[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:48

Die Mish, ze gaat goed he? Dat wordt dalijk een eitje zadelmak maken! :)

En Gelske lekker met Noor aan de gang. Idd grotere bak en rechte stukken pakken! Hebben ze meer balans en krijgen ze meer vertrouwen. Als t ff kan ga ik zo snel mogelijk naar buiten met een ouder paard, juist vanwege dat rechte.
Gaaf hoe t gaat! Dat had je n maand terug niet kunnen bedenken toch? *\o/*

Aaaah Ilya lekker baby naar n vreemde dame, hoe schattig! <3
Hij is zo prachtig hoogbenig en dan dat kleurtje, zo gaaf!

Nja die regen vandaag.... Ik vond t minder...zeiknat geregend.
Djiez wat n gerace vandaag! Trailers op hun plek krijgen, ponies wassen en tussendoor nog ff trailertraining met Nour want morgen gebruiken we een andere. Ging wel super, maar t plenste wel. Of zoy het juist daarom zo goed zijn gegaan, haha, hij rende zowat de trailer in! :')
Yazahra is vandaag ingeschaard en was zeer bitchy tegen de nieuwe paarden! Oei oei wat kan die pissig kijken en hard achter tien keer zo grote paarden aanrennen om ze weg te jagen. Om vervolgens haar principessagezicht naar mij te trekken. Merries... Gotta love them! ❤️
Nja.... Bepaalde merries kan ik op t moment wel wat doen! |o
Jazzy gaat echt niet volgens boekje boehoe! Eergisteren wax! Super onrustig en plat liggen en naar d'r buik staren, de hele nacht! Ze heeft zo minimaal 4 mensen wakker gehouden!
Volgende dag: wax weg! :? Rustige nacht en zojuist had ze weer wel wax....
Dat ze t nog ff volhoudt nu echt niet vannacht!!!! :oo

Oh en Gelske de paarden staan nu iets verder uit elkaar maar voor mij is Nour wel dichterbij gekomen. Hij staat in Kaatsheuvel daar waar natuurlijke alle sprookjesdieren wonen, hihi! O:) :+

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:49

Dankje Yildiz :o Ben altijd erg blij met jouw uitgebreide complimenten over Ilya

Heel spannend nu met Jazzy! En tof van Yazahra haha, kleine bitch :D Nour is gewoon stoer!

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:50

Gefeliciteerd yildiz! Ze is prachtig

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:58

Gefeliciteerd met je dame :)

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:20

Gefeliciteerd Yildiz !!!!!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:20

Dank jullie wel!!! :D

Wat n dag joh! Echt waanzinnige rollercoaster maar met volle teugen genoten!

Want jaaaaaa, ze hebben t top gedaan in Lille! Was echt gezellige show! Zo veel bekenden en ook Tiene nog gezien!

Nour deed t super in de ridden classic en Tie mega in de western pleasure!
Trots op de combinaties, jee twee Europees kampioenen hihi! *\o/*

En natuurlijk verraste Jazzy me toch nog!
Met een druppel wax, de avond ervoor, werd vanochtend rond 4.05 een werkelijk waanzinnig verfijnd merrieveulentje geboren! Ik ben oma haha!
Helaas bagger pics dus hopelijk snel betere die haar schoonheid recht doen:

Yanyhla Hayati! ❤️

Afbeelding

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:22

Gefeliciteerd!!!

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:23

Nogmaals gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar 'droog' foto's :D

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:23

dat hoofdje Yildiz <3

en ook gefeliciteerd met Lille!

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:59

Ten eerste natuurlijk, Yildiz, gefeliciteerd met je knappe meisje!! Echt prachtige naam en zo'n mooi koppie al *\o/* En vooral heeeel fijn om te horen dat moeder en dochter het goedmaken! Hoe gaat het met jou zelf? Blijf je nog beetje op de been, zo met kleinkind en vandaag Lille? Dan ook gelijk gefeliciteerd met je 2 kampioenen van vandaag! Top weekendje heb jij zo he! :o
Hoe houd Nour zich verder op zijn nieuwe plekkie? En Bitchy TT in de grotere groep?

