[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9887
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:29

Dat klinkt wel echt heel erg leuk Kel! :))
Ja, we zijn de enige hier. :P

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:13

*kruipt voorzichtig onder meeleessteen vandaan* :wave:

De laatste keer dat ik hier wat schreef was ik volgens mij net bezig om bij mijn nieuwe baan te gaan beginnen en sinds dien werd het gekkenhuis. Na 3 maanden als verkoper, promotie gekregen, 3 maanden als afdelingsmanager gewerkt, super toffe tijd, mensen en bedrijf.. maar werkte bijna 50u per week, 2u per dag in de auto en overuren werden niet uitbetaald.. Resulteerde in soms geen zin meer om me paard te doen, geen tijd voor een huishouden, me honden, etc. Dusss maand geleden keuze gemaakt en me contract opgezegd en ga de hele zomer t/m begin winter weer bij me oude werk (windsurfschool/sport evenementen) werken en we zien wel waar we erna belanden. Kijk er heel erg naar uit om weer de hele dag buiten te zijn en me werk niet naar huis mee te hoeven nemen :)

Dusss ik hoop weer tijd te hebben om leuk mee te kletsen met alle gezellige meiden hier!

De meeste volg ik ook via fb en heb hier zo nu en dan bijgelezen, dus ben redelijk up to date.
Esmee en Gelske nog heel veel sterkte met het verlies van jullie prachtige meiden :(:)

In pony land hier gaat alles top! Druk aan het lessen en rustig aan wat wedstrijd ervaring op aan het doen, tussendoor ook lekker genieten van het strand en mooiere weer.

De afgelopen maanden veel kunnen trainen
Afbeelding
Ons hunter en pleasure debuut gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Maar Raff is Raff niet als hij eens zuinig met zichzelf zou zijn 8)7
Afbeelding

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:52

Yildiz, echt een mega knap veulentje heeft je dame weer geproduceerd. En wat een mazzel die veulenruil :)) Beeldmateriaal van de show zag er goed uit, hij kan echt wel karren 8-) En die rijfoto, echt perfect getimed!

Wat een brokkenpiloot die Shym #) Wat een rare stal dat ze je niet op de hoogte stellen van dat ongeluk, ik zou er gelijk klaar mee zijn.

Super spannend jullie verhuizing Eline. Jullie hadden een fijn stalletje gevonden toch daar? Mish nog ff lekker vakantie, vind ze vast niet erg {:}

Pff wat een toestand Roma, niet echt goed voor je stresslevel :( Gelukkig heb je Mausi waar je nog naar uit kan kijken.

Gaaf Joyce dat het concert leuk was! Azi wordt in ene een echt paardje zo zonder wintervacht.

Esmee ik heb je verhaal op Facebook gevold, wat een dappere en moeilijke beslissing heb je gemaakt, wauw, respect. En wat een fijn nieuws dat Vegas terug is en het veulen het zo goed doet bij de pleegmoeder. Pak van je hart.

Hey Katja, wat tof dat je in zo'n luxe positie verkeerd qua baan :Y) Al gekozen? Wat een mooie manen heeft Ilya al! Staat ie nu ook met Jayden in de opfok? Ah nee, Setje en Blue in de lappenmand |( Hoe gaat het inmiddels met ze?

Hahaha daar hebben we Miranda weer met zo'n maffe iets te werkelijke foto _O- Fijn dat Zos zich wat beter voelt, zieke paardjes is niks ;(

Hey Canisia! Jullie ook lekker bezig zo te zien, fijn! Maar dus helemaal weg bij de Decathlon? Je summerjob klinkt ideaal.

Hallo! Hier ook een hoop gebeurt. We zijn nu bijna weer drie weken terug in Noordwijk. Alweer lekker wat strandritjes gemaakt, wat heb ik dat gemist! Volop aan het trainen voor onze eerste wedstrijd 2 juli, aaaah spannend! :):) Dayem voelde zich gelijk weer thuis en heb niet het idee dat ie heimwee heeft gelukkig.
We zijn thuis nu ook verhuisd (nog maar 3 minuutjes van stal af!) en we hebben een giga grote achtertuin was hij lekker mag grasmaaien 8-)

Afbeelding

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:44

Hier gaat het goed hoor maar behoorlijk druk met set haar wond, blue gaat wel zichtbaar beter.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:21

Nikki ik weet niet wie Jayden is? Volgens mij staat die daar niet.

