[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 18:09

BarbaraNova schreef:
Zo!!! Die is wel heel knap joh. Je mag best vaker onder je steen vandaan komen zo hahaha


Haha jij hij is prachtig! En verdiend echt een fijn thuis. Dus hopelijk vinden we die binnenkort :D

Zal er nog een ingooien voor de leuk!

Afbeelding


Ooh spannend Miranda, z’n paard! Maar fijn dat je het eigenlijk hartstikke goed deed! En Malik zich niet verwond heeft gister, haha die gekke dingen herken ik wel bij Bahir hahaha.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:02

De kindjes van Nour zijn sowieso heel leuk en dit is ook een hele leuke combi geweest, ik wil natuurlijk geen paard erbij anders zou ik hem zo kiezen! <3

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:44

Die ben je cast zo kwijt, wat een knap ding en super leuke uitstraling!

@Miran, ja dat ademhaling probleem herken ik, ik heb er zelfs fysio voor gehad, adem te hoog

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:52

Ik vergeet gewoon te ademen, het is eigenlijk nog een wonder dat ik leef. _O-

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:34

MirandaMalik schreef:
De kindjes van Nour zijn sowieso heel leuk en dit is ook een hele leuke combi geweest, ik wil natuurlijk geen paard erbij anders zou ik hem zo kiezen! <3


Hahaha kunnen we je echt niet op andere gedachten brengen? :+

Dat niet ademhalen dingentje herken is ook, bij heel veel dingen die denken/doen en dan ook nog ademhalen vergt hahaha. Niet altijd praktisch :P

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 06:46

MirandaMalik schreef:
Ik vergeet gewoon te ademen, het is eigenlijk nog een wonder dat ik leef. _O-


Wauw, dat is wel heel knap ja hahahaha, dat heb ik dan gelukkig weer niet want ik zou hardstikke dood zijn, ik vergeet echt alles laatste tijd ongeveer..

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:22

Nee ik ben heel streng voor mezelf om geen dieren erbij te nemen, iets met teveel hooi op je vork. :Y)

Haha barbaranova dat soort dingen moet je inderdaad niet vergeten. :D
Met de opleiding ben ik ook daar mee bezig, want in en uitademen zijn belangrijke signalen voor je paard.

Gisteravond hebben we babyuiltjes gespot!
Ze zitten snachts hard te piepen zodat de ouders ze kunnen voeren.
Zo leuk!!! <3
Het was al schemerig maar kon toch nog een redelijke foto maken.

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:43

MirandaMalik schreef:
Gisteravond hebben we babyuiltjes gespot!
Ze zitten snachts hard te piepen zodat de ouders ze kunnen voeren.
Zo leuk!!! <3
Het was al schemerig maar kon toch nog een redelijke foto maken.


OMG dat uiltje is leuk! Wat een berg schattige fluff <3 . Best al groot trouwens.

Justonebite, hij is echt heel knap!

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:58

Ja het zijn al takkelingen. Veel fluf, ik vind het net furbies. _O-

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:45

OOohhh geweldig, ben ook gek op roofvogels, heb echt te veel dingen die ik leuk vindt...

En ja ik zou eigenlijk ook echt moeten minderen met al mijn dieren....maar ja, vanavond kijken bij een jong konijn, van het weekend twee konijnen kwijt geraakt, nu is de verhouding echt scheef...

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:32

BarbaraNova schreef:
OOohhh geweldig, ben ook gek op roofvogels, heb echt te veel dingen die ik leuk vindt...

En ja ik zou eigenlijk ook echt moeten minderen met al mijn dieren....maar ja, vanavond kijken bij een jong konijn, van het weekend twee konijnen kwijt geraakt, nu is de verhouding echt scheef...


O, als ik er zelf de ruimte voor zou hebben, mijn eigen boerderijtje zeg maar :Y) , zou ik een onwijs grote beestenbende hebben. Weet nu al dat het helemaal uit de hand zou lopen. Zo sowieso het hele kattenasiel adopteren, en dan waarschijnlijk ook elk leuk of zielig exemplaar van willekeurig welke diersoort ook in huis nemen <3 .

Enige reden dat ik nu niet meer katten heb, is dat mijn kat een enorme aso is. Die haat andere katten en wordt dan zo gestressed dat ze er zelf ziek van wordt. Gelukkig wonen op het erf drie katers die ik ook mag knuffelen, en die de mijne een beetje ontlopen.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:53

Hahaha zo herkenbaar, kwam dus thuis met twee jonge konijnen er bij, maar ze zijn zoooo geweldig leuk.

