[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:21

Jaleesa dat klopt wel een beetje, sinds de geboorte van Ilya komt de een na de ander vrijwillig langs. Thanks :D

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:22

Djuun d'r oren zijn kwijt!!! :oo :P

Leuk Letiets! Zou willen dat ik jouw borstenprobleem had hihi. Sport BH plet wel toch, gaat vast lukken! Enne... Een slechte generale is een.... ;) Komt goed!
Zet m op! +:)+
Wel sh*t van je verkoudheid, vroeg naar bed maar?

Goeie bijleespost Jaleesa! +:)+

Leuk die shoots Katja! Toch hartstikke tof dat er zoveel animo is voor je mannetje?! Lekker van genieten. :D

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:26

Yildiz je haalt de zusjes door elkaar :D

En ja superleuk, die shoots! Waarschijnlijk zondag alweer, haha. Ik geniet er van.

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:27

Af en toe ben ik echt een beetje dom, heb t verkeerd gelezen Tiets, heb precies t zelfde probleem als jou.. Blousjes zijn ook een ramp.
Oow ik doe nou t zelfde als Yildiz, eeh ik bedoel Ersiel
Yildiz je bent welkom om een beetje van mij te krijgen, heb meer dan voldoende :P

Haha zolang de fame Ilya niet naar zijn pluizige oren stijgt is dat nie erg toch ;)
Laatst bijgewerkt door jaleesa89 op 27-11-14 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:28

Dat bruine westernzadel wil ik wel kwijt want dat past Fu niet (te groot) en de ijslanderzadel ook want die past ook niet, (te smalle boom)maar het is zo'n gezeik om te verkopen. :roll:
Westernzadel mag weg voor 100 euro (17 inch) en de andere 75 euro.

Afbeelding

Afbeelding

Djuun d'r oren staan verkeerd om. :Y)
Zo leuk dat je op wedstrijd gaat, ben benieuwd hoor hoe ze haarzelf gaat gedragen! :D

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:30

Mag ik het ijslander zadel een keer lenen om te passen op Blue? Denk dat ze ook te breed is maar wie weet!

Ik heb mn eigen IJslander zadel weggedaan toen ik alleen Set en een shet had :) trouwens precies hetzelfde merk, met dat kasteeltje! Ik had alleen een gladde zitting.

westernzadel lijkt me eerlijk gezegd niet de beste kwaliteit maar heb er geen verstand van :D

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:31

set_elkol schreef:
Yildiz je haalt de zusjes door elkaar :D

Oh doh! Sorry Ersilia, ben ook noet helemaal fit, solly... Y;(

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:32

YildizArabs schreef:
Djuun d'r oren zijn kwijt!!! :oo :P

Leuk Letiets! Zou willen dat ik jouw borstenprobleem had hihi. Sport BH plet wel toch, gaat vast lukken! Enne... Een slechte generale is een.... ;) Komt goed!
Zet m op! +:)+
Wel sh*t van je verkoudheid, vroeg naar bed maar?


set_elkol schreef:
Yildiz je haalt de zusjes door elkaar :D


Weer een euro erbij :D :P


Haha, Djuun was gewoon aant bedelen daar :P

Jaleesa, wat een bijleespost, respect :wow:



En jaa, ben erg benieuwd hoe Djuun zich gedraagt zaterdag :j Maar denk eerder timide dan wat anders :) Ben niet echt zenuwachtig, heb er gewoon erg zin in :D

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:39

Jaleesa, die foto upload knop staat in je voorbeeld zeg maar (moest ook even zoeken).

Roundskirt zadel is wel mooi kort Yil, ideaal!