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:06

Set_Elkol schreef:
Nikki ik weet niet wie Jayden is? Volgens mij staat die daar niet.

Bruin arabiertje met een kolletje en snebje, heel lief beestje.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:18

Oh tuurlijk, was dan vergeten dat hij zo heette. Jaydan van Georgette. Inderdaad heel lief!

Blue gaat goed, set nog steeds veel last, nare wond.
Bedankt voor de complimentjes over ilya ik vind zijn manen ook geweldig :D

MirandaMalik

Berichten: 9887
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:38

Canies, fijn dat het zo goed gaat met jou en Raf!
Toffe foto's!

Nicky, mooie grasmaaier! :D
Lekker hoor die strandritten!

Gelukkig gaat Blue wat beter Kat, hoe gaat het nu met Set?

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:26

Ben echt waardeloos laatste tijd in reageren, excusez! :o
Enorm druk gehad met Yul z'n kliniek opname. Niks ernstigs hoor gewoon jaarlijkse K onderzoeken ivm zijn epilepsie. Maar wel altijd energy soaking.
En natuurlijk komt dan alles bijeen maar geeft niks. Vind t ergens ook wel kicken om zo strak te plannen dat alles uiteindelijk in elkaar valt! :P
Vandaag ook weer Jazzy en Yazur opgehaald van EU station en oh oh wat ben ik toch waanzinnig verliefd op dat mannetje!!! <3
Krek Nour met de extra features van moeders kant! En dorie beweeeeeegt!!!
Afbeelding

In love...,

Ben nu ook zeer onregelmatig moet ik bekennen Zahra wat aan t beleren. Wat is dat meidje toch gaaf en wil zo graag leren dat ik me echt schuldig voel daar zo weinig tijd voor te hebben. Dus vooral voor haar, ik heb geen haast, nu twee keer per week "training" en even in de hand. Mijlpaal; eerste keer bitje

Afbeelding

Tie is zwaar irritant trouwens. Zit op 2,5 maand dracht en volgens boekje onuitstaanbaar! Ze denkt dat ze hengst is, reageert op elke merrie, bemoeit zich overal mee! Heb zelfs Yul van d'r rug gehaald omdat ik t niet veilig vond toen ze naast n hengstige merrie stond... :roll: Kortom, zwaar irritant maar de beste drachtigheidstest die je je maar kunt indenken... Yul rijdt maar op Nour, iets minder hormonaal, pffff...
Oh leuk nog, Nour is woensdag weer papa geworden. Halfbloed. Vind m ook echt op die halfbloeden enorm chique stempelen. Wel gaaf te zien. Verder weinig nieuws. Nour en ik concentreren ons vooral nu op de sport en dat gaat prima of meer dan prima eigenlijk. Morgenochtend nog ff dekken maar rest van t weekend weer lekker kms maken. Toch leukste vind ik! :D

Gelske, hoe gaat t met jou, je kudde?
Snap dat je stuk bent van Noor... ❤️
Denk aan jullie

MirandaMalik

Berichten: 9887
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:12

Die Tie.. :=
Gelukkig maar tijdelijk.
Tis wel wat met Yul, is het wel allemaal onder controle te houden?
Nour maakt allemaal mooie kindjes. :))

Tiene gaat vandaag trouwen! *\%/*

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:19

Wat rot voor jullie die onderzoeken Yildiz. Gelukkig weer achter de rug. Lekker bezig met je kleine meisje. En de beeb wordt knap <3

Hoe is het met de beestenboel Miran?

Ik heb gister eindelijk tijd gehad om ons trainingsfilmpje in elkaar te zetten. Was een heerlijk ritje! Alvast een deel van de route van endurance KWB verkent.


