[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:48

Ik lees soms nog even mee.
Zag toevallig precies iets over Door voorbij komen.
Gaat super goed met haar hoor, maar een echte kleine lelijkerd is het nu!
Wel heel lief!
Maar ik hoop dat ze straks toch weer wat in model komt de kleine baby mammoet!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:52

Wat lijkt ze op mama!

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:56

Ahh Mish schrok zich rot. Leuk dat je lekker hebt gereden op Boreas en nog een wandeling hebt gemaakt met de jonge dame.

Haha Terras ganger maar dat is toch niet kiets typich brabants ;) . Leuk dat Nour het met anderen ook zo goed doet ik laat ook altijd wel anderen op onze paarden daar leren ze echt van.

Set ziet er weer mooi wit uit.

Miranda weer goed bezig ach komt vanzelf straks in de anderen bak

Hee Annica leuk dat je er weer bent alles gaat goed zo te lezen :D .

En dan mijn nieuws van vandaag helaas gaat het weer slecht met Sjaak toen ik vanmidag thuis kwam om de honden uit te laten vond ik hem al niet lekker ogen. En helaas toen ik thuis kwam later was hij nog niet lekker hij leek weer koliek te hebben wilden ook niet eten. Dus de Va er weer bij gehaald onze grote vriend heeft dus hele hoge koorts maar hij heeft verder geen griep Symthonen. Hij is behandelt voor de koorts en het moet straks beter gaan anders moeten we weer bellen. Morgen gaan we over leggen met utrecht of we hem meteen mee kunnen nemen of dat wel later moeten komen voor een afspraak. Maar goed hij moet voor nu natuurlijk wel even weer beter worden. Pfffff weet het nu echt niet meer maar het is zeker dat er gewoon iets mis met hem is.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:39

Jeetje Gelske, wat ontzettend rot zeg. Hoop dat ze eventueel op de kliniek er achter kunnen komen wat hij mankeert, want je zijn nu toch al een tijdje aan het kwakkelen met hem, niet? Beterschap voor je grote, lieve vriend!

Annika, leuk weer van je te horen. Goed om te weten dat het met de dames zo goed gaat :D En wat is Euf toch ook een knapperd, echt een droom van een veulen heb je gefokt!

Aaahw Doortje! Lekker bolletje wol! :D

Yildiz, haha, het Braobantse bourgondische heeft ie wel :') _O-
Balen dat je zo moe bent! Heb je daar regelmatig last van? Te lang slapen kan je trouwens beter niet doen, gewoon rond de 8 uur (de één zal 9 uur nodig hebben, de ander 7) is het beste, want anders kan je juist alleen maar meer moe worden :) Klinkt misschien tegenstrijdig, maar werkt echt!
Maar als het lang aan blijft houden moet je wel even pas op de plaats doen en oorzaak zoeken hoor!

Kat, lekker bezig geweest met wassen! Set is wel opgeknapt weer, ziet er weer voller uit!

Eline, haha die Mish, gewoon schrikken daarvan :)) Fijn dat het wandelen zo goed ging :j

:wave: allemaal!

Na een week weer wat rust in de tent :') Mijn eerste week in huis goed overleefd. Nog ff wat probleempjes met de wasmachine (moet een ander vloertje onder, want mn lampen stuiterde door mn huis toen ie ging centrifugeren), maar al met al gaat de rest allemaal goed hier :D
Van het weekend lekker buiten gereden met Djuun, gisteren een nieuwe ronde uitgeprobeerd, was wel weer anders dan anders dus ze heeft dr ogen uitgekeken :D :))
En vanavond les gehad, was weer een uitdaging, want ze is hengstig en dan kan ze zoooo afgeleid zijn :') Focus bij mij krijgen is dan eigenlijk het belangrijkste doel van de dag, maar uiteindelijk zalig gereden :j
Zodra het weer licht is 's avonds ga ik eens vragen of mn moeder weer eens mn les wil fotograferen. Schandalig eigenlijk, want mijn laatste trainingsfoto's zijn van mei of juni 2012 _O- Dat kan natuurlijk niet meer hè :')

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:52

Aaaaaah Door is schattig zo!! Lekker pluizig, mammoet vind ik een erg mooie benaming :j
Gelske wat balen van Sjaak!! Echt ontzettend naar dat het nu ineens weer sleht gaat, ik hoop dat het gauw beter gaat.
Siel heeft de eerste week in het huis overleefd *\o/* Fijn dat jullie lekker hebben kunnen rijden en de focus kunnen houden ondanks de hengstigheid! Wat ben ik toch blij met mijn ruintje :+

Haha, Nour op het terras. Noah staat daar ook het liefst, op stal op het terras, aandacht schooien :Y)
Set heeft weer een mooie schone staart, goed bezig Kat!
Annika, wat een lieve foto's van jou en je maatje! :+:
Aleeneh heeft lekker gewandeld met Mishie :D Fijn zeg! En het is wel een Arabier he, die zijn bang van alles :j :j :j

