[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:26

Nogmaals gefeliciteerd Yildiz met het prachtige meisje! En wauw, jij had echt een druk weekend haha! Knappe prestatie van je andere twee paardekinders, om trots op te zijn :D

Gaaf Canisia dat ie het zo goed doet, knappe Raf. Heerlijk he als ze zo relaxt zijn op het strand :D En een hele toffe foto zeg!

Misschien zou je Farao idd een graasmaskertje om kunnen doen Eline? Wat een stiekemerd zeg }>

Mooi kleurtje krijgt Ilya Kat :j Er staat bij mij een gewone buckskin op stal, maar dit is wel veel specialer zo met die zilveren manen. Je durft wel zeg zo op rodeo Blue door de wei =:)

Annika fijn dat Eufie weer beter gaat. En Ely op haar nieuwe plekje, ook weer achter de rug :) Hoe gaat het met jou? Veel last of valt het mee?

Tam _O- Leuk he sporten haha

Noortje gaat lekker zo te zien Gelske, brave merrie. Kan je lekker de goed-leven-pondjes eraf trainen ~~}>

Hier ook weer een druk weekend achter de rug. Zaterdag twee uur lang gestapt over de prachtige heide van Bussum. Wat is het daar mooi zeg! En morgen gaat Dayem het land op :):) Wel rustig opbouwen dus we beginnen met een paar uurtjes. Ben wel beetje zenuwachtig, staat een wat dominante en felle haflinger dus hoop dat het goed gaat en ik niet weer met een kapot paard zit...
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:28

Gelske, wat gaat het goed he, super!
De galop ook al!
Jammer dat het zadel niet past, maar dan op zoek naar wat anders.
Je moet wel wat pokon in haar staart doen!
Bij Fu is ie megalang maar best dun.

Nicky, mooi hoor in Bussum!
Leuk dat ie weer op de wei gaat, hopelijk letten ze vooral op het gras en geen tijd om te stoeien.

Cleo heeft een nieuwe look!
Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:42

Cleo Goes Disco! :D En een tomatenhoofd die heb ik ook altijd tijdens en na de Endurance training hihi! Denk maar zo dat je hoofd dan goed doorbloed is! :+

Gelske zie jou eens stralen!!! Tie is nu ook echt te vet aan t worden dus hebben haar op schrale weide gezet, die denkt echt alleen maar aan 1 ding... :Y)

Ja de bedoeling is idd Jazzy opnieuw te dekken met Nour. Nyhla is echt goed gelukt dus wil er zo nog wel eentje! :))
Maar eerst moet er nog ET voor Tal plaatsvinden. Heb dat nog nooit meegemaakt dus ben wel benieuwd hoe dat nou in de praktijk gaat. Dus dekken met Nour zal daarom wat later in het seizoen zijn.
Tie wil ik eind mei laten insemineren. Dan komt t volgend jaar wat gespreider, ook beter voor mijn hart!

Lekker ritje Nicky! Vanavond hier ook heerlijk getraind met een klasse 3 Enduranceruiter (die naast Nour op stal staat) vanwege de hengstigheid van haar merrie met Tie. Veel van opgestoken en mooie droge rit en heel wat reeën gespot.
Ga volgende week klasse 1 lang starten en de keer daarop klasse 2 dus moet nu echt wel verder gaan opbouwen.

Had nog super gave pics van Maris van zondag gekregen. Maak morgen denk ik maar es topic maar alvast sneak preview:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:40

Mooie foto's van een knap stel!!
Lekker gereden dus weer, heerlijk dat het seizoen net begint, dat wordt nog veel meer rijden!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:55

Thx! :D

Ja idd al merkte ik gisterenavond voor t eerst wel weer t eerste irritant vliegverkeer. Denk dat we daar deze zomer wel veel last van zullen krijgen met die zachte winter. Maar goed daar hebben we weer dekens en spuitspul voor! }>

[RIJ-ITP] Moeder en zoon beide Europees Amateur Kampioen!