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:21

Afbeelding

Shympie <3 (hoop dat hij het doet!)
Weet niet of ik het al verteld had dat hij een ongeluk heeft gehad maar het gaat weer heel goed met m. Zo goed zelfs dat hij gewoon rustig zonder paniek bij de andere paarden kan staan :)F hij rent zelfs samen met ze door de wei :j

Verder druk met verbouwen en werk. Over twee weken moeten we verhuizen maar we zijn nog laaaaaaaang niet klaar :oo

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:32

Thx Miran! Hoest met je twee knapperds zo aan huis? Gaat alles goed?
Geniet enorm ook Yazur. Hij is echt zo knap en zo een lief nieuwsgierig mannetje! Meer bescheiden dan Nyhla, totaal anders eigenlijk maar echt een mini Nour met de extra's vanuit mama.

Afbeelding

Ook de laatste halfbloed vind ik weer zon mooi kind. En, heel grappig, hij kreeg de naam die ik had gekregen als ik n jongen was geweest Yousuf. Roepnaam Zoef, voor n reden... _O- Ook niet geheel onbekend :')


Afbeelding

Nicky wat leuk! Kan alleen je filmpje niet zien? Anders linkje?
Ben nu rustig aan beetje aan t trainen voor K2. Naar ik hoop rijden we die samen met Mies en haar meisje Jet. Wel grappig natuurlijk, soort vsn gezinsrit! :D

Wauw Marlijn! Mooie foto! <3 En wat n super bericht dat Shym zo fijn nu gaat. Dacht even dat t m niet meer zou lukken om paard te zijn na al die rottigheid maar tada... Shym bewijst anders! Zo fijn en denk ik ook grote opluchting voor jou?

Hoe gaat het met de polocross?

En Setje? Al wat beter?

Hier weinig nieuws. Ja mooie coverplaat van Nour AVS Magazine. Vandaag rotdag... Allemaal klote nieuws... En dat weer helpt ook niet aan een goed humeur.

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:45

Dank je wel Yildiz voor je berichtje het is even stil rond om de paarden. ik lees uiteraard wel jullie leuke berichtjes en kijk naar de geweldige plaatjes van jullie prachtige plaatjes. De laatste jaren waren best zwaar wat betreft de paarden en ik hou natuurlijk heel van van ze maar het plezier als hobby ben ik heel even kwijt. Ze staan lekker met zijn alle op het land en worden verzorgt maar ik kan me er even niet toe zetten om echt iets met ze te doen en ja dus ook weinig te melden heb. Heb me op dit moment even op anderen dingen gestort zoals hardlopen wat me wonder boven wonder ook nog heel goed afgaat. Ik denk dat het met de paarden gerust wel weer terug komt en dan klets ik uiteraard weer vrolijk mee :D .

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:29

Moet ook gewoon kunnen toch, een paardenpauze?
Komt waarschijnlijk van zelf wel weer.

Yildiz, knap veulen!
Sterkte met het rot nieuws..

Shym heeft het goed naar zijn zin! Ook speelt hij mee met de grooooooote ruin zonder bang te zijn dat hij wordt opgevreten :D
Hij laat zich gewoon afspoelen met water, halster om en af gaat steeds beter en hij is ook uit wandelen geweest in het bosje. Shym vond dat geweldig! Helaas kon ik er zelf niet bij zijn wegens de verbouwing en verhuizing maar de fotos spraken voor zich.

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:49

Wat een heerlijke fotos komen er weer voorbij zeg! Knappe paardjes en vooral veulentjes om verliefd op te worden!

Vooral mijn mooie dametje die het zooo onwijs goed doet, pleegmama mawiyah die zo ontzettend haar best doet voor mij en het meidje! <3
Dus even een spam haha


Afbeelding

Afbeelding


Ook met vegas gaat het goed, hij is zoo onwijs volwassen aan het worden. Zoveel stoerder met alles maar nog steeds net zo nuchter als altijd. De eerste stapjes terug onder het zadel zijn weer gezet dus we gaan nu doorpakken en hopelijk binnenkort echt lessen onder het zadel :-)

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:55

Oh my, Canisia, die laatste foto :wow:

Wat geweldig dat het nu zo goed gaat met Shym!

