[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:16

Fijn dat het verhuizen naar de wei goed ging en dat ze nou lekker staan te genieten, Gelske, heerlijk gezicht!

Bij Miranda staan ze ook lekker op de wei, lekker hoor!

Je bent zelfs verplicht om foto's te plaatsen van je poppetje, Joyce, ben erg benieuwd hoe ze uitvouwt!

Fijn dat Dayem zich wat beter gedraagt op de wei, Nicky!

Gefeliciteerd met het slagen voor je praktijkexamens, Katja! Wat een heerlijke foto's weer van je kudde!

Wat een mooi meisje is Nyhla <3 Ik krijg alweer helemaal veulenkriebels van die mooie veulies!


Zaterdag naar de Tulip Cup geweest en genoten van alle mooie paarden! Erg onder de indruk van hoe Nour zich al jong gupje staande hield in de Ridden Class, wat was hij braaf!

Vrijdag bij Ely geweest in Veenendaal en wat staat die er lekker relaxed bij! Duidelijk wel blij om me te zien, er moest geknuffeld worden en ze legde tijdenlang met haar hoofd op m'n schouder <3 Ook doet het niet meer 24/7 op de wei haar figuurtje goed, ze is niet meer zo pafferig.

Weet iemand trouwens een goede osteopaat die ook in Veenendaal komt?

Afbeelding

Afbeelding
Glimworpje

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:40

Nicky, Dayem is wel een heer zeg :))

Ely ziet er goed uit Annika! en idd, die glimt je tegemoet!!
Ik geloof dat Mariska wel in Veenendaal komt! van paardenbewegen.nl :j

Ik heb een nieuw pleegkind :+


Met Noah en GVR links in de andere wei :))

Is van de pensioneigenaar, schouwhengst geweest, maar nu gecastreerd en zadelmak gemaakt.
Nu heb ik 2 weken vakantie, dus is hij bij mij in training om wat makker te worden. Met rijden is hij soms wel erg fel (stond zaterdag verticaal op zn achterbeentjes te dansen :+ ) en veel brullen als er merries in de bak zijn... Maar hij kan erg leuk lopen en is best wel goed stuurbaar. En hij is zo'n knuffelkont!! nog meer dan Noah :))

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:29

Oke kleine poging..

Wat heerlijk Dayem op het land! En wat lief met zijn haflingerdame :D

Jemig Yildiz... Wat een chique veulentje.. Love her! Inderdaad op deze foto's duidelijk bruin geboren.

Joyce jouw dametje is echt superchique, ben erg blij voor je :j

Lekker Gelske ook de paarden weer lekker met zn allen op de wie, heeeerlijk

Die foto van Yanour :~ ik vind hem nog steeds zo'n droomcombi met Blue, als alles dit jaar nou een beetje anders was gelopen.. Gelukkig zijn ze beide nog heel erg jong :j

Ely ziet er geweldig uit! Ik ken haar eigenlijk alleen maar drachtig en als mama, maar ze ziet er echt goed uit :D

Heet dat paard echt Marijntje Tam? ziet er wel uit als een stoer projectje! Veel plezier ermee :D

Mijn grote liefde en gouden merrie en beste mama in de wereld:

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:42

Ely ziet er fantastisch uit en wat geweldig dat ze je zo intens begroet. Moet je dan niet ff een traantje laten of ben ik op dat soort momenten gewoon een emo? :o

Wat n leuk dier Tam! Gaat ie ook springen?

Wat n lieffie is t toch die Set, ze heeft zo een mooie zachte en open blik!
Hoe gaat t met jou Katja? Doe vooral dingen waar je energie van krijgt. Je bent nu al zo hard bezig je dromen te realiseren, dat komt echt echt wel goed! Dikke virtuele knuf! ❤️

Dank je wel voor de mooie complimentjes over Nyhla. Ze is echt gaaf en vandaag ook weer heerlijk met haar geknuffeld en Yul ook. Ze doet me heel erg aan Nour denken qua karakter als veulen. Ben echt dol op d'r!
Nyhla spam: [KS-ITP] Meet Yanyhla Hayati!
Yazahra is op een week tijd ook erg veranderd! De wormenspuit heeft duidelijk resultaat gehad en ook t gras en t doorzetten van de rui... Jee tis een heel ander paard nu. Echt paard en baby af.

