Informatie gevraagd Stival x J-J Aqina.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JDexpl
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-04-12

Informatie gevraagd Stival x J-J Aqina.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 09:46

Hey

Ik heb sinds enkele maanden een hengstje uit Stival x J-J Aqina.

Ik zou meer informatie willen over de stambomen..ik ben er niet echt mee in.
Stival ken ik al maar wil toch meer weten over zijn stamboom http://www.allbreedpedigree.com/stival

De moeder intresseerd mij eigenlijk het meeste want haar pedigree is een beetje raadsel voor mij ..ben niet zo mee in die dingen.
J-J Aqina http://www.allbreedpedigree.com/j-j+aqina

Groetjes

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:58

Er zit veel russisch bloed in. Haar grootvader Abakan heeft de aantekening SCID, dat is een erfelijke aandoening die met het immuun stelsel te maken heeft (de afkorting staat voor Severe Combined Immune Deficiency). Abakan is een tijd bij Forelocks arabians geweest, dat is een Nederlandse fokkerij. Die kun je misschien wat meer vragen. Ze zitten ergens in Zuid Holland, als ik me niet vergis.
Bij Adina staat dat ze een fokmerrie is bij Arabian Fantasie. Die kun je ook wel wat vragen. Ze bestaan nog en ze zitten in Rijssen. Bij de vader Aquino staat geen informatie helaas.
Van moederskant komt er pas bij Strike wat informatie te zien op allbreed. Dat was wel een kampioenshengst in Amerika. Maar wat verder weg in de stamboom. En Numizmat is ook een bekende hengst, die in veel stambomen voorkomt.

Je kan bij allbreedpedigree bij reports (knop links boven) op progeny klikken, dan zie je de nakomelingen. Ze (J-J Aqina) heeft vier veulens van Khidar gekregen, twee merries en twee hengsten. Een van de hengsten is naar een keuring in Zweden (?) geweest.
Allbreed is niet een heel betrouwbare website, omdat iedereen er bij kan, maar je komt er wel wat verder mee. Hier op bokt zitten mensen die nog heel veel meer weten. Hopelijk kun je hier alvast wat mee.

JDexpl
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 11:20

Hey

Bedankt! :) ik hoop dat er nog mensen wat antwoorden.

gr

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:56

Er zit iemand op bokt, Bonjoy, die heeft sinds kort ook een nakomeling van Numizmat. Het is een heel leuke merrie en er staan ook foto's van haar op bokt. Misschien kun je daar contact mee opnemen.

Zo te zien op allbreed heeft Stival al aardig wat nakomelingen op de wereld gezet. Ook heeft hij goed meegelopen in de shows en de foto ziet er ook heel mooi uit. Wie weet heb je wel een goed toekomstig showmodel. Er komt wel wat bij kijken om goed mee te komen bij shows. Bij Forelock arabians hebben ze pas geleden een meeloopdag gehad, en dan kon je alles leren over het presenteren en voorbrengen van paarden.

Het AVS (Arabisch Volbloed Stamboek) zou je ook kunnen bellen of mailen.

Ruminaja Ali is echt een heel bekende naam, en die zit in de stamboom van Stival. Kun je misschien een foto plaatsen van je hengst? Dat zou leuk zijn. Heb je nog specifieke plannen met hem? Dan kun je rondkijken bij bijvoorbeeld het western arabieren topic, of het endurance gedeelte.

Heb je al meer ervaring met arabieren? Ze zijn best gevoelig en soms hebben ze gewoon tijd nodig om aan een nieuwe eigenaar te wennen. Ik heb sinds een tijdje een arabier, die best moest wennen aan mij. Het gaat heel goed, maar ik heb lekker de tijd voor hem genomen. Hij was ook nog niet ingereden, en daar heb ik een ervaren trainer voor ingeschakeld. Die heeft mij ook goed advies gegeven hoe de training verder op te pakken.