Sterkte met je rottige nieuws Yildiz, gelukkig heb je je knappe paardenkindjes om je op te vrolijken.

Fijn dat het goed gaat met de pleegmama JustOneBite, bij ons op stal hebben ze ook een veulen bij een pleegmoeder moeten zetten door het onverwachtse verlies van de moeder. Gelukkig gaat die combinatie ook goed :j

Ik heb weinig boeiends te melden eigenlijk :') Ik doe weer alles wat ik voor mijn ongeluk deed, afgelopen zaterdag ook weer een klein toernooi gespeeld. Beste resultaat van de dag was toch wel dat Rayna zich assertief opstelde en zowaar durfde om zich tussen de andere paarden te forceren, iets wat ik al anderhalf jaar probeer te verbeteren *\o/* We zijn er nog lang niet, maar gezien ons gebrek aan training de afgelopen maanden, vind ik het een doorbraak.

Mijn enige actiefoto van het toernooi :P
Afbeelding

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:01

Hi allemaal!
Ik heb hier al zolang niet gereageerd, maar dacht misschien weer leuk! :D
Zie leuke en veelzijdige arabieren langskomen, wat is het toch een mooi ras!

Rijden er veel van jullie tussen de paarden dressuur? En hoe gaat dat jullie af?

Ik rij met BA Aram ZZ-licht, hij is 8 jaar, en heeft nu 6 winstpunten. Zijn afgelopen weekend in Ouderkerk a/d amstel geweest, daar werden we 3e met 224 en 1e met 240 punten!!! super trots was ik haha! :D :D
Gaan er ook van jullie mensen naar Aachen? All nations cup?

Al_Zawraa

Berichten: 2353
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:29

Haha Miranda, die foto van Fu weer :D
Fijn dat het weer wat beter gaat met Fu en Zos.

Kelly, hebben jullie de caviamama nog gevonden? Ik vind het echt top dat jullie er zoveel energie insteken, en de jonkies houden.
Wat goed dat je dag scheidsen zo goed verlopen is, lijkt me ook heel moeilijk om zulke beslissingen te nemen, want je moet ze natuurlijk ook nog heel snel nemen.
En 3 verschillende paarden gereden, wel heel leerzaam denk ik! Ik vond dat eerder ook altijd erg leuk, om eens een paard van een ander te mogen rijden.
Fijn dat je weer alles kan wat je voor je ongeluk ook kon, en dat Rayna zich wat assertiever op begint te stellen.

Eline, Aleeyah en Amir waren inderdaad altijd al dikke maatjes. Helaas konden ze niet zolang bij elkaar staan, want Amir is inmiddels verkocht en vandaag naar zijn nieuwe eigenaar verhuist. Maar hij heeft een prachtig plekje, en Aleeyah lijkt hem niet echt te missen, dus is het goed zo :) Ik geloof dat ik hem meer mis dan de andere paarden :')
Wat een heerlijk filmpje van Mish! :D

Kat, hoe gaat het inmiddels met je dames?

Jeetje Canisia, dat klinkt als een hele pittige job! Kan me voorstellen dat je dan soms geen zin meer hebt om je paard te doen. Het klinkt alsof je de juiste beslissing genomen hebt, het is ook niks als je alleen maar aan het werk bent en geen tijd meer hebt voor leuke dingen!
Wat heb je Raf heerlijk aan het lopen <3

Nicky, wat heerlijk dat je weer lekker strandritten kan maken nu!
De eerste endurancewedstrijd was goed verlopen zag ik op FB, top!
En wat lekker zo'n grote tuin, die je paard af en toe kan maaien :+