Hier nu dus 6 konijnen, vier paarden, tig kippen, 2 honden, 4 katten, 2 slangen en 25 vogelspinnen...dus ook ietswat teveel, grootste deel is ook aanlopers en gevonden voorwerpjes...

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:05

Wij hadden eerst ook meer dieren, maar nu er inmiddels een aantal gestorven zijn ben ik er behoudend mee, het is lichamelijk zwaar en als ik het niet kan hebben we een probleem.
Bovendien heb ik alle tijd wel nodig om ze aandacht te geven.
Als ik nog jong en fit was zou het waarschijnlijk wel anders zijn.

Wat een weer zeg met het onweer!
Ik was Zosja net aan het poetselen maar ben naar binnen vertrokken.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:55

ja ik merk ook wel nu dat ik 46 ben en fibromyalgie heb (zeggen ze, maar twijfel zelf erg) met versleten rug en heup dat het verzorgen van vier paarden die niet aan huis staan en niet bij elkaar kunnen, toch wel zwaar is...ben minimaal drie keer per dag op stal. van de zomer 2 keer per dag, maar t is wel steeds pittiger aan het worden...

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:09

Ja het is allemaal lichamelijk werk en als je lichaam niet meer top is wordt het lastiger.
En ik heb al regelmatig dat je dan doet wat moet gebeuren en de leuke dingen blijven dan zitten en dat vind ik ook zonde.
Malik had vandaag een stoute actie.
Ik had eerst met hem getraind en dat ging prima, maar daarna ging ik met de kleine pony en moest hij met de andere pon achter het draad bij de stal blijven.
Maar toen ik klaar was en de draad open maakte drukte hij zich erdoorheen want hij vond het niet nodig om te wachten.
Volgende keer doe ik mooi ff de stroom erop! ~~}>

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:23

ja ik moet ook eerlijk zeggen dat als ik hier vier stallen gemest heb, de mesthoop opgestoken heb, alles gevuld en gevoerd heb, ik daarna vaak weinig zin heb een rondje te rijden of te wandelen....

Ging hij door de draad heen of langs je? Ik heb ook zon ongeduldig figuur staan, als ik de draad open maak en hij ziet vijf cm ruimte komt hij er door knallen in galop, ben dan net zon tolletje, dus ik neem tegenwoordig de bezem mee zodat hij op afstand blijft en ik meer ruimte heb om weg te komen...

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:27

Hij stond naast me en ik had de draad losgemaakt maar nog omhoog, ik stuurde hem naar achter, maar toen drukte hij door, rende weg en ik liet de draden los voordat hij erin bleef hangen.

Ja het werk eromheen is al genoeg! :=
Maar de opleiding is wel een stok achter de deur.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:30

Wat vinden jullie? Ik heb natuurlijk die oude ruin van me, die wordt in juni 30 jaar. Hij is nog heel wakker en vlot, zijn ene achterbeen is niet heel geweldig meer maar hij loopt er niet kreupel mee eerder wat stijf soms. Mijn dochter is zo stapelgek op hem en heeft vorig jaar nog een paar keer kunnen rijden met hem, gewoon staprondjes van max een half uurtje...hij heeft daarna alleen nog aan de hand gewandeld, want in de winter is hij nogal fris. Nu vroeg ze dus of ze weer af en toe op hem mag rijden....Hij heeft er heel veel plezier in nog wat te doen maar ik maak me druk om zijn been, zijn linker achter kogel is ook wat meer doorgezakt. Hij laat niets blijken, als ik iets aan hem vraag zal hij alles voor me doen, ook ten kosten van zichzelf...ik vindt het moeilijk, als ik hem zadel dan zie je hem groeien van trots...kind weegt 50 kilo...waar doe ik goed aan?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:38

Als zo'n aan de hand wandeling gaat, denk ik niet dat dat heel veel scheelt met een ritje, helemaal niet als het een achterbeen betreft.
Maarja, ik ben zelf met mijn paarden nogal op eigen gevoel met dat soort dingen, je kan toch wel veel zien aan je paard of het lukt of toch te zwaar is. Ik vind ook dat het plezier van het paard belangrijk is, ze vinden het vaak zo leuk om nog wat te doen!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:56

Ja dat he, hij wil zo graag mee, als ik de trailer aan koppel, staat hij weer te gillen. Dus ik denk dat ik het er gewoon op ga wagen...hou ik hem gewoon heel goed in de gaten...fijne van arabieren is dat ze in mijn ogen luid en duidelijk zijn met aangeven wat ze er van vinden...