Nour gaat ook goed op zijn nieuwe adres. We willen toch wel binnenkort de paarden bij elkaar gaan zetten. Toch spannend...
En ja.... Hij en Blue... <3 Maar hebben de tijd toch? En mochten de shetten m lam trappen heb ik altijd nog diepvries liggen! _O- :')

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:47

Ja klopt ik heb nog jaren de tijd voor die combi :o lief van je knuf, heb het momenteel wel even hard nodig.

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:02

Komt Nour dan met de shetjes te staan ja das altijd spanend zeker met die kleintjes hier gaan de arabieren en shetlanders echt niet samen. Het zijn echt twee aparte families die niks met elkaar te maken willen hebben :D . Fijn dat Yazarha lekker opknapt op de wei het is zo goed voor de paarden zeker voor dat opgroeiende volk dus eerdaags willen dan wel wat plaatjes he ;) . Fijn dat de training met tie zo goed ging. En nog gefeliciteerd ik zag hem op een filpje langskomen het zag er heel goed en braaf uit. Heel wat anders dan Karin met Strike die was even in een boeven bui :D

Ze ziet er ook echt lief uit Set <3 .

He Tamara een nieuwe uitdaging leuk ben benieuwt hoe het gaat maar dat zullen we vast lezen leuk.

Wat ziet Elly er super uit zeg mooi in haar vacht en lijf word ze daar nu ook gereden of alleen verzorgt?

Ohh Dayem heeft een nieuwe liefde echt genieten he dat ze zo heerlijk in de wei staan.

Nog lekker aan het genieten van mijn twee weken vakantie al is er helaas al weer een week om. Vandaag heel nuttig bezig geweest mijn auto schoongemaakt en gewassen en de trailer geen leuk klusje maar wat knapt dat toch weer op. Heb vandaag voor het eerst op het land gereden met Noor samen met Erwin op Sil vond het best spanend ook omdat de rest altijd lekker uit zijn dak gaat als ik op het land ga rijden. Op zich handig want je rijd en een of twee en de rest heeft ook meteen beweging. Maar ze was weer super braaf natuurlijk wel even wennen om op het gras te lopen en als de kudde voorbij denderde had ze zoiets van en nu maar weer geen stap verkeerd. Daarna nog lekker even een tijdje staan knuffe met alle paarden het is toch wel heerlijk zo op de wei met mijn mooie kudde <3

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:12

Sorry dames even een ego post! Er is hier veel veranderd... Goede nieuws is wel vriendlief en ik zijn na heeeeel veel praten en compromis sluiten weer samen in de hoop dat het op deze manier wel echt zal werken, en dus het beste nieuws!! Vegasje blijft! :o
Ook heb ik Bahiyah laten checken door de da voor de dracht en is ze volledig goed bevonden en dus zal ze volgende hengstigheid gedekt worden. Dus nu duimen voor een prachtig veulentje volgend jaar. Welke hoogst waarschijnlijk lekker bij ons zal blijven gezien het m'n eerste zelf gefokte veulentje zal zijn uit mijn knappe paardjes! :D

Ik ga morgen een poging doen tot een goede bij lees post!
Maar wat komen er geweldige foto's en fantastische babieeeees voorbij! Beide nogmaals gefeliciteerd en ook met alle behaalde resultaten van de afgelopen shows en wedstrijden iedereen!

Katja ik blijf zo genieten van de foto's van jou knappe paardjes!

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:23

gefeliciteerd met je relatie Esme :D

Fijn zo nuttig bezig Gelske :)) Vakanties gaan altijd te snel om

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:43

Wat stoer van Nour! Gefeliciteerd met de plaatsing! :)

Haha Dayem en zijn vriendinnetje!

Wat fijn dat Ely zich goed op haar plek voelt, toch een hele geruststelling!

Marijntje kan lekker lopen zeg!

Set ziet er goed uit! Ze is heel volwassen geworden qua uitstraling door het moederschap vind ik! Mooi halster ook :)

Dat klinkt als een productieve dag Gelske! Soms moet dat even gebeuren, alles wassen en schoonmaken.

Fijn dat jullie het eens zijn geworden Esme!


Azi heeft haar eerste topic :D
[KS-ITP] YMJ Azibaijirah Bint Yusraa (AV) haar eerste topic!

