[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:10

Ah nee wat jammer Yildiz! Wel erg fijn dat ze zo fijn te rijden is op de route :D

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:04

Haha Nicky die zebra :P

Wat vervelend van Noor zeg Gelske! Maar wat een stoere foto's van vandaag wauw!

Mish is echt stoer en gaaf :D heerlijk zo en wat een mooi hoofdje!

Wat een prachtig hek Joyce!

Lekker buitenritje Miran :D

Succes met je scriptie Canisia!

ik ben blij dat Dayem weer beter gaat :j

Wat sneu voor jou en Tie van de wond Yildiz, maar wat fijn dat jullie verder als een trein gaan! en Prachtige Pics :9

Oke mijn verslag van de dag

Ik nam Ilya om kwart voor acht mee uit de wei en tot mijn verbazing 1 hinnik van Set en klaar.. >;)
Ilya aarzelde om de klep op te gaan dus een longeerlijntje achter hem langs, klein beetje druk en hop hij stond er binnen de 5 minuten in +:)+ Ook meteen braaf en stil, draaide zich in eerste instantie om maar had meteen door dat dat niet zo handig was.
Meteen gaan rijden en na een half uur al tanken. Deurtje even open en meneer keek mij verbaasd aan en daarna verbaasd naar buiten :wow: waar ben ik?
Daarna doorgereden en ook meteen in 1x naar plaats van bestemming, dus 4,5 uur door. Niks gemerkt van Ilya dus deur weer open was een beetje spannend. Stond hij me weer verbaasd aan te kijken. Ja hallo? Niet bezweet, 1x gepoept en meer verbaasd dan bang.

Achter de eigenaar doorgereden naar de wei en meteen in de groep!
Nu nog een ruin van een jaar of 8 (de vos) die erg dominant is en hem wel even aanpakte.
Een schimmeltje van 1
Een valk Arab kruising van ook 8 maanden
En een bonte kruising die naar ik denk ook ouder is maar heb het niet gevraagd.
Over een week komen er nog de 4 tweejarigen bij.

Ik ga nu filmpjes uploaden :)

Oh en een leuk detail toen ik Ilya riep kwam hij in draf en met een antwoord naar me toe. <3

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:15

Wat gaaf Katja, wat klinkt dat ontzettend goed! Fijne rit gehad dus. Wat een dappere vent is Ilya toch.

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:17

Ja hij verbaasde me ook hoor :):) hij klinkt een beetje teveel als een droom haha maar kan er niks aan doen hij is écht zo braaf.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:19

Haha ja volgens mij zijn jullie echt een heel leuk koppel samen <3 heerlijk is dat he als je dieren je blijven verbazen :D

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:43

Miranda, klopt inderdaad _O- En het erge is dat ze bijna nooit een halster om hebben. Enkel een keer voor de foto en als we aan de wandel gaan etc.

Nicky, fijn dat Dayem wat beter te pas is! Ik moet met Hemelvaartsdag werken, dus ik sla helaas over.

Yildiz, wat jammer van die schuurplek! Hopelijk geneest het voorspoedig, zijn rotwondjes.
Leuke foto van Yazahra en haar vriendinnetje! Nour lijkt groot! Wat is zijn stokmaat?

Katja, wat is Ilya een topper, zo braaf! Ik ben benieuwd naar de filmpjes.

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:47



Helaas was alles wel te mooi om waar te zijn haha, hij is uit de wei gesprongen. niet uit angst maar verkenning, misschien een beetje o zoek naar mams. Hij staat nu vannacht op stal (erg relaxt) en wordt gekoppeld aan een ruin zodat ze als tweetal weer in de groep kunnen.

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:49



Het filmpje waarbij hij mij weer ziet staan

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:56


YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:52

Wat een leuke filmpjes! :)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:32

Hoeveel halsters heb jij dan Joyce?! :D
Als t er zo veel zijn, tja dan zit er niks anders op, meer foto's maken!!! :P
Je hebt genoeg mooie modellen staan!