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 08:50

Vind ik een lastige, BarbaraNova. Je kent hem natuurlijk goed en je kunt het inderdaad in de gaten houden, dat scheelt. Zeker als hij het duidelijk aangeeft. Maar je schrijft ook dat hij het zal doen ten koste van zichzelf - dat moet je dan weer niet willen.

Staprondje van een half uur is natuurlijk niet erg belastend; aan de andere kant vind ik voor een 30-jarige paardenrug 50 kilo ook weer niet niks. Nou ja, aan mij heb je niks, merk ik :o , ik zie zowel voors als tegens.

Vandaag check van de zadelmaker, heb het nieuwe zadel nu zo'n drie maanden. Verwacht dat het goed ligt, hij loopt er prima onder. Singel was wel gedoe. Bij het zadelpassen leek hij slecht te reageren op elastiek in de singel. Dus kocht er een Prolite bij. Die bleek echter steeds harder te worden en twee weken geleden ging hij op de plaats bokken en steigeren bij het (voorzichtig) aansingelen. Ding meteen aan de kant gegooid. Tussendoor gereden met de deels elastische neopreen singel van instructrice, ging helemaal goed. Door een gelukje tweedehands voor een hele goede prijs een Eric Le Tixerant-singel op de kop kunnen tikken. Volledig elastisch, heel raar ding, maar die lijkt paard helemaal te bevallen. Dus deze blijft.

Toch altijd een zoektocht, ik had ondertussen ook een fancy singel bij Kramer besteld, maar die gaat dan maar terug. En natuurlijk gekeken of er iets anders aan de hand kon zijn, maar hij reageert niet op druk op de buik of massage, en met de neopreen singel ging het ook prima.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:33

Miereneter, ja t is ook gewoon heel dubbel...daarom ook mijn twijfel, moet wel zeggen dat Nadyn een rus is, dus groot en stevig, hij is zeker 1,60 hoog...dus we gaan als het wat mooier is, gewoon eens een keer een rondje hier om de vijver maken, kijken hoe hij dat doet. t hoeft ook echt geen regelmaat te worden hoor, meer stukje afwisseling met iets wat hij heel erg graag doet...dat rondje vijver is ongeveer 15 minuten.

Is die Eric Le Tixerant zon drie delige elastische singel? Zag ook een heel vreemde voorbij komen op FB. Mijn hengst is ook zo gevoelig en die heeft een heel dikke schapenbont singel, die trok neoprene ook niet of elastisch...

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:08

50 kilo vindt ik niet zwaar hoor.
Ze kan misschien ook nog een stukje ernaast, ik deed vaak ook het laatste stukje ernaast.

Ik heb ook een volledig elastische singel, de fra supersingel.
Malik loopt nauwelijks onder het zadel dus ik kan er niet zoveel over zeggen maar met aansingelen is hij wel altijd helemaal relaxed.
Daar ben ik ook blij mee want toen ik voor het eerst bezig ging met wennen aan het zadel had hij er veel spanning van maar dat hebben we gelukkig helemaal kunnen wennen.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:23

Ik laat paarden sowieso altijd eerst stappen voordat ik beetje bij beetje aansingel, ook altijd met pauzes. Mijn hengst kan ik helemaal niet enige druk van de singel geven op stal, dan gaat hij de lucht in. Is nog een dingetje van zijn ren verleden. Buiten laat ik hem ook tijdens het aansingelen rond stappen. Iemand pakte hem eens een keer vast omdat ze dachten dat het irritant was ofzo, dan klapt hij gelijk omhoog. Laat je hem rondjes stappen, is er niets aan de hand....

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:08

Russen zijn inderdaad stevig en sterk, en 15 minuten is niet veel.
Dit is de singel, niet driedelig maar wel met een heel groot borststuk:
https://www.drunensruiterhuis.nl/dressu ... ALw_wcB#10

MirandaMalik, de FRA heb ik ook naar gekeken, maar die randen leken me te stug (dat leek namelijk het probleem met de Prolite. Meestal is het uitproberen, maar perfect als Malik er ontspannen mee loopt.