:')

Wij hebben vandaag de jaarvergadering gehad op stal :Y) Dus ik heb mijn kladblokje er eens bij gepakt, en mijn scheur opengetrokken over een paar dingen :+ Wordt gelukkig goed mee omgegaan, en alles was ter behoeve van de veiligheid in de bak, in de stallen en voor de gezondheid van de beestjes.
Daarna nog even langs geweest bij Noah, bijrijdster was hem lekker aan het longeren. even samen gekletst, Noah gekriebeld, en nu zit ik weer op de bank onder mijn deken want ik voel me nog steeds niet lekker -O-

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:59

Hè bah Tam, beterschap! :(:)
Ja, een ruin is af en toe best fijn denk ik _O- Hoewel ik Djuun nog liever afgeleid heb, dan die drukke bui van een aantal weken terug. Hier is het gewoon een kwestie van veel en snel afwisselen om dr bij de les te houden :')

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:09

Haha Yildiz, AV's willen gewoon overal bij zijn :P

Beterschap Tam :\ Balen...

He verdorie Gelske, hopelijk knapt Sjaak snel op :)

Leuk om Doortje weer eens te zien :D

Lief Annika :D

Lekker aan het grondwerken met Mish, wel fijn om zo'n lang wandelpad te hebben, wij hadden dat op de vorige stal ook, in het begin heel veel gelopen met Djuun :)

Ik vind Set ook goed aan het opknappen Kat, doe je keurig :j

Kom na bijna 2 maanden maar weer eens binnen vallen := :+
Ik vond de meet vorige week hartstikke gezellig! Zit zelf ook weer een stuk beter in m'n vel en daardoor kan ik het ook beter opbrengen om te reageren :)
Vorige week heeft m'n moeder foto's gemaakt van m'n les, heb net een topic geopend, dus voor de liefhebber:
[RIJ-ITP] AV Djunnah @ work in de les :)

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:29

Leuke foto's Annika

Gelske balen van Sjaak zeg hoop dat ze snel vinden wat die heeft.

Tamara beterschap

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:58


Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:40

:wave:

:))
Ik ga je topic checken Tam!

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:39

Kat, lekker opgeknapt dat staartje! :))

Nour houdt ook van terrasjes! :D
Misschien een beetje voorjaarsmoeheid, sterkte ermee. :(:)

Aleeneh, leuke foto!
Fu ging ook nooit over putten ed, (witte strepen op de weg) :') het klinkt ook heel anders nu ze ijzers heeft!

Door ziet er wel lekker wollig uit hoor, ze heeft echt veel van mamma weg! :))

Gelske, wat knut met Sjaak, heel veel beterschap!

Siel, gelukkig heb je de eerste week overleeft! :D

Letiz, jaaah ik heb de foto's natuurlijk al gezien, vind het er goed uitzien, Djuun is erg knap!

Tam ik ga je topic ook zo kijken!

Vandaag van het weer genoten, met Fu gaan fietsen naar het zuidlaardermeer, daar gelongeerd en even het water in geweest.
Hij vindt dat daar nogal eng omdat er meestal golfjes zijn, maar vandaag moest hij er echt aan geloven!
En op 3.20 min. kwam hij erachter dat het water errug koud was! _O-


Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:54

hihi, lekker gepoedeld in het water dus Miran!! *krijgt liedje uit de Duinrell show in haar hoofd*

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:02

Hsha, ik ben blij dat jullie vinden dat ze wat van haar mama weg heeft! Dan is er nog hoop.
Tja, misschien is papa wel een shet! :P

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:07

he wat vervelend van Sjaak.. Hoe gaat het nu?

Fijn dat het goed gaat Siel :D

Lekker poedelen Miran, ik kan me voorstellen dat het koud is!

Setje gaat geukkig goed, dankje Letizia!

Afbeelding

en pruts en prul ook




YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:23

Aaaaah lekker kriebelen! <3

Fu in t water! Haha, eerst baasje zelf er heeeeeel lang in en dan zelf maar haha! Kunnen we een Fu-fanclub oprichten? Love that horse!❤️

He verdorie... Sjaak zag er zo happy en healthy uit op de laatste pics... -O-
Hoe gaat t nu?

Ha Letiets! :wave: Kom je weer regelmatig posten? Gezellig!

Door ziet er lekker fluffy uit! Troost je, nog even en er komt een glad velletje onderuit! TT papa zou nu ook n ijsco zijn geweest! _O-

Ja Nour is ook van de gezelligheid idd hihi! Jullie AVs dus ook? Cool!
Vandaag wat phonepics toen m'n vriendin m in de paddock zette, the wild stallion haha! Word weer tijd voor mooie pics van m'n steeds volwassener wordende gup! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:43

Uitslover :P
Ja, zal proberen wat vaker te posten!

