos gekregen.. Verschrikkelijke jeuk.. Hopelijk brijd het niet verder uit.

Ed (mijn fjord) gaat eind augustus weg.. Zie er erg tegen op :( Afbeelding

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:09

Triest Miranda, maar moedig dat je het besluit hebt genomen! Sterkte met het verlies van je mooie Fu! :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Al_Zawraa

Berichten: 2359
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:24

Het is hier ook zomervakantie zeker? Wat is het hier rustig!

Marlijn, netelroos, gelukkig geen ervaring mee, maar ik heb vaker gehoord dat het verschrikkelijk is! Knap je inmiddels alweer een beetje op?
Het bibberen van Shym, ik denk dat je daar weinig tegen kan doen. Ja, een deken opgooien, maar dat wil je in deze tijd ook niet. Ik denk dat hij er gewoon aan moet wennen, gaat na een tijdje vast beter. Ze worden vanzelf wat geharder.
Gaat het zo slecht met Ed?

Gisteravond was Mausi's kleine man aan het showen, en ik heb het voor elkaar gekregen om een paar seconden vast te leggen :D Ja, voordat je dan je telefoon erbij hebt en de camera aan, ben je meestal te laat :+
Het is zo'n heerlijk showy ventje, zijn fokker/eigenaar is ook helemaal verliefd <3



En Aleeyah voor het eerst een dekje op :)
Nou ja, voor het eerst, ik had hem er vorig jaar al eens opgelegd toen ik met Fardani aan het oefenen was, maar dit was voor het eerst serieus. En ook even voorzichtig geoefend met de dekensingel onder haar buik langs halen, dat vond ze nog wel een beetje spannend, maar komt vast ook snel goed.

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:37

Wat een knappies zeg!

Ed die vreet wel door alleen heb ik de paarden nu op twee verschillende plekken staan. Ik heb gewoon geen tijd en geld voor twee paarden... Zijn benen worden wel steeds voller en verbrede witte lijn in zijn hoeven. Gezond is hij dus niet. Helaas..

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:10

Dat veulendansje zag ik in een ander topic al langskomen. Schattig <3

Mijn dame is afgelopen weekend 13 geworden, en is weer terug naar de opfok :')

Haar stukje wei werd erg schraal, en zij wordt dan ook meteen schraal. Maar, hulde aan de stalbaas _/-\o_ Die had dat al gezien en wilde haar anders bij de jonge merries in de opfokwei zetten, dat is 2 hectare met jong gras, genoeg ruimte om lekker voluit te rennen zelfs. Er is 1 kuddegenootje mee, de rest mag niet op zulk rijk gras. Ze zal zich weer even moeten gelden, maar dan kan ze weer lekker aandikken. (En het jonge grut opvoeden :+ )


Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:41

Wat leuk zeg! En een mooie taak ook nog +:)+

Al_Zawraa

Berichten: 2359
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:40

Wat sneu Marlijn, sterkte..

Kelly, gefeliciteerd met je dame!
En wat een top stalbaas zeg! Lekker op het gras, dan komt ze vast snel bij.

Hier helaas waarschijnlijk toch maar 1 veulen volgend jaar (als Mausi netjes drachtig is/wordt), Aziza wil helaas niet mee werken. Als ze niet met een week of 3-4 uit zichzelf hengstig wordt, laat ik het erbij voor dit jaar. Dan kijken we volgend jaar wel weer verder.

Ik heb nog wel een paar mooie foto's van de 2016 veulens en hun mama's.

<3 Mausi en baby <3
Afbeelding

En Malik.

Afbeelding

Eentje van de mama's en baby's 'samen'.

Afbeelding

En Aziza heeft een nieuwe kroelmaatje gevonden in Malik.
Afbeelding

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:36

Wat een gaaf stel heb je lopen zeg!! Heel mooi!

Duimen dus voor een hengstigheid.. Spannend

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:16

Haaai meiden! :wave:
Wat een heerlijke foto's van je kudde Roma! Echt genieten! Heel knap veulen ook! <3
Duim voor je mee op n mooie hengstigheid en idd anders volgend jaar.
Wat betreft aansingelen aanleren, had t al eerder gezegd volgens mij, oefen met een leadrope. Gooi die steeds zachtjes vanaf beide zijdes over d'r rug totdat het niet meer spannend is en haal m onder de buik door. Keer op keer. Gaat ook dat goed, haal m onder door en trek licht aan zoals je n singel aan zou trekken. Alleen als er geen reactie is laat je los (en adem uit en beloon). Ook dit steeds herhalen totdat het gewoon saai en oninteressant wordt.