JDexpl
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 14:36

Hey

Ik heb ervaring met arabieren, heb als 12 jarige 2 arabische volbloed merrie's gehad en een ruin, dan nog een hengst en nu een nieuw hengstje. zijn naam heb ik nog zelf mogen kiezen van de fokker 'Al Mazhar'
Kon het prima vinden met allemaal sommige moeten verkopen wegens school ect. moeder in het buitenland, nu heb ik er nog 2 ruin en mijn hengstje.
Onze kleine (zoals wij hem noemen) is al heel groot en nog maar 9 maand oud word een grote maat 1,60.
Fokker vertelde me dat hij van alle geboren veulens in 2012 hij de meeste kans had op doorbreken op shows.
Heeft echt al een halsje om van te kwijlen en lange benen.
Ik werk affentoe voor een trainster en ze leert me ook van alle dingen.
Ik ben aan het werken voor hem op show te krijgen tegen eind augustus.
Wennen moet hij niet meer, hij is al aardig gewend aan iedereen in de stallen, zeer sociaal en deinst (soms spijtig genoeg) voor niets terug. Word een echte kerel.

Ben niet vanplan te rijden met hem, daar ben ik mee gestopt na een ongeval. na 10min doet alles pijn in mijn lichaam. Ga met hem gewoon lekker showen :)

Ik heb ervaring dus met arabiertjes, maar ben niet mee in de stamboeken ken wat namen maar hoe het zit over de bloedlijnen ens weetk dus nix van.
(PS ben van Belgie dus dat is dan BAPS voor mij)

Heb een foto van toen ie paar dagen oud was...maar nieuwe foto's heb ik niet echt..toch geen duidelijke.
Nu is hij echt donker...hadden zijn neusje geschoren en was bijna zwart!
Vooral niet op de weide letten ze staan voorlopig in een huurstal met een mini weide voor 5 paarden.

Zelf mijn vriend die er niets vanaf weet zegt dat hij echt wel kans maakt later. The way he curls he's neck...OMG spijtig nog niet kunnen vastleggen op camera

paar dagen oud bij de fokker
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bij ons op 8-9 maand oud, slechte kwaliteit met iphone genomen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding







zoutenootjes schreef:
Er zit iemand op bokt, Bonjoy, die heeft sinds kort ook een nakomeling van Numizmat. Het is een heel leuke merrie en er staan ook foto's van haar op bokt. Misschien kun je daar contact mee opnemen.

Zo te zien op allbreed heeft Stival al aardig wat nakomelingen op de wereld gezet. Ook heeft hij goed meegelopen in de shows en de foto ziet er ook heel mooi uit. Wie weet heb je wel een goed toekomstig showmodel. Er komt wel wat bij kijken om goed mee te komen bij shows. Bij Forelock arabians hebben ze pas geleden een meeloopdag gehad, en dan kon je alles leren over het presenteren en voorbrengen van paarden.

Het AVS (Arabisch Volbloed Stamboek) zou je ook kunnen bellen of mailen.

Ruminaja Ali is echt een heel bekende naam, en die zit in de stamboom van Stival. Kun je misschien een foto plaatsen van je hengst? Dat zou leuk zijn. Heb je nog specifieke plannen met hem? Dan kun je rondkijken bij bijvoorbeeld het western arabieren topic, of het endurance gedeelte.

Heb je al meer ervaring met arabieren? Ze zijn best gevoelig en soms hebben ze gewoon tijd nodig om aan een nieuwe eigenaar te wennen. Ik heb sinds een tijdje een arabier, die best moest wennen aan mij. Het gaat heel goed, maar ik heb lekker de tijd voor hem genomen. Hij was ook nog niet ingereden, en daar heb ik een ervaren trainer voor ingeschakeld. Die heeft mij ook goed advies gegeven hoe de training verder op te pakken.

