Openbloeien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JDexpl

Openbloeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 14:18

Sinds kort merk ik dat mijn veulentje zeer aan het openbloeien is.
Niet alleen geestelijk maar ook is hij lichamelijk aan het openbloeien.
Als ik kijk, naar de eerste keer dat ik Al Mazhar zag....heette hij Alexander (niet officieel natuurlijk want mocht zijn naam zelf kiezen) en zag er als een beertje uit...klunzig op zijn lange benen.
De winterharen gaan stilaan weg en je begint zo'n mooi en elegant iets te voorschijn ziet komen. Wauw...hij word mooier dan ik aanvankelijk eerst dacht, nu ja iedereen wil dat zijn hengstje of merrie uitgroeid tot een echt showpaardje. Tuurlijk ik heb er van gedroomd, maar dat hij echt zo mooi aan het worden is...dat is wat ik nooit durfde te vertellen. Je moet kritisch blijven ookal is het je eigen paard. En nu ik voel en zie hoe aan het worden is... komt hij zeker in aanmerking als showpaard.
Ik houd hem dus hengst :)
Spijtig genoeg krijg ik het niet op beeld..als ik hem zie dan happerd mijn hart en krijg ik trillingen maar eenmaal ik foto's probeer te nemen.....tja dat zie je zo niet denk ik dan....maar binnenkort als zijn winterharen volledig weg zijn moet het wel lukken van leuke foto's te nemen.
Ik leer namelijk bij iemand hoe ik hem kan opleiden, want ergens verdiend hij het...

Hij is een zoon van Stival en van J-J Aqina.

Nog iemand zo'n ervaring? :-)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:32

Eind 2008 spotte ik een voor mij zeer aansprekende jonge hengst, hij was toen een half jaar oud. Inmiddels is hij (Just Noyz)bijna 5 jaar jong,en heb hem door de loop der jaren zien opbloeien/opgroeien, als ukkie zijnde vond ik hem al geweldig,maar naar mate hij ouder wordt, wordt hij steeds mooier. <3 Geestelijk is het een laatbloeier,maar hij ontwikkelt zich erg goed, en is al een echt manneke aan het worden. Elke dag dat ik hem zie voel ik me het gelukkigste meisje van de wereld, een goede vriendin zei me ooit eens, Natas das nou jou`n barbiepaardje :D
Ondanks dat ik mijn manneke prachtig vind, ben ik wel van mening dat hij er nog lang niet is, ik denk zelf dat hij pas op latere leeftijd op zijn mooist zal zijn.
Niets is mooiers dan je eigen paardje volwassen zien worden.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 18:26

sherif schreef:
Eind 2008 spotte ik een voor mij zeer aansprekende jonge hengst, hij was toen een half jaar oud. Inmiddels is hij (Just Noyz)bijna 5 jaar jong,en heb hem door de loop der jaren zien opbloeien/opgroeien, als ukkie zijnde vond ik hem al geweldig,maar naar mate hij ouder wordt, wordt hij steeds mooier. <3 Geestelijk is het een laatbloeier,maar hij ontwikkelt zich erg goed, en is al een echt manneke aan het worden. Elke dag dat ik hem zie voel ik me het gelukkigste meisje van de wereld, een goede vriendin zei me ooit eens, Natas das nou jou`n barbiepaardje :D
Ondanks dat ik mijn manneke prachtig vind, ben ik wel van mening dat hij er nog lang niet is, ik denk zelf dat hij pas op latere leeftijd op zijn mooist zal zijn.
Niets is mooiers dan je eigen paardje volwassen zien worden.

Ja inderdaad hoe ouder ze worden hoe mooier ze eigenlijk worden :) Wat fijn voor je! Mijn kleintje heeft nog een grote weg afte leggen :) al is ie zelf al een groot stuk gegroeid.
:)
Vind het leuk die dingetjes te delen! en te horen van andere hoe ze het met hun paardje ervaren

Je hebt een prachtig paardje! :)