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:55

Halokie! :D
Weinig tijd voor jullie, solly! :o

Dayem hihi..

Echt fijn dat Ely zo lekker staat. :j

Gelske, goed bezig!

Esme, top zeg, hartstikke goed nieuws!!

Morgen maar even de topics bekijken van die schattige veulentjes!

Set is mooi!
Ilya gaat al bijna op kamers! :):)

Wat een leuk beestje Tam!

Nour gaat wel goed met de shetten, hier is het dikke mik!

Vandaag heb ik eindelijk zelf eens van mijn paarden ruggetje kunnen genieten! *\o/*
Afbeelding

En met een gepaneerde poowny weer naar huis! :P
Afbeelding

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:05

Wat een mooie, gepaneerde Zosja! :D Het was vandaag ook heerlijk weer om buiten te wezen!!

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 00:21

Hij schijnt Marijn te heten ja :j maar of dat een roepnaam is of zijn echte naam, geeeeen idee :+ Maar er lijkt flink wat arab in te zitten... Vergeleken met Marijn is Noah echt een buffel :+ Hij is net nog een tikkie kleiner (1.46-1.48 is hij nu geloof ik) en verfijnder dan Noah, het is echt een poppetje :) Morgen gaan we, als hij braaf is, wat springen! Heeft hij al een paar keer eerder gedaan, dus ik ben benieuwd.

Hihi Miran, wat ziet Zos er uit! Lekker wezen poedelen dus, heerlijk!

Esmee, wat fijn dat jullie er samen uit gekomen zijn!

Gelske goed bezig! 8-) Gaat snel dan he zo'n week vakantie :))

Kat wat is Set toch een prachtpaard... Die dromerige ogen, wauw!!

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:01

Lekker Yildiz, klasse twee komt helemaal goed :)

Je zou Joyce Vijverberg kunnen proberen Annika. Je meisje ziet er idd goed uit, mooi velletje :j

Wat leuk een petekind Tam :)) Succes ermee.

Wat heeft ze toch een lieve uitstraling Katja!

Lekkere zomerse foto's Miran, kunnen we geen genoeg van krijgen 8-)

Dayem heeft volgens mij de haflinger overwonnen en de merrie toegeëigend :)) Gister heerlijke strandrit gemaakt. Heb al zo'n ander paard, zoveel relaxter, echt mega fijn. Zondag staat er een TREC (PTV) training op het programma, zin in!
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:19

Dayem is net als Fu, die wil toch ook wel de baas zijn en denkt dat ie nog hengst is.
Best lastig als er van die grote paarden bij staan. >;)
Leuk zondag, hopelijk goed weer!

Vandaag toch heel ander weer, 's morgens vreselijk benauwd en daarna onweer..
De paarden toch maar op de wei gelaten, koud is het niet.
Vanavond mogen ze weer uitbuiken thuis.

Oude heks in galop... :P
Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:40

Dat ziet er fijn uit Miran! Zie jullie ook wel in een ridden al zal Fu daar wellicht anders over denken hihi!
Ja over Ijsco's en Arabs wordt ook gezegd dat gaat niet samen. Met Tie ging dat idd niet goed maar met Nour top! Hij heeft nog altijd een sterke voorkeur voor ijsco's, wordt ie helemaal blij! :D

Die Dayem zeg hihi, heeft ie mooi verkering! Kei lief! ❤️
Laat je even weten hoe het is gegaan die clinic Nicky? Tips altijd welkom! :j

Morgen springen met je nieuwe paard, ben benieuwd Tam!

Hihi gepaneerde Zos! Gelukkig staat er nu te veel wind voor de BBQ. }:) :P

Die oortjes van Azi..... <3

Goed bezig Gelske! Na al die wedstrijden en nja, ben ook soms nogal chaos zeg maar, zijn mijn auto en trailer ook echt aan n poetsbeurt toe. Maar ja, op de een of andere manier zijn er steeds leukere dingen te bedenken om te doen, echt erg... |o
Fijn dat Noor zo braaf ging! Rij je dan op de wei of kun je langs het land rijden?

Wanneer vertrekt Ilya nu, half mei? Ben t ff kwijt...