Jeeee wat is het mooi daar zeg!! Fijn dat ze m ff aan ander paard kunnen koppelen, krijgt ie lekker maatje om straks rustig weer de klucht in te gaan.
Het is meer regel dan uitzondering met hengstjes dat ze uitbreken bij inscharing. Reden waarom ze bij ons alleen nog maar merries in de opfok willen haha.
Fijn dat ze t zo oplossen. Blijf je daar nu nog even of ben je alweer thuis Katja?

Leuk topic Eline! Ze is echt op haar plek nu he? Pak van je hart! Gisteren nog de verjaardag vsn Desiree gevierd?

Nour is niet zo groot, 1.52m, hij doet soms alleen maar alsof! :D
Ja vandaag even kijken naar t wondje en hoe ze loopt. Als t mooi dicht is kreeg ik de tip er uienzalf op te smeren.

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:49

Hahahah nog meer zebra's! Vegas heeft er ook 1, en Bahiyah krijgt een nieuwe want die andere was voor haar bedoeld maar is te groot helaas dus nu heeft Vegas hem.

Wat gaaf die foto's en filmpjes Katja! Fijn dat de reis zo ontzettend goed ging! Jammer dat hij uitgebroken is maar ergens wel begrijpelijk alles is nieuw, hoop dat hij het goed kan vinden met een ruintje en dan lekker samen terug kunnen.

Wat jammer Yildiz! Hoop dat het gauw geneest en jullie weer lekker aan de slag kunnen!

Mishje en haar topic zien er super uit zeg! Geweldige foto's! Ik ben indd zeer blij met Bahiyah echt een geweldige kans die ik het gekregen van ylona waar ik ontzettend blij mee ben.

Sorry voor degene die ik vergeten ben, posten via telefoon is echt niet handig... :o

Hier ook een leuk nieuwtje, gister een hele drukke dag gehad met veel geregel want et staat eindelijk vast. Ik moet toch tijdelijk afscheid nemen van m'n knappe vegasje. Hij zal donderdag naar Duitsland vertrekken en daar in training gaan tot 21 juni. Hij zal dan 7juni de premie op houten meelopen en 20juni de nationale en 21 juni de internationale. Ben heel benieuwd hoe hij het zal doen! En of hij de verwachtingen waar gaat maken. Vind het heel spannend maar zie er wel een beetje tegenop om hem 5 weken te missen. Dus eind van de maand gaan we gewoon op bezoek en bij de shows zijn we natuurlijk ook van de partij! :D

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:16

Allemaal super bedankt voor jullie complimenten. Zijn zelf ook erg blij met het hekwerk maakt het helemaal af
@Gelske mooi showhalster en modellen natuurlijk :D
@Kat wat een paradijs waat Ilya nu is zeg...over een aantal weken loopt hij op kop ipv achteraan. kan me voorstellen dat het moeilijk is hem achter te laten maar als je ziet dat het zo goed gaat geeft dat wel iets meer rust.
@miran heerlijk genoten met Fuego op buitenrit
@Joyce koopziek?? ik heb een nog prachtige halster oa mooie veulenhalsters :D
@Canisia good luck met je scriptie...heb wel een leuk vooruitzicht
@Nicky fijn dat het weer beter gaat met Dayem en veel succes donderdag
@Yildiz jammer van je rit..zijn nog best steng als ik dat zo hoor..heb er totoaal geen verstand van. Super leuke Siamese foto /3 /3 . Tja en Nour......wat een uitstraling heeft hij toch <3 <3

Ik zal zo Àssie eens aanslingeren. Vrijdag en zaterdag concours dus wel kunnen nog even de puntjes op de i zetten

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:31

Ben ik even een weekendje weg geweest, zijn er hartstikke veel pagina's bijgekomen!

Ziet eruit als een heerlijk ritje Castricum, Gelske! Echt leuk dat je je hobby zo kan delen met je man! Balen dat Noor kreupel is, hopelijk alleen verstapt oid!

Ben benieuwd naar je Reindert-foto's, Yildiz! Verkopen blijft toch moeilijk he... Vervelend dat Tie zich heeft open gelopen, hopelijk geneest het snel!

Wat een geweldige foto's zijn er weer gemaakt van je kudde, Katja <3 Wat staat die Ilya daar toch stoer in z'n uppie in de trailer, topper!

Fijn dat je zo kan genieten van je meisje, Esme! Ben benieuwd hoe je mannetje het gaat doen op de shows!