Annika, zou heel gezellie zijn als je komt buurten bij een dawra wedstrijdje :) 23+24 mei Heteren!
Succes met het verhuizen van Ely morgen!

Dankjewel Nicky! Ik zelf vind Raff nu nog veel te oranje haha, zijn zomervacht is echt koffie vos met een koper gloed, maar daar is nu nog weinig van te zien. Zie inmiddels wel alweer steeds meer stukken donker gelukkig, was even bang dat hij zo licht zou blijven haha. :=
Die Floating Boots zien er idd ook echt profi uit en altijd super als ze goed getest zijn. Wij zijn toen voor de Equine Fusions gegaan, hoofdzakelijk om toch de hoef te blijven stimuleren om zelf harder te worden, want zoals bij de Renegade schoenen gebeurd dit totaal niet meer. Hoe is de zool van die bij jou? Rubber achtig of meer kunstof? Wil wellicht in de toekomst nieuwe hoefschoenen aanschaffen voor de jongens, voor tripjes ardennen e.d. over toch wat zwaarder terrein.

Duim mee voor je job! Klinkt goed in elk geval!
En super dat trailerladen van Dayem! Geeft weer motivatie om ook weer verder te oefenen met traileren, ookal loopt die nu prima achter me aan, zelf erop is toch nog beter natuurlijk! :j

Haha Gelske, ik voel me vereerd hihi :o Jullie gaan ook echt super goed zo saampjes en als je een goede band met je paard hebt en samen goed voorbereid bent, dan is het erop zitten peace of cake. En dat laten jullie ook maar weer zien +:)+
Heerlijke foto's van je 2 meiden zo bij elkaar. Beide zo mooi, zo gelijk en toch zo anders.

Fijn Eline dat het weer de goede kant op gaat met de paardjes! Misschien nog iets om naar te kijken of het wat is voor ze, Alpenheu van Agrobs. Geen idee of het wat is, maar wij hebben er goede ervaring mee toen er eentje een ruwvoerveranger moest krijgen. Lastig hoor zo!

Aah bedankt Katja, idd was een super weekend en kan zo genieten van me mannetje.
Super cute die Ilya naast de Fjord. Grote knapperd met klein hartje als die dan zo alleen mee mag met jou.

Ohh iedereen veel regen gehad? Hier vol goede moed de mulle bak gesleept vrijdag, zodat die weer wat harder zou worden na de regen.. maar vrij weinig regen gehad -O- Grasjes zouden het ook wel kunnen gebruiken, ookal gaat het hier best goed met het gras. Sinds het weekend krijgen ze elke dag strookje hoog gras erbij, heerlijk om ze weer zo te zien smullen <3

Na de wedstrijd van vorig weekend, die week het rijden maar even overgeslagen. Waren al genoeg nieuwe indrukken die periode. Eergisteren weer voor het eerst na 2 weken erop gestapt en waauww weer zoveel vooruitgang. Wel heel bijzonder, vaak wordt toch gezegd dat je door moet pakken met het inrijden, maar Raff bevestigde mijn eigen gevoel maar weer. Genoeg rust tussentijd om alles te verwerken en ze gaan met sprongen vooruit. 2 Weken terug had hij nog best moeite om zijn rondje te doen zodra er niemand meer in het midden stond. Nu direct begonnen zonder iemand in het midden en plots totaal geen probleem meer. Vorige keer ook beginnetje gemaakt met rijden in de achterste helft van de bak, wat toch ook wel erg spannend was. Nu stuurden we lekker de bak door en stukje bij beetje meer naar achteren, niks aan het handje. Uiteindelijk heel braaf ons eerste rondje volledige hoefslag gedraafd. Tevens ook zijn aller eerste echte schrikactie gehad. Er vloog ineens een laken omhoog bij de buren, dus vol in de ankers, jumpjump en weer rustig door draven :oo Top, weten wat hij doet als hij schrikt hebben we ook gehad haha :D
Weet niet of dit zo werkt, maar filmpje van een stukje wat ik op fb had gezet.
https://www.facebook.com/canisia.romani ... nref=story

Paar dagen geleden eens een topicje gemaakt met een overzichtje van alle Horse & Dog trail foto's die ik had :D Benieuwd wat jullie ervan vinden.
canisia @ [RIJ-ITP] Horse & Dog trail

Ennn dan nog 1 foto van de shoot waar ik heel blij mee ben
Afbeelding

Al_Zawraa

Berichten: 2359
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:30

En weer eens excuses voor mijn afwezigheid :o Ik probeer jullie bij te houden, maar het lukt me gewoon echt niet!