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:06

Goedemorgen

Kat wat gaaf, van mij mag je Quest zo ook wel doen hihi
Gelske ow wat super dat ze zo goed gaat wat een trots (balen van t zadel, maar dit heb je iig al in the pocket) baal je niet als ze met dit weer naar het land gaan en bedoel dan met die extreem wisselende temperaturen en koude wind en soms de nattigheid (al zullen ze er blij mee zijn lekker t land op)
Tam allereerst gefeli en succes straks met Da las wat op fb echt balen hoop dat t meevalt
Yil driedubbel gefeliciteerd met je veullie (ben benieuwd naar nieuwe pics) en de overwinningen op naar tulip cup!!

En hier was t allemaal even druk druk en zit nu ff op tablet waar t vechten is om foto's van fb hier te kunnen posten dus voor puppyspam ga naar fb.
Maar ow wat een heerlijk ding is pupsel totaly in love, voor hem is het ook allemaal even hectisch en maakt veel mee maar gaat allemaal super.
Dinsdag Quest naar kliniek gebracht het laden en reis gingen goed, dus dat was al erg fijn, gister is hij onder t mes gegaan en waarom ik dus meer stress had komt omdat het een klophengst castratie werd 1 bal was heeel duidelijk ingedaald maar bal 2 heb ik nooit kunnen spotten ( dus Tiene als je vragen hebt ;) ) en we wisten dus ook niet waar die zat was het voor DA ook zoeken gelukkig kon het allemaal via de lies en was een drain dan ook niet nodig. Dus Quessie onder narcose en kans op buikoperatie was dan even wat meer stress als simpel die ballen eraf, maar ze zijn eraf en hij stond toen we kwamen fris en monter zijn hooi te eten, gaan straks weer heen en dan maar even verwennen met een poetsbeurt en hoop dat we hem vrijdag weer mee mogen nemen daar zullen Reem en Mas blij mee zijn die missen hun maatje best wel (zo dus ook erg fijn te merken dat ze alledrie op elkaar gesteld zijn)

En heeft iemand toevallig timetable voor zaterdag tulip want even uitdokteren met pupsel en Quest wat ik wil zien en hoe laat dat is

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:00

Als z'n pluisvachtje er helemaal af is, kan ik wel weer eens totaalfoto's van Eufje plaatsen, Miranda, nu durf ik dat even niet aan :D
Kan me voorstellen dat het koud was in het meer, wel stoer dat ie uiteindelijk meekwam!

Je weet in ieder geval dat je iets gedaan hebt, Tamara!

Ben wel benieuwd welke merrie Nour heeft gedekt, Yildiz, klinkt heel gaaf! Jaa, Eufje heeft een halfbroertje, zag er veelbelovend uit op de foto's, hoop hem snel in het echt te zien!

Fijn dat de paarden lekker de wei op kunnen, Gelske, daar zijn ze vaak wel aan toe! Balen dat het zadel toch net niet past, blijft lastig met die arabiertjes!

Lief dat je het vraagt, Nicky. Met mij gaat het eigenlijk best goed, ik mag niet klagen! Merk wel dat wat meer rust me goed doet.
Lekker dat Dayem ook de wei opgaat. Komt vast goed met dat andere paard, als ze de ruimte hebben en er is gras...

Haha ik heb ook zo'n merrie die nooit stopt met eten, Yildiz en ook een beetje spekkig is geworden! Gave foto's weer!

Brenda, hier de timetable van tulip cup: http://www.tulipcup.com/images/TC2015schedule.pdf

Paar plaatjes van Ely op haar nieuwe plekje <3 ik ga vrijdag weer langs.
Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:46

Weer een creatieve uitspatting Miran? :))

Hele gave foto's Yildiz! Je boft maar met zo'n goeie huisfotograaf haha.