Yil! Wat een ontzettend mooi, chique mannetje is Yazur toch <3
Blijft hij ook bij jullie staan, of gaat hij wel verhuizen nadat hij afgespeend is?
Wat goed, Zahra een bitje in, stoer hoor!
Oh oh, die Tie :D Mausi heeft daar ook altijd een handje van, helaas geen filmpjes van.
En wat gaaf dat Nour zo stempelt, hij geeft echt aansprekende veulens!
Sterkte nog met het rotnieuws :(:)

Marlijn, wat goed dat het zo goed gaat met Shym, wat kan zo'n wisseling van stal ze dan goed doen hè? Top dat ie eindelijk lekker zonder angst samen kan staan met andere paarden.
Wanneer gaan jullie verhuizen? Of zijn jullie inmiddels verhuist?

Gelske, wat vervelend dat je het plezier in de paarden momenteel een beetje kwijt bent! Ik ken het gevoel ook, heb het afgelopen winter gehad. Fijn dat je met het hardlopen je zinnen een beetje kan verzetten, en het gaat je nog super af ook zag ik! En de paarden vermaken zichzelf ook wel hoor op de wei. Even lekker aan jezelf denken!

Esmé, wat ziet je meisje er goed uit zeg!
Echt top dat het zo goed met haar gaat, en dat Mawiyah haar zo goed opgevangen heeft.
En Vegas onder het zadel, daar willen we natuurlijk ook foto's van zien :D

Denise, wat stoer dat je zo hoog rijdt met Aram, heb je ook foto's van jullie?

Gisteren ben ik bij een (koop) appartement gaan kijken, zag er erg mooi uit. Ik vind het alleen vrij klein voor de prijs, maar ja, het is wel vrij nieuw en zo goed als onderhoudsvrij. Dus ja, dan is het kiezen voor of iets meer ruimte en dan een 'oud(er)' huis, dus veel onderhoud, of iets minder ruimte en zo goed als onderhoudsvrij.
Ik ga er nog eens goed over na denken, maar het zou wel iets voor mij kunnen zijn denk ik. Misschien dat ik dan binnenkort weer in een huis woon ipv in een caravan :D

Vandaag hebben we Amir (2015) naar zijn nieuwe eigenaar gebracht, toch wel even raar nu mijn vriendje weg is. Maar ik ben heel blij dat hij op Texel is gebleven, dus ik kan er zo vaak langsrijden als ik wil. De reis is goed verlopen, hij stond binnen een paar minuten op de trailer. Het rijden vond hij wel heel erg spannend, ik ben bij hem in de trailer gebleven (ja, ik weet, het mag niet), omdat het toch maar een korte rit was. Maar hij is goed aangekomen, en ging heel netjes van de trailer af, waarvan mijn ervaring is dat dat bij jonge paarden vaak een groter probleem is dan erop.

Zijn nieuwe eigenaar is dolblij met hem, is een oudere man, en zijn dochter vertelde dat hij al vanaf half 3 afgelopen nacht wakker was geweest van de spanning :D Zo lief <3
En we kregen allemaal beschuit met blauwe muisjes, vanwege zijn familie uitbreiding :D

Amir met zijn nieuwe eigenaar.
Afbeelding

Met zijn nieuwe 'friend to be', maar deze oude dame bekeek het liever allemaal van een afstandje. Lees; op deze foto staan ze dichtbij elkaar, meestal zocht ze de verste hoek van het land op :') Maar ach, dat komt ook vanzelf goed.
Afbeelding

En ik geloof dat de dames thuis het geen probleem vinden dat hun kudde genootje verhuist is :')
Bij Mausi zijn we nu de laatste lootjes aan het afwachten, ik vermoed nog ongeveer een week totdat haar veulentje er is. Spannend altijd weer :)
Afbeelding

En nog een foto van de rest van het luie spul afgelopen week. Met allemaal gaat het erg goed, Almaz en Malik zijn goed aan het groeien en spelen veel met elkaar.

