Neoprine Troatlatch sweat; zweetband werkt dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JDexpl

Neoprine Troatlatch sweat; zweetband werkt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 09:39

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:49

Waarom zou je je je paard dit aandoen?????
In de uitleg staat dat het is om een mooiere neklijn te krijgen, dit krijg je ook door goed trainen!
Echt weer iets wat uit Amerika komt (sorry.....)....

annebe

Re: Neoprine Troatlatch sweat; zweetband werkt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:57

Leuk ding! ook goed voor de luchtpijp en eerste wervels van je paard.
Welke idioot bedenkt dit...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:57

|o Ziet er vriendelijk uit...

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:26

Inderdaad, arme paarden die model hebben gestaan voor de foto's en arme paarden die zo'n achterlijk werkelijk om krijgen...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:36

Werkt goed hoor! Door het zweten krijgen ze een mooiere nek (en ik moet het eerste paard nog tegen komen dat hier beschadigde nekwervels aan overhoudt ;) ), wordt enorm veel gebruikt bij de arabs :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:39

veersche schreef:
arme paarden die model hebben gestaan

Ik geloof niet dat ze aan foto's maken met zo'n ding om wat over houden.

In Amerika is het blijkbaar een 'big thing', na wat googelen kwam ik hier terecht:
http://www.horsegroomingsupplies.com/ho ... 23481.html

Zelf vind ik het niet nodig om op die manier m'n paard d'r uiterlijk tijdelijk te gaan veranderen, maar dat ze er fysieke of mentale trauma's aan over houden, geloof ik ook niet helemaal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:46

Ik snap het niet.

Zweten is vochtverlies dus paard gaat meer drinken om vocht verlies aan te vullen. Even zwart wit gezien: dweilen met de kraan open en volkomen nutteloos.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:50

Ik snap ook niet helemaal het nut hiervan, maar misschien dat iemand dat heel goed kan uitleggen?

Want als het daadwerkelijk werkt wil ik ook wel zo'n band, dan doe ik hem om mn middel... :')
Even zweten en het resultaat is een mooie hals (of nou ja in mijn geval dan buik)

Dit klinkt misschien raar hierboven, maar zo komt die band op mij over :j
Je gaat zweten en hoppa je hebt een mooie (gespierde?) hals
Dus als iemand hier de uitleg van kan geven dan hoor ik het graag :j

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:50

Het wordt niet alleen in amerika gebruik. Ook hier zijn ze erg gangbaar bij het trainen van showpaarden. Heb er zelf ook een paar hangen, weinig gebruikt maar toch.
Als het geen nut zou hebben dan zouden ze ook niet zoveel gebruikt worden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:00

Zahlina schreef:
Het wordt niet alleen in amerika gebruik. Ook hier zijn ze erg gangbaar bij het trainen van showpaarden. Heb er zelf ook een paar hangen, weinig gebruikt maar toch.
Als het geen nut zou hebben dan zouden ze ook niet zoveel gebruikt worden.

Er worden zoveel dingen gebruikt in de paardenwereld die nou niet echt nut hebben :)

Maar wát is nou precies het nut van zo'n band. Wat doet het nou precies waardoor er zo'n gespierde hals ontstaat?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:59

De sweaters worden gebruikt in combinatie met training.
Paarden zullen meer gaan zweten onder de sweater, de spieren komen niet door de band maar de juiste training alleen zal het paard meer vocht verliezen op de plek waar de sweater zit.
Na de training houden de paarden de sweater nog even aan om na te zweten, het idee erachter is om droger te worden, dus de spieren duidelijker zichbaar maar spieren krijgen ze er niet van.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:06

Dat maakt al meer duidelijk, maar dan heeft het toch alleen nut als je dit vlak voor een keuring, wedstrijd, etc doet?
Anders zal een paard het verloren vocht er toch weer bij aan drinken, en ook daar weer bij de hals terugkomen?

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 07:28

Ola zo veel reactie! :-)
Ja ik wil mijn paarden in topconditie..en ken een internationale trainer die het érg vaak gebruikt.
Maar vroeg me af of het echt een nut heeft...

Groetjes

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:37

In feite word het paard dus uitgedroogt. :x

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:34

Voor een ieder die zo roept dat het zielig is....dit werkt net als Emma zei alleen in combinatie met de JUISTE training. En ja het helpt mits je het op de juiste manier gebruikt. Dat geldt voor alles...wat te denken van de ruiters met sporen en zwepen die ze te pas en te onpas laten gelden.
Heb zelf mijn hengst met zware hals er mee getraind en werd NK in 2007 met hem :D ..enne mijn horsie heeft geen last er van gehad. ;)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:52

Cowgirl, je moet de showtraining een beetje zien als het droger trainen zoals bodybuilders dat doen, je zorgt voor de juiste bespiering en op ongewenste plekken wil je je juist minder hebben.
Hoe droger, hoe mooier de spieren zichbaar zijn hoe mooier een paard eruit ziet voor de jury hoe meer kans op een hoge klassering.
Het hefet niets met uitdrogen te maken, maar wel met opdrogen.

Ik kan nog zo'n mooi figuur hebben maar als het bedekt is met een laag vet en vocht zal niemand dat znel zien terwijl mijn spier en botstructuur misschien wel heel erg mooi is.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:36

Toch vind ik het erg vreemd.
Bodybuilders (als dan toch de vergelijking wordt gemaakt) drinken de dag van een wedstrijd ook niks om zo droog mogelijk te zijn. Mag het paard dan ook niks drinken?
En ik vraag me echt af of het werkt op zijn plaatselijke plek. Het is toch een keer goed drinken en dan zit er weer vocht.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:25

veersche schreef:
Toch vind ik het erg vreemd.
Bodybuilders (als dan toch de vergelijking wordt gemaakt) drinken de dag van een wedstrijd ook niks om zo droog mogelijk te zijn. Mag het paard dan ook niks drinken?
En ik vraag me echt af of het werkt op zijn plaatselijke plek. Het is toch een keer goed drinken en dan zit er weer vocht.

het paard kan gewoon drinken hoor ;) , en dit effect behoud je alleen als je blijft trainen. De meeste gebruiken dit een paar weken of paar maandjes voordat ze op show gaan. Zolang je het op een verantwoorde manier gebruikt is er niets mis mee.
Maar dat geldt met allles :)