Dat is fijn Annika, kan je ook nog lekker naar de paardjes :)

Nou, hij staat! Het was heel even heuten maar hij droop al gauw af gelukkig, kop naar beneden en vreten :D


Afbeelding

Afbeelding

amir

Berichten: 90
Geregistreerd: 30-01-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:37

Lekker hoor Nicky Dayem lekker grazen. Wel doet zn koppie goed.

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:42

amir schreef:
Lekker hoor Nicky Dayem lekker grazen. Wel doet zn koppie goed.

Wat kom jij nou weer hier doen :P

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:01

Dayem geniet ook lekker van het gras heerlijk is dat toch. Dat ziet er als een mooie rit uit in bussem.

PLuisje of niet gewoon lekker plaatsen hoor annica daar kijken wij echt wel doorheen het is juist zo leuk om te zien hoe ze dan langzaam weer veranderen in van die mooie paardjes. Dat ziet er rustig uit bij Elly ze heeft het daar mooi voor elkaar.

Wat fijn dat alles goed is gegaan Bren dat klinkt nog vrij lastig bij zoon klophengst die moet dan ook echt in de kliniek geholpen worden. Nu nog even genezen en dan heb je dat weer gehad en kun je lekker als je je weer beter voelt lekker met hem aan de slag. Je pup is echt geweldig ik zag al hele mooie plaatjes voorbij komen op FB. Nee ik heb echt zin in morgen ze zijn echt zo vervelend nu thuis ach het weer is niet zo mooi voor de tijd van het jaar maar het is ook niet heel slecht. Kou en een beetje regen kunnen ze wel hebben hoor :D .

Vliegen zijn inderdaad ondanks het koude voorjaar wel erg vroeg had er ook al een paar in mijn oog met fietsen dat is dan het minderen van het voorjaar/zomer ach er moet wat te zeuren zijn he. De foto,s zijn echt mooi het is echt moeder en zoon leuk om te zien. Het heeft zen voor en na veulens wat verder gespreid het is wel even heftig zo dicht achter elkaar maar dan is het wel klaar in een periode en ze kunnen lekker samen spelen. Maar aan de anderen kant als ze wat verder weg zitten kun je wel echt aandacht aan een geven dat is weer een voordeel. Voor je hart blijft beide gevallen slecht ik zeg altijd weer 10 jaar van mijn leven minder na elke geboorten. Maar als ze dan weer gezond door de wei huppelen zitten die jaren er zo weer bij ;) .

Ja brave Noortje Zadel is lastig het leek goed te liggen maar nu ik wat meer met haar doe gaat het toch weer schuiven. Ze is nou eenmaal 7 ( jaar lang ( 5 veulens) alleen maar fok merrie geweest en heeft daardoor natuurlijk geen mooi sportlijf aan over gehouden. Komt wel goed het zadel werkte even voor nu en nu kan ik ook veel beter voor een anderen kijken je moet toch altijd er even mee rijden om echt zeker te zijn dat het goed ligt.

Erwin en ik zijn vandaag lekker even naar Hargen aan zee geweest. Een keertje door de duinen naar het strand gegaan maar das echt eenmalig het was echt te zwaar en je rijd langs zoon hek waar de koeien achter staan. Gelukkig konden we vrij snel het strand op dus daar nog heerlijk gereden. Ze waren weer super braaf onze pony,s .

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:11

Nicky, wat heerlijk, Dayem op het land! :+: Hoe gaat het met het hafje samen?
Yildiz, heerlijke foto's!! Er is iets wat me stoort aan de dressuurfoto's, en ik ben er net achter gekomen wat het is _O- Je ruiter mag het bandje van de cap wat strakker doen :P
Bren wat lekker dat het zo goed gaat met je pup! en fijn dat Quessie nu balvrij is :Y) En dankjewel voor het succes wensen!! heeft geholpen :j
Ely ziet er goed uit zo Annika, gekke bekken trekker _O-