Afbeelding

En de eerste van de nieuwe stallen is klaar (op deze foto moesten alleen de laatste planken er nog in). Ik ben toch wel heel blij met het model dat ik speciaal heb laten maken :j

Afbeelding

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:10

Nee, mama hebben we niet te pakken gekregen. Ze hebben wel een pasgeboren jonkie gevonden, die was overleden, dus is ze waarschijnlijk nog een keer bevallen :( En ze hebben op een ander stuk bos/grasveld (omdat ze niet meer bij de cavia's de honden los konden laten) 2 kippen gevonden. Dus die ook maar mee naar huis, bij de rest in het kippenhok :roll: Het is weer zomervakantie zeker....

Ahhw, wat lief, die nieuwe eigenaar van Amir, zo blij als een kind :D En lekker dichtbij, kun je hem nog een soort van zien opgroeien :j Het zal ook een opluchting zijn als je weer in een echte woning leeft. Blijven de paarden dan achter op je oude adres? Die stal is wel heel erg mooi, wat groot ook!

Denise, wat knap dat je zo goed gaat tussen de paarden :D Ik heb zelf geen dressuurambities, en dat is maar goed ook, wat ik bak er helemaal niks van :')

Ik had dit weekend nog een groot toernooi kunnen spelen in Drenthe, maar ik had gisteren andere afspraken, een bbq-feest van een vriendin. Is ze gewoon stiekem getrouwd, het was het trouwfeest ^&+ One down, three to go _O- Jammer van het toernooi, maar ik ben toch wel blij dat ik het feest niet heb afgezegd daarvoor :) Volgende week doe ik mee aan een polox-demo, weer op een ander paard. De grootste die we in de vereniging hebben, ik heb al gevraagd of ik mijn stick even mag verlengen O:)

Ik ga ook mijn buitenritten maar wat verlengen. Ik dacht gisteren een behoorlijke rit te hebben gemaakt, maar het was toch 'maar' 20 km, vrij standaard.

_rosequartz

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-04-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:53

Ik kan me dat zo niet voorstellen dat iemand zijn beesten gewoon achterlaat! Echt bizar.. Wel heel lief dat jullie ze allemaal opvangen! Hier gaan de beestjes gewoon naar familie als er tijdens de vakantie niemand in de buurt is. Ze lijken trouwens heel erg op mijn drie mannetjes. Zelfde kleuren enzo, maar goed dat hebben meer cavia's. ^^ Knap dat Rayna durfde tussen de grote paarden!

Amir kijkt wel heel lief op de foto met de oude man. Fijn dat je een huisje hebt kunnen vinden bij jouw in de buurt! Ook echt mooie stallen trouwens. Zien er heel groot uit! De huizen prijzen zijn ook echt wel flink aan het stijgen.. Wij hebben ons huisje er net voor weten te kopen. Maar de huizen in onze buurt zijn ook behoorlijk veel hoger dan deze. Echter bleek hier wel veel meer werk aan te zitten dan dat wij van te voren dachten..

Wat een knap veulen! :)

Ik ben bij dat Shym zich beter voelt! wat een kopzorgen kan dat soms geven!

Dat is ook zo Gelske! Ik vind het zo knap als mensen kunnen hardlopen! sta er elke keer weer met verwondering naar te kijken, maar heb mezelf er niet toe kunnen zetten. Heb ook echt geen conditie. :oo

Ooh ooh ooh wat is Zoef een mannetje Yildiz! Mama heeft het er maar druk mee. Alles moet onderzocht worden en de andere paarden zijn nu ook allemaal een stuk minder eng. Tot grote schrik van mams, want als ze nu niet oplet staat Zoef met de grote paarden in de paddock te kletsen. Nadeem is ondertussen helemaal gek op het veulen. (En toch ook wel de mama.) Ik ben zo benieuwd naar hoe Zoef op gaat groeien. Het is nu echt net een Arabisch veulentje.