Yildiz gefeliciteerd! Wat een prachtig dametje zo te zien! Ben echt hééél benieuwd naar meer foto's!
En super dat je toppers het zo goed gedaan hebben in Lille!

Wat een gave foto hierboven Canisia!

Vanavond even een video van Amir gemaakt, voor wie het leuk vind om hem weer eens te zien:


Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:11

Yildiz, gefeliciteerd, zowel met je grootmoederschap als met de prestaties van Yentl en Yanour! Het was een plezier om naar hen te kijken!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 07:55

Wauw wat n mooie foto van Rafje! <3

En gaaf filmpje van Amir! ❤️ Wat kan hij dansen zeggen!

Dank je wel allemaal voor de felicitaties! Ik blijf nog even op m'n roze wolkje zitten hihi. :o
Foto's druppelen nu binnen van de show, nog geen van Maris maar deze vond ik wel funny van Nour die het met het losrijden, briefing op paard, proefrijden, wachten en uiteindelijk showen helemaal had gehad! (Was echt te lang voor m, gelukkig op de Tulip niet):

Afbeelding

Vandaag gaat Yanyhla voor t eerst naar buiten. Gisteren heel de dag moeder en kind aan elkaar laten wennen want Jazzy vond t eerst maar eng zon frummel. We hebben ook echt moeten helpen met laten drinken want ze mepte en beet naar kind.
Nyhla betekent winnaar en ja de aanhouder wint en heeft ze gelukkig op tijd haar biest binnen gekregen. Daarna was t ijs gebroken en piepte Jazzy af en toe nog wat maar bleek ze n fantastische lieve moeder. Gelukkig!
Yanyhla zelf is totaal niet schuw en jee, met recht t mooiste veulen dat ik tot dusver heb gefokt! Prachtig kort dishy hoofdje, kruloortjes, grooooote ogen, mooi gevormd lang halsje, schuine schouder en body van Nour die ook zo mooi gelijk verdeeld kon worden in drie stukjes. Ook chique hoogbenig!
Enige is dat ze wat klein is maar goed ze lurkt nu zoveel dat dat wellicht goed komt. En Yazahra was nu eenmaal reusachtig haha.
Ik ben heel benieuwd hoe ze gaat bewegen maar als ik die broekspieren zie gaat dat wel goed komen denk ik. :D
Oh en ze is een bruin geboren schimmel maar dat hadden jullie vast al gezien?
Geen aftekeningen alleen een klein kolletje!
Hopelijk snel mooie buitenpics! :D
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 27-04-15 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 07:58

Woogy schreef:
Hoe drinken jouw paarden? Eline91
Als je eventueel een sloot hebt kun je ook makkelijk putsen om het hooi nat te maken. Toen mijn merries op het land hooi bijgevoerd moest krijgen hebben we het ook zo gedaan, in een kruiwagen gelegd en er emmers water opgegooid.


We hebben helaas ook geen sloot Lisa :/ We hebben een boorput met grondwater, maar dat mag ik van de kliniek niet meer geven omdat er veel nitriet inzit (waarschijnlijk van bemesting in de omgeving) Daarnaast hebben we regenwater, we houden onze daken en onze put heel proper zodat we dat water aan de paarden kunnen geven. We hebben echter nog geen elektriciteits- en wateraansluiting dus als we water willen moeten we het met de hand uit de put pompen :o

Katja wat een leuke foto's! Maar wat krijgt Ilya lange benen ;)

geshahquille schreef:
Balen Eline blijft moeilijk nu ik zou dan toch senior voeding geven en misschien dat je nog wat gras hebt . Dan heb je zekerheid dat ze genoeg binnen krijgen zonder alle ellende van het hooi nu.