Nou, gisteravond Noah uit stal gehaald... met rechtsachter dik, warm, iets kramperend, slecht buigen, en 38,6 temperatuur -O- DA gebeld, is vanochtend geweest. Haal ik Noah uit de stal, weg kreupelheid :? |o Been nog wel dik en warm, maar temperatuur terug naar 37,2. Waarschijnlijk toch een lichte ontsteking door het restje mok dat er nog zat (was voor 90% weg!), dus AB gespoten, vochtafdrijvers voor 3 dagen en een mokverband voor 5 dagen. Lekker de wei op, en zondag eens longeren, als hij goed loopt maandag er weer op. Het lijkt dus mee te vallen, maar de komende paar dagen blijf ik even zijn temperatuur bijhouden voor de zekerheid.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:35

Heerlijk zo op t land Nicky! Mooie wei ook zeg!

Haha Tamara, goed opgemerkt! Zal er zaterdag extra op letten als groom.
Fijn dat t toch lijkt mee te vallen met Noah even goed aankijken idd!

Brenda ik ben wel benieuwd hoor naar je pup! We gaan m zaterdag zien toch?!
Fijn dat het goed gegaan is met de castratie ondanks de castratie. Kan asn mij liggen maar hoor laatste tijd alleen maar ellende verhalen erover. Maar gelukkig bij jullie alles goed top! :)

Ely ziet er blij uit!!! En jaaaaa, we willen pluisjes zien! :))
Dus was goed besluit Ely te verhuizen en wat meer rust te hebben. Kost nu eenmaal veel energie zon baby maken. Pas goed op jezelf!
PS de extreme sabino merrie staat te koop even heeeel goed kijken hier... ;)

Gelske je hebt helemaal gelijk, m'n hart gaat er toch wel aan haha! En moet natuurlijk ook nog allemaal goed gaan met dragend krijgen.

Vanmiddag shoot gehad, de foto's worden nu bewerkt dus hopelijk kan ik snel wat laten zien van Nyhla.
Jes had vanochtend nog wel een leuke Phonepic gemaakt van t meidje (sorry Miran nog ff geduld |o );


Afbeelding

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:43

Was mooi weer voor en strandritje Gelske, heerlijk uitwaaien zo.

Nootje houdt je maar voor de gek Tam :P

Ze echt gaaf Yildiz, ben heel benieuwd!

Dayem heeft vanmiddag toch nog een beetje lopen knocken... Dikke warme schijf op z'n buik en hier en daar zag ik wat groene hoeven op z'n lijf staan :+ Die idioot zoekt het ook zelf op. Hafje doet niks zolang Dayem maar uit zijn en z'n liefdes buurt blijft, maar dat doet meneertje natuurlijk niet }> Hardleers zullen we maar zeggen. Hoop dat het bij deze schade blijft en de rust snel terug is. Hij heeft iig een vriendje aan de andere kant van het draad waar die neus aan neus mee eet :)

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:13

Fijn dat Dayem lekker op de wei staat, Nicky, beetje jammer van het knokken, maar dat komt vast goed!

Heerlijk op het strand gereden dus, Gelske, genieten hoor!

Wat vervelend van Noah, Tamara, beterschap! Mok kan zo hardnekkig zijn...

Kijken of ik volgende keer m'n camera weer eens mee kan slepen naar Eufje, telefoonfoto's doen 'm helemaal weinig goed haha.

Ik had de merrie al gespot inderdaad, Yildiz! Je meidje ziet er knap uit, ben benieuwd naar meer foto's!

Roma, ik zag Majdiy weer te koop staan, dat lijkt me echt balen...

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:10

Mag ik even egoposten? :o

Yusraa is moeder geworden van een prachtig merrieveulentje. De vader is BA Hamdhani van Baikala Arabians. Haar naam is YMJ Azibaijirah Bint Yusraa. Mams en kind maken het goed! :)


Afbeelding


Afbeelding

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:23

Stiekemerd :oo :D

Fijn dat alles goed is gegaan! Wat een sjiek ding om te zien, ben benieuwd naar meer foto's!