Nadeem is dus ondertussen thuis! Niet ingereden jammer genoeg. Hij wilde bij Krista gewoon de singel echt niet accepteren en ze wilde het niet afdwingen. Daar ben ik blij om. Maarja nu moet ik het wel zelf doen, en ik heb werkelijk waar geen idee hoe. :')

Dus afgelopen dagen hem een beetje laten wennen en kleine oefeningetjes met hem gedaan. Hij is hier echt wat meer paard, want hij staat nu in een groep, en ja Janou en Zoef zijn wel erg mooi, dus hij heeft wat meer hormonen door zijn lijf vliegen. <<) Hij wordt er wel echt tof van, stuk meer paard naast je, en we kunnen het tot nu toe wel dealen met zijn tweeën.

Vanavond ga ik aan de literatuurstudie. Dus als men nog boeken kan aanraden over het beleren van een paard dan word dit zeer geapprecieerd! Alle tips zijn welkom!

Momenteel lees ik:
"Horses never lie." van Mark Rashid
"De training van het jonge paard." van Richard Maxwell
"Academic art of riding."van bent Branderup
en "Niet ik zoek het paard, het paard zoekt mij." van Klaus Ferdinand Hempling. (o.a. voor de mooie plaatjes.)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:36

Goed iets te horen van je Gelske! Zo te zien heeft die paardenpauze maar heel kort geduurd want ik zie ongelofelijk leuke paardenplaten van jou voorbij komen op FB! :D En jee, dat hardlopen van je :oo Echt diep respect _/-\o_ , ik vind het fijn als ik het gedaan heb maar een hell om t te moeten doen en hou t ook nooit langer dan drie dagen vol... -O-

Marlijn, zo heerlijk voor je dat Shym het zo top doet! Hopelijk blijft dat vanaf nu ook zo en heeft ie zn verleden van zich afgeschud!
Jullie huis vordert ook gestaag?

Heerlijk genieten van je veulen Esme! <3 Ga je er vaak naartoe of is dat lastig wat betreft afstand? Super dat Vegas weer terug opgepakt is. Wel in de western toch? >;) :P ;)

Sooooo wat een gave actiefoto Kesje!!!! :wow: Tof dat je of jullie beter het weer zo snel hebben kunnen oppakken! *\o/* Rijd je nou op touwhalster zon wedstrijd? Hoe cool!! :):)

Roma, heb je al iets anders kunnen vinden? Onderhoudsvrij klinkt zooooo goed!! Wij wonen nu in een voorloorlogs huis en het is altijd wat... Nu bracht een poezel deze week weer vlooien naar binnen, leuk joh zon "karakteristiek" huis met al dat hout, kieren en gaten...Konden we weer aan de voorzorgmaatregelen, gifbelt is er niks bij. :x Word er echt moedeloos van, altijd wat te fixen hier.
Dus ja, ik zou het wel weten... Al doe ik nog steeds een moord voor een oud boerderijtje... :*

Super dat Amir zon top huis heeft gevonden! Hele geruststelling! En lekker dichtbij zodat je m nog es kan zien.
En waaaaaaauw die merriestallen....zucht... <3

Aah wat leuk Denise! Top dat hij het zo goed doet! Hier geen dressuurprikker maar Nour is vorig jaar wel leuk uitgebracht in de dressuur en omdat ik heb besloten hem aan te bieden bij NRPS gaat hij einde van het jaar toch weer onder het dressuurzadel worden uitgebracht voor de bezichtigingen. Maar das basis, verder geen ambities. Michelle hier rijdt Jet wel dressuurmatig en ook in wedstrijden.
Aachen weet ik nog niet, misschien als bezoeker. Vind het zo jammer dat ze geen western uitschrijven dat had ik zeker te weten mee gedaan!

Ik ben wel benieuwd naar Zoef hoor Ditta! Echt wel weer toevallig hey dat jij net op de stal gaat staan met Nadeem bij een Nour kind. Hij ziet er idd super arabisch uit net als de andere halfbloed waarvan ik contact heb. Vandaag nieuwe fotos gezien en oooooh, zo een mooi merrieveulen! <3
Wat betreft singel...weet niet of Kris heeft geprobeerd met lang leadrope? Leadrope over rug en dan eerst zonder enige druk onder buik halen en als dat goed gaat steeds meer druk uitoefenen (met tijdige releases natuurlijk). Dat is mijn voorbereiding op zadel en aansingelen even heel simplistisch uitgelegd. Irene Smeets is echt mega goed in zadelmak maken zonder gedoe en stress. Kijk maar eens op Kings-crossing? Dat is echt haar specialisme.
Gebaseerd op Parelli maar nu ook vooral op Warwick Schiller.