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Informatie gevraagd Stival x J-J Aqina.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:50

Wat bijzonder zeg, dat je de naam hebt mogen uitzoeken. En dat je hem van het begin hebt meegemaakt. Wees er maar zuinig op, dit heeft niet iedereen met zijn paard. Dat je het van het begin meemaakt.

Jammer dat je niet meer kan rijden. Maar misschien komt er nog een mogelijkheid dat een ander dat stuk oppakt. Het voegt toch wat toe, als ze zich ook onder het zadel kunnen laten zien (is mijn mening). Wel fijn dat je met een trainster mee kan lopen, zodat je alles kan zien en ervaring opbouwen. Het Baps zal ook wel wat meer kunnen vertellen over de afstamming.

Hij ziet er op de foto's heel mooi uit. In de winter heb je nou eenmaal dat ze snel veranderen in een moddermonster, maar dat poets je er zo weer af als het opgedroogd is. Die van mij is af en toe ook egaal grijs zwart modder en grasplukjes, als hij uit de wei komt. En lekker buiten staan is ook belangrijk voor de ontwikkeling van veulens.

JDexpl
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 15:01

zoutenootjes schreef:
Wat bijzonder zeg, dat je de naam hebt mogen uitzoeken. En dat je hem van het begin hebt meegemaakt. Wees er maar zuinig op, dit heeft niet iedereen met zijn paard. Dat je het van het begin meemaakt.

Jammer dat je niet meer kan rijden. Maar misschien komt er nog een mogelijkheid dat een ander dat stuk oppakt. Het voegt toch wat toe, als ze zich ook onder het zadel kunnen laten zien (is mijn mening). Wel fijn dat je met een trainster mee kan lopen, zodat je alles kan zien en ervaring opbouwen. Het Baps zal ook wel wat meer kunnen vertellen over de afstamming.

Hij ziet er op de foto's heel mooi uit. In de winter heb je nou eenmaal dat ze snel veranderen in een moddermonster, maar dat poets je er zo weer af als het opgedroogd is. Die van mij is af en toe ook egaal grijs zwart modder en grasplukjes, als hij uit de wei komt. En lekker buiten staan is ook belangrijk voor de ontwikkeling van veulens.


oh neen je begrijpt me verkeerd, de man had de stamboekpapieren nog niet aangevraagd omdat hij de dekbewijzen nog niet had ontvangen van waar Stival stond in Europa. en vroeg me of ik hem 'ALEXANDER' wou noemen of hem een andere naam wou geven...en ja ik koos voor Al Mazhar. Ik was gaan kijken toen hij 6-7 maand oud was en dikke 2-3 weken later ben ik hem gaan halen.
Tis niet dat ik niet kan rijden, maar het doet gewoon te veel pijn, dan ben ik stik kapot op het einde door de pijn te verbijten.

De weide ... dat is zijn eerste liefde en hij neemt aan dat mijn ruin zijn moeder is. Grappig zicht ze beschermen eklaar van de andere paarden. Als hij buiten kan doe ik dat maar waar ze nu staan is dat moeilijk aangezien ik vroeg opsta, onze weide thuis word voorlopig niet gebruikt omdat er nieuwe palen moeten geplaatst worden en daar lopen ze 24/24 buiten. nu even niet spijtig genoeg want hij word zo blij van buiten te staan!

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Informatie gevraagd Stival x J-J Aqina.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:33

Ah, op zo'n manier. Het blijft mooi dat je je eigen paard ook zijn naam hebt gegeven. Pijn is niet fijn om te hebben. Ik heb het afgelopen jaar een schouderblessure gehad, en dat was ook even een mindere tijd. Toen heb ik veel gewandeld met mijn paard en onze band is gegroeid. Ik mocht van de dokter ook niet veel doen. De schouder is gelukkig goed geheeld. Nu doe ik voorzichtig aan wat meer. Alles is goed genezen. Maar je moet zuinig zijn op je gezondheid.
Dus met rijden bouw ik het voor mezelf voorzichtig op, en daarbij kwam ook dat ik van de trainer in het begin niet langer dan tien minuten mocht rijden. We bouwden samen op, paard en ik.