Niks bijzonders eigenlijk, Jas z'n staart moet ik nodig even wassen. Hangt eigenlijk altijd in een staartzak maar ik weet niet wat hij ermee gedaan had, maar staart en staartzak waren allebei nat een goor :') Moyo is ook een varkentje dus die moet ook een grote schoonmaakbeurt en verder wat denkwerk voor de mannen (grondwerk, balkjes) en een rondje om. Suus werkt natuurlijk gewoon fulltime en ik studeer nog dus het is altijd een beetje passen en meten, voeren, binnen en buiten zetten, stallen mesten, paddock mesten, ruif vullen en poep scheppen in de paddock moet gewoon iedere dag gebeuren, maar als de studie dan ook nog ff veel aandacht vergt, blijft er zo weinig tijd over voor quality time :\ Verder niks te klagen hoor, ben natuurlijk hartstikke dankbaar dat het zo kan!

Echt leuk meiden dat jullie het gewoon gaan doen, komt helemaal goed met de wedstrijd! Is wel een beetje in de buurt toch?

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:08

set_elkol schreef:
Mag ik het ijslander zadel een keer lenen om te passen op Blue? Denk dat ze ook te breed is maar wie weet!

Ik heb mn eigen IJslander zadel weggedaan toen ik alleen Set en een shet had :) trouwens precies hetzelfde merk, met dat kasteeltje! Ik had alleen een gladde zitting.

westernzadel lijkt me eerlijk gezegd niet de beste kwaliteit maar heb er geen verstand van :D

Het westernzadel is ook een gewoon eenvoudig zadel maar wel helemaal goed en maar nauwelijks gebruikt, ik denk dat er 15 keer iemand op heeft gezeten. (het is wel een heel fijn zadel, zit super!)
En nieuw koop je hem niet voor 100. ;)

Je mag de ijslander best passen maar ik denk dat hij voor Blue echt veel te smal is.
Het is een Goerts en je koopt hem bij deze winkel 2e hands voor 650. :+
http://zadelshop.com/contents/nl/d43_Ge ... adels.html

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:12

Haha ja goed he die bijlees, had na afloop ook echt zo iets van "zo, klaar"

Hier hebben we geen staartzakken, zelfs niet voor de schimmels. Die zou je toch van top tot teen willen inpakken (vooral als ze op de wagen gaan).

Heb trouwens nog een vraag; Is folic acid hetzelfde als folium zuur, zo ja waar is dat goed voor bij een paard?

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:13

Ha oke Miran ik denk dat jij wel kan inschatten dat/of ie te smal is :j

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:13

klinkt als folium zuur ja, nooit van gebruik bij paarden gehoord!

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:16

Staat bij t ingrediƫntenlijstje van een supplement, moet eerlijk bekennen dat ik ook bij een mens geen idee heb waar t goed voor is.

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:17

dat slik je tijdens de zwangerschap

Foliumzuur is een van de weinige vitamines waarvan Nederlanders niet altijd genoeg binnenkrijgen, vooral zwangere vrouwen. Foliumzuur wordt ook wel vitamine B11 genoemd.

Foliumzuur is nodig voor de groei en goede werking van het lichaam en voor de aanmaak van witte en rode bloedcellen. Foliumzuur is ook belangrijk voor de vroege ontwikkeling van het ongeboren kind.

Vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn wordt aangeraden dagelijks 400 tot 500 microgram foliumzuur te slikken. Zij kunnen daarmee het risico op een neurale-buisdefect (NBD) bij hun kind verkleinen

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:20

Jawel toch, bij paarden wordt het ook gebruikt, tis vit. b maar ik geef een compleet vitaminesupp, foliumzuur wordt vaker gebruikt voor sportpaarden maar er is zoveel wat je kan geven.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:21

Western tuig...geen verstand van ;) Behalve dat m'n dijtjes nog steeds zeer doen van het zadel van dinsdag ;)

Dat spannetje arabs was ik vergeten op te reageren. Aangespannen ponies aan de macht! :)

Corinna(of doe ik het weer verkeerd?) hoe ziet je kanjer eruit nou?