Jee Marlijn, wat klote... Kan er wat aan gedaan worden of wat is nu de prognose?

Lekker voor d'r Kelly!

Tie d'r krammen zijn er inmiddels uit en ze loopt gelukkig weer als n treintje. Volgende week mag ze weer met Yul mee naar les.
Hier net voordat de krammen eruit gingen (helaas wel weeeer ronder geworden :') ):


Afbeelding

Nour volop in de sport, afgelopen weekend K2 super goed gelopen en eerste puntje voor onze novice hiermee binnen.

Afbeelding

En volgende week mee naar de Nationale, hopelijk gaat ie weer zo knallen als in Houten waar hij silver won in t kampioenschap.

Afbeelding

Privé gaat het ronduit klote. Wil er op t net niet te veel over kwijt maar kost me op moment veel kruim. Naar alle waarschijnlijkheid ga ik volgend jaar in zijn geheel niet fokken maar zullen Yentl en Zahra beschikbaar komen voor (on farm) lease. En natuurlijk blijft ook Nour gewoon beschikbaar voor de dekdienst.

_rosequartz

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-04-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:55

Wat een prachtige foto's allemaal weer!

Aziza is echt een prachtige merrie trouwens. :) Zo wit ook! Hoe hou je het zo? Ik heb maar witte paarden verf gekocht, voor als we eens op wedstrijd moeten. Al popel ik om het een keer uit te proberen :')

Wat verdrietig Marlijn, is nooit leuk om een paardje te laten gaan. :(

Wat is Tanwir knap zeg, mooie bewegingen ook al, en echt een te schattig snoetje. :j

Vervelend Yildiz dat het niet lekker gaat :( Ik hoop dat je voldoende kracht uit je paardjes kan halen.. Heel veel geluk in ieder geval. :(:) Je foto's zijn in ieder geval prachtig. Krista heeft het met de leadrope ook geoefend inderdaad en ik zelf ook. Daar reageert hij redelijk op. :)

Echter liep Nadeem afgelopen weekend opeens niet goed meer. Had gelukkig vriendinnetje bij me die bijna is afgestudeerd als DA. Zij heeft hem nagekeken. Het lijkt erop alsof hij last heeft van een punt in zijn rug. Het zou kunnen dat hij hierdoor ook zoveel moeite heeft met het zadel/ druk op zijn rug... Vrijdag komt de osteopaat. Ondertussen loopt Deem al wel weer rad en is hij hoogst beledigd dat we geen spelletjes samen meer doen maar alleen "stom borstelen". (Op aanraden van de osteo staat hij wel in de wei maar mag ik hem even alleen borstelen en knuffelen.)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:58

Echt prachtig al die mooie paarden in dit topic, die witte merries wauw <3

Nieuwsgierig Aagje tegen de ondergaande zon in :)

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:32

Yildiz wat vervelend.. Hopelijk snel een rustig vaarwater voor jullie!
Fijn dat je manneke snel weer naar les kan met zijn mooie paardje, zo'n mooi stel! Been is niet dik geworden na het verweideren van de nietjes?

Rugproblemen zijn ook noet fraai.. Hopelijk valt het mee! Zadel ligt wel goed?

Ed zijn prognose is slecht. 8 jaar en al artrose, hko 3 aan beide benen, spat, behoorlijke verbening van het hoefkraakbeen, mogelijke hoornzuil en daarbij komen zijn schuurproblemen ook nog met het overgewicht.
Hij staat nu een jaar stil 24:7 buiten. Gaat best redelijk maar tegen bevangen aan. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik er alweer een maand niet geweest ben.. Het doet mij steeds enorm verdriet om hem te zien en dan te weten dat hij weg moet.
Ik kan hem gewoon niet aanhouden, dan zou hij op een zandpadock moeten en op hooi moeten leven. Dt is voor hem een marteling en wordt hij echt niet gelukkig van.

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 04:39

Hoi, ik heb een vraagje, en wellicht kunnen jullie mij helpen. Wat wordt er tegenwoordig verwacht tijdens de classic pleasure rubriek (vroeger zadelrubriek engels)? Bedankt,

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:51

Ik heb geen idee.. Sorry!

Gisteren shympie gemeten, hij is rond de 150 nu :o