JDexpl
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 15:49

zoutenootjes schreef:
Ah, op zo'n manier. Het blijft mooi dat je je eigen paard ook zijn naam hebt gegeven. Pijn is niet fijn om te hebben. Ik heb het afgelopen jaar een schouderblessure gehad, en dat was ook even een mindere tijd. Toen heb ik veel gewandeld met mijn paard en onze band is gegroeid. Ik mocht van de dokter ook niet veel doen. De schouder is gelukkig goed geheeld. Nu doe ik voorzichtig aan wat meer. Alles is goed genezen. Maar je moet zuinig zijn op je gezondheid.
Dus met rijden bouw ik het voor mezelf voorzichtig op, en daarbij kwam ook dat ik van de trainer in het begin niet langer dan tien minuten mocht rijden. We bouwden samen op, paard en ik.


Ja ik zit er al mee van mijn 15e dat is al bijna 5 jaar..vrees dat het nooit echt gaat genezen.
Is langs één kant van lichaam te lang in de zelfde houding zitting doet pijn en kan daardoor wel eens door mijn knieen zakken, ik sport al 2 jaar bijna in de gym en zelf hier ben ik met bepaalde oefeningen moeten stoppen.

Dokter zei dat het na 2 weken weg zou zijn, 5 jaar later en het is er nog steeds.

Ga binnenkort als het niet meer vriest ook wandelen aan de hand met hem! :)

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Informatie gevraagd Stival x J-J Aqina.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:59

Ik heb fysiotherapie gehad voor mijn schouder. Nu doe ik de oefeningen thuis en dat werkt voor mij goed. Maar ik heb zelf gevraagd of fysiotherapie goed was voor de schouder, daar kwam de dokter zelf niet mee.

JDexpl
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 16:23

zoutenootjes schreef:
Ik heb fysiotherapie gehad voor mijn schouder. Nu doe ik de oefeningen thuis en dat werkt voor mij goed. Maar ik heb zelf gevraagd of fysiotherapie goed was voor de schouder, daar kwam de dokter zelf niet mee.


Hey

Ik ben naar de kinesist(wat denk ik het zelfde is al Fysio?) geweest, maar heeft niet veel geholpen.
Ik heb geen pijn in mijn dagelijks leven enkel bij inspanningen (paardrijden, fitnessen)
zelf de vloer borstelen of uitmesten gaat heel moeilijk.


Schouder, heup en knie :) Tis nogal moeilijk om pijn te bestrijden als ik het enkel heb als ik een inspanning doe.


GR

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:13

zoutenootjes schreef:
Er zit iemand op bokt, Bonjoy, die heeft sinds kort ook een nakomeling van Numizmat. Het is een heel leuke merrie en er staan ook foto's van haar op bokt. Misschien kun je daar contact mee opnemen.


Keek toevallig in dit topic :D Mijn merrie is een achterkleindochter van Numizmat.

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:13

pRACHTIG hengstje, met knappe ouders, en mooie lijnen!
(wat is de naam van je hengstje en wie heeft hem gefokt??)

De moeder van je hengstje is de moeder van MAMBO van VERONICA (die bij Johanna staat) ;-)! Ken ik goed!

De moeder heeft dan de sterke body, wat de weke rug van stival opvangt! Stival is héél kenmerkend voor zijn extreem hoofd en nek, en zijn benen zelf! Dit fokt hij niet altijd door! Heb al veel nakomelingen van hem gezien, die echt niet dat hoofdje of benen hebben! De hals zit er meestal dan altijd wel, op dus de moeder heeft ook erg veel van belang! Ik vind hem zelf echt knap stival in hoofd en hals, de rest vind ik minder!