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:42

Wut?? :wow:
Een verrassing!! *\o/*
Gefeli, mooi meisje, fijn dat alles goed is! :)F Y)(^)

Yil, ben benieuwd naar de foto's van je mooie meisje! :))

Dayem is een stoeierd, maar als de plekken op plaatsen zitten die niet veel kwaad kunnen komt het wel goed, ze moeten toch even rangorde bepalen, als het maar op een goede manier gebeurd.

Gelske, toch wel lekker hoor, dat je zo vaak naar het strand kan! :j

Annika, de vacht is vast binnenkort weer glad!

Tam, wat irri, hopelijk is Noah er snel van af.
Ik denk toch dat ie allergisch is voor de waterbak.. :P

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:44

Bonjoy schreef:
Mag ik even egoposten? :o

Yusraa is moeder geworden van een prachtig merrieveulentje. De vader is BA Hamdhani van Baikala Arabians. Haar naam is YMJ Azibaijirah Bint Yusraa. Mams en kind maken het goed! :)


[ [url=m/z1e6qD.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Hy2Zus.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh jij, vals kind!!! :P ~~}> _O-

Jeetje, wat knap dat je het zo lang geheim hebt kunnen houden, hilarisch _O-

Ben heel blij voor je!!!! *\o/*

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:53

Het lag dus niet aan mij het is dus echt voor iedereen een verrasing het veulen van Yus prachtig veulen nogmaals van harte <3 .

Ja lekker foto,s maken Annica is ook zo leuk voor later nou is het natuurlijk mijn hobby ook maar buiten dat is het echt super om ze te zien veranderen.


Altijd spanend als ze zo nieuw bij elkaar staan ik hoop dat het nu beter gaat met Dayem en zijn land genoot?

Leuk dat Mariska weer is geweest om foto,s te maken van je kleine meid ben benieuwt!

Echt balen Tamara beterschap.

Zo vanmorgen onze kudde weg gebracht het ging super ze waren allemaal braaf met laden en eenmaal de kudde compleet stonden ze heerlijk rustig te genieten van het gras :D .

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:56

Bren, vergeet ik jou helemaal, dat krijg je nou van die verrassing veulies!
Wat fijn dat de castratie goed is gegaan, een zorg minder.
En superleuk van je pupsel, ben nog niet op fb geweest, als ik tijd hen zal ik even spieken naar mr Monk! :))

Ely staat ook weer lekker, dat ze dat bordje niet opvreet... :+

Heerlijk Gelske, je kudde weer op het groene tapijt! :j

Ik had ook een footootje gemaakt! *D
Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:38

Ohohohohohoh Joyce!!!!! Wat kun jij goed geheimpjes bewaren!!!! Nou ja zeg maar gerust GEHEIM! Jeetje zeg! :oo _-:( :D

Maar jee wat n mooi mupke!! En ja droog pics we want!!! +:)+
Proficiat meis! Is t veulen van jou of gedeeld eugebaarschap?

Mooie kuddeplaatjes! Zo een fijn gezicht he?

Tot morgen!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:52

Hihi ik had het wel meegekregen lang geleden, maar je hebt het goed stilgehouden :P wat geweldig dat alles goed is gegaan en wat een beauty van een veulen is dat. Van harte gefeliciteerd Joyce, geniet er maar van.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:21

Ik kom ff binnen vallen om Joyce te feliciteren *\o/*

Ik ben eigenlijk niet echt verbaasd, gezien er alleen maar hoofdfoto's van Yus te zien waren de afgelopen maanden :P

Verder kruip ik weer in mijn meeleeshoek :Y)

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:50

Letizia schreef:
Ik kom ff binnen vallen om Joyce te feliciteren *\o/*

Ik ben eigenlijk niet echt verbaasd, gezien er alleen maar hoofdfoto's van Yus te zien waren de afgelopen maanden :P

Verder kruip ik weer in mijn meeleeshoek :Y)

Dan kan ik je uit de droom helpen, Fuego krijgt geen veulen! :D