Tja, hier gaat het zn gangetje. Ik ben echt zo toe aan vakantie, nog anderhalve week werken tot de school en ook 3 weken vakantie voor mij. In de tussentijd wat wedstrijden gereden waaronder een heel verschrikkelijke waar werkelijk ALLES tegen zat! Heel trots dat Canies met Raff en ik met Nour ons erdoorheen geslagen hebben. De western pleasure was echt de slechtste in history _O-
En tussen de omvallende vlaggen door, de merries op hol in het land, het noodweer waardoor de class werd onderbroken en we moesten schuilen in de gangen van de staltenten tussen de gillende showpaarden, een enorm VOORWAARTSE pleasure plaat, eigenlijk een hele gave western dressage plaat, maar soi dat wordt in Europa dan weer niet zo veel uitgeschreven helaas... :')

Afbeelding

Op de backup verloren van nummero uno maar toch een mooie tweede plaats.

Veel beter ging het bij de Hunter Pleasure. Echt zo Nour zn ding! Mooie eerste plaats en achteraf heel tof commentaar van een jurylid die mij vertelde dat onze strong trot Exact was wat ze wilden zien en dat deze performance wat hem betreft de beste van alle riddens van die dag was. Ik moest er van blozen hihi. Heel tof en ook weer genoeg feedback om weer even op verder te borduren.


Afbeelding


Volgende week hengenkeuring voor AVS en C show met Nour en dag erna gaat mijn kleine cowboy zijn showdebuut met Tie maken. Vandaag heeft hij voor de tweede keer Tie mee naar les genomen en man oh man, wat geniet ik ervan mijn gup zo te zien stralen en stappen te zien maken. Voorbij vorig jaar, toen het zo K met hem ging, ziet hij er nu zo goed uit, vol energie, weer aan het groeien en lol aan het hebben. Hij is gruwelijk fanatiek en wil echt voor de show en de wedstrijden gaan en eindelijk ook met yentl heel actief aan de gang. Tie is oh zo voorzichtig met m, stuitert ie n keer eraf, staat ze meteen stil om m er weer op te laten klauteren. Wat een gouden paard is het toch! Fijn dat het in al haar nakomelingen terug te vinden is. Ze heut nog wel wat op veulens maar heb gemerkt dat ik haar gewoon vertrouwen moet geven, ze is zo voorzichtig met Yul, echt aandoenlijk zon oppaspaard! <3


Afbeelding

Afbeelding

En ja Zahra en Nyhla tot slot... Zahra is mijn gouden meidje. Zo lieffffff... En ook echt mega aanhankelijk. In het najaar gaan we lekker aan de slag en ga ik haar regelmatig ontvoeren naar allerhande (grondwerk) lesjes. Zin in! <3

Afbeelding


Afbeelding

Nyhla staat lekker met haar vriendinnen op het land maar besteed ik elke dag aandacht aan. Het is namelijk best een diva en merk dat ze het heel tof vindt veel aandacht te krijgen en ervan houdt psychisch bezig gehouden te worden. Dus heb voor haar wat spelletjes bedacht die ze ook binnen mum van tijd door heeft en enthousiast laat zien dat ze het kan. Mocht het beetje uitkomen lijkt me vrijheidsdressuur wel wat voor haar. En show... maar dat komt tzt goed.



Afbeelding

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:52

Y;( voor Miranda en die lieve El Fuego

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:05

Ik denk dat we m allemaal, iedereen op z'n eigen manier, enorm gaan missen...
Nogmaals Miran, denk aan jullie...❤️

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 05:28

Nogmaals heel veel sterkte Y;(