Bloedlijnen vind ik ook erg prachtig met GAZAL en het ALI JAMAAL BLOED!
Blijft hij nog steeds zo extreem dan heb je echt een super knappe Stival! Er zijn niet zoveel nakomelingen van hem die buiten komen!
Dat hij groot zal zijn heeft ook met GAZAL te maken!
Het ali jamaal bloed heeft dan weer zijn tijd nodig die worden knapper met het ouder te worden, vaal extreem geboren, dan tijdje wat minder en dan op iets latere leeftijd drogen ze mooier en mooier op!

Ik ben benieuwd om van hem meer te horen, ben zelfs ook van België!

(ik heb een Marhaabah zoon, dus langs vaders kant familie)

mvg Glenn

FM_Arabians

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:07

zoutenootjes schreef:
Er zit veel russisch bloed in. Haar grootvader Abakan heeft de aantekening SCID, dat is een erfelijke aandoening die met het immuun stelsel te maken heeft (de afkorting staat voor Severe Combined Immune Deficiency). .


Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:15

FM_Arabians schreef:
zoutenootjes schreef:
Er zit veel russisch bloed in. Haar grootvader Abakan heeft de aantekening SCID, dat is een erfelijke aandoening die met het immuun stelsel te maken heeft (de afkorting staat voor Severe Combined Immune Deficiency). .


Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?


Op all pedigree staat de tekst:

Export to Forelocks Arabians, Netherland,
later sold to Shah-Arabians, France SCID -

Maar de zin is daar niet afgemaakt :)

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:26

Misschien moest er achter SCID nog het woordje clear staan, want volgens de website (Shah Arabians) is hij gewoon SCID vrij :)

FM_Arabians

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:53

Abakan is dus GEEN scid drager !! -:(-
Waarschijnlijk moet daar inderdaad staan Scid and CA clear.
Abakan is hier in Nederland ook goed gekeurd als dekhengst.
Ook toen werden de dekhengsten al getest op Scid en als hij drager was geweest , niet goed gekeurd.
Inderdaad staat op de site van de huidige eigenaars ook scid clear.
Onze directe nakomeling van Abakan is ook scid vrij en ook haar nakamelingen zijn scid vrij.
Ik heb dit hele verhaal eens overlegd met Aad Kuijf van Forelocks Arabians.
Degene die Abakan hebben geleasd.
Heel vervelend als je als fokker zijnde , met meerdere Abakan merrie's op stal , zulke negatieve klinklare onzin tegen komt op het internet .

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:12

FM_Arabians schreef:
Abakan is dus GEEN scid drager !! -:(-
Waarschijnlijk moet daar inderdaad staan Scid and CA clear.
Abakan is hier in Nederland ook goed gekeurd als dekhengst.
Ook toen werden de dekhengsten al getest op Scid en als hij drager was geweest , niet goed gekeurd.
Inderdaad staat op de site van de huidige eigenaars ook scid clear.
Onze directe nakomeling van Abakan is ook scid vrij en ook haar nakamelingen zijn scid vrij.
Ik heb dit hele verhaal eens overlegd met Aad Kuijf van Forelocks Arabians.
Degene die Abakan hebben geleasd.
Heel vervelend als je als fokker zijnde , met meerdere Abakan merrie's op stal , zulke negatieve klinklare onzin tegen komt op het internet .


Ik vond het ook al raar.
Ik dacht hij is toch GGK.
Daarom op all pedigree is de zin niet afgemaakt, maar om daar conclusies uit te trekken :)

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Informatie gevraagd Stival x J-J Aqina.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:13

Ja, het leek me ook al raar, maar heb ergens gelezen dat de informatie op all breed vaak niet klopt. Je kan het misschien corrigeren, of ze een mail sturen?