Seniorvoeding krijgen ze momenteel, in combinatie met dat dure stof- en onkruidvrije hooi. Alleen kan ik daar niet te veel van geven, want mijn Welshje staat op ontploffen :')

Yildiz, wat een heerlijk dier zeg! Gefeliciteerd!
Fijn ook dat je zo genoten hebt in Lille :)
Grappige foto van Nour, kan me wel voorstellen dat hij het een beetje gehad had :=

canisia, wat een leuk filmpje! Ziet er heel goed uit :) En wat ziet dat H&D er leuk uit! Die strandfoto is ook erg gaaf :D

Roma, wat beweegt Amir heerlijk zeg <3

Update over mijn beesies:

Sem gaat helaas weer niet zo goed, de hoest is terug ;( De DA is opnieuw geweest, ze heeft bloed genomen en kweekjes van zijn slijm om te achterhalen of hij een bacteriële infectie heeft en hoe we die best kunnen behandelen.

Farao is nog steeds veel te dik, maar sinds ik hem 's nachts op stal houd valt het me echt op hoe weinig de andere twee pony's eten en hoeveel hij eet. Ik gaf normaal een volledige baal hooi per nacht voor mijn 3 pony's, 's morgens was die altijd volledig op. Sinds Farao op stal gaat blijft er 's morgens nog meer dan een halve baal over. Dat betekent dat Farao met zijn 1m15 meer eet dan Sem :')
Ik stond echt voor een enorm raadsel hoe het kon dat Sem zoveel eten kreeg en toch bleef vermageren, maar ik denk dat ik het antwoord gevonden heb :o Die kleine veelvraat eet gewoon alles op!

Ik probeer Farao nu elke dag te laten werken, maar gisteren had ik hem ingespannen om in de bak te rijden en toen was hij zo opgefokt dat ik maar een stukje op de weg gegaan ben om ongelukken te vermijden. De bak is niet zo groot, dus als hij echt aan de kletter gaat kunnen we omslaan of door de omheining gaan.
Ik heb hem al een paar keer aan de dubbele longe genomen, dat lijkt hem wel goed af te gaan :)

Sem heb ik gisteren ook aan de dubbele longe genomen, want hij stond altijd te hinniken als ik met Farao bezig was := En ik was echt heel aangenaam verrast over hoe goed dat hem afging! +:)+
Onder het zadel heeft hij veel moeite met de juiste balans vinden en door de rug lopen, terwijl dat hem voor de wagen of aan de dubbele longe geen enkele moeite kost. Ik heb vooral gestapt en maar 2 rondjes gedraafd omdat hij nog hoest, maar het was echt heerlijk om te zien hoe goed hij zijn lijf gebruikte :D

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:13

He dus goed én slecht nieuws eigenlijk Eline?
Houd die hoest verband met de vergiftiging? Of staat dat er los van?

Graasmasker overwogen? Ik heb er anders wel 1 liggen voor je, afgezet met bontje.

Sterkte Tiene vandaag...

Hier een beetje aan t bijkomen van gisteren.
Vandaag ook Nyhla voor de eerste keer buitengezet. Wauw wat kan ze dansen en wat n attitude! En dat op dag 1?!
Had de video aan Tal laten zien en blijkbaar lijkt ze als twee druppels waters (hoofd en front) op Jazzy als veulen.
Hier Nyhla:

Afbeelding

En hier Jazzy:


Afbeelding

Deze week komt Maris echte foto's maken. :o

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:22

Eline: wij zitten in het bollengebied en ons is ook afgeraden het grond water te gebruiken om ze te laten drinken maar om het hooi te spoelen is het wel goed genoeg.

Vorig jaar had ik met Zaar ook zulke rot problemen met gehoest, bleek achteraf van zijn blinde darm te komen waardoor de longen het ook zwaar kregen.
Gespoeld hooi is absoluut ene hele goede optie om het hoesten een stuk te verminderen.

Ik zit hard te denken om met Zaar te gaan mennen maar heb geen idee waaraan ik moet denken qua prijzen voor tuigage en een wagen. Hoeft van mij niet nieuw, maar moet wel goed zijn.