Echt zo top hoe goed jullie gaan, Canisia, ben daar wel jaloers op hoor!

Fijn dat Dayem weer beter gaat, Nicky, dan lijkt het toch mee te vallen! Ik kom donderdag wel naar de hengstenpresentatie kijken bij de Kossack, maar denk dat ik de show oversla. Succes!

Gefeliciteerd met je 2 kleintjes, Joyce! Fijn dat je kleine meid het zo goed doet!

Sterkte met het wegbrengen van Tara volgende week, Lisa!

Sneu van die merries, Ersilia, hoop dat ze goed terecht komen! Fijne vakantie!

Leuk dat Mish het zo goed oppakt als handpaard, Aleeneh, toppertje in de dop!

Hekwerk ziet er goed uit, Joyce!

Miranda ook lekker buitengereden!

Haha je bent lekker aan het shoppen, Joyce!


Hier weinig paardenbelevenissen dit weekend, ben weekendje naar Zeeland geweest met manlief en hondje. Was heerlijk! Hopelijk woensdag weer langs Ely en donderdag naar Euforio na de hengstenpresentatie bij Kossack Stud. Gaan daar nog meer mensen van hier heen?

Gisteren kreeg ik wat foto's van Euf toegestuurd van een kennis die ook haar hengstje daar heeft staan. Hij is zeker nog niet op z'n mooist, vacht is er nog niet helemaal af, maar ik zie gelukkig al zoveel verbetering dat ik het wel aandurf om de foto's hier te plaatsen :D
Afbeelding

Afbeelding

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:41

Haha zie je wel was Joyce en Nicky vergeten! :o

Vind het prachtig worden de bak! Ben zeer benieuwd!

Wat fijn dat het wel beter gaat met je mannetje, Nicky! Hoop dat hij gauw weer helemaal de oude is.

Lekker z'n weekendje zeeland!
Vind Euf er eigenlijk niet eens zo slecht uitzien hoor? Blijf het een ontzettend leuk ding vinden!

Ik had de hoop ook naar de kossack stud te gaan maar gezien het ritje naar Duitsland ben ik bang dat het niet haalbaar is. :(

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:43

Als ik hem vergelijk met de andere jaarlingen hier uit het topic vind ik het echt nog zo'n guppie. Nou is z'n moeder ook een echte laatbloeier, dus moet ik misschien niet vergelijken... En hij is best ziek geweest en daardoor veel afgevallen, maar gelukkig komt hij goed bij!

Ik probeer al jaaaaaaren op Hemelvaartsdag naar de Kossack Stud te gaan, maar er komt altijd wel wat tussen. Hopen dat het dit jaar wel gaat lukken!

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:53

Ja oke daar kan ik me wel in vinden inderdaad. Maar toch vind ik hem er niet heel slecht uitzien zeker niet nadat die zo ziek is geweest!

Ik ga duimen dat het je dit jaar wel gaat lukken!

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:53


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:50

Wow spannende tijden Esme! Ben heel benieuwd! Succes! *\o/*

Annika, wacht nog maar eens een paar maandjes af! Nour was n mottenbal na z'n wirminfectie als jaarling en al na twee maanden op t land totaal ander paard.
Yazahra is binnen 1 week tijd ontzettend verandert, maar dat is ook wel mega snel.

Nee hier niet naar Kossack. Ben blij als ik even niks heb hihi! ;)
Pffff, foto's uitzoeken is hele klus... Leuke klus maar moet zoeken en selecteren uit 3.000 foto's! :oo Dus topics zullen nog wel even duren. :P

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:41

Haha thanks! Zullen wel veel slapeloze nachten worden ben ik bang :o

Jij ook succes Yildiz met het foto's uitzoeken! :') zal vast veel moois tussen zitten!