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:21

Opgelost ;) :=

FM_Arabians

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:51

zoutenootjes schreef:
Ja, het leek me ook al raar, maar heb ergens gelezen dat de informatie op all breed vaak niet klopt. Je kan het misschien corrigeren, of ze een mail sturen?


Als je dan iets niet zeker weet , en je vond de info ook al raar, waarom slinger je het dan zelf nog een keer het net op?
Ook Adina staat niet meer bij Arabian Fantasie. En van Adina bestaat wel een belangrijke bewezen test die je dan wel vergeet? of niet weet?
Dus...conclusie : Weet waar je over praat voordat je iets noteert. :)

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Informatie gevraagd Stival x J-J Aqina.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:04

Mijn excuses. Er staat op het internet heel veel wat niet klopt.
Er wordt gevraagd naar meer informatie over de afstamming van het paard. Op de website allbreedpedigree staat van alles en nog wat. Ook google helpt.
Ik vind het een heel mooi paard met een mooie afstamming. Het is fijn dat mensen de juiste informatie alsnog willen delen met de TS en dat een en ander rechtgezet kan worden daardoor. Dus ook dank aan Barcelano (die ook al heel mooie arabieren heeft).

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:30

zoutenootjes schreef:
Mijn excuses. Er staat op het internet heel veel wat niet klopt.
Er wordt gevraagd naar meer informatie over de afstamming van het paard. Op de website allbreedpedigree staat van alles en nog wat. Ook google helpt.
Ik vind het een heel mooi paard met een mooie afstamming. Het is fijn dat mensen de juiste informatie alsnog willen delen met de TS en dat een en ander rechtgezet kan worden daardoor. Dus ook dank aan Barcelano (die ook al heel mooie arabieren heeft).


:o Tnx

Is wel een nadeel hoor van all pedigree dat iedereen aan de info kan komen ;)

JDexpl
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 14:23

Wetsernfriek schreef:
pRACHTIG hengstje, met knappe ouders, en mooie lijnen!
(wat is de naam van je hengstje en wie heeft hem gefokt??)

De moeder van je hengstje is de moeder van MAMBO van VERONICA (die bij Johanna staat) ;-)! Ken ik goed!

De moeder heeft dan de sterke body, wat de weke rug van stival opvangt! Stival is héél kenmerkend voor zijn extreem hoofd en nek, en zijn benen zelf! Dit fokt hij niet altijd door! Heb al veel nakomelingen van hem gezien, die echt niet dat hoofdje of benen hebben! De hals zit er meestal dan altijd wel, op dus de moeder heeft ook erg veel van belang! Ik vind hem zelf echt knap stival in hoofd en hals, de rest vind ik minder!

Bloedlijnen vind ik ook erg prachtig met GAZAL en het ALI JAMAAL BLOED!
Blijft hij nog steeds zo extreem dan heb je echt een super knappe Stival! Er zijn niet zoveel nakomelingen van hem die buiten komen!
Dat hij groot zal zijn heeft ook met GAZAL te maken!
Het ali jamaal bloed heeft dan weer zijn tijd nodig die worden knapper met het ouder te worden, vaal extreem geboren, dan tijdje wat minder en dan op iets latere leeftijd drogen ze mooier en mooier op!

Ik ben benieuwd om van hem meer te horen, ben zelfs ook van België!

(ik heb een Marhaabah zoon, dus langs vaders kant familie)

mvg Glenn


Hey Glenn

Ik werkte een tijdje met Johanna ik werkte er op shows, heb je hengst gezeien op het belgisch kampioenschap prachtige hengst trouwens! Hij is gefokt door Ben Goossens, de naam heb ik zelf mogen kiezen 'Al Mazhar' hij word echt een plaatje ben er zeker van als ik hem zie groeien!

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:16

Dan hebben wij elkaar wel gezien op het Belgisch dan! Ik ben benieuwd naar je prachtige hengst!! Keep us up to date! Zeker als hij op shows of hengstenkeuring zal verschijnen!

mvg Glenn