Brr Miran, in dat water :brr: Waar was jullie zonnetje?

Wat een gezellig stel Kat :D

Heb vandaag zo'n heerlijke dag gehad met Djuun, dat hebben de meeste vast al op FB gezien :D Lekker weer eens naar het strand geweest. Voor het eerst met touwhalster, maar goed, als dat langs de weg ook kan, waarom dan niet op het strand :+ Was jammer genoeg heel hoog water, dus het zand was behoorlijk mul, Djuun heeft flink moeten ploeteren op sommige stukken, dus die zal wel goed slapen vannacht :Z
En weer een mijlpaal behaald: ze is het water in geweest!! Tussen twee stranden in (wij hebben enorm veel paalhoofden) moesten we door het water en ik had niet net als Miranda zin in natte voeten, dus vond dat het maar moest gebeuren vandaag :P Heel veel aangemoedigd, klopjes, aaitje kriebeltjes verder, maar tis gelukt en daarna ging het ineens veel makkelijker, ze kan het wel :D
Afbeelding
<3

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:48

Vind Djuun het water zo spannend? :P
Noah zou het liefst een bommetje maken wanneer hij water ziet, maar ja dat die niet helemaal spoort waren we al achter :+
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 17-03-15 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:49

Ik ben zo moe dus even een ego post.

Met Sjaak gaat het nu goed de koorts is weg en hij oogt weer vrolijk. We hadden vanmorgen dan ook besloten hem niet vandaag mee te nemen maar het daar te bespreken voor een afspraak. Ik kon helaas de arts die hem heeft behandelt niet spreken maar zij belt mij morgen en we hebben weer een afspraak gemaakt voor volgende week uiteraard als ie weer terug valt gaan we eerder. Maar morgen ga ik dan even bespreken hoe of wat. Ja ben er echt stuk van het ging zo goed en dan in ene weer zo ziek -O- .

Nou ja en dan denk je even met twee merries voor gewoon een tandarts bezoekje heen te gaan niks bijzonders helaas. Bij Noor moesten de wolfkiezen eruit deze waren heel groot dus kans dat ze erg last van zou krijgen niks bijzonders even wat tandjes trekken. Maar een kies brak af en er zit nog een fragmentje wat ze er dus met geen mogelijk uit krijgen. Zo sneu ga je met een paard heen wat in principe geen last heeft maar uit voorzorg laat behandelen en ga je dus met een probleem terug naar huis. Nu moeten we in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken als we mazzel hebben ( Dat zal wel weer niet) groeit het slijmvlies weer dicht maar het kan ook gaan ontsteken.

Sil gelukkig viel wel mee hoe de vorige tandarts haar had behandelt de pokets konden niet verder open worden gemaakt. Maar ze had nog wel veel haken waar ze last van haar haar gebit is niet heel goed maar ook niet heel slecht alleen hooi eten is heel moeilijk ze hebben dan ook senior voeding geadviseerd zodat ze met wat minder hooi toe kan gras was gelukkig geen probleem. Over een half jaar moeten we weer terug voor controle dan nemen we Noor ook weer mee (uiteraard eerder als ze probleemen krijgt) en dan gaan ze kijken of het goed zit of dat ze het toch moeten gaan verwijderen :( .

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:52

Jeetje Geshaquille, wat een ellende.
Sterkte met alles.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:09

Ja man Tam, wist je niet dat je smelt van water!!
Djuun is een beetje bodemschuw (gaat steeds beter), dus dan is water natuurlijk wel de ultieme uitdaging :)) Wassen gaat trouwens prima, vind ze geen feestje, maar gaat niet zitten miepen of zo :)

Je gaat ook steeds van het eens in het anders het Gelske :\ Sterkte!

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:27

He Gelske wat een stom gedoe zeg... het zit je niet mee :(:)

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:33

Pff Gelske, het zit daarom niet mee zeg! Sterkte met alles!

Yildiz, haha, woeste hengst :')

Miran, wat een bikkel ben jij, in het water :=

Letiets, echt heeeerlijk, ben jaloers :') Van het weekend was het lang niet zo mooi als vandaag!

Over Djuun en bodemschuw gesproken. We hadden zondag toch een nieuwe route gedaan, kwamen we langs het zwembad, waar een richeltje ligt van misschien 10 cm breed. Nou, op de rem en knorren hoor :') Had wat overtuiging nodig, maar uiteindelijk ging ze er overheen _O-

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:28

Yildiz, gefeliciteerd!!! *\%/* :# :):) :)F Y)(^) *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:29

Yildiz, gefeliciteerd!!! *\%/* :# :):) :)F Y)(^) *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:30

Hihi beetje overdreven.. :P