Vanochtend heel vroeg nog ff Tie gereden, reining. Ging redelijk ok. Wissels linksom niet mooi smooth en spin links ook moeizaam. Maar cirkels en speedcontrol gingen top dus toch wel lekker gereden. Jes heeft donderdag weer les bij A nne G rether altijd super te zien.
En ja daarna lekker familytime en naar de dierentuin geweest, was erg leuk! :)

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:45

Lekker hoor Miran! Zos heeft wel zijn best gedaan :D en een leuke galop foto :j

Leuk Tam springen! Ik vind m zo op het filmpje erg leuk.

Leuk dat Dayem het zo lekker doet allemaal, genieten lijkt me


Hier ging mijn IJsco leuk samen met Set :j ze vonden elkaar best lief :D


Leuke family time Yildiz, ik zag al toffe foto's :)

Il gaat zondag weg.. ;( voel me er hartstikke rot onder. Mijn kleine vriend.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:29

Oeh das alweer snel ja, afscheid nemen sucks.... -O-
Maar tis tijdelijk en hij gaat t daar zo tof krijgen!
Had t er vanochtend nog over met de boer waar de meidjes staan. Zo gruwelijk veel plezier van de opfok. Nour nooit ziek, nooit kreupel, helemaal hard en gezond.
Zie t nu ook al bij TT, ik heb ze minimaal bijgevoerd deze winter (paar keer per week wat opfokkorrel tegen OCD), ze gaan t land op en je ziet ze opbloeien en prachtig veranderen. Daarentegen is er ook een jaarling bijgevoegd, heel hard gevoerd, dekentje etc etc, zag er prachtig uit toen die kwam maar valt nu hard terug omdat ie t nu alleen van t gras moet hebben.
Je doet m n groot plezier! Houden van is loslaten. Maar toch dikke knuf want leuk is anders...❤️

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:31

Ilya eet wel altijd mee met Set dus die is contant bijgevoerd, alsnog denk ik dat hij het prima gaat doen :D Ben benieuwd..
En dankje, het is inderdaad juist omdat ik zo dol op hem ben dat ik hem erheen breng. Maar au au au

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:33

Ahhh Kat... :(:)
Weet je wel zeker dat je het wil?
Voor mij zou het iig niks zijn, ik vind het al vervelend nu ze op de wei staan, kan ik ze niet de hele tijd zien. :')
Zos had ook echt zijn best gedaan want hij had gelangeteugeld, oefenen voor straks als karrepaard. :j

Ik geloof niet in bepaalde merken die niet samen kunnen, hangt gewoon af van het individu.
Fu heeft het iig geval nooit een probleem gevonden om op zijn knieën te spelen met een shet. :D

Leuk Yil, dierentuin, ben er ook dol op, de olifanten bij Emmen zijn zo leuk! :))
Tie is zeker rechts? (Fu is links, vind ik makkelijker!)

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:35

Ik zou nu even niet weten hoe ik het anders moet doen als ik niet wil castreren, en bij wijze van spreke naar Friesland brengen is net zo moeilijk voor mij :)
Ik weet het dus wel zeker maar alsnog erg moeilijk. Mocht de afstand alsnog tegenvallen kan ik hem altijd eerder terug naar noord Nederland halen natuurlijk.

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:43

Ja, lastig he, had je maar allemaal ruinen. :P
Misschien een leenruin?
Dan kan hij daarmee op een eigen stuk naast zijn moeder en vriendin.
Nou ja, dat zou mijn idee zijn, ieder z'n ding. ;)
Het komt vast wel goed. :j

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:49

Oude heks die hartstikke sportief en creatief is :D

Fijn dagje vrij zo Yildiz. Waren jullie naar Beekse Bergen?

Spannend Katja. Wel een prachtige omgeving, perfecte voorbereiding voor een endurancepaard in spé. En idd, ze worden er zo mooi hard van, straks krijg je later spijt. En wat is nu twee jaar vergeleken met een heel paardenleven? :D

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:50

Is ook zo hoor Nicky daarom zet ik ook door.

Miran ik ga nu geen 4e pony aanschaffen :)

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:54

Komt vast goed. Je woont er niet super ver vandaan toch :)

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:04

4u rijden.. is dus niet eventjes snel maar ik wil er best de tijd voor uittrekken. komt ook wel goed :j hij is alleen net steeds aanhankelijker aan het worden, snoepje is het :D