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:47

Wat een weertje he...heerlijk. Echt even optimaal genoten..
Asal liep super fijn vandaag, afgesloten met een sprongetje. Nu staat ze heerlijk in de wei met haar vriendinnetje. Was dr al even kwijt...was ze aan het afkoelen in de waterpool whaha muts. Vanmiddag mn middag/avonddienst in dat is wel een beetje jammer maar goed

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:17

Katja wat een heerlijke foto's van Ilya in de kudde!! Het ziet er naar uit dat hij het daar wel naar zijn zin gaat hebben :j Hoe is het met jou zelf? :+: Ik vind de fotoshoot-foto's ook echt prachtig, ga gauw in je topic spieken! En wat een sukkels die paarden van jou, Il die alleen maar verwonderd is in de trailer en die andere twee gewoon rustig staan vreten in de wei _O-

Yildiz, wat een lekker hittepetitje is je mannetje zo zeg! :p Niet zoals we gewend zijn van de andere foto's :))

Esmee, heerlijk zo'n ritje!! en leuke foto's van je twee knapperds :)

Canisia, jij ook al lekker het strand op, waaauw! <3

Joyce gefeliciteerd met Munir! En Azi alweer een week oud. Ben erg benieuwd naar je nieuwe set!!

Yildiz, jammer is dat dan zo he! Zo'n mooi veulie gefokt en dan is ie al verkocht... Maar ik denk dat je daar wel van leert, als fokker kan je natuurlijk niet alles houden. Marijn rij ik nu ook alleen voor de verkoop, ik probeer er ook niet te veel mee te bonden omdat ik er toen al zo van baalde dat Uk weg ging na 2 maanden. En de springpaarden die ik op stage doe houd ik ook rekening mee dat die de volgende dag weg kunnen zijn :P
Maar Yazahra is ook een verschrikkelijk knap kind!

Gelske wat stoer die Sjaak zo zonder tuig :)) Maar balen van Noor, misschien inderdaad uitgegleden, met jouw goede zorg komt het vast wel weer goed :(:)

Lisa, Tara ook al op kleuterkamp deze week... Lastig hoor dat fokken!!

Mish als handpaard, en wat is ze al volwassen aan het worden zeg!! Gefeliciteerd met Desiree :)

Joyce wat gaat je stekkie er toch prachtig uitzien zo!! Echt heel mooi zo dat hekwerk :j Dit weekend weer concours, hopelijk die laatste puntjes scoren! :))

Miran lekker op buitenrit, heerlijk!! Ik wou vandaag ook wel naar buiten maar mijn bijrijdster doet Noah vandaag, U2 is een secreet buiten en Marijn is niet verkeersmak _O- Die was al een partij wild vandaag in de buitenbak :')

Annika wat een heerlijk koppie heeft die Euf toch :+:


Zo, ik ben weer bij geloof ik :') Erg drukke week gehad! 3 weken geleden kreeg ik de vraag of ik in de carrouselgroep mee wou rijden, omdat er iemand gestopt was. Last minute... Gisteren dus wedstrijd gehad in Assendelft, Noah was erg druk, maar in de proef erg fijn te rijden!! Het ging voor mijn gevoel niet zo netjes als in de training maar we zijn 2e geworden. Mijn eerste reactie was 'oliebol, nou moeten we volgende maand nog een keer!' :') Maar ach, Noah loopt best lekker zo tussen de rest en hij blijft er wel scherp van!
Alleen jammer dat hij zo'n lastpak is aan de hand... hij heeft van de week de eigenaar van U2 door de wei gesleurd, bij iemand anders die hem in de wei zette brak hij los, en op de wedstrijd sleurde hij de commandante ook over het terrein toen zij hem even vast hield terwijl ik mijn laarzen aantrok :x

Verder gaat het ook wel lekker met Marijntje, die heeft dit weekend lekker rust gehad en alleen maar in de wei gestaan. Vandaag weer gereden, maar dat was wel even een bommetje -O- Hij wou de buitenbak niet in, was lastig te sturen, schoot er een paar keer vandoor en voelde als een tikkende tijdbom _O- Gelukkig werd hij na een paar galopjes wat beter stuurbaar en wat kalmer, maar volgende keer ga ik eerst even in de binnenbak rijden tot hij wat chiller is :')

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:48

Ik val hier even binnen. Ik wil graag donderdag naar de Kossack stud maar kan nergens een programma vinden. Wie weet waar die staat?

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:50

Ik kon m eerst ook niet vinden!

Staat op de fb van Arabisch volbloed stamboek

Afbeelding

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:52

Dank je wel. Dat wordt vroeg op pad.