Eline... 8)7 Wat ene gedoe zeg. Elke keer is er weer iets bij jullie. Om moedeloos van te worden :(

Katja: knappe foto's :)

Zeeuwse zusjes nemen weer charmante foto's van hun meid...die moest eens weten hoe ze op het internet wordt uitgesmeerd :=

Pony heeft pigment verlies(inmiddels haast volledig weg) en birdcatchers(de witte stippen op haar lijf)
Afbeelding
Pony toen ze 6-7 was. Toen had veel stippen en vlekken. Dit was overigens vlak nadat ze heel ziek was geweest en zag er nog niet heel best uit, ingevallen gezichtje :\

Vanmorgen kreeg ik een smsje van m'n vriendin 'Net gebeld dat Pris kreupel is maar kan niet weg van werk, kan jij even kijken?'. Wij erheen, ze liep inderdaad niet lekker. Dus uiteindelijk het hele spul maar opgehaald. Pris eerst mee in haar enigheid en daarna mama Pony en Terror Tara opgehaald. Pony was weer alles waarom ik zo barstend verliefd ben op haar. Wandelde zo de trailer op en stond als een huis(normaal zodra ze staan gaat ze wiebelen en brullen). Tara was een ander verhaal...mevrouw gooide letterlijk haar dikke kont in de krib en was redelijk vast beraden de klep niet op te gaan...Uiteindelijk na een kwartier ging ze overstag en stond ze erop.
Perfecte reis naar huis en weer herenigd met tante Prisjes. Wat een heerlijke meiden zijn het toch ook <3 Blije paarden

Op stal was er nog iemand erg blij dat de meisjes weer terug waren ;) Mijn grote sterke held moest toch wel even laten zien hoe mans hij is geworden
Afbeelding

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:23

heb ook weleens gehoord dat folium zuur goed is voor de sperma kwaliteit

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:23

knappe Zaar!

birdcatcher spots en ook pigmentverlies komen door vitaminetekort schijnt :j

fijn dat de dames braaf naar huis gingen, Pris niet te ernstig?
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 27-11-14 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:23

Ja dit heeft knoflook, zeewier, zeezout, een aantal vitamine b's en dat folium zuur dus. Soort van alles in 1 idee dus.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:26

heb al zoveel verhalen gehoord wat betreft pigment verlies dat ik er niet meer over na wil denken. heb gehoord dat het een kopertekort is, leverprobleem, vitamine k(geloof ik) tekort. verder heb ik tips gehad van zeewier voeren, penen voeren en insmeren met van alles en nog wat...Als ze op de wei staat wordt het minder en 's winters trekken ze bijna totaal weg. Voorlopig vind ik het prima. Is een grotere erfelijke factor waardoor veel arabs het hebben en vaak ook pas op latere leeftijd ontwikkelen.

knoflook en zeezout zijn bagger slecht voor paarden...

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:27

Haha jeetje en dan vraag ik net naar een vitamine supplement, wat een toeval.
Maar nou weet ik wat t is, had het nog nooit eerder gezien.
Lijkt me toch wel fijn hoor alle paarden lekker bij elkaar en Zaar laat idd goed zien dat ie The Man is :D

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:28

koper hoorde ik inderdaad :j

Set heeft 1 keer 1 klein vlekje pigmentverlies gehad.

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:29

Zeezout had ik zelf ook gesnapt ja, knoflook had ik niet van verwacht dat dat slecht zou zijn. Aangezien het genoeg gevoerd word op diverse stallen.

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:30

Ja, Jaleesa, zal wel bedacht zijn voor sportpaarden.
Mijne krijgen een supp omdat ze verder alleen op ruwvoer staan maar ik geef ze zo weinig mogelijk, het meeste is niet bedoeld voor de lange termijn, ik ben ook geen voorstander van zeewier en knoflook, ik probeer het maar zo natuurlijk mogelijk te doen.

Zaraartje wordt wel een echt mannetje nu!
Fijn dat ze allemaal weer thuis zijn.