Yildiz: gefeliciteerd met je baby :) Heb alleen gemist hoe je paardjes nou geplaatst waren op Lille?

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:02

Oeh dat lijkt me gaaf Zaar voor de wagen!!

En ja gisteren in Lille was te gek! Twee kampioentjes hihi! Dus we zitten nog wel ff op onze roze wolk! :D


Afbeelding

Mooie fotos van Tiene! <3

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:08

Als ik eenmaal goede wagen en tuigage heb wil ik eigenlijk alle arabs voor de wagen zetten. Ik ben niet echt meer een enorme rijder en Zaar wil zo graag iets doen dat ik dat ook niet wil verspillen.

Gefeliciteerd met mama en zoon :)

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:16

Prachtig Yildiz! Geen zwart geboren schimmel?

Vervelend dat Sem weer slechter gaat.. -O- beterschap!

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:33

Fijn dat je de foto's leuk vindt, Yildiz. En bedankt, vandaag is echt bah...

Zaraar voor de wagen lijkt me wel een heel stoer zicht!

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:30

Zaar voor de wagen is wel gaaf denk ik! heb er alleen helemaal geen verstand van.

:(:) Tiene. Misschien leeft Falco een beetje voort in je twee mannen..

Wil toch even delen dat er langzaam een glad paardje doorheen komt <3


Afbeelding


en mijn meisje :+:

Afbeelding

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:55

Zo ben ik ook weer eigenlijk de laatste drie dagen weinig met de paarden gedaan ja wel verzorgt natuurlijk ;) . Ze gaan in ene heel erg verharen hier ook hoor kat morgen zal ik ze wel even een goede poets beurt geven heb ik belooft.

Ja leun leuk leuk Yildiz had je op FB als gefeliciteerd maar ach kan gerust nog een keer. Wat een klein poppetje je veulen echt lief <3 . En de foto,s zijn prachtig zeker in zoon binnen manege valt het niet mee.

Echt Balen Eline dat het niet beter gaat met je paardjes ik heb verder ook geen tips meer voor je dus ga voor je duimen. Het is zo vermoeiend als ze zo ziek zijn ik weet er helaas alles van. Wel fijn dat je toch plezier hebt met ze leuk is dat als ze iets leuk vinden om met je te doen.

Amir blijft leuk :D .

He Canisia ja je bent mijn muze leuk om te zien hoe braaf hij ook is met rijden en dan ook nog zo goed reageeren op een schrik actie echt top! De foto is zeker het uitvergroten waard echt prachtig.

Woogy leuk dat je wilt gaan mennen ik denk wij ooit ook wel eens Erwin vind dat erg leuk en ik heb natuurlijk wel een mooi tweespan staan (ze moeten nog wel even groeien).

Zo even wat anders vandaag vanmorgen om drie uur ging de wekker en waarom het was weer tijd voor de vrijmarkt. Het was weer top zo gezellig en niet te geloven wat mensen kopen weer heel veel troep kwijt een leuke nacht/ochtend en nog geld toe *\o/* .

Toch nog even na het avond eten op Noor gestapt nou heel saai maar dat ging weer super. Ze begint toch beter te draven en heb zelfs al in draf van hand verandert. Ben echt trots op haar <3

Afbeelding

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:02


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:38

Nogmaals heel veel sterkte Tiene!❤️
Mooi geschreven topic.

Wat nou saai Gelske, toch gewoon fantastisch dat t zo fijn gaat?! *\o/* Ze ziet er goed uit!

Ja Katja, hij begint mooi in z'n zomervachtje te komen. Wel spannend steeds welke kleur t nu weer gaat worden!
Wanneer krijgt hij zijn definitieve kleur?
Heb er geen kaas van gegeten, dus zeg jij t maar: is Nyhla zwart geboren? Nance dacht t namelijk ook al en baalde toen ze las dat t n schimmel werd haha!
Ik dacht heel donkerbruin? Ik moet de geboorte aangifte nog versturen dus wel belangrijk wat ik erop zet?

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:48

Ik zeg bruin yil. ;